Промениха ли се клиентите ви?
Започнаха ли да купуват все по-малко от вас?
Увеличи ли се цената ви за придобиване на един клиент?
Може би все още използвате стандартната продажбена фуния, за която само песен не е измислена…
Толкова предъвквана и преекспонирана тема.
Такова ограничение, липса на фантазия и бизнес мислене, и то в условията, в които живеем днес е просто недопустимо.
Но да се върнем на клиентите:
Днес те са скептични, знаещи и имащи по-големи очаквания отвсякога.
Едно от тези очаквания е, че бизнесът трябва да се грижи много повече за тях, а не просто да им рекламира стоките и услугите си. И ако още смятате, че с конверсията приключва всичко, то имате проблем.
Не знам за вас, но с течение на времето осъзнах, че фирмите, които вземат краткосрочни решения да жертват дългосрочните си взаимоотношения с клиентите си, компрометират не само рекламираните от тях ценности, но и ги подвеждат.
Потребителите от своя страна използват тази информация и влиянието си, за да споделят това лошо преживяване бързо и широко.
Но защо идеята за стандартната фуния се продава толкова добре?
Просто е: защото могат да се видят по-бързи резултати.
Ефектът от приложението ѝ може да се усети почти веднага.
Всъщност, стандартната фуния за продажби има своето място в целия бизнес цикъл, но с това не се изчерпва всичко, дори напротив…
От там започва.
Имаме нужда и от още нещо, защото този ефект е краткосрочен.
И по-важното:
Той няма общо с развитието на дългосрочен бизнес и авторитетна марка, а е присъщ по-скоро за традиционното правене на търговия. А да си традиционен в тези турбулентни времена не е добра стратегия.
“Представете си огромен тежък маховик – масивен метален диск, монтиран хоризонтално на ос, с диаметър около тридесет фута, дебелина два фута и тегло около 5 000 килограма.
Сега си представете, че вашата задача е да накарате маховика да се върти около оста си възможно най-бързо и за възможно най-дълго време. С голямо усилие принуждавате маховика да се задвижи. Отначало почти незабележимо.
Продължавате да натискате и след два или три часа упорити усилия успявате да накарате маховика да направи един цял оборот. Продължавате да натискате и маховикът започва да се движи малко по-бързо и с продължаващи големи усилия той прави втори оборот. Продължавате да натискате по посока на движението му. Три завъртания … четири … пет … шест … маховикът набира скорост … седем … осем … продължавате да натискате … девет … десет … той набира инерция … единадесет … дванадесет … движи се все по-бързо с всяко завъртане … двадесет … тридесет … петдесет … сто. И в един момент – пробив! Инерцията на нещата се развива във ваша полза, хвърляйки маховика напред, оборот след оборот …
Уау! … собствената му тежест работи за вас.
Не натискате по-силно от първото завъртане, но маховикът се движи все по-бързо и по-бързо. Всяко следващо завъртане на маховика ускорява хиляда пъти по-бързо, после десет хиляди, после сто хиляди. Огромният тежък диск лети напред с почти неудържима инерция. А сега да предположим, че се появи някой многознайко, който ви попита: “Какъв беше онзи най-важен тласък, с който накарахте това нещо да се движи толкова бързо?”
Няма да можете да отговорите. Това е безсмислен въпрос. Дали това беше първият тласък? Вторият? Петият? Стотният? Не! Всички те се събираха в едно цялостно натрупване на усилия, приложени в последователна посока. Някои тласъци може да са били по-големи от други, но всяко отделно завъртане – без значение колко голямо е то – отразява малка част от целия кумулативен ефект върху маховика.” – Джим Колинс, “From Good to Great”
В lifehack.bg вярваме, че има по-добър начин за растеж на бизнеса от стандартната, предъвквана и остаряла продажбена фуния.
За пръв път HubSpot дефинираха онова, което задвижва най-успешните бизнеси днес. Това са компании, които градят успеха си в съответствие с клиентите си. Те не само мащабират бързо, но и създават наслада, лоялност и любов у хората, които имат най-голямо значение за тяхната дейност. И за да се развивате по същия начин, онлайн бизнесът ви трябва да осигури забележително преживяване.
Точно тук е мястото, където в играта влиза новата, по-ефективна продажбена фуния, която всъщност не е фуния…
Тя е във формата и функцията на Маховик.
СЪДЪРЖАНИЕ:
- Защо да замените фунията с маховик?
- Как работи маховикът в цикъла на онлайн продажбите?
- Как да използвате маховика в своя онлайн бизнес?
- Маховик vs Фуния: нарушете правилата!
- Какво да правите от тук нататък…?
Рубрика eCommerce с подкрепата на SuperHosting.BG | © lifehack.bg
⚙️ Защо да замените фунията с маховик?
Забелязали ли сте следното явление:
Когато на лекции, обучения и семинари се говори за фуния на продажбите, всичко се изчерпва с топла и студена аудитория + ландинг страница.
Всичко това целящо единствено да конвертира.
Ами после…?
Какво ще се случи с инерцията, създадена от очакванията на потребителите?
Маховикът е по-различен модел.
Чрез него бизнесите набират инерция след предоставянето на забележително преживяване за клиентите си, която след това им помага да растат. Изобретен от Джеймс Уат, маховикът е колело, което е изключително енергийно ефективно.
Количеството енергия, което създава, зависи от това колко бързо се върти, от количеството триене, което среща пред себе си, и размерът на самия маховик (в случая може да е трафик или продажби).
Мислете за това като за колелата на влак или кола.
Днес, когато много от нас се чудят не толкова как да расте бизнеса им, а как да го запазят на нивото, в което е в момента – тази енергия е изключително полезна.
Особено сега, когато Фейсбук рекламата става все по-скъпа!
Но каква е разликата с другите остарели модели?
Всички сме чували гръмките обещания от сорта на: “Как да си направите фуния за продажби, от която за 30 дни ще завалят пари.”
Стандартната фуния, която се използва като кукичка за обучения, софтуери и семинари мисли единствено за клиентите като резултат. Като бройка продажби, като за конверсия. До там се изчерпва всичко.
Нито повече, нищо по-малко: Цялата енергия, която сте похарчили, за да придобиете един клиент се губи, оставяйки го да потъне в забрава.
Нали вече си е купил, да идва следващия…
С маховика използвате инерцията на доволните си клиенти, за да стимулирате отзиви и препоръки и така да повтаряте продажбите. По този начин вашият бизнес продължава да се върти, без да ви се налага да полагате допълнителни усилия.