Как се роди идеята за MasterHack? Или защо избрах точно този нестандартен бизнес модел

Една вечер, преди 3 години разхождах мислите си из различни бизнес модели и все не успявах да реша кой да избера за lifehack.bg. Докато накрая той просто ме удари по главата. Ето и цялата история:

Беше неделя вечер. Точно се бях прибрал от едно обучение, но не ми се отваряше лаптопа. Легнах на дивана, смазан психически от двата дни стоене на неудобния стол по време на мероприятието. Не ми се работеше по сайта, по-скоро си мислех как да увелича приходите му, така че да имам възможност да го подобрявам.

Да, основната ми цел винаги е била lifehack да дава все по-добра и по-добра услуга от простотиите, които съществуват на и без това малкия ни пазар.

Не исках да бъда като останалите. Дори и днес умишлено страня от тях!

Уморен и от това упражнение, просто се отпуснах, когато само след минута по главата ме уцелиха няколко въпроса един след друг:

  • Защо по дяволите не продаваш това, в което си най-добър, това, което най-много им харесва на хората?
  • Защо вместо да продаваш книги или онлайн курсове както правят всички останали, не започнеш да създаваш платено премиум съдържание?
  • Защо не заложиш на абонамент, вместо да правиш като всички – отделни скъпи продукти, които трудно се мултиплицират и се плащат еднократно?
  • Защо не предложиш на хората повече от онова, заради което те четат, а именно свръх полезно и практично съдържание?

В този момент мисловната ми дейност започна отново да се пробужда.

Но и съмненията… Запитах се:

  • Кой по дяволите прави това в България в момента – очевидно отговорът не беше оптимистичен. Нямаше от кого да се поуча. Знам само, че единствено „Капитал“ продават абонаменти за тяхното съдържание. Никой друг.
  • Кое всъщност щеше да бъде продуктът?
  • Кой по дяволите щеше да плаща онлайн абонамент – в България? Предразсъдъците и навиците всичко да е безплатно са кораво нещо!
  • Как ще убедя родния клиент, че това, което ще му продавам, ще му спести време?

Можех ли да увелича приходите от сайта от това, което правя най-добре, това, в което имам солиден опит, това, на което се гради репутацията ми?

🔥 Триковете „конкретно за вашия случай“ и „това не е приложимо“ в България

Станах от дивана, но не изморен, а окрилен.

Сетих се, че моят приятел Божидар Батев ми беше разказал за Раян Левеску и за модела му ASK. На всичкото отгоре любезно ми беше предоставил и достъп до един от курсовете на Раян, струващ няколко хиляди долара.

Казах си: – Абе ти ако не се възползваш от това знание, си егати тъпакът.

И така започнах да анализирам курса, да мисля как да го внедря в собствения си бизнес. След 2 седмици усилена работа по учене и имплементиране накрая пресъздадох малка пилотна част от въпросния модел в lifehack.bg.

Вероятно вече сте прочели статията, дори може и да сте участвали в анкетата.

Неговото въплъщение беше в тази статия, която ми осигури безценна информация, информация, която не бих споделил за нищо на света!

След като измислих цялата стратегия и я реализирах, събрах наистина невероятни данни за проблемите на моя читател. Следваше да избера формата, в която да опаковам това познание, в решения за откритите болки и после да ги предложа на аудиторията си.

Но преди да се спра на този бизнес модел си мислех…

Как можех да направя това освен с до болка познатата онлайн книга?

Въпреки, че се почувствах тъпо, че ще предложа като продукт на читателя си супер изтъркан формат, започнах да създавам и оформям първата книжка.

Бях решил, че ще я направя уникално – брутално практична информация, която читателят ми да приложи веднага, представена по красив и удобен начин.

Да, ама не!

Въпреки, че вече разполагах с пълнежа на продукта, беше тегаво – оформлението, илюстрациите…Едвам напредвах, а не можех да я направя посредствено.

Да, много от вас, които са правили онлайн книга, ще си кажат, че е лесно.

Чувал съм изречения от сорта на: „Абе ще вземеш 2-3 статии, ще ги преведеш и ей ти книгата. Лесна работа за 2 часа.“ Да, наистина е лесно ако искаш да си посредствен или да я подаряваш безплатно, но ако искаш да предложиш нещо повече на читателите си, това далеч не е така. Създаването на 20 супер страници от неродената ми книга ми отне адски много време, а оставаха още поне 100, които трябваше да съдържат перфектно представено моето полезно знание. И логично…

Отказах се!

Психическото натоварване беше огромно, а напредъкът бавен. Само при мисълта колко имаше още и ми се завиваше свят.

Казах си – Не, няма да са книги – нито е рентабилно като време / цена, нито ми носи удовлетворение. А и маркетингът на 1 книга също щеше да отнеме цяла вечност.

Прекалено на дребно беше всичко.

Представяйки си бъдещето и преценявайки ресурсите – изглеждаше глупаво, ако изобщо продължавам да се опитвам да приложа тази концепция.

А и всеки прави онлайн книги по дяволите…

Време е за нещо ново!


Нищо ново не измислих разбира се и затова реших – ще правя онлайн курсове.

Чрез видео ще мога да кажа и покажа нещо за 3 минути, което в книга трябваше да създавам 3 дни. Почнах тестове. Получаваше се добре.

Започнах да търся техническо обезпечение за сайта и да избирам платформата, която ще използвам за този бизнес процес. Намерих най-добрите (уж).

Но и тук процесът се оказа тегав, особено ако човек го играе „one man show“.

Същото високо психическо натоварване, същото огромно количество време. А и ако всеки трети прави онлайн книги, то всеки втори прави онлайн курсове.

Не искам да правя нещо, което всички правят по дяволите…

Не искам да съм част от всички. Исках да се отлича!

Който следва модата, вижда само задника й!

Ядосах се и отново зарязах всичко.

Бях бесен, че не мога да го измисля. Алтернативите не ми харесваха.

И както става по филмите като му теглиш една майна, всичко и така нужната ти идея се връща към теб като бумеранг. Точно така и стана.

Както си стоях в това напълно изпразнено от съдържание положение в главата ми започнаха да нахлуват следните въпроси:

  • Добре де, аз съм най-добрият в правенето на полезни статии, нали така?
  • Имам медия с над 120 000 уникални посетители всеки месец, нали така?
  • Evernote и WordPress-а ми са пълни с уникални ресурси, спокойно равняващи се на онлайн курсовете и книгите, които се предлагат, че дори и много повече, а моят опит в някои области е наистина полезен и уникален. Имам Ноу-Хау!
  • Харесва ми да правя супер статии, познавам процеса, знам как става, добър съм в това. Правя го вече над 8 години.

Защо да не направя книгите и видеата, които исках да създавам по-рано във формата на супер – дупер премиум статии с платен абонамент?

Статии с платен абонамент? Защо?

  • Същото е като книга, но много по-интерактивно!
  • Бързо, лесно и постоянно може да се обновява!
  • Същото е като онлайн обучение, но много по-удобно за консумация, с повече ресурси за читателя, по-евтино е за потребителя и най-важното:
  • Лесно се обогатява с още и още супер съдържание.
  • А най-хубавото е, че тези, които се абонират, всеки месец ще получават нова и нова полезност, която бие по стойност всичко, което е на пазара в момента.

Ние не продаваме статии!

Ние продаваме достъпни, красиви и свежи парченца лесно смилаема информация, която ще обогати живота и ще подобри бизнеса ви.

– Хр. Стоянов

Представете си…

Всеки месец да получавате специализирано като в книга и богато като онлайн курс съдържание, без да мърдате от любимия си стол. Как ви звучи?

Всеки месец нова, актуална, полезна и практична информация по най-актуалните теми в lifehack.bg – само на цената на минимален месечен абонамент…?

И най-хубавото!

Винаги ще ви е под ръка през телефона или лаптопа, от офиса или от дома, без да се налага да се чудите какво означаваше поредният слайд от едно изречение в презентацията на курса, на който сте били преди седмица. Добре ли е?

Оптимизирай функцията и игнорирай формата?

