Как да си направиш работещ бизнес план: пътна карта плюс готови шаблони

  • 871
  • 234
  •  

Казват, че целите без план са малко по-полезни от мечтите.

Да, страхотно е да имаш мечти, но предполагам не искаш бизнеса ти да се гради върху нещо толкова несериозно като абстрактни цели и желания, нали?

Затова подготвихме нещо по-практично по въпроса, а именно:

Специална карта, която ще те насочва по време на бизнес пътешествието ти. В нея се съдържат основните неща, за които трябва да помислиш и планираш. Включили сме и много полезни съвети и инструменти.

А в края ѝ ще можеш да изтеглиш кратък и много удобен шаблон, който ще ти помогне при планирането на новото ти бизнес начинание.


Всъщност, Бенджамин Франклин го е казал доста добре:

Ако нямаш план планираш да се провалиш.

Ще обобщим накратко защо трябва да положиш усилие да съставиш бизнес план..., защото както казва друга популярна максима:

Това, което може да се измери, може и да се подобри!

4 причини за писане на бизнес план

#1. По-лесно намираш финансиране за твоята бизнес идея

Потенциалните инвеститори или банка не биха дали парите си, без да видят бизнес план. Просто описание на бизнес концепцията в случая не е достатъчно. Ето защо трябва да представиш солиден, подробен бизнес и финансов план, който да ги убеди, че начинанието ще бъде успешно и им покаже колко точно средства ти трябват за стартирането му.

Неизбежна стъпка и ако търсиш кредитиране от банка.

#2. Помага ти да видиш голямата картина и да вземаш правилни решения

Тук оставяш мечтите и желанията си настрана, за да погледнеш към реалността. Така ще държиш на фокус идеите и стратегиите си, ще обърнеш внимание на финансовата част, а важни неща като мениджмънт, човешките ресурси, технологии и създаването на уникална стойност за твоите клиенти, няма да убягват от погледа ти.

#3. Ще откриеш потенциалните силни и слаби страни на бизнеса

Да откриеш потенциалните капани на бизнес идеята още в ранен етап е огромно предимство - както за печалбите, така и за бъдещите ти загуби.

Затова добре е да споделиш плана си с експерти в областта, както и с необременени с темата хора, които да ти дадат мнение и насоки.

Не се страхувай, че някой ще ти открадне идеята.

#4. Ще комуникираш идеите си по правилния начин

Планът е и комуникационен инструмент – за потенциални инвеститори, финансови институции, за теб самия.

С негова помощ можеш да убедиш хората да работят за теб, доставчиците да ти оферират по-изгодни цени, да привлечеш клиенти.

А и самият ти ще си наясно какво следва да направиш. Това е пътната карта, която ще използва бизнеса ти през следващите 5 години.


Време е да пристъпим към същността. Стандартният бизнес план съдържа комплекс от елементи, но броят и видът им може да варира в зависимост от спецификата на бизнеса и целта на плана.

🔥 С други думи: не съществува единен, стандартен модел на бизнес план.

Основното правило е той да бъде конкретен и кратък.

Ето защо ще се спрем на практическите указания за съдържанието им и разбира се полезни инструменти, които ще ти помогнат в процеса.

Да започваме...


  • 871
  • 234
  •  

🔰 Влез в клуба

👤 Вход / Профил

📗 Библиотека

🏆 ВИП зона

🧰 ВИП Tools

==========

🔥 Facebook група

📜 Тайните на Мастърхак

💰 По-изгоден абонамент

🎁 Подари абонамент

🔴 За Реклама

🦉 За Нас


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg