Това е допълнение към ръководството за Емоционален маркетинг ?.
Ние хората първо чувстваме после мислим.
Когато се сблъскаме с някаква сензорна информация онази част от мозъка, която отговаря за емоциите ни я обработва 5 пъти по-бързо от тази, която се грижи за обработката на когнитивните ни мисловни възприятия.
Затова и най-голямата бариера пред решението за покупка е:
Чувството страх.
И когато запознаете аудиторията със себе си, накарате я да ви хареса, да ви се довери, съвсем естествено започвате да премахвате страха от процеса.
Всички знаем доказания метод:
? Безплатно = Няма риск = Няма страх.
Но това не е единствения начин да наложите продукта си...
В проучване на Университета на Южна Калифорния изследователите установили, че хората с проблеми в емоционалните региони на мозъка били способни да мислят критично, но неспособни да вземат решения, защото не разбирали как се чувствали спрямо наличните възможности.
Всъщност, учените често се оправдават с това колко сложно устроен е нашия мозък, но истината е, че повечето от емоциите, които ни връхлитат ежедневно произлизат само от няколко основни чувства.
Начинът, по който възприемаме щастието, тъгата страха и гнева определят как ще вземем някои от най-сложните решения.
Например тези свързани с маркетинга.
? Повече щастие = повече споделяния
Когато става въпрос за влияние и емоционални послания, установено е, че положителните емоции допринасят за убеждаването на аудиторията да споделя повече.
? Повече тъга = повече кликове
Установено е и, че думите с отрицателно значение водят до по-висока честота на кликове. Всъщност проучване на Outbrain установило, че негативните суперлативи като "най-лошото" или "никога" работят с 30% по-добре в заглавие ако присъстват в него, когато става въпрос за привличане на вниманието. Нещо повече, положителни суперлативи като "най-добрите" били по-малко привлекателни за аудиторията. Отрицателните думи имали 63% по-висока честота на кликване от положителните им алтернативи.
Шантава работа са емоциите.
Но е просто задължително да ги използваме в маркетинга си.
А сега да преминем към практиката!
В следващите редове ще ви дам супер много креативни идеи и реални примери как да задействате емоцията в рекламите си, за да завладеете сърцата и да плените умовете на потенциалните си клиенти.
Да започваме...