[TheChamp-Sharing count=“1″]
? + Аудио вариант за абонати
Какво е общото между компаниите Walmart, IBM, DHL, Allianz, Facebook и Google? Всички те са настръхнали от врага пред портата – АМАЗОН.
Какво е толкова апокалиптичното?
На Джеф Безос се удава както на никой друг да разбива сложни пазари с иновативни бизнес модели и да диктува условията и политиките.
Никой по-добре от него не събира и не използва данни за тази цел по толкова ефективен начин! Постоянната инвазия е неговият бизнес принцип, по-точно желязна доктрина, с която конкуренцията неизбежно се съобразява.
Превърнал е Амазон в машина за експанзия, която превзема бранш след бранш. И всичко се случва по един модел – гъвкав и устойчив, така че да не го засягат никакви сътресения.
В този материал ще ти разкажем за механизмите, които движат тази добре смазана машина, за процесите, които нямат нищо общо с познатите похвати за правене на бизнес, защото излизат извън рамките.
И въпреки, че имат разрушително действие върху бизнес средата и предвещават не толкова приятно развитие на пазарите за останалите играчи, си заслужава да обърнеш специално внимание, защото ще разбереш:
- Как да превърнеш продукт или услуга от разходи в източник на приходи
- Как да развиваш собствена услуга и в същото време да я делегираш и на партньори
- Как да намалиш разходите за услуга като изградиш собствена инфраструктура
- Как да тестваш продукт или услуга и кога да инвестираш в пускането им на пазара
А сега е време да видим какви са бизнес тактиките, стратегиите на Амазон, които правят компанията така опасна за конкурентите и ги принуждават да се простят с традиционното бизнес мислене и да учат уроци.
Понякога горчиви.