Инстаграм: Как да подготвиш профила си за бизнес (настройка, свързване с Facebook, оптимизиране)

В това ръководство ще ви покажем как да превърнете личен профил в Инстаграм в бизнес акаунт. А след това ще научите и как да го свържете с Facebook Business Manager, за да може да пускате и управлявате реклами и в Инстаграм.

📜 По-конкретно ще разгледаме темите:

  • Как да превърнем личния си профил в Инстаграм в бизнес такъв
  • Как да свържем Бизнес профила си в Инстаграм с Facebook Business Manager
  • Как да си направим перфектната bio секция в Инстаграм (най-добри практики)
  • Как да управляваме няколко бизнес профила в Инстаграм от един акаунт

Как да превърнеш личния си профил в бизнес акаунт?

Преди видео урока препоръчвам ви да разгледаме…

Какви са предимствата на бизнес акаунта в Инстаграм?

С думи прости бизнес страницата в Инстаграм е профил, който улеснява последователите ви да ви опознаят не само като личност, но и като бизнес.

🎯 Основните функции/предимства на бизнес профилите в Инстаграм са:

  • Дават бизнес информация (Business info) – в бизнес профила ще имате възможност да добавите допълнителна информация като: адрес на магазина ви (ако имате локални обекти), телефон за контакт и имейл. Можете да добавите и линк, който да отведе последоватилете ви в страница от магазина или сайта ви.
  • Анализ (Insights) – това е едно от най-големите предимства на бизнес профилите. В тази секция ще намерите информация за вашите последователи и техните действия: импресии, обхват на постовете, кликове и активност. Анализирайки поведението на вашата аудитория ще може да подобрявате и съдържанието си!
  • Реклама директно от приложението – преди да бизнес профилите в Инстаграм, рекламата там можеше да се пусне само от платформата на Facebook. Сега вече може да промотирате постовете си директно от приложението. Влизате в профила си, избирате си пост и кликвате на синия бутон с име Promote.
  • Филтриране на директните съобщения (Filter direct messages) – бизнес профилите в Instagram имат пощенска кутия, в която можете да филтрирате съобщенията си, за да направите по-лесно управлението на комуникацията с клиенти.
  • Бизнес профилите в Инстаграм имат същата видимост във фийда от личните!

💥 Вижте новото ни ръководство по темата: Instagram: инструменти и трикове за лесно споделяне на съдържание и анализиране на профили [FREE]


💜 Последвайте профила на lifehack.bg в Инстаграм >>

🔥 Мога ли да направя бизнес профила си отново личен? Да, можете да превключите от бизнес профил отново на личен от настройките (след малко ще говорим за тях). Но помнете: след като го направите данните от секцията Insight ще бъдат изтрити.

💡 Полезно: свържете Инстаграм акаунта си с Facebook страницата, която управлявате. Влезте в акаунта си >> Settings >> Linked Accounts >> Facebook:

Преди да преминем към превръщането на личния ви профил в бизнес акаунт помислете върху следното: Удачно ли е личният ви профил да става бизнес акаунт или е по-добре да създадете чисто нов, който да използвате за целите на бизнеса си.

Време е за действие!

Как да свържеш Инстаграм с Facebook Business Manager?

Business Manager >> Business Settings >> Accounts >> Instagram Accounts


След това просто въведете потребителското име и паролата на Инстаграм акаунта, който искате да добавите в платформата на Фейсбук за създаване на реклами.

🔥 Важно: ако ви се налага да премахнете Инстаграм акаунт от Business Manager-а на Фейсбук то имайте предвид, че и страницата свързана с него ще се премахне:

Бележка: В следващите материали ще ви покажа какви рекламни формати поддържа Инстаграм и как на практика да създавате ефективни реклами в тази мрежа.

Как да си направите перфектно Bio в Инстаграм?

Това е първото нещо, което ще види потребителят, когато попадне в профила ви. Силното био може да ви докара и много повече кликове от едно посредствено такова.

В следващите редове ще ви споделим съвети, които да приложите:

#1. Напишете добър CTA текст

Ще разделим CTA линка, който може да сложите, на 3 категории:

  • Homepage: линк, който води до началната страница от сайта / магазина. Това е далеч от идеалния вариант, защото не е особено таргетиран. Потребител, който иска да разгледа конкретен продукт и попадне на заглавната ще бъде объркан.
  • Landing Page: линк към конкретна целева страница за потребители на Инстаграм (практика е да се прави специална страница за този линк). Най-често е вътрешна страница от магазина ви, показваща даден продукт или категория.
  • Social Shopping Page: Това обикновено е външна от сайта ви страница с продукт, който споделяме в Инстаграм биото си. Потребителите могат да купуват продуктите ни директно от тази страница за пазаруване. Например може да се свъже Facebook Shop или страница от маркетплейса, в който сте се позиционирали.

📝 Препоръки:

Ако е възможно насочете потребителите си директно към специална ландинг страница за трафика си от Инстаграм. Ето и един чудесен пример от @georginasasha

Линкът в био-то води потребителя директно в т.нар. “instashop” – специална страница от сайта им за потенциални клиенти идващи от Инстаграм:

Ландинг страницата представя продуктите, които се промотират през Инстаграм:

Като алтернатива на страници от собствения ви магазин може да си направите външна страница от типа „social shopping page“ с инстурменти като Curalate.

Ако пък това ви е прекалено скъпо или времеемко може отново да насочите последователите си към конкретна ландинг страница от сайта ви, специално за хора идващи от Инстаграм. Ето и един пример от марката Dissh:

💡 Полезно: ако често промотирате различни оферти и постоянно ви се налага да сменяте линка в био-то, чрез който да изпращате последователите си към различни продуктови страници, то може да се улесните като пробвате инструмента Linktree.

#2. Bio-то да бъде до 150 знака

Това не е абсолютно правило. Това е оптималния брой символи за едно добро био. Като казваме между 150 включваме и линка в тази бройка.

Тази дължина на текста ще ви даде достатъчно пространство за ключова информация (имейл, адрес, телефон), която да включва и CTA линк + текст с какво се занимавате.

💡 Съвет: за да направите био-секцията си по-лесна за сканиране направете я като различни теми с емотикони подредени една под друга . Или още по-добре оставете един празен ред между две основни секции от текст. Този трик се получава като кликнете ентер и на празния ред просто добавите знака за точка. Почти не се забелязва…

💡 Полезно: ако добавите # или @ пред име на профил например текстът ще стане линк. Така може да споменете други профили или хаш тагове. Ако споменете друг профил или бранд то този профил или бранд ще получи нотификация с въпрос дали одобрява да го тагнете. Ако не се съгласи името на профила ще си остане, но без линк.

#4. Използвайте хаш таг само ако е необходимо

Да, може да използвате и хаш-тагове в биото си. Те могат да бъдат:

  • Generic – хаш тагове свързани с ключова дума или събитие (#shoes например) или специфична тенденция в Инстаграм. Generic хаш таговете са добри за подобряване откриваемостта ви. Ако включите хаш таг за специфична тендениця в профила си то ако някой търси по него профилът ви ще бъде видим.
  • Branded – хаш тагове свързани с името на дадена компания (#cocacola).

Branded хаш таговете са подходящи за съдържание създавано от партньори или потребителско съдържание създавано от клиенти и почитатели на дадена марка. Кока Кола например, често организират конкурси използвайки Branded хаш тагове.


Хаш таговете не са задължителен елемент на доброто Инстаграм био.

Препоръката ни е да използвате Branded хаш тагове в съчетание с кампании свързани със създаването на потребителско съдържание (конкурси или игри).

Може да използвате и Branded хаш тагове за брандиране на ландинг страница с продукти във вашия магазин, към която сочи линка в биото ви.

Ако хаш тага ви не е свързан със създаването на потребителско съдържание от игри или конкурси, то използването му обикновено няма особен смисъл в биото.

#5. Включете ключова информация

Какъв вид информация трябва да включите в bio-то на магазина си – имейл, телефон, адрес или работно време? Отговорът е: каквото е необходимо!

Ако нямате физически обекти, а сте само онлайн магазин разбира се, ще включите имейл и телефон. Адрес и работно време не са необходими.

📝 Препоръки:

Няма единен измерител за всички бизнес профил в Инстаграм, когато става въпрос за ключова информация. Включете това инфо, което е необходимо на бизнеса ви, това, което ще направи обслужването ви по-добро, а продуктите ви по-лесно откриваеми.

Добавете имейл, но ако не сте сигурни, че не можете да обработвате телефонните обаждания, не давайте телефон (по-малките търговци може да нямат достатъчно персонал). Работното време е необходимо само ако имате физически магазин. Може също да добавите и Facebook страницата си ако тя е важен комуникационен канал за бизнеса ви. Добър начин да представите ключовата информация е и чрез иконки.

#3. Използвайте емотикони



Повечето онлайн магазини използват иконки, за да разграничат и маркират ключова информация. Също така могат да се използват и символи, за да се изброят различните услуги/категории продукти, които предлагате.

Използване на символи за разграничаване на продуктови категории

📝 Препоръки:

Имате ограничено място в био секцията – използвайте го по най-добрия начин!

Използвайте иконки, когато искате да отличите важна информация – адрес, работно време, имейл адрес, телефон за обслужване на клиенти и т.н.



🎯 Създаване на перфектно Инстаграм Bio [CHECKLIST]

💡 Съвет: за по-лесно редактирайте Bio-то си през браузър версията на Инстаграм:

  • Изберете подходяща, разпознаваема профилна снимка.
  • Помислете за името – уверете се, че тук не слагате потребителското си име, а името, с което ще ви откриват. Хората ще ви търсят по името на компанията ви 😉 Помислете и за други ключови думи, които последователите ви ще използват, за да ви намерят.
  • Био-то да е дълго от 140 до 160 символа включително с имейла.
  • CTA линкът да води до специфична ландинг / продуктова страница или категория с най-новите или най-продавани продукти (bestsellers).
  • Използвайте последния ред от описанието си, за да насочите погледа към линка.
  • Линкът може да води и до продуктова страница създадена за Инстаграм. Не забравяйте да го променяте в съответствие с кампаниите си.
  • Използвайте емотиконки, за да вземете максимума от малкото пространство и най-вече, за да отличите ключовата информация (предложение, имейл, телефон, адрес).
  • Ако ще използвате хаш таг нека да е от типа Branded и да е свързан с игра или кампания генерираща потребителско съдържание.
  • Не забравяйте, че може да таг-нете и друг профил или бранд – ако това ще засили авторитета пред аудиторията ви, направете го (преди това го съгласувайте).
  • Включете и уникалното предложение на бизнеса си – каква промяна ще внесете в живота на своите потребители.
  • В бизнес профила си в Инстаграм може да промените и категорията на самия бизнес. Препоръчвам ви да е същата като тази във Фейсбук страницата ви. Може да я промените като през приложението на телефона си влезете в профила си и изберете да го редактирате. Вижте на снимкта по-долу как точно става:

🔥 Помнете: вашето Instagram био е единствената ви възможност да насочите органичен трафик към сайта си с линк към специална страница или продуктова оферта.

📝 Примерен шаблон, който да използвате:

[Името на профила]

[Уникалното предложение на бизнеса] 📧 [Email] 📞 [Телефон] [CTA линк]

Може да добавите и изречението: „Тагни своя снимка с хаш таг #masterhack (заместете го с вашия хаш таг) и може да спечелиш награда!“

🎇 Instagram Story Highlights в бизнес профила ви

Чудесен пример за “Story Highlights” идва от руските ни колеги

Преди Instagram Stories бяха видими само за 24 часа, после изчезваха.

За повечето бизнеси това беше проблем, особено ако са създали история с голямо значение за маркетинговите им кампании.

Това ограничение беше премахнато още в края на 2017-та, когато Инстаграм пуснаха функцията “Story Highlights”, която вече позволява да поставите избрана група от истории точно под описанието на бизнес профила си в Инстаграм.

Тези истории остават в профила ви, докато не ги премахнете като няма ограничение за това колко може да „закачите“.


Очаквайте: Как да си направите ефектно Story Highlights в следващите ни матерали.

👥 Как да управляваш няколко бизнес акаунта в Instagram?


Ако имаш няколко бизнес профила можеш да ги управляваш само от един основен, от който да превключваш на този, с който искаш да работиш.