Какво означава този бизнес модел за вас като потребители?

  • Непрекъснат поток на ново знание, а не статичен онлайн курс
  • Всеки месец достъп до нова, актуална информация с богат набор от илюстрации, чек листи, PDF файлове, снимки и видео
  • Достъпен абонамент за VIP общността на lifehack с добавена стойност
  • Гаранция за полезност и практичност. Този сайт се превърна в синоним на полезност. Даван е за пример на обучения, семинари, описван е в като пример за подражание в книга. Всичко това дава основание на потребителя и отговорност за мен да се предлага най-доброто съдържание!

Този бизнес модел не е против курсовете и книгите, напротив!

Не ги отричам – не ме мислете за толкова тъп, че да го правя!

Това дори не е нов бизнес модел!

Гиганти като Уолстрийт Джърнъл или пък блогъри като Марк Менсън вече го ползват.


Но какво се случи след това?

Месец по-късно, когато моят клуб беше почти готов да отвори врати:

Анализирах пазара. Видях какво правят така наречените конкуренти (с книгите и онлайн курсовете, защото абонамент никой не предлага). Направих си изводите и си разработих стратегията (тя вече претърпя доста промени в движение).

Закупих необходимия софтуер (дотук над 5000 лв), вградих най-популярните методи за плащане (само те са над 3000 лв), включително и периодично плащане, за да предложа не само ценна информация, но и нещо, което много хора в този бизнес забравят:

Достъпността и удобството, което трябва да имат клиентите, за да им е изключително лесно да оставят парите си при вас.

Да, за бизнес като моя това никак не са малки суми, но видях, че всички останали правят нещата адски посредствено, ползват безплатни или западни услуги, с ограничени за местния пазар възможности и то точно в онази част, в която искат парите ви.

А от опит знам, че дяволът, или по-скоро предимството, е в детайлите!

След това започнах работа и по ландинг страницата, която ми отне изключително много време за планиране и техническа изработка. Но се получи!

След като цялата система беше готова, започнах работа по първия материал!

Ужасно много исках статиите от клуб MasterHack наистина да са приемиум.

Исках като ги видите, без да искате да си помислите:

Да бе, само за „х“ лв на месец толкова полезно инфо…

Затова и тук процесът се оказа не особено бърз. Ставаше бавно.

Но пък се получаваше перфектно…

И това обаче не беше всичко!

Трябваше да реша един много важен въпрос.

В метода ASK се наблягаше основно на сегментирането – на разделянето на хората на отделни „buckets“ или на български – кошници/интереси.

Когато мислех за това се сетих, че основната аудитория на сайта се дели на две:

  1. Хора, които се интересуват от дигитален маркетинг и бизнес
  2. Хора, които се интересуват от личностно развитие, lifestyle и психология

Точно затова реших да разделя VIP клуба на две! За да може всеки от вас да консумира максимално близка информация до неговите интереси.

Това решение обаче се оказа погрешно от бизнес гледна точка и още едно доказателство, че може и да използваме западни модели, но трябва да ги нагаждаме според местния пазар. Това, което се опитвам да ви кажа, е че разделението не проработи и няколко месеца след това обединих трите клуба само в един.

Просто пазарът е прекалено малък за подобна прецизна сегментация.

Накрая остана единственият и неповторим клуб MasterHack, който и до днес няма аналогия, а с темповете, с които се развива, скоро няма и да има.

🔥 Мисия и философия

Мисията на Мастърхак е: Да предоставя на своите читатели редовно ултра полезно съдържание, което не им губи времето. Съдържание, което веднага могат да приложат – в живота и в бизнеса си. Ние намираме, анализираме, отсяваме и опаковаме само най-важното. Споделяме и нашия личен опит, за да остане само това, което наистина си струва да знаеш!

Без общите приказки…

Философията на MasterHack e:

● Изследвай и тествай чрез собствен опит!
● Анализирай експетизата на професионалистите!
● Извади само това, което е полезно и приложимо!
● Отстрани несъщественото и неприложимото!
● Добави нещо от себе си!

И преди да разгледате клуба бих искал да ви попитам – бихте ли ме подкепили?

Ако решите да го направите:

  1. Споделете тази статия във Facebook.
  2. Споделете мнението си в коментарите.

Какво мислите за пътя, по който реших да поема?

  • 434
  •  
  •  
  • ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

    След като се включих в клуба, вече нямам скучен ден, нито тегаво сърфиране из Нета, за да намеря това, което ми трябва! Със сутрешното си кафе преглеждам публикациите и вече съм енергийно заредена! Винаги си намирам ново маркетингово предизвикателство, или ресурси, които да ги разуча и да ги приложа, А като човек, който се интересува от психология и личностно развитие, тук е съкровищница на информация, отговаряща на потребността ми от знания към момента! Малко е да кажа, че всичко за мен е ценно и полезно! По скоро мога да заявя, че тук е мястото, където намирам всичко от което се интересувам и при това ми спестява много време! Благодаря, че Ви има!

    • Wow, много ти благодаря! Продължаваме да работим, за да не те разочароваме 🙂

  • ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

    Дааа, уникално, месечно, електронно, бизнес списание!
    Дори не помня как видях това!
    Поздравления!

  • ⭐⭐⭐⭐⭐

    Помня как попаднах на Лайфхак случайно. Може да има две петилетки време. Тогава Христо предлагаше добри материали по интересни теми, но окрасени с голи жени като снимки. Тогава сподели на коментиращите, чиито коментари бяха възмущение по голите ички, че това е неговия модел – добро съдържание и провокация! Оттогава много вода изтече, но Христо си намери модела който да му помогне да прави пари от труда си! У нас каквото и да си говорим (и аз имам опит със собствен блог) е трудно за независим играч да се облажи от големия, но регулиран олиргахично интернет пазар! Но, ето с ръчкане и вяра нещата се нареждат и лайфхак може би е първия сайт който не загуби от това че е платен! Та ако не друго поне да дадем респект за труда и вярата! А дали този модел е добър? Безплатен обяд няма! Фейсбук е фрии ама продава данни 😉

    • Доста трафик ни докарваха тези статии, но както и ти каза намерихме си модела, израснахме над тези неща. Благодаря ти за коментара 🙂

  • ⭐⭐⭐⭐⭐

    Христо,
    Чета те неотскоро и не най-редовно, но моделът ти ме цели в 10-ката. Аз имам осъзната нужда от „умна глава“ с опит и визия да създава полезно (за мен) съдържание и аз да подкрепям чрез абонамент. 9 лв не е голяма сума, 29 на първо четене ми изглежда доста.. Включвам се 🙂 Желая ти успех!

    • Здравей, благодаря ти! Защо мислиш, че 29 лв е доста? Любопитно ми е да споделиш, особено ако вече си член на клуба 🙂

  • ⭐⭐⭐⭐⭐

    Привет! 🙂
    Най-после успях да придобия кротко и балансирано позициониране на тялото, казано по-профански, да си седна на Д-то, и да прочета тази статия. След малко ще стане ясно мнението ми за нея и най-вече за споделения бизнес модел.
    През годините ми бродене из нета, в осъзнато или не състояние, съм се абонирала за всякакви бюлетини. Десетки. Може и стотици. Тематиката на някои ме е хвърляла в потрес в кои измерения на безумието съм бродила, докато доброволно съм се съгласявала да получавам инфо от тях. От цялата бюлетинска лавина накрая оцеляха само три или четири.
    Първият оцелял беше и си остава LifeHack.
    В настоящата статия се казва на едно място: „Исках като ги видиш, без да искаш да си помислиш: Да бе, само за „х“ лв на месец толкова полезно инфо…“
    Ами вече съм си го мислила многократно за безплатните статии. Разбира се, че този бизнес модел е право в десятката. И не става дума само за цената, която е слабо казано атрактивна. В него се съдържа смелост и новаторство, съчетани с адекватно поставеи цели, по които се действа! Без тази комбинация всеки предприемач е загубен. Сигурна съм, че (ще) е успешен. Дали хората ще се освободят от старите си навици да залагат на познати неща като онлайн книги или курсове? Появява се въпросът: Кои хора? Да, някои хора няма да се освободят. Което е супер, това просто не са точните за тази услуга клиенти. Но ще има и има много такива, които с радост ще опитат точно този бизнес модел. И аз смятам да бъда сред тях.
    Христо, благодаря за вдъхномението и за търпението да изчетеш този километричен коментар. 🙂

  • ⭐⭐⭐⭐⭐

    Здравей, Христо!
    Редовно чета статиите ти и мога да кажа, че черпя доста информация от тях и от всяка научавам по нещо ново! Адмирации!
    Относно бизнес моделът, който си избрал – бих казал, че е много добра идея! И т.к. се чудиш, как да постъпиш, ще искажа и моето мнение!
    Аз се занимавам с ресторантьорство и хотелиерство, вече близо 17 години! Сблъсквал съм се с различни варианти и тук и в чужбина. Примерът, който искам да дам е следния! Двама мои клиенти – първият ресторант, залагаше на ниски цени, вторият на много високи. В края на денят единият имаше оборот равен на другия (с леки отклонения да речем в рамките на 4-5%). Но в първият ресторант, ако за 4 часа една маса се „обръщаше“, т.е. на нея се сядаше 3 пъти, 3 различни групи, то в другият ресторант 1 маса се ползваше само веднъж. Идеята е, че за повече работа, единият реализираше същия оборот, като другия с по-малко работа. Давам го като пример това, т.к. е свързано и с въпроса ти, дали повече хора да имат достъп или по-малко, по-отбрани. Изхождайки от горния пример, може би се досетил, че в единият ресторант, клиентелата е по-отбрана от другият. Лично аз, никога не съм бил привърженик на понятието „VIP“. Причината е, че всеки един клиент е VIP, по някакъв начин. Не съм много добре запознат, със системата на плащанията на online съдържание, но ако има възможност, аз бих постъпил по следния начин, ако има вариант – цялостен абонамент(цена 30-40-50 лв, примерно), определено съдържание или категории (10 – 20 лв.), цена за единична статия (1-2 лв.). Така, примерно, аз ако се интересувам от психология, платя 1 месец само за тази категория, но не съм удовлетворен от всички статии, следващия месец, аз не бих платил, но разглеждайки само заглавията и харесам 1-2 или 3 статии, аз ще мога да заплатя само за тях и да ги прочета.
    Надявам се, да съм бил полезен!
    Пожелавам ти успех, във всяко начинание и продължавай в същия дух!

    • Здравей Константин!

      Благодаря ти, че си отделил от времето си, за да ми пишеш!

      Предложението и примера ти са страхотни и има резон в тях. Затова съм и разделил клуба на две, заради основните интереси, заради които хората посещават сайта. Разделението, което предлагаш обаче е прекалено сегментирано за този миниатюрен пазар, освен това технически в момента би представлявало трудност да се реализира. В случая VIP ще са всички клиенти така или иначе, тъй като това е единствения продукт в сайта 🙂 Още веднъж, благодарности за градивния коментар!

      Поздрави,
      Христо

  • Спомняте ли си как повечето хора имаха абонамент за печатни издания? Лично аз получавах по 3 заглавия седмично. И сега, в условията на свръхинформация, всеки от нас отново СЛЕДИ ограничен брой канали, отсявайки ги по качество, надеждност и пълнота. Затова вярвам, че верните читатели (последователи) на Lifehack ще се възползват от възможността да бъдат сред „просветените“, а просветените биха въвлекли в клуба и други любознателни и търсещи. Пожелавам успех на проекта!

    • Благодаря ти за коментара Виргиния!

      Според мен бъдещите модели ще са нещо като старите,които визираш – ограничаване на източниците на информация само с най-качествените, тъй като разсейването и загубата на време са огромни заради „шума“. В щатите в момента много популярни модели са платени мейл бюлетини, които доставят само отбрано съдържание на абонатите си 🙂 Благодаря ти още веднъж 🙂

  • ⭐⭐⭐⭐⭐

    На прав път си приятел! Кайзен – Всеки ден 1% по-добър! Доста статии съм прочел в сайта. Смело напред.

