Стига сме харчили пари по тях!
Време е и ние да им откраднем нещо…
Ще си вземем назаем няколко практики от древния им бизнес модел.
Всъщност, тази древна професия е оптимизирана и подобрявана толкова много пъти, че всъщност ако се замислим можем да научим много неща от нея, свързани с най-добрите психоголигечски трикове за продажби.
И докато се подсмихвате, вижте следващите няколко идеи от “бранша”, които и вие може да приложите във вашата дейност. Не буквално разбира се…
#1. Местоположението е всичко
Жриците на любовта не стоят на всеки ъгъл, нали?
Разбира се че НЕ! Просто не всички места са добри за бизнеса. Това е и причината поради, която не виждате бензиностанция или Макдоналдс до входа на всеки блок!
Трябва да разберете къде отиват, откъде точно минават клиентите ви и да поставите вашият бизнес в центъра на това място.
И дори бизнеса ви да е онлайн, мястото е не по-малко важно!
Дали повечето минават сутрин през Фейсбук, дали на обед се отбиват в LinkedIn или пък вечер се събират в Инстаграм? Кое е любимото им дигитално място?
Съгласете се, че както добрата проститутка би заела най доброто място на шосето, така и вашият сайт също трябва да се позиционира на възможно най-атрактивното място!
Какво виждате обикновено в близост до Макдоналдс?
Виждате Burger King, Taco Bell и други вериги за бързо хранене, нали?
Всеизвестно е че Макдоналдс е притежател на едни от най-атрактивните и добри недвижими имоти в света, затова и останалите ги следват, за да заемат най-доброто местоположение, което ще им помогне да се…
#2. Откроявайте се от тълпата
След като заемете най-доброто място за бизнеса си, вашите конкуренти ще дойдат и ще ви следват, това е просто въпрос на време.
Това, което може да направите е да се разграничите от конкуренцията, да бъдете по-добри от нея! Това може да стане с магнетичен копирайтинг, с доказани бизнес стратегии и с проява на смелост – да направиш нещо, което другите не смеят!
И проститутките имат този проблем!
Затова обикновено не виждаме на едно и също място някои от тях! Така че ако и те искат да бъдат успешни, трябва да се открояват – виждали сте как го правят…
Предложете добро обслужване на клиентите и креативни промоции.
?И най-важното-опитват се да създадат лична връзка с клиента!
Проститутките са царици на супер въздействащия емоционалнен маркетинг!
Но да не се отплесваме…
След като се отличите, важно е и да ви разбират.
#3. Нека посланието ви да бъде съвсем ясно!
Ако неуморните труженички на платената любов не бяха пределно ясни за това с какво се занимават с техните дрехи и действия, стоейки на ъгъла или на магистралата, никой нямаше да разбере че това не са жени, които просто чакат автобуса.
Ако палаво не ни поглеждаха, а се държаха като срамежливи монахини, целият им бизнес щеше да рухне. Никой нямаше да забележи “неустомиото им предложение“.
Ами вие…
Можете да продавате най-добрия продукт, да предлагате най-добрата услуга, но ако посланието ви не е ясно печалбака ви ще бъде силно ограничена!
Затова имате нужда от перфектния контекст!
Ако посланието не е кристално ясно, ако не изглежда важно, оскъдно и супер атрактивно, то бизнеса ви няма да окаже голямо влияние на това, което влиза в джоба ви!
Ако имате проблем с намирането на правилното послание за вашия бизнес, проучете какво точно искат клиентите ви – каква е тяхната идеална психография, каква е работата, която искат да им свърши продукта ви (вижте стратегията JTBD). Какви са причините да са доволни и щастливи, защо са недоволни и разтроени (вижте тук)?
Разберете какво ще ги зарадва, а след това просто им…
#4. Кажете какво точно купуват!
Проститутката не ви казва просто, че от нея ще получите някакъв си секс за пари!
Тя ви казва точно това, което е готова да направи (струва ми се неумество да избровяваме всички видове услуги), колко време ще прекара с вас и колко скъпо ще ви струва!
Когато клиентите ви са наясно какво получават срещу парите си ще имате много по малко върната стока и оплаквания. Излъжете ли ги вероятно ще направите някой и друг бърз лев, но в дългосрочен план липсата на яснота ще ви струва много повече!
Днес е по-лесно отвсякога клиентите ви да се оплачат от вашата компания – и то повярвайте ми, могат да го направят доста драматично и ефектно.
#5. Търсенето трябва да отговаря на предлагането!
Проститутките са известни майстори в търсенето и предлагането. Ако смятат че много хора биха желали техните услуги, покачват цените си. А ако усетят, че малко хора търсят техните услуги, веднага ще ги намалят, за да увеличат търсенето!
Обърнете внимание на това и за вашия бизнес.
Какво е търсенето и какво е предлагането във вашата сфера, вижте складовите си наличности, преценете темпото на производство, или търсенето на услугата ви и тогава направете цените си съобразно това!
#6. Продавайте отново и отново на стари клиенти
По лесно е да продадете втори път на стар клиент отколкото за първи път на нов!
Проститутката знае, че след като ви е взела един път парите, много по лесно ще е за нея да получава още повече от вас впоследствие. Веднъж като и дадете пари и ви накара да се почувствате добре в нейната компания, тя умело започва да си играе с вашите емоции, за да ви накара да се връщате при нея отново и отново и да изпитате същата емоция!
Като собственик на бизнес вашата основна цел е да получавате все повече и повече нови клиенти, нали? Ако съществуващите са щастливи и доволни от вас, опитайте се да им продадете втори път! Как да направите това може да видите тук.
Много по лесно (и евтино) е да се намери някой, който вече ви познава, да ви даде парите си отново, отколкото случаен човек да стане ваш клиент за първи път!
Придобиването на нов клиент е скъпо!
Затова отделяйте по минимум 20% от усилията на фирмата ви да вкарате повече пари в касата като задържате вече съществуващите ви клиенти.
Помислете какви други услуги с добавена стойност можете да им предложите.
#7. Бъдете готови да получите и неочаквана сметка!
Не можем да предвидим всичко!
Проститутките например често попадат на всякакви извратеняци.
Затова и казват на своите сводници с кого ще бъдат и къде ще ходят. А ако наистина искат да бъдат в безопасност си носят и лютиви спрейове!
Вероятно във вашата фирма няма да се стигне до такъв вид насилие, но бихте могли да стигнете до съдебни дела и други такива подобни неприятни обстоятелства.
Пазете в резерв пари в касата за непредвидени ситуации, защото винаги има шанс нещата да се объркат. Бъдете подготвени! Дори и най-успешните предприемачи правят грешки. А ако не сте помислили за това, гледайте да се адаптирате бързо в ситуацията!
Безспорно е едно – знанието е навсякъде!
И въпреки, че в първия момент може и да изглежда нелепо, проститутките могат да ни научат на доста неща за правенето на пари.
Не познавам друг бизнес, който да е оцелял толкова време!
А вие какво мислите?
Има ли и други неща, от тази така харесвана от мен професия, които трябва да научим? Ще ви очаквам в полето за коментарите тук отдолу. Не се стеснявайте…