[20] вечни концепции, които ще увеличат аудиторията и бизнеса ти, без повече да губиш ценно време

През годините, в които развиваме бизнеса и увеличаваме аудиторията си загубихме страшно много време.

За сметка на това открихме, научихме и приложихме концепции, които се оказа, че работят постоянно.

Следващите редове ще са тяхната трибуна, която ще ви покаже как и вие да се възползвате от тях, без да губите време като нас.

И преди да продължим, нека уточним:

На тези от вас, които търсят бързи съвети напомням, че триковете работят до време, но концепциите и принципите са вечни.

Затова тук няма да се занимаваме с “вълшебните” похвати.

Вместо това, много стегнато и синтезирано, ще ви разкажа за стратегиите, които самите ние си доказахме във времето.

 И ако искате да се поучите от грешките и да се възползвате от опита ни, отделете им 5 минути и ги разгледайте отблизо:

#1. Фокусирай се върху резултата, не върху печалбата


Крайният резултат е 100% в твой контрол, а печалбата от него никога не е. Пример: Публикуването на 50 полезни статии е резултат. Привличането на 500 нови абоната е печалба.

Фокусирай се върху нещата, които можеш да контролираш! Това е най-добрият начин да получиш това, което искаш.

#2. Не продавай повече, продавай различно


Дори хората да харесат това, което създаваш, малко вероятно е да платят за още повече от него. По-вероятно е да дадат парите си за друго, но отново свързано с твоето творчество.

Повечето творци, които продават абонаменти например, предлагат повече, а не различно. Ето защо повечето от тях се провалят.

#3. Стойността се крие в трансформацията

трасформация

Начинът да създадем стойност за хората е като им помогнем да се трансформират. Създавай неща, които ще им помогнат да стигнат от точка А до точка Б. Нека твоят продукт да бъде моста.

Ако той не води до трансформация, вероятно не си струва.

Хората купуват промяната!

Целта е да запълниш пропуските между текущата ситуация на клиентите и тяхното бъдещо подобрено положение.

#4. Вниманието е реципрочно


Колкото повече внимание отделяш на аудиторията си, толкова повече внимание ще получиш в замяна.

И колкото повече внимание ти обръща аудиторията, толкова повече внимание ще очаква в замяна.

#5. Ясното послание лекува дефицита на внимание


Ако хората веднага не могат да разберат какво си създал или предлагаш, за кого е предназначено и как може да им помогне, бизнесът ти най-вероятно ще изпита трудности.

Объркването е най-големият ти враг.

Този материал ще ти помогне да направиш сайта си по-ясен.

#6. Ако се затрудняваш да увеличиш аудиторията си, трябва да направиш едно от тези две неща:


Прави повече или по-малко.

Всеки предприемач се бори с един от тези два проблема.

Разбери кой от двата те спира и настрой дейността си по подходящ начин спрямо това, което работи за теб.

#7. Саморекламата не е егоистичен акт


Това не е егоизъм. Щедрост е!

Защо?

Защото ако създадеш нещо, което наистина дава стойност на хората, ти им помагаш, като им разказваш за него.

Ако ненавиждаш саморекламата, то е защото не вярваш, че това, което си създал, действително предоставя стойност.

Пример:

Клуб MasterHack осигурява на своите членове най-полезната информация и ресурси. СуперХостинг.БГ дава на клиентите си най-доброто съотношение качествен хостинг и добър съпорт.

#8. Повечето предприемачи и творци не максимизират стойността на своите творения


Използвай съдържанието си по няколко начина.

Споделяй го отново.

Преработи го. Ремиксирай го.

Създай го отново. Обнови го.

Всяко творение е актив!

Създавай твоите така, че да можеш да ги използваш завинаги.

#9. Трафикът и гледанията, които НЕ генерират ангажираност и свързаност нямат значение


Научих това по трудния начин…и не беше приятно.

Толкова труд отиде на вятъра…

Затова започнах да правя нещата по-умно:

Следях кое съдържание си струва да се създаде и кое осигурява свързаност с читателите.

Започнах да мисля какво наистина искат хората.

Видео, което има 100 000 гледания, но води само до 100 нови абонати, не е “хит”. Това са 99 900 пропуснати възможности.

Пост във Facebook, споделен няколко стотици пъти, но привлякъл само няколко истински читателя, не е вирусен, безсмислен е.

Създавай неща, които привличат хора към твоя бизнес, а не неща, които да наторяват дигиталната земя на някой друг.