  • ⭐⭐⭐⭐⭐

    Съгласен съм напълно със заключенията ти. Концепцията с абонамент и статии несъмнено ще е по- гъвкава и рентабилна за двете страни. Не смятам, че идеята е твърде авангардна и хората са закостенели. Смятам, че ползите ще надхвърлят цената до толкова, че да убедят и най- големите скептици. Пожелавам ти успех и очаквам скоро абонаментът ми да стане реалност. 🙂

    • Благодаря ти Иво!

      Да, прав си определено. Идеята не е никак авангардна даже. Имах предвид, че навиците трудно се изкореняват и трябва много време. Въпросът е дали ще издържи точно този модел това време. Скоро пускам абонамента. Само да довърша третия материал за старта 🙂 Благодаря още веднъж!

  • ⭐⭐⭐⭐⭐

    адмирации за модела, смятам че ще се получи. Сайта ти е прекрасен, не само полезен, но и с красиво форматирани статии, нещо което липсва в 90% от сайтовете. Относно абонамента мисля, че цената с която стартираш е напълни приемлива.
    Пожелавам ти успех и да прибавиш поне още една 0 в месечният трафик 🙂

  • ⭐⭐⭐⭐⭐

    Здрасти Христо,

    Изключително съм ти благодарен за платформата LifeHack ( да, за мен това е платформа бълваща точно това от което имам нужда, а не просто сайт ) , точно заради Lifehack стигнах до курсовете на Бисер Вълов, а от там вече 2 години си увеличавам продажбите, както и нахлух на чужд пазар. Общо взето ТИ повлече крак и доведе до следващи действия в развитието ми на маркетолог и бизнес предприемач 🙂 Благодаря ти ! С най-голямо удоволствие ще стана твой „VIP“ клиент. Поздрави за страхотната работа и най-вече вложеното време, защото него няма кой да ти го върне …

    • Здравей Крис,

      Много се радвам да чуя, че сайта има някакъв принос за твоя успех! Благодаря ти за добрите думи и подкрепата. Ще разчитам на обратната ти връзка, за да подобрявам нещата! Поздрави 🙂

  • ⭐⭐⭐⭐⭐

    Привет Ицо! Идеята ти да продължиш по-този начин сайта е чудесна.Всяка статия и безплатните ни добавят много стойност на нас читателите.Сърдечно ти желая успех за напред със сайта.

  • ⭐⭐⭐⭐⭐

    Христо здравей, с удоволствие ще се абонирам и за двата ти вип клуба, не само за да се кефя на полезната информация, но и за да ти помогна в това пътешествие (колкото мога), все пак нали капка по капка вир става 🙂

  • Здравей, благодаря за коментара!

    Да наречеш това, което съм създал до момента за толкова години „тийн форум“ е меко казано обидно. Ако смяташ така, то умолявам те не си губи времето с този тийн форум. Ако искаш перфектна граматика, чети БАН, макар че сигурно и те допускат грешки. Запетайкаджиите само губят времето на останалите, за което има по-ценни работи за вършене.

    Поздрави,
    Христо

  • ⭐⭐⭐⭐⭐

    Прекрасна идея и платформа. Имам една забележка само, относно прекалената употреба на думата „брутално“, даже въобще употребата й. Тази дума е наистина брутална и никак не се вписва в нещо, толкова чудесно. Може да изразиш възхитата си с нещо по галещо съзнанието. Желая успех. Поздравления за сайта и усилията!

    • Здравей Ирина, благодаря ти за коментара!

      Забележката ти се приема напълно и ще се постарая да не използвам тази дума. Явно е от вълнението 🙂

      Поздрави,

  • ⭐⭐⭐⭐⭐

    9 лева си е подигравка за толкова труд. Този коментар за 2-та лева… да отиде с двата си лева в билата и да чете обявите на таблото 😀 Минимума който бих избрал аз на твое място е 30 лева.. по лев на ден. По евтино е от едно кафе. Така или иначе можеш да предлагаш отстъпки за лоялни потребители и те да се възползват от цени 15-20 лв.

    • Благодаря ти, че се включи!

      Да, тази цена е брутално ниска ако съотнеса часовете, за които направих първите две ръководства. Да ти призная още не мога да реша кой модел да наложа – ниска цена повече хора или висока цена и по-отбрани хора. Като че ли на малък пазар като нашия моделът с високата цена е по-рентабилен. Имам нужда от повече обратна връзка след като пусна клуба.

      Между другото, мисля си, че колкото повече мрънкащи и оплакващи се има от услугата, толкова повече трябва да вдигам цената…

      Поздрави

  • Благодаря ти за мнението и идеите Стани!

    Всъщност уцели ме! част от плана е точно такъв – отделни статии да се пуснат като отделни мини книги с отделна цена в отделна секция именно за хората, които визираш 🙂

    Поздрави и благодаря още веднъж!

    • Моля, радвам се ако съм бил полезен. Все пак всеки знае, че времето = пари, а ти гледаш да спестиш максимално времето на абонирания, така че смело напред и за всяко качество си има цена !

      Поздрави !

  • ⭐⭐⭐⭐⭐

    Пожелавам ти успех в начинанието, Христо!

    Според мен си на прав път с премиум статиите. Дори безплатните ти материали могат да са платени, така че платените определено ще си заслужават парите.

    Понеже още не си стартирал клуба, нямам поглед върху стратегията ти. Все пак ще си позволя да изглеждам глупаво и да те посъветвам като копирайтър… Според мен трябва да имаш лендинг страница за всяка премиум статия или статии в конкретния месец. Напиши за всяка една от тях по едно мини „sales letter“, както би написал подобно нещо за цял онлайн курс.

    Така за читателите ще са много по-ясни конкретните ползи от членството в клуба, защото според мен не е достатъчно просто да знаем, че ще има нова премиум статия. Аз лично се интересувам на каква тема ще е, какви стратегии, тактики, тайни, трикове и т.н. разкрива, в каква дълбочина обяснява нещата и т.н.

    Поздрави,
    Саше Вучков

    • Сашо, благодарности за градивния коментар!

      Това, което предлагаш има резон в него, но помисли за обема от работа. Да се прави отделна ландинг страница за всяка статия е убийство. Никой никъде не го прави, защото не е обосновано като работни часове/приход от сам човек. Много по ефективно и за двете страни ще е анонс през Фейсбук реклама или анонс през чат бота на сайта, който в момента направо цепи с оглед на директната обратна връзка 🙂 Какво мислиш?

      Поздрави,
      ИЦо

  • На мен ми харесва подходът и идеята! Със сигурност ще се абонирам. Пожелавам ти успех!

  • Може да предложиш по-евтин абонамент за първия месец на по-ниска цена, а от 2-рия да е стандартна (пример: 2лв първия месец и 15лв от втория нататък) – така повече хора ще опитат клуба и ако наистина си заслужава ще може да получиш повече стойност след това.

    • Здравей, благодаря ти за коментара!

      2 лв – ти сериозно ли? 9 лв ти се струват много за начало – на месец?

      Не мисли,че се заяждам. В идеята ти има много логика и ако беше на друг пазар със сигурност щеше да е оправдана, но тук я няма тази голяма маса от хора 🙂

      А и това е VIP клуб. Не целя да влиза всеки

      Поздрави

      • Не съм казвал, че 9лв ми се струва много, както виждаш съм написал 15лв от втория месец. Просто давам предложение, което мисля, че съм обосновал.

        • От тона ти ми се струва, че те обидих, за което те моля да ме извиниш! Благодаря ти още веднъж за предложението!

          Поздрави,
          Христо

  • Може да опиташ с малки премий на лотариен принцип с цел мотивиране на публиката.

  • 🔘 За Нас

    🔘 За Реклама


    🔘 Общи условия

    🔘 Права за ползване

    🔘 Privacy Policy

    🔘 Cookies

    🔘 Решаване на спорове


    LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


    Facebook

    📩 office@lifehack.bg

    >
     

    Най-голямото намаление за годината! Вземи 50% отстъпка за най-желания абонамент научи повече