Instagram маркетинг: вземете максимума – повече фенове, повече харесвания, повече бизнес [1 част]

Да започнем с най-важното – възможностите на Instagram

Социалната мрежа Instagram вероятно е най-известното web приложение за винтидж филтри за снимки, което позволява на своите потребители чрез смартфона си да качват фотографии на каквото си поискат, обогатявайки ги със страхотни ретро ефекти.

Instagram е лесен за използване – снимате с телефона си, режете снимката, завъртате я ако искате, избирате филтър, прилагате го, споделяте и готово.

Може да добавите и рамка ако желаете, а освен в самия Instagram, може да споделите готовия резултат по избор и във Facebook, Twitter, Tumblr, Flickr, или Foursquare.

А последното супер нововъведение като ответен удар срещу приложението Vine, е възможността да снимате 15 секундно видео и да го споделяте,

…прилагайки същите страхотни ретро ефекти.

Това е свръх експресивна социална мрежа, където ще покажете не просто най-доброто от заобикалящата ви среда, но и всичко свързано с вашия бизнес, което може да се снима.

Признавам – аз рядко използвам Instagram. Правя го най-вече за лични снимки. Но напоследък осъзнавам, че тази социална мрежа има голям потенциал.

За това и ние в България няма да е лошо ако още от сега се възползваме от безплатните възможности за маркетинг, които ни предлага.

Важно е да разберете, че:

Тази статия цели вие заедно с мен да научите всичко за Instagram, като например – кое кара потребителите да стават последователи, да харесват снимки, кое ще ги накара да ви следват и как може направите така, че повече хора да намират вашите снимки? Ще ви покажа и примери как бихте могли да презентирате бизнеса си!

Иска ми се, а и знам, че ще успея до края на този подробен практически материал да Ви представя най-добрите практики и примери, които могат да се намерят в интернет по темата.

От вас се иска само да го прочетете и да приложите, това, което смятате за удачно!

Може би ще попитате защо да се занимавате с това?

С този социален инструмент, където се събира една да кажем от средна класа и нагоре аудитория, може да насърчите освен  личната си марка, но също така да използвате Instagram като допълнителен канал за промотиране на комерсиалната си дейност!

Най-добрите практики в Instagram – от къде да започнем?

Ако искате да привлечете повече последователи или да ги наречем фенове, които да харесват снимките ви в Instagram и да следят активността ви там,

…ето какво точно трябва да направите:

  • Свържете Instagram профила си с този във Facebook.

Това може би е най-очевидния начин да развиете своята дейност тук, в тази социална мрежа и точно затова трябва да го направите.

Факт е, че към момента над 30% от всички потребители на услугата също ползват ежедневно и най-популярната в момента социална мрежа Facebook.

При свързване на двата профила помежду им, вашите фейсбук приятели ще забележат това и ще започнат /да се надяваме/ да ви следят и в Instagram.

Не знам дали сте забелязали, но ако ползвате смартфон като iPhone или Android и имате инсталирано приложение на Instagram, когато някой ваш фейсбук приятел се присъедини към тази социалка, излиза на екрана ви уведомление за това!

Възоснова на данни от профилите на някои от най-популярните блогъри в света, около 3% от Facebook приятелите ви ще започнат да ви следват и в Instagram, благодарение на този социален мост. Ако се случи така, че започнете да публикувате статуси във фейсбук, приканвайки хората да ви следват и там, този процент може да нарасне и до 5%.

Свръзката може да направите от телефона си. Стъпките са следните:

Влизате в профила си в Instagram и най-отгоре вдясно избирате да влезете в опциите му. От там избирате Preferences → Share Settings → Избирате коя социална мрежа да свържете.

Важно е да знаете, че освен личния си профил във Фейсбук, може да свържете и бизнес фен страницата си – страхотна възможност за съчетаване на 2-те маркетинг системи.

Така, веднага щом публикувате нещо в Instagram свързано с дейността ви, то ще се появи и във фен страницата ви. За това помислете добре дали искате да ги връзвате!

Бележка: ако изпратите линк с видео от профила ви в Instagram в съобщение във Facebook, получателят му ще може да си го пусне директно в съобщението, без да излиза от него – вижте снимката отдолу!

instagram video

  • Използвайте популярни тагове, хеш-тагове!

Точно както в Twitter, Pinterest, а от съвсем скоро и във Facebook, потребителите на  Instagram могат, използват и предпочитат определени етикети/хештагове, пред други.

Ако използвате по-популярните такива в снимките си е много по-вероятно те да бъдат открити от останалите потребители, харесани и споделяни.

Това се отнася и за ползите на бизнеса ви ако го промотирате там!