#10. Няма нужда да бъдеш навсякъде…


Ако смяташ, че трябва да присъстваш в няколко социални платформи, това е все едно да кажеш, че в само една от тях няма достатъчно хора, за да постигнеш целта си. Това не е вярно.

Принципът е следния: Колкото повече социални мрежи използваш, толкова по-малко ще получиш от социалните мрежи.

Не се разпилявай.

Разбира се, важно е да избереш правилните канали на комуникация, но да не забравяме, че сайтът е задължителния елемент и крайната дестинация на всички тези канали.

#11. Получаваш аудиторията, която заслужаваш


Ако създаваш и публикуваш безполезни или глупави неща, ще привличаш и такива хора – безполезни и глупави.

Ако си истински загрижен за аудиторията си, ще привлечеш хора, които са истински загрижени за теб (с времето).

Това не е просто клише!

Във време, в което емпатията е затрупана с купчина от комерсиални интереси и преследване на таргети, това е по-важно от всякога…

#12. Подцени се и ще бъдеш неглижиран


Ако пишеш, ти си писател.

Ако твориш, ти си творец.

Точка!

Не се самоопределяй като внушаваш на себе си и на другите, че не си това, което искаш или се опитваш да бъдеш.

Ако се подцениш, ще те приемат като недостоен.

#13. Твоята таргет аудитория е човекът, който самия ти беше преди няколко години


Имал си проблем или мечта.

Научил си се как да го разрешиш или да я постигнеш.

Това те е преобразило. Животът ти се е променил.

Сега твоят продукт, решение или идея може да помогне на другите да направят същата трансформация.

Точно това създава стойност.

#14. Социалните мрежи са инструмент, а не цел


Твоята истинска “цел” не е да получиш повече последователи, ангажираност или гледания. Това са инструменти!

Последователите, ангажираността и гледанията имат значение само ако ти помагат да материализираш действителната си цел.

Ако водят до продажба или до значим резултат.

Всичко останало са метрики на суетата.

#15. Най-лесният начин да увеличиш аудиторията си е като се свържеш с вече същестувваща такава


Намери общностите, в които твоите хора се срещат.

Стани активен участник в тях. Не оставяй статичен и не се промотирай – изгради взаимоотношения.

Не ги карай те да идват при теб – ти отиди при тях.

#16. Няма само един-единствен път към успеха


Има безкрайно много начини да постигнеш успех, а начинът, по който ще го направиш, ще бъде уникален.

Затова не се парализирай в търсене на правилната посока. Избери път и разбери как да го направиш подходящ за теб.

#17. Твоят таргет не е само демографски


Възможно е възрастта, полът, местоработата, икономическото положение, расата или локацията им да нямат значение.

Вместо това целевата ти аудитория може да са хора с общи убеждения, ценности, желания, предизвикателства или страхове. Ако имаш трудности да я откриеш за твоя продукт, може би вместо демография, трябва да се фокусираш върху психографията им.

А затова си има специално ръководство.

#18. Твоята аудитория е твоята марка


Не е важно какво казваш, че прави твоята услуга или продукт.

Важно е какво казват другите за нея и за обслужването на бизнеса ти. А когато те намерят в интернет, първото им впечатление за дейността ти ще се определя колкото от типа на хората, които те следват и това, което казват, толкова и от теб самия.

#19. Не се вманиачавай по безсмислени метрики


Повечето показатели нямат значение.

Единствените, които имат, са тези, свързани с крайната ти цел.

Да кажем, че целиш повече продажби.

Какво би предпочел – да имаш 100 нови последователи, от които 20 да купят, или 500 нови, от които само 10 да станат клиенти?

Избирай умно показателите, които да следиш и оптимизираш!

През изминалите 5 години трафикът ни остана постоянен, но продажбите и приходите ни се увеличиха драстично, защото освен всичко друго, заложихме и на правилните метрики…

#20. Няма да те забележат ако се впишеш…


За да привлечеш аудитория, трябва да привлечеш внимание.

А за да привлечеш внимание, трябва да правиш неща, които са различни от това, което правят всички останали.

Когато всички завиват наляво имай смелостта да завиеш на дясно, защото както казва създателят на RTL:

“Който следва модата, вижда само задника ѝ!”

Ти и твоите творения имате уникални черти.

Открий ги. Подсили ги.


Кои са принципи, които движат бизнеса ти напред?

Сподели ги в коментарите, за да помогнеш и на други хора да почерпят добри идеи и практики от твоя личен опит.

Ако пък ти е харесал този списък, сподели го в любимите си социални мрежи. Благодарим ти за подкрепата!

Възстанови паролата:

Логни се в
Мастърхак