5 доказани стратегии за реклама, които да приложиш успешно на пазара

? + Аудио вариант за абонати

В миналото много американски сгради имали асансьори.

Но механизмите, с които действали – въжета, скрипци и надежда – не се били променили много от времето на Архимед.

Дебел кабел движел платформата нагоре и надолу по шахтата, докато кабелът не се скъса. В този миг платформата се разбивала в земята и унищожавала съдържанието на асансьора.

През есента на 1853 г. един американски занаятчия на име Илайша Отис намерил решение за един от най-трудните технически проблеми на нашата епоха. Затова и потърсил по-широко поле за реклама, за да демонстрира своето изобретение.

Отис измислил начин да преодолее унищожението на асансьора. Прикрепил ресори към платформата и инсталирал стоманени релси със зъбни колела в четирите й страни вътре в шахтата, така че ако въжето се скъса, ресорите автоматично ще се активират като спирачка и асансьорът няма да падне. Това било изобретение с огромен потенциал в спестяването на пари и спасяването на животи, но Отис се изправил пред скептична и уплашена публика.

Това, което направил Отис било изключително интересно:

Наел голяма изложбена зала в най-големия навремето конферентен център на Ню Йорк. На пода на залата конструирал открита асансьорна платформа и шахта, в която платформата може да се изкачва и да слиза.

Един следобед събрал посетителите на центъра за демонстрация. Качил се на платформата и наредил на асистента да издигне асансьора до нейната максимална височина, около три етажа над земята.

После, докато стоял и се взирал в тълпата, Отис взел една брадва и отсякъл въжето, на което висял асансьора насред въздуха.

Публиката ахнала!

Платформата започнала да пада.

Но само за секунди безопасните спирачки се задействали и забавили падането на асансьора.

Все така жив и здрав, Отис погледнал към шокираната тълпа и казал:

Пълна безопасност, джентълмени. Пълна безопасност!

Моментът ознаменувал две нови събития:

  1. Първо показно на асансьор, достатъчно безопасен, за да пренася хора.
  2. Първата асансьорна реклама! Тя била прост, кратък, ясен и ефективен начин да се предаде сложно послание, целящо да мотивира другите.

В този материал ще поговорим за това и по-точно за:

Способността да пречистиш идеята си така, че накрая да потече екстракт от убедително послание!

Точно както Отис направил през 1853 г.

Да започваме…

Възстанови паролата:

Логни се в
Мастърхак