🎧 + Аудио вариант за абонати
Този подход промени изцяло стратегията ми за създаване на съдържание!
Нещо повече:
Благодарение на него започнахме да произвеждаме по-малко, но много по-качествени премиум материали, които направиха клуб Мастърхак още по-печеливш! Нещо, което преди 6 години никой не очакваше…
Всъщност, това е стратегия, базирана на над 10 годишен опит.
След като я прочетете ще знаете как да вършите по-малко и да постигате повече. И то не само с вашето дигитално съдържание, но и във всеки един аспект от работата и бизнеса си (принципите работят навсякъде).
За да сте с правилната нагласа, още в началото е важно е да знаете:
Това, което следва да научите са принципи, а не трикове с лесно изпълнение и бърза печалба!
Това е дългосрочна стратегия, която постига резултати!
След години практика, ние от lifehack.bg стигнахме до извода, че всички, които създаваме дигитална информация, имаме нужда от по-бавен и по-обмислен подход при производството й, за сметка на обема!
От доста време гледам на работата ни като на фабричен процес.
Причина за това вероятно е дългогодишната ми работа в завод на популярна немска компания. Използването на методи от една индустрия в друга, както е в случая, е известно още и като Ефекта Медичи (книгата е добра, препоръчвам ви я). Какво имам предвид ли?
Както предприятията си имат суровини, поточни линии, матрици за отделните продукти, качествен контрол, склад, дистрибуция, маркетинг и обслужване, така и маркетингът и по-конкретно създаването на съдържание, трябва да бъде процес със същите елементи.
И както при стандартните физически продукти, така и при производството на информационни, излишъците и свръх производството носят големи допълнителни разходи, които не добавят стойност за читателя и вредят на бизнеса.
Как се случват тези нежелани разходи?
Повечето бизнеси използват процеси, които са пълни със загуби, защото работата, която вършат тези процеси в началния етап често се натрупва, преди да е станала нужна за крайния.
Това недовършено производство трябва после да се складира и да се поддържа, докато не потрябва на финала.
Това е разхищение на много ресурси, което не е валидно само за създаването на съдържание, а за всеки вид производство или услуга.
Преди години Toyota направи революция!
За компании като тази, свръхпроизводството е основна загуба.
Когато някоя операция в производствения процес произвежда повече от исканото от клиента, това непременно води до натрупване на запас някъде по технологичния поток – материалът просто си стои и чака да бъде обработен в следващата операция.
Затова те оптимизираха сложни производствени процеси, пакетирайки ги във философия, която се събра в една дума.
Днес Кайзен помага на Toyota да продава повече автомобили от General Motors, Honda и Ford при значително по-високи маржове.
Накратко:
Това е “непрекъснато усъвършенстване”, система, която дава възможност на служителите да предлагат подобрения в производствената линия.
Да вземем друг популярен принцип: Канбан!
Това е концепция за визуално управление на проекти, вградена в популярни онлайн инструменти като Airtable и Trello. И забележете:
Създадена за пръв път от инженер на Тойота!
Какво излиза?
И светът на модерния софтуер е взаимствал от фабричното производство.
Вероятно вече се досетихте каква ми е идеята…
Това, което ще ви покажа в оставащата част на този материал е как внедряването на същите принципи и при създаването на качествено съдържание, може да повиши ефективността на вашия маркетинг и да увеличи резултатите на бизнеса ви!
Да започваме…
Бележка: може да приложите тази философия в почти всичко.