Промениха ли се клиентите ви?
Започнаха ли да купуват все по-малко от вас?
Увеличи ли се цената ви за придобиване на един клиент?
Може би все още използвате стандартната продажбена фуния, за която само песен не е измислена…
Толкова предъвквана и преекспонирана тема.
Такова ограничение, липса на фантазия и бизнес мислене, и то в условията, в които живеем днес е просто недопустимо.
Но да се върнем на клиентите:
Днес те са скептични, знаещи и имащи по-големи очаквания отвсякога.
Едно от тези очаквания е, че бизнесът трябва да се грижи много повече за тях, а не просто да им рекламира стоките и услугите си. И ако още смятате, че с конверсията приключва всичко, то имате проблем.
Не знам за вас, но с течение на времето осъзнах, че фирмите, които вземат краткосрочни решения да жертват дългосрочните си взаимоотношения с клиентите си, компрометират не само рекламираните от тях ценности, но и ги подвеждат.
Потребителите от своя страна използват тази информация и влиянието си, за да споделят това лошо преживяване бързо и широко.
Но защо идеята за стандартната фуния се продава толкова добре?
Просто е: защото могат да се видят по-бързи резултати.
Ефектът от приложението ѝ може да се усети почти веднага.
Всъщност, стандартната фуния за продажби има своето място в целия бизнес цикъл, но с това не се изчерпва всичко, дори напротив…
От там започва.
Имаме нужда и от още нещо, защото този ефект е краткосрочен.
И по-важното: