ВЛЕЗ В КЛУБА
ВЛЕЗ В КЛУБА

Как да създадете успешна Ландинг страница, без да имате нужда от технически умения

Запази за после

От това ръководство ще научите как да създавате ландинг страници, които продават, без да имате нужда от технически умения.

Ще намерите нашия специален работен списък, базиран на личния ни опит и този на най-добрите експерти, съдържащ задължителните елементи на онези ландинг страници, които реализират високи конверсии.

Ще ви споделя и инструментите, които ползваме за създаване на ландинг страници, но само тези, които не изискват технически умения.

?  СЪДЪРЖАНИЕ:


Рубриката eCommerce с подкрепата на SuperHosting.BG | © lifehack.bg


Като цяло онлайн магазините разсейват посетителите си с множество продукти, оферти, функционалности и информация.

За разлика от тях, ландинг страниците държат аудиторията фокусирана към едно-единствено предложение, върху една конкретна кампания.

А това ги прави много по-склонни да купят.

И ако говорим за тактики за повече онлайн продажби, които дават резултат, то целевите страници са една от най-ефективнитe.

Но как да направим така, че нашата да продава повече?

Преди да отговорим на този въпрос, нека изясним нещо много важно:

Каква е разликата между…

Ландинг страница ⚡️ Web страница

Ландинг страниците са създадени само за една цел, докато повечето уеб страници имат множество функции. Това е съществена разлика.

В нашата заглавна страница имаме няколко цели:

  • Да разгледате най-новото ни съдържание
  • Да видите новата ни промоция (водеща до ландинг)
  • Да стигнете до желана категория за нещо специфично

Докато на ландинг страниците ни има само една-единствена цел:

  • Продажба на абонамент (само на един вид)
  • Регистрация за имейл бюлетина ни

? Ключът за успеха в ландинг страниците е:

Простота и Фокус: само едно нещо в един момент.

Защо бизнесът ви трябва да използва Ландинг страници?

Краткият отговор:

Ландинг страниците увеличават многократно броя на конверсиите или с други думи – повишават продажбите заради своя фокус!

Целта на ландинг страниците обикновено са:

  • Промотиране на един продукт или пакет от продукти (bundle)
  • Промотиране на услуга – записване на час, например
  • Регистрация за пробен период / демо на софтуер или приложение
  • Събиране на имейли и изтегляне на т.нар. Lead Magnet – безплатна книга, видео, шаблон или друг полезен ресурс в замяна на контакт.

? Нека ви дам един пример от нашата практика:

От около 2 години много активно използваме ландинг страници, когато организираме кампания за членство в клуб Мастърхак.

Причината да го правим е много проста:

В основната ни ландинг страница с всички видове абонаменти е представена абсолютно цялата необходима информация за клуба.

2 различни ландинг страници, 2 различни цели

Там обаче липсва фокуса, който ни трябва, за да наблегнем на моментното ни промо. А за да го направим ни трябва много по-изчистен ландинг, на който да присъства само и единствено настоящото неустоимо предложение!

Разбира се, има и по-фокусирани примери от нашия, където различните варианти на услугата са представени още по концентрирано:

От както прилагаме тази тактика, конверсиите ни нарастнаха с над 200%!

Защото колкото повече избор има човек, особено онлайн, където всичко е на един клик разстояние от затваряне на сайта ви, толкова по-малка е вероятността да направи покупка (ако не вярвате, вижте тук).

В този смисъл ландинг страниците улесняват потребителя, а на нас ни носят повече продажби. Сделката е Win – Win.


Друга голяма полза от ландинг страниците е, че може да ги създавате, за да отговорите на конкретно потребителско намерение.

Разгледайте текста и изображението на тeзи реклами на Winc:

Бележка: препоръчвам ви да разгледате всички техни реклами от тук.

? Само с един поглед рекламата казва на зрителя:

  • Това вино е с ниско съдържание на захар
  • Ще получите 50% отстъпка за първа поръчка
  • Без ангажименти. Спирате, когато искате

След като кликнете на рекламата, ще ви се отвори ландинг страница, специално създадена за целите на тази кампания:

Този ландинг разказва на посетителите същата история като рекламата.

? Тази взаимовръзка е много важна – и визуално и контекстуално.

Ако бяхте кликнали на рекламата на Winc и бяхте попаднали на заглавната страница от магазина им, преживяването ви нямаше да бъде толкова гладко и ясно и най-вероятно нямаше да стигнете до офертата.

Затова ако ви е грижа за процента на конверсия, използвайте целеви ландинг страници, за да създадете безпроблемно потребителско изживяване за хората, които минават през маркетинговите ви канали надолу по фунията.

продажбена фуния

Като казах фуния се сещам за още един добър пример:

Това е онази важна част от потребителското пътуване към вашия бизнес, която включва създаването на солиден имейл списък.

За мнозина днес този канал звучи по-скоро скучно…

Но уверявам ви, той все още е един от най-изгодните, що се отнася до разход за придобиване на клиент и реализиране на продажба.

Ако имате електронен магазин или тепърва ще стартирате онлайн бизнес, то такъв ландинг, който да удовлетворява тази цел е задължителен:

Заложете на фокуса и простотата…

? Кога има смисъл да правите ландинг страници:

Използват се най-често за пренасочване на платен трафик от реклама към страници на сайта ви. Ето няколко примера:

  • Когато сте пуснали Facebook или Google платена реклама
  • Когато сте пуснали радио или ТВ реклама и потребителите не могат да кликнат директно на линка ви (големите вериги)
  • Когато пускате промо имейли с новата си кампания
  • Когато промотирате нещо през bio линка си в Инстаграм

Помнете:

Когато някой влезе във вашия онлайн магазин чрез маркетинг от уста на уста или органично през Google, то ще бъде малко по-любознателен и ще иска да разгледа различни страници, за да научи повече за вашия бизнес.

Но когато таргетирате по-топъл трафик или хора, които вече познават вашите продукти и услуги, най-добре е да ги пратите на целева ландинг страница, която директно да постигне целите ви. Така ще намалите и триенето.


? Време е да реализираме всички тези препоръки на практика!

В следващите редове ще ви споделя нашите практически съвети, стъпка по стъпка, за да имате до себе си ясен план, който да следвате.

Ще ви препоръчам и няколко инструмента, които да тествате и да видите с който ще ви бъде най-удобно и бързо да си правите ландинг страници.

Да започваме…

? 5-те основни елемента на успешните Ландинг страници

Въпреки че има много инструменти за създаване на ландинг страница, има 5 основни елемента, които се повтарят при всички най-успешни.

А това е най-важното, което трябва да съдържа структурата на вашата следваща целева промо страница:

  • Оферта: неустоимото предложение, трансформацията
  • Грабващо вниманието изображение или видео
  • Подзаглавие с иформация за ползите + визуалното им представяне
  • Ясен призив за действие чрез бутон (CTA)
  • Социални доказателства – отзиви, ревюта препоръки

Простичко, нали?

Следва да разгледаме всеки от тези елементи, за да получите повече яснота как точно да ги приложите. Но преди това вижте този макет, който визуално ще ви сглоби пъзела на успешната ландинг страница:

ландинг страница

Запомнете: Страницата ви трябва да има само една цел за конверсия. Това е крайния резултат, който искате да постигнете с нея – продажба, регистрация, тестване на продукт. Преди да си начертаете структурата и техническите елементи (изображение, заглавие, подзаглавие, бутон, отзиви и т.н.), не забравяйте да определите какво точно ще искате от посетителите ѝ.

? Какво ще ви бъде необходимо:

  • Структура – вече я имате (вижте написаното до тук)
  • Платформа / хостинг, на който да разположите страницата си
  • Инструменти за графично оформление и дизайн
  • Ресурси за снимки и графични елементи
  • Вдъхновение от вече успешни страници

*В края на материала ще намерите и приложение с всчико необходимо.

? #1. Офертата: неустоимо предложение за продажба

Важна е не цената, която плащате, а разходите, които правите след това! Заложете на тази перспектива!

Какво прави предложението ви неустоимо?

От опит мога да ви кажа, че най-важното нещо в цялата ви ландинг страница не е дизайна, дори текста не е – най-важното нещо в нея е офертата! И когато някой влезе в страницата ви, той незабавно трябва да разбере три неща:

  • Какво предлагате (предложението ви)
  • Как то ще подобри живота му (трансформацията)
  • Как да си го осигури (купи, получи, изтегли)

За да направите кликването на CTA бутона си лесно решение, трябва най-напред да съобщите тези три неща: ясно, точно и конкретно.

За да го направите, отговорете си на следните въпроси:

  • Какво ви отличава от конкурентите ви?
  • Защо някой трябва да избере вас?
  • Защо ви се доверяват останалите?
  • Какво съдържа продукта на мечтите им?
  • Какво е вашето единствено по рода си обещание?
  • Как ще го изпълните?
  • Как ще спечелите сърцето им?
  • Как ще промените живота им?
  • Какво да очакват след като купят от вас?

Трикът на добрата оферта е да разбиете предложението си до най-основното ниво, описвайки конкретната полза, която ще получат вашите клиенти, като изберат точно вашия продукт или услуга. И то точно сега.

? Може да направите това чрез тези три основни елемента:

  • Основно заглавие (какво предлагам)
  • Подзаглавие (повече детайли)
  • Затварящите аргументи и CTA

Класически пример за отлично заглавие e това на Domino’s Pizza:

Получавате до вратата си току що изпечена пица в рамките на 30 минути или по-малко. Ако не се справим пицата ви ще е безплатна.

Още много идеи и предложения може да намерите в този материал.

Ето още един добър пример от Codeacademy:

От любопитни към уверени.”

Точен и ясен резултат: трансформация от любопитен към уверен.

Само с пет прости думички тази страница ни показва пътят, който един нов ученик ще извърви и какво ще изживее с тях:

? Използвайте поддържащо подзаглавие!

Заглавието ви трябва да каже толкова много, колкото да поиска човек да научи повече. Тук в играта влиза подзаглавието, което може да бъде:

  • Директно продължение на заглавието
  • Допълнителни ползи, които да подкрепят предложението

Ние избрахме втория вариант:

? Помнете: няма идеално заглавие.

Постоянно експериментирайте. Ние го правим:

  • Мастърхак – Ние посяваме идеите ? Вие жънете успеха ?
  • Ако внимателно подбирате информацията си, абонирайте се за най-добрата
  • Мастърхак – любимо място с инструкции на стотици любознателни хора!

Правете го и вие!

И помнете: хората не четат, а сканират.

Нека бъде кратко и сладко!

ProTip: тествайте различни заглавия и подзаглавия чрез Facebook реклама и по-специално Dynamic Creative във Фейсбук реклама, където в един пост може да сложите различен текст и визия. След като видите резултатите, изберете победителя (този, който най-много се харесва) и го използвайте за вашето заглавие и подзаглавие.

? Затварящите аргументи:

В края на ландинга имате още един последен шанс да покажете предимствата на офертата си. Просто, преди потребителят да е готов да се ангажира и да изживее най-щастливите си моменти с вашия продукт, той се нуждае от едно последно уверение, че изборът, който се кани да направи е правилен.

Вижте този пример и текста под ботуна

Може да намалите притесненията му като завършите страницата си с много кратък и ясен призив за действие, който да затвори продажбата.

? #2. Грабващо вниманието изображение или видео

На тази стъпка може да се препънете или много да спечелите.

Защо ли? Защото заглавното изображение (т.нар. Hero image) или видео е онази кукичка, която ще грабне подсъзнанието на читателя и ще го накара да остане още малко или да си тръгне веднага.

Решете следните въпроси:

  • Какво е по-вероятно да резонира с вашата аудитория като визия?
  • Как дадена снимка ще накара посетителите ви да се почувстват?
  • Как ще свържете това чувство с решението, което предлагате?
  • Как ще обвържете текста с изображението или видеото?

Поставете посетителите на страницата си в сценарий, в който използват вашия продукт или услуга. За целта разгледайте този пример:

Тук лесно би могло да се използва снимка на разумен родител, доволен от покупката си. Вместо това обаче тази компания пренасочва фокуса към реалните клиенти – самите те придирчиви към храната:

Малкият разбойник се наслаждава на питателна и полезна храна, без да са му нужни самолетчета, камиончета, идиотски подканвания и други стимули само, за да си излапа кашичката. Не искате ли това да е вашето дете?

Запомнете: Всеки визуален елемент, който използвате в страницата си, трябва да служи на определена цел като показва вашия продукт в контекст!

? Например: 

  • Ако продавате храна, покажете я в най-неустоимия си вид.
  • Ако продавате софтуер, обучение или друг дигитален продукт, покажете как работи или го материализирайте чрез визията.
  • Ако продавате услуга, покажете как я ползват хората и ползите, които постигат с нея като краен резултат

Един от най-добрите начини да мотивирате посетителите на ландинга ви да предприемат действие е като ги накарате да почувстват нещо: вълнение, страх, че ще пропуснат нещо много ценно, вдъхновение или оптимизъм.

Точно това трябва да направи вашето видео или изображение!

?  #3. Визуално представяне на ползи и характеристики

Покажете им какво точно ще получат – визуално

Във филмите главните актьори са звездите на шоуто.

Те са тези, които са представени на обложките и билбордовете.

Те дават всички интервюта и печелят наградите. Но без добър поддържащ актьорски състав, нито един филм няма да успее.

В света на ландинг страниците неустоимата оферта и заглавното изображение са звездите на шоуто, а поддържащия текст е лепилото, което залепва посетителите ви все по-силно към бутона за продажба.

И за да направите страницата си хит, който наистина продава, трябва да дадете повече подробности за вашата оферта.

? Покажете им за какво точно ще похарчат парите си:

  • Кои са основните характеристики на продукта?
  • Защо не може да си позволите да пропуснете тази оферта?
  • Какви са ползите, които ще получите само ако се възползвате сега?
  • Какво точно включва промо пакета?

Представете графично и лесно смилаемо всички тези елементи на предложението си. Нека се разбират само с поглед:

Съвет: Тук мислете за това, което интересува потребителя. Отговорете на всички въпроси и възражения, които би могъл да има.

Бъдете кратки и визуални.

? #4. Ясен призив за действие (CTA бутон)

Това е вашата основна и единствена цел – да кликнат на бутона ви, за да купят или да се регистрират за мейл бюлетина ви – без разсейване.

Обикновено е бутон в цвят, контрастен на останалите цветове от страницата, съдържащ кратък текст от рода на:

  • Абонирай се
  • Регистрирай се
  • Купи сега
  • Спести […] лв
  • Научи повече
  • Гледай видеото
  • Запиши се безплатно
  • Пробвай безплатно
  • Запази безплатна консултация
  • Присъедини се към нас
  • Промени тялото си сега
  • Ускори мисленето си
  • Резервирай
  • Запази си място
  • Спечели

  • Вземи отстъпка
  • Вземи участие
  • Участвай
  • Заяви ранен достъп
  • Тествай за 1 месец
  • Вземи безплатно
  • Избери си план
  • Избери си пакет
  • Направи подарък
  • Изтегли книгата
  • Прати ми шаблона
  • Направи го
  • Заяви отстъпка
  • Искам книгата

? Практически стъпки:

  • Използвайте цвят, който контрастира на фона и привлича внимание.
  • Направете така, че действието да изглежда очевидно
  • Свържете текста на бутона с посланието на страницата
  • Не използвайте клишето “кликнете тук”! Използвайте дума, която описва трансформацията (подобри) или предлага ползата (изтегли).

Помнете: всичко, което вкарате в ландинг страницата си като изображения и послания има за цел да мотивира човек да кликне на бутона!

? Съвет: ако ландинг страницата ви е много дълга, използвайте повече от един CTA бутони. Обикновено най-много 3!

#5. Социални доказателства

Защо да ви се доверя? Защо другите ви се доверяват?

Важни въпроси, на които трябва да отговорите!

Ако някога сте купували нещо онлайн (особено ако е по-скъпо), вероятно доста интензивно сте превъртали из мненията на другите за продукта.

Това е социално доказателство, което има ключова роля за продажбата и е мощен инструмент за убеждаване. Ако хората се редят на опашка пред кафене това ни дава усещането, че кафенето е добро.

Ако добър приятел ни разкаже за клуб, от който е доволен, това обикновено е всичко, от което имаме нужда, за да му се доверим и да влезем в него.

Вижте как Gousto използва социални доказателства:

С други думи:

Това са сигнали, чрез които илюстрирате как други хора са купували, консумирали, чели или участвали в това, което предлагате.

От опит мога да ви кажа, че след офертата, това е най-важната част от вашия ландинг. Звездички, препоръки, отзиви, ревюта – осигурете си ги.

Гигант като Амазон печели благодарение на отзивите!

Какво остава за нас по-малките онлайн търговци…

За страницата си използвайте:

  • Потребителски ревюта от настоящи клиенти
  • Бройка на потребителите, които са пазарували то вас
  • Баджове, демонстриращи доверие, сертификати, признание от други марки, лога на авторитетни издания, в които са писали за вас
  • Награди от престижни организации (Red dot Award например)
  • Мнения и отзиви на авторитети и експерти във вашата област

ProTips: започнете да събирате отзиви още от сега. Това е дълга игра и става бавно. Малко хора отделят време да споделят впечатленията си, особено ако са доволни. Събирайте отзиви във всеки удобен момент:

  • При разговори с клиенти след покупка
  • В мейлите, които им пращате
  • В социалните си канали или live чата
  • Питайте за обратна връзка

Питайте навсякъде, където може да си поискате препоръка.

Правете скрийншоти на всеки добър отзив за вашата марка и ги събирайте, за да ги използвате по-късно в ландинг страниците си.

Ако тепърва ще стартирате онлайн бизнес, не се притеснявайте да използвате тактиката “Fake it till you make it” (пишете дълги отзиви).


? ПРИЛОЖЕНИЕ

? Инструменти:

Бележка: с блок редактора на WordPress вече всеки може лесно да сглоби ландинг страница, без нужда от технически умения.

Въпреки това, в следващите редове ще намерите някои допълнителни инструменти, в случай, че не ползвате WordPress или вградения редактор в него не ви стига.

? Започвам с най-лесният начин:

Сайт билдър е чудесен инструмент, защото прави създаването на лендинг страница бързо и лесно като детска игра.

А най-хубавата част:

Не са Ви необходими никакви специални технически умения, за да структурирате нужната визия и функционалност. Просто вземате шаблона, който ви дадох по-горе, отварете билдера и построете страницата си (тук има и кратко ръководство).

  • Brizy – билдер на страници, които могат да са и на ваш домейн. Има вградени готови блокове и цели шаблони.
  • Tilda – подобна на Brizy, готови шаблони
  • SeedProd – един от най-новите билдери за страници за WordPress. Има всичко необходимо, което ще ви трябва.
  • Elementor – билдер на страници за WordPress. Вече много от популярните теми го имат вграден.
  • Swipepages – билдер за ландинг страници.
  • Versoly – билдер за ландинг страници без кодиране
  • MailerLite – освен да изпращате мейл бюлетин, може много лесно да си направите и ландинг страници.
Направихме тази успешна страница с MailerLite

? Ресурси:

  • FreePik – всякакви графични ресурси
  • Pexels – изображения и снимки
  • Unsplash – изображения и снимки
  • FlatIcon – безплатни иконки

? Вдъхновение:

  • Lapa – огромен брой страници за пример
  • Шаблони от Unbounce (вижте и блога им)
  • Behance – всякакъв вид вдъхновение
  • Dribbble – вдъхновение и примери

? Цветове:

  • Color Sheme – с този инструмент ще разберете кои цветове с кои други си пасват най-много и кои са най-контрастни на други.
  • 2 Color – колекция от комбинации между два цвята.

? Съвет: добавете и live чат в ландинга си (инструменти).

Финални думи…

И така: имате всичко необходимо!

Структура, задължителни елементи, примери и инструменти.

Вземете лист хартия и начертайте прототипа на следващата си супер успешна ландинг страница, с която ще увеличите продажбите си поне двойно.

Проверете как изглежда страницата на телефон и действайте!


Ако тепърва ще стартирате онлайн бизнес и се чудите коя платформа да изберете, разгледайте това ръководство. Ще ви улесни.

А ако пък вече нямате търпение да започнете да продавате онлайн, разгледайте тази удобна платформа за електронна търговия.

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Виж всички

👤   Log In / Профил

🔰   Абонамент за Мастърхак

📗   Библиотека с книги

🏆   VIP зона с курсове

☎️   0878 977 107

==========

🔐   Секретна група

💻   Инструкция за групата

ℹ️   Инфо за клуба

🎯   За Реклама


🔘   Cookies

🔘   Общи условия

🔘   Права за ползване

🔘   Privacy Policy

🔘   Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg

100 инструмента, които ще направят живота ви много по-лесен →
БЕЗПЛАТНА Е-КНИГА
0 лв за сега. Може да бъде платена в бъдеще.
100 инструмента, които ще направят живота ви песен
0 лв за сега. Може да бъде платена в бъдеще.

Възстанови паролата:

Логни се в
Мастърхак
-50% ОТСТЪПКА - последен денс с 200 лв намаление
10
дни
10
часа
10
мин.
10
сек.
Най-желаният абонамент за Мастърхак с -50% ОТСТЪПКА + пълен достъп до всичко