Ето как да ги свържеш:

  • Влез в профила, който искаш да ти е основен.
  • Избери иконата на зъбно колело за iOS или трите точки в Android.
  • От там избери “Add Account
  • Въведи име и паролата за профила, който искаш да добавиш
  • След като добавиш втори (или трети, четвърти или пети) профил, иконата на потребителския профил в долната лента за навигация ще се промени с профилната снимка на акаунта в чийто профил си в момента.
  • Можеш да ги превключваш като отново влезеш в Settings >> Logins >> Log Out (настоящия акаунт). Инстаграм ще те попита в кой искаш да влезеш.

🔥 Допълнителна информация:

  1. Помощен център на Инстаграм
  2. Официално инфо за бизнес профилите

💥 Вижте новото ни ръководство по темата: Instagram: инструменти и трикове за лесно споделяне на съдържание и анализиране на профили [FREE]

18
Остави коментар

avatar
11 Comment threads
7 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
13 Comment authors
ХристоВеселинаМатейМишаДиян Recent comment authors
нови стари харесвани
Веселина
Гост
Веселина

Здравейте, може ли да споделите с коя програма визуализирате телефона си в клипа? Благодаря предварително!

Миша
Гост
Миша

Здравейте,имам два въпроса,ще Ви бъда благодарна,ако можете да ми помогнете 🙏😇:)
1) Когато някой ми има телефона винаги ли ще може да ми намира инстаграма ? Искам да не може да ми се намира инстаграма ,има ли такава опция ? Направила съм си поверителен акаунт и въпреки това който ти има тел. номер веднага ти намира профила 🤔
2) Как мога да публикувам снимка , която да я виждат само хора ,които искам , не всички последователи ? Има ли опция , с която да избера кой да вижда публикациите ми ?
Благодаря предварително 🙂

Диян
Гост
Диян

Здравейте защо при рекламата в инстаграм ббутона пазарувай сега не отваря линка към сайта а ми казва че страницата неможе да бъде намерена?

Misho nikolov
Гост
Misho nikolov

Искам да стана и аз член на instagram

Наталия
Гост
Наталия

Интересна статия! Прочетох всичко с голям интерес

Asd
Гост
Asd

Как може профила ми в инстаграм да бъде потвърден?

Матей
Гост
Матей

Ако имате предвид да бъде верифициран със синя значка:
1. Отивате на настройки
2. Избирате – Request Verification
Но няма гарнация, че ще го верифицират!

Ярослав
Гост
Ярослав

Здравейте Христо. Благодаря Ви за иизключително полезните статии за Instagram (и не само 🙂 )!

Относно времето за публикуване – какво мислите за 16:00 часа в Петък?

Като за България 😉

Сърдечни поздрави и успех във всичко.

Матей
Гост
Матей

Ако акаунта е вече бизнес може да се види в Insights -> Audience и после на долу има графика кога са най-активни последователите. Кои дни и в кои часове. Моите примерно са най-активни петък 12 – 21ч и събота 15 – 21ч. 🙂

Рая Радева
Гост
Рая Радева

Искам да попитам нещо. От известно време не мога да следвам никого. Следвам само 55 души, т.е. не съм надвишила максимума. Надявам се да знаеш отговора и да ми помогнеш 🙂

Георги Георгиев
Гост
Георги Георгиев

Понякога се чудя, от къде намираш сили да пишеш толкова уникални статии 🙂

lifehackerbg.com
Гост
lifehackerbg.com

И аз това се чудя понякога 🙂 Шегата настрана, благодаря ти за коментара

Desislava Panteva
Гост
Desislava Panteva

Благодаря за статията! Знае ли се общия брой на потребителите в България?

lifehackerbg.com
Гост
lifehackerbg.com

За съжаление аз лично нямам такава информация 🙂

Galio Ivanov
Гост
Galio Ivanov

Мерси много за уникалното представяне на сайта, научих за този сайт от едни курсове по SEO на Telerik Academy и останах без думи просто, спечелихте още един читател и последовател 🙂

lifehackerbg.com
Гост
lifehackerbg.com

Привет Galio, добре дошъл при нас! Благодарим ти и за добрите думи, много мило 🙂

🔘 За Нас

🔘 За Реклама


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg