В този материал ще ви покажем няколко работещи стратегии, трикове и практики, които ще ви помогнат да печелите и задържате много повече лоялни клиенти.
Примерите са както от вече успешни и авторитетни бизнеси, така и от нашата ефективна практика в клуб Мастърхак.
За да увеличите новите и да задържите настоящите си клиенти, съставихме списък с 20 от нашите любими техники, подплатени с примери от опита ни, научни изследвания и реални казуси как същите влияят на поведението на потребителите и увеличават лоялността и ангажираността им – конкретни стъпки, които да приложите!
Днес стартирането на собствен бизнес е по-лесно отвсякога!
Това обаче върви в комплект с няколко битки: за пазарен дял (конкуренцията), за сърцето на клиента, и за рекламен обхват. Оказва се обаче доста по-евтино първо да се погрижим за тези, които вече познават продуктите и услугите ни и са по-отворени към нови предложения.
И не говорим само за разходи в пари, а и за похарчено време…
С други думи: малка група от вашите лоялни клиенти е отговорна за по-голяма част от вашите продажби [и тук работи първият принцип].
Факт е, че в по-голямата си част собствениците на бизнес са по-склонни да се фокусират върху придобиването на нови клиенти – търсят нови пазари, повече нови купувачи и по-голям обхват на марката.
Това разбира се е един от начините за растеж, но не винаги е най-лесния и единствен път. Новите клиенти са трудни – първо трябва да ги намерите, после да установите доверие и да ги убедите да купят.
От друга страна съществуващите са по-склонни да инвестират повторно в бизнеса ви – те ви познават, вероятно ви вярват и обикновено са по-възприемчиви към рекламата ви.
? Ако се потопите в числата, ще видите, че настоящите ви потребители струват много повече, отколкото си мислите!
? Според Harvard Business School 5% повишение на броя задържани клиенти може да доведе до увеличение на печалбата с 25% до 95%.
- 1-3% от новите потребители ще купят.
- 27% от клиентите, купили един път, ще купят отново.
- 45% от клиентите, купили два пъти, ще купят отново.
Един от плюсовете на тактиките за задържане на повече клиенти е, че те са насочени към подобряване на потребителското преживяване на вече съществуващите. Вместо това обаче сме свидетели на друго:
Търсят се начини за директно ангажиране с потенциалните клиенти на много по-ранен етап от техния опит с бизнеса.
Повечето маркетингови бюджети са непропорционално разпределени при съотношението придобиване / задържане!
Вижте и: Как да манипулирате потребителското преживяване
Да не губим повече време!
Да видим какво реално можете да направите, за да печелите повече клиенти в дългосрочен план, и те да останат лоялни на бизнеса ви.
Най-добрата част…
Част от споделеният опит в този материал идва от един от най-сложните бизнес модели – абонаментния бизнес – един от най-трудните за развитие, защото задължително се изисква да успеете да мотивирате клиентите си да се връщат отново и отново.
Без това няма бизнес!
През последните 3 години натрупахме солиден опит в привличането и най-вече в задържането на абонати.
И докато все още има предизвикателства в намирането на нови клиенти (заради трудното приемане на услугата ни в България), то задържането им е нашата сила. Затова и в тази първа част ще ви споделим първите 10 от нашите любими тактики за създаване на ангажираност и привличане на все повече лоялни клиенти…
“Customer retention is the new conversion” – Des Traynor, Intercom
? 10 стратегии за привличане и задържане на повече клиенти
- Застанете зад нещо
- Покажете колко са доволни настоящите ви клиенти
- Провокирайте вътрешното им его
- Преди и след – покажете им как продукта ви променя животи
- Използвайте магията на думите
- Намалете болката и премахнете триенето (frictions)
- Покажете им как правите продукта си още по-добър
- Вместо само да продавате – образовайте
- Използвайте изненадващата “реципрочност”
- Благодарете винаги и по всеки повод
Увеличаване на продажбите от MASTERHACK | © lifehack.bg