Инстаграм: Как да подготвиш профила си за бизнес (настройка, свързване с Facebook, оптимизиране)

instagram

В това ръководство ще ви покажем как да превърнете личен профил в Инстаграм в бизнес акаунт. А след това ще научите и как да го свържете с Facebook Business Manager, за да може да пускате и управлявате реклами и в Инстаграм.

? По-конкретно ще разгледаме темите:

  • Как да превърнем личния си профил в Инстаграм в бизнес такъв
  • Как да свържем Бизнес профила си в Инстаграм с Facebook Business Manager
  • Как да си направим перфектната bio секция в Инстаграм (най-добри практики)
  • Как да управляваме няколко бизнес профила в Инстаграм от един акаунт

Как да превърнеш личния си профил в бизнес акаунт?

Преди видео урока препоръчвам ви да разгледаме…

Какви са предимствата на бизнес акаунта в Инстаграм?

С думи прости бизнес страницата в Инстаграм е профил, който улеснява последователите ви да ви опознаят не само като личност, но и като бизнес.

? Основните функции/предимства на бизнес профилите в Инстаграм са:

  • Дават бизнес информация (Business info) – в бизнес профила ще имате възможност да добавите допълнителна информация като: адрес на магазина ви (ако имате локални обекти), телефон за контакт и имейл. Можете да добавите и линк, който да отведе последоватилете ви в страница от магазина или сайта ви.
  • Анализ (Insights) – това е едно от най-големите предимства на бизнес профилите. В тази секция ще намерите информация за вашите последователи и техните действия: импресии, обхват на постовете, кликове и активност. Анализирайки поведението на вашата аудитория ще може да подобрявате и съдържанието си!
  • Реклама директно от приложението – преди да бизнес профилите в Инстаграм, рекламата там можеше да се пусне само от платформата на Facebook. Сега вече може да промотирате постовете си директно от приложението. Влизате в профила си, избирате си пост и кликвате на синия бутон с име Promote.
  • Филтриране на директните съобщения (Filter direct messages) – бизнес профилите в Instagram имат пощенска кутия, в която можете да филтрирате съобщенията си, за да направите по-лесно управлението на комуникацията с клиенти.
  • Бизнес профилите в Инстаграм имат същата видимост във фийда от личните!

? Вижте новото ни ръководство по темата: Instagram: инструменти и трикове за лесно споделяне на съдържание и анализиране на профили [FREE]


? Последвайте профила на lifehack.bg в Инстаграм >>

? Мога ли да направя бизнес профила си отново личен? Да, можете да превключите от бизнес профил отново на личен от настройките (след малко ще говорим за тях). Но помнете: след като го направите данните от секцията Insight ще бъдат изтрити.

? Полезно: свържете Инстаграм акаунта си с Facebook страницата, която управлявате. Влезте в акаунта си >> Settings >> Linked Accounts >> Facebook:

instagram

Преди да преминем към превръщането на личния ви профил в бизнес акаунт помислете върху следното: Удачно ли е личният ви профил да става бизнес акаунт или е по-добре да създадете чисто нов, който да използвате за целите на бизнеса си.

Време е за действие!

Как да свържеш Инстаграм с Facebook Business Manager?

Business Manager >> Business Settings >> Accounts >> Instagram Accounts


След това просто въведете потребителското име и паролата на Инстаграм акаунта, който искате да добавите в платформата на Фейсбук за създаване на реклами.

? Важно: ако ви се налага да премахнете Инстаграм акаунт от Business Manager-а на Фейсбук то имайте предвид, че и страницата свързана с него ще се премахне:

instagram

Бележка: В следващите материали ще ви покажа какви рекламни формати поддържа Инстаграм и как на практика да създавате ефективни реклами в тази мрежа.

Как да си направите перфектно Bio в Инстаграм?

Това е първото нещо, което ще види потребителят, когато попадне в профила ви. Силното био може да ви докара и много повече кликове от едно посредствено такова.

В следващите редове ще ви споделим съвети, които да приложите:

#1. Напишете добър CTA текст

Ще разделим CTA линка, който може да сложите, на 3 категории:

  • Homepage: линк, който води до началната страница от сайта / магазина. Това е далеч от идеалния вариант, защото не е особено таргетиран. Потребител, който иска да разгледа конкретен продукт и попадне на заглавната ще бъде объркан.
  • Landing Page: линк към конкретна целева страница за потребители на Инстаграм (практика е да се прави специална страница за този линк). Най-често е вътрешна страница от магазина ви, показваща даден продукт или категория.
  • Social Shopping Page: Това обикновено е външна от сайта ви страница с продукт, който споделяме в Инстаграм биото си. Потребителите могат да купуват продуктите ни директно от тази страница за пазаруване. Например може да се свъже Facebook Shop или страница от маркетплейса, в който сте се позиционирали.

? Препоръки:

Ако е възможно насочете потребителите си директно към специална ландинг страница за трафика си от Инстаграм. Ето и един чудесен пример от @georginasasha

Линкът в био-то води потребителя директно в т.нар. “instashop” – специална страница от сайта им за потенциални клиенти идващи от Инстаграм:

instagram

Ландинг страницата представя продуктите, които се промотират през Инстаграм:

instagram

Като алтернатива на страници от собствения ви магазин може да си направите външна страница от типа “social shopping page” с инстурменти като Curalate.

Ако пък това ви е прекалено скъпо или времеемко може отново да насочите последователите си към конкретна ландинг страница от сайта ви, специално за хора идващи от Инстаграм. Ето и един пример от марката Dissh:

instagram

? Полезно: ако често промотирате различни оферти и постоянно ви се налага да сменяте линка в био-то, чрез който да изпращате последователите си към различни продуктови страници, то може да се улесните като пробвате инструмента Linktree.

#2. Bio-то да бъде до 150 знака

instagram

Това не е абсолютно правило. Това е оптималния брой символи за едно добро био. Като казваме между 150 включваме и линка в тази бройка.

Тази дължина на текста ще ви даде достатъчно пространство за ключова информация (имейл, адрес, телефон), която да включва и CTA линк + текст с какво се занимавате.

? Съвет: за да направите био-секцията си по-лесна за сканиране направете я като различни теми с емотикони подредени една под друга . Или още по-добре оставете един празен ред между две основни секции от текст. Този трик се получава като кликнете ентер и на празния ред просто добавите знака за точка. Почти не се забелязва…

instagram

? Полезно: ако добавите # или @ пред име на профил например текстът ще стане линк. Така може да споменете други профили или хаш тагове. Ако споменете друг профил или бранд то този профил или бранд ще получи нотификация с въпрос дали одобрява да го тагнете. Ако не се съгласи името на профила ще си остане, но без линк.

#4. Използвайте хаш таг само ако е необходимо

Да, може да използвате и хаш-тагове в биото си. Те могат да бъдат:

  • Generic – хаш тагове свързани с ключова дума или събитие (#shoes например) или специфична тенденция в Инстаграм. Generic хаш таговете са добри за подобряване откриваемостта ви. Ако включите хаш таг за специфична тендениця в профила си то ако някой търси по него профилът ви ще бъде видим.
  • Branded – хаш тагове свързани с името на дадена компания (#cocacola).

Branded хаш таговете са подходящи за съдържание създавано от партньори или потребителско съдържание създавано от клиенти и почитатели на дадена марка. Кока Кола например, често организират конкурси използвайки Branded хаш тагове.

instagram


instagram

Хаш таговете не са задължителен елемент на доброто Инстаграм био.

Препоръката ни е да използвате Branded хаш тагове в съчетание с кампании свързани със създаването на потребителско съдържание (конкурси или игри).

Може да използвате и Branded хаш тагове за брандиране на ландинг страница с продукти във вашия магазин, към която сочи линка в биото ви.

instagram

Ако хаш тага ви не е свързан със създаването на потребителско съдържание от игри или конкурси, то използването му обикновено няма особен смисъл в биото.

#5. Включете ключова информация

instagram

Какъв вид информация трябва да включите в bio-то на магазина си – имейл, телефон, адрес или работно време? Отговорът е: каквото е необходимо!

Ако нямате физически обекти, а сте само онлайн магазин разбира се, ще включите имейл и телефон. Адрес и работно време не са необходими.

? Препоръки:

Няма единен измерител за всички бизнес профил в Инстаграм, когато става въпрос за ключова информация. Включете това инфо, което е необходимо на бизнеса ви, това, което ще направи обслужването ви по-добро, а продуктите ви по-лесно откриваеми.

Добавете имейл, но ако не сте сигурни, че не можете да обработвате телефонните обаждания, не давайте телефон (по-малките търговци може да нямат достатъчно персонал). Работното време е необходимо само ако имате физически магазин. Може също да добавите и Facebook страницата си ако тя е важен комуникационен канал за бизнеса ви. Добър начин да представите ключовата информация е и чрез иконки.

#3. Използвайте емотикони

instagram


instagram


instagram

Повечето онлайн магазини използват иконки, за да разграничат и маркират ключова информация. Също така могат да се използват и символи, за да се изброят различните услуги/категории продукти, които предлагате.

instagram
Използване на символи за разграничаване на продуктови категории

? Препоръки:

Имате ограничено място в био секцията – използвайте го по най-добрия начин!

Използвайте иконки, когато искате да отличите важна информация – адрес, работно време, имейл адрес, телефон за обслужване на клиенти и т.н.

instagram


instagram


? Създаване на перфектно Инстаграм Bio [CHECKLIST]

? Съвет: за по-лесно редактирайте Bio-то си през браузър версията на Инстаграм:

instagram

  • Изберете подходяща, разпознаваема профилна снимка.
  • Помислете за името – уверете се, че тук не слагате потребителското си име, а името, с което ще ви откриват. Хората ще ви търсят по името на компанията ви ? Помислете и за други ключови думи, които последователите ви ще използват, за да ви намерят.
  • Био-то да е дълго от 140 до 160 символа включително с имейла.
  • CTA линкът да води до специфична ландинг / продуктова страница или категория с най-новите или най-продавани продукти (bestsellers).
  • Използвайте последния ред от описанието си, за да насочите погледа към линка.
  • Линкът може да води и до продуктова страница създадена за Инстаграм. Не забравяйте да го променяте в съответствие с кампаниите си.
  • Използвайте емотиконки, за да вземете максимума от малкото пространство и най-вече, за да отличите ключовата информация (предложение, имейл, телефон, адрес).
  • Ако ще използвате хаш таг нека да е от типа Branded и да е свързан с игра или кампания генерираща потребителско съдържание.
  • Не забравяйте, че може да таг-нете и друг профил или бранд – ако това ще засили авторитета пред аудиторията ви, направете го (преди това го съгласувайте).
  • Включете и уникалното предложение на бизнеса си – каква промяна ще внесете в живота на своите потребители.
  • В бизнес профила си в Инстаграм може да промените и категорията на самия бизнес. Препоръчвам ви да е същата като тази във Фейсбук страницата ви. Може да я промените като през приложението на телефона си влезете в профила си и изберете да го редактирате. Вижте на снимкта по-долу как точно става:

instagram

? Помнете: вашето Instagram био е единствената ви възможност да насочите органичен трафик към сайта си с линк към специална страница или продуктова оферта.

? Примерен шаблон, който да използвате:

[Името на профила]

[Уникалното предложение на бизнеса] ? [Email] ? [Телефон] [CTA линк]

Може да добавите и изречението: “Тагни своя снимка с хаш таг #masterhack (заместете го с вашия хаш таг) и може да спечелиш награда!”

? Instagram Story Highlights в бизнес профила ви

instagram
Чудесен пример за “Story Highlights” идва от руските ни колеги

Преди Instagram Stories бяха видими само за 24 часа, после изчезваха.

За повечето бизнеси това беше проблем, особено ако са създали история с голямо значение за маркетинговите им кампании.

Това ограничение беше премахнато още в края на 2017-та, когато Инстаграм пуснаха функцията “Story Highlights”, която вече позволява да поставите избрана група от истории точно под описанието на бизнес профила си в Инстаграм.

Тези истории остават в профила ви, докато не ги премахнете като няма ограничение за това колко може да “закачите”.

instagram


instagram

Очаквайте: Как да си направите ефектно Story Highlights в следващите ни матерали.

? Как да управляваш няколко бизнес акаунта в Instagram?

instagram


Ако имаш няколко бизнес профила можеш да ги управляваш само от един основен, от който да превключваш на този, с който искаш да работиш.

Ето как да ги свържеш:

  • Влез в профила, който искаш да ти е основен.
  • Избери иконата на зъбно колело за iOS или трите точки в Android.
  • От там избери “Add Account
  • Въведи име и паролата за профила, който искаш да добавиш
  • След като добавиш втори (или трети, четвърти или пети) профил, иконата на потребителския профил в долната лента за навигация ще се промени с профилната снимка на акаунта в чийто профил си в момента.
  • Можеш да ги превключваш като отново влезеш в Settings >> Logins >> Log Out (настоящия акаунт). Инстаграм ще те попита в кой искаш да влезеш.

? Допълнителна информация:

  1. Помощен център на Инстаграм
  2. Официално инфо за бизнес профилите

instagram


? Instagram: инструменти и трикове за…

instagram

В това експертно ръководство събрахме най-добрите инструменти и трикове за по-лесното споделяне на съдържание в Инстаграм (знаем, че повечето хора точно това ги затруднява) и за анализиране на представянето на профила ви.

Прочети и приложи

Възстанови паролата:

Логни се в
Мастърхак
Печели с УМА, не с времето си
БЕЗПЛАТЕН БЮЛЕТИН
"Бюлетинът, за който мечтаех..." - Цвети Тодорова
Инструменти, идеи и похвати, непознати за останалия свят
*въведете имейл → кликнете на бутона → проверете пощата си → вземете подарък
★★★★★
Печели с УМА, не с времето си