Ето и топ 20 на етикетите в Instagram:

  1. #love
  2. #instagood
  3. #me
  4. #tbt
  5. #cute
  6. #photooftheday
  7. #instamood
  8. #iphonesia
  9. #picoftheday
  10. #igers
  11. #girl
  12. #tweegram
  13. #beautiful
  14. #instadaily
  15. #summer
  16. #instagramhub
  17. #follow
  18. #iphoneonly
  19. #igdaily
  20. #bestoftheday

Нека да внеса малко яснота за използването на хештаговете в Instagram. За да използвате етикети в полза на профила си там, следвайте тези прости стъпки:

  1. Отворете Instagram от мобилното си устройство и снимайте каквото пожелаете.
  2. Изберете си филтър, сложете рамка ако искате.
  3. Въведете хештага в полето най-отгоре за текст към снимката. Споделете я
  4. Ако искате да добавите хештаг към вече качена снимка от профила ви, просто кликнете на полето за коментар и въведете хештага като такъв.
  5. В мобилния ви телефон има търсачка по хештагове, в web профила ви не! Препоръчвам ви с тях да работите през телефона си!

След като сте маркирали снимката с желания етикет, кликвайки върху хештага /да речем, че е един от горния списък/, ще ви отведе до останалите потребители, които също ползват този етикет към своите снимки. Според мен тук е най-удачно да се ползват популярни тагове като тези 20 от списъка, който виждате по-горе, тъй като там са концентрирани най-много потребители с потенциал да видят фотосите ви.

Друг е въпроса с тяхната приложимост за България, но с нарастване на популярността на тази социална мрежа у нас, мисля, че и ние можем да си изградим популярни етикети по ключови думи и марки.

Вижте още и → Как да използваме Facebook #hashtag-овете → пълно ръководство!

  • Използвайте популярни филтри

По подобие на използването на най-популярните хаштагове, което ще ви осигури по-добър шанс за излагане на снимките ви, потребителите предпочитат да слагат едни определени филтри върху фотосите си за сметка на други.

Следват 10-те най-популярни филтри, които и вие може да използвате:

  1. Normal
  2. Earlybird
  3. X-Proll
  4. Hefe
  5. Rise
  6. Valencia
  7. Amaro
  8. Brannan
  9. Lomo-fi
  10. Hudson
  • В Instagram предпочитат да Like-ват пред това да коментират

A image

Ако искате вашите изображения да получат повече харесвания и коментари, следва да започнете да се ангажирате и с други потребители.

И преди да направите това, първото нещо, което трябва да разберете е, че хората в Instagram предпочитат да like-ват пред това да коментират.

Всяка секунда постъпват 575 нови харесвания срещу 81 коментара. Въпреки това, ако имате време да коментирате някой друг профил, направете го!

Така хората ще са много по-склонни да се върнат и не само да ви върнат жеста като също коментират снимката ви, но и има 401% по-голяма вероятност да ви последват,

…отколкото просто ако им харесате снимката.

  • Like-вайки снимките на другите, получавате повече фенове и лайкове

В това няма нищо чудно или пък странно. Това е нещо съвсем логично и е присъщо за всички социални мрежи. В тази връзка Нейл Пател от quicksprout.com споделя ценна статистика:

За всеки 100 харесвания, които направих на случайни снимки на други потребители /които не следвам/, генерирах 21.7 харесвания на снимките ми и 6.1 последователи /стойностите са осреднени/. За да се получи това, не се изисква да последвам хората.

Само защото харесах 100 снимки на ден на случайни акаунти, които дори и не последвах, 43.26% от лайковете на мои снимки също дойдоха от хора, които не са ми последователи. А 31% от всички коментари на снимките ми, идват от хора, които също не ме следват в Instagram.

Разбира се, ние не сме популярни колкото е Нейл, но все пак тези числа, ще ни дадат някаква отправна точка и представа за нещата.

  • И тук – правилното време е всичко!

От анализ на 46 потребители и над 1000 снимки в Statigr.am излиза, че Понеделник в 17:00ч е най-доброто време, в което да публикувате снимка.

Това според този тест е времето, когато има най-голяма вероятност да получите най-много коментари и харесвания на ваши снимки.

Естествено, че не трябва да приемате тези стойности като мантра.

timeДобре е да експериментирате, тъй като повечето съвети за правилния тайминг за споделяне в социални мрежи идват от анализатори зад океана и сред друга аудитория.

По-скоро ги приемайте като ориентир или отправна точка и винаги тествайте!

И така, второто по популярност часово време, в което да пускате снимки е в сряда и четвъртък в 15:00ч.

Също така е добре да знаете, че всяка снимка, след като се пусне е най-активна през първите 3 часа. 46.15% от всички коментари се случват в рамките на първия час, 69.23% от всички коментари на снимката стават в рамките на първите 3 часа.

Тоест първите 3 часа от публикуването на снимката са най-важни.

Така че ако не може да получите да го наречем „добро сцепление“ вие, вашата снимка и останалите потребители в рамките на първите 3 часа след публикуване, то вероятно няма да получите подобно взаимодействие и след това.

  • Може ли да се фукаме или да показваме нещо лично?

Ооо да, оказва се препоръчително!

Отново от едно проучване на Нейл Пател, където се анализират над 1000 снимки, на които са изобразени стил и начин на живот под формата на автомобили, къщи, луксозни стоки, както и фотоси с някакъв личен момент, излиза че…

…получават повече внимание от останалите фотографии.

Снимки, които не съдържат нито един от тези два елемента – начин на живот и нещо лично, е вероятно да получат с около 11.4% по-малко харесвания в Instagram.

  • Комбинирайте серия от снимки – ще ви покажа 1 супер приложение!

Напоследък се оказва модерно и ефектно да се съчетават няколко снимки в една.

Отначало започнах да търся опция за тази цел в профила си в уеб и на телефона, но разбира се, че не намерих начин там да комбинирам няколко снимки.

Този ефект може да създадете чрез външно приложение, а за тази цел аз знам едно, което освен безплатно е и просто фантастично.

Дори съвсем наскоро представихме подробно неговата уеб и десктоп версия.

Да, става въпрос за Fotor.

Вижте всичко за Fotor – ефекти за снимки с брутално много възможности!

Чрез него ще имате възможност да създадете страхотни комбинации от снимки под формата на колажи, така че да получите този модерен ефект в Instagram по най-добрия начин.

Важно е да знаете, че комбинирани снимки като тези са склонни да получават с 19.41% повече харесвания и 22.4% повече коментари от останалите самотни фотографии.

И ако искате да получите още повече внимание, отделете малко време, за да направите няколко ефектни снимки може би под формата на кратка история, след това ги комбинирайте в едно изображение. Fotor има много добро приложение за смартфоните iPhone и тези базирани на Андроид като разбира се е напълно безплатно. За да си направите съчетание от снимки просто си го инсталирайте и изберете опцията колаж.

След като изберете желаните от вас изображения при споделянето изберете вградената опция за Instagram – вижте снимките по-горе.

Чрез нея Fotor ще прехвърли снимковата ви комбинация директно в социалната мрежа, където да приложите подходящия филтър и да я споделите, където си поискате!

Следвайте ме в Instagram!

Instagram

[su_box title=“Още ръководства за Instagram“ style=“soft“ box_color=“#ffffff“ title_color=“#8b8b8b“ radius=“2″]

Искаше ми се да направя този списък доста по-голям. Оказа се обаче, че за останалите инструменти, които трябваше да присъстват в този списък, вече подробно съм описал в следните материали:

  1. 20 от най-добрите рекламни практики в Instagram [пълно ръководство]
  2. 2-ра част от поредицата Instagram видео маркетинг!
  3. Instagram – всичко, което трябва да знаете за web профилите!

[/su_box]

Сподели статията:
  • 14
    Shares

14
Остави коментар

avatar
10 Comment threads
4 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
11 Comment authors
МишаДиянMisho nikolovНаталияAsd Recent comment authors
нови стари харесвани
Миша
Гост
Миша

Здравейте,имам два въпроса,ще Ви бъда благодарна,ако можете да ми помогнете 🙏😇:)
1) Когато някой ми има телефона винаги ли ще може да ми намира инстаграма ? Искам да не може да ми се намира инстаграма ,има ли такава опция ? Направила съм си поверителен акаунт и въпреки това който ти има тел. номер веднага ти намира профила 🤔
2) Как мога да публикувам снимка , която да я виждат само хора ,които искам , не всички последователи ? Има ли опция , с която да избера кой да вижда публикациите ми ?
Благодаря предварително 🙂

Диян
Гост
Диян

Здравейте защо при рекламата в инстаграм ббутона пазарувай сега не отваря линка към сайта а ми казва че страницата неможе да бъде намерена?

Misho nikolov
Гост
Misho nikolov

Искам да стана и аз член на instagram

Наталия
Гост
Наталия

Интересна статия! Прочетох всичко с голям интерес

Asd
Гост
Asd

Как може профила ми в инстаграм да бъде потвърден?

Ярослав
Гост
Ярослав

Здравейте Христо. Благодаря Ви за иизключително полезните статии за Instagram (и не само 🙂 )!

Относно времето за публикуване – какво мислите за 16:00 часа в Петък?

Като за България 😉

Сърдечни поздрави и успех във всичко.

Рая Радева
Гост
Рая Радева

Искам да попитам нещо. От известно време не мога да следвам никого. Следвам само 55 души, т.е. не съм надвишила максимума. Надявам се да знаеш отговора и да ми помогнеш 🙂

Георги Георгиев
Гост
Георги Георгиев

Понякога се чудя, от къде намираш сили да пишеш толкова уникални статии 🙂

lifehackerbg.com
Гост

И аз това се чудя понякога 🙂 Шегата настрана, благодаря ти за коментара

Desislava Panteva
Гост
Desislava Panteva

Благодаря за статията! Знае ли се общия брой на потребителите в България?

lifehackerbg.com
Гост

За съжаление аз лично нямам такава информация 🙂

Galio Ivanov
Гост
Galio Ivanov

Мерси много за уникалното представяне на сайта, научих за този сайт от едни курсове по SEO на Telerik Academy и останах без думи просто, спечелихте още един читател и последовател 🙂

lifehackerbg.com
Гост

Привет Galio, добре дошъл при нас! Благодарим ти и за добрите думи, много мило 🙂

LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие. Ежедневно публикуваме полезно съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.