🎧 + Аудио вариант за абонати
Един от любимите ми ментални модели е техниката инверсия.
До края на материала ще ви бъде изключително интересно да видите нейните приложения в бизнеса и рекламата, особено когато става въпрос да изненадате клиентите си с креативни послания, които не само да са интересни и провокативни, но и да продават повече.
Да преобърнеш съществуващото с главата надолу, да отречеш общоприетото или с други думи да извършиш инверсия е доказана многовековна техника за радикално решаване на най-различни житейски задачи. Не вярвате ли?
Да проследим тази забавна история:
Тя е за едно съобразително дете и лепилото по пощенските марки.
Навръх Бъдни вечер млада семейна двойка решила да поздрави многобройните си роднини в различни градове и страни.
Не било лесно – трябвало да бъдат изпратени над сто писма.
На сина им се паднала задачата да залепи марките върху пликовете.
Вкусът на лепилото явно не се харесал на момчето.
То всячески се опитвало да избегне неприятната работа. Но родителите настоявали и се наложило малкият да се подчини на съдбата.
Взел марките и пликовете и с тъга в очите отишъл в детската стая да изпълнява задачата. Но не минали и 15 минути и усмихнатото детенце се върнало с купчината пликове. Те били готови за пращане.
“Ама как така?” – учудил се таткото. “Бяхме сигурни, че облизването на пощенски марки никога няма да стане любимото ти занимание?”
“Ами, да…” – отговорил малкият. – “Това беше много гадно..Затова облизвах пликовете и чак тогава залепях марките.”
Всъщност е очевидно, че да навлажниш плика е по-хигиенично, но по някаква причина милиони хора с десетилетия облизвали марките.
Това което веднага дошло на ум на детето, за мнозина възрастни цял живот си оставало тайна. В умовете им марката и намокрянето на задната и страна са неразделно свързани.
Нужен е бил нестандартният детски поглед, за да разчупи това единство и да размени местата на марката и плика.
Някои от най-успешните реклами са създадени чрез инверсия.
Нека ви покажа…