Как да си направите супер полезно табло с най-важните данни за онлайн бизнеса ви

  • Какви са приходите ви тази седмица?
  • Колко продажби направихте?
  • Кои са най-добрите ви източници на трафик?
  • А кой от тях ви носи най-много продажби?

Всичко, което може да бъде измерено, може и да се подобри!

Таблото за електронна търговия или т.нар. “ecommerce dashboard” ще събере най-важните данни, които трябва да следите.

А най-хубавата част е, че всичко ще е на едно място, с един поглед.

По този начин може да получавате (когато си поискате) бърза моментна “снимка” на целия ви онлайн бизнес. Така много лесно ще следите дали постигате целите си и ще идентифицирате новите възможности.

Ще разберете и защо не продавате повече.

Какво ще научите тук?

В това мини ръководство ще ви покажа как да си създадете свое собствено табло с помощта на Google Analytics и то напълно безплатно.

? СЪДЪРЖАНИЕ:


Рубриката eCommerce с подкрепата на SuperHosting.BG | © lifehack.bg

? Какво е Ecommerce Dashboard?

Таблото за електронна търговия е нещо като сборен хъб на най-важните данни на онлайн бизнеса ви, които отразяват неговата ефективност.

Така само с един поглед върху таблото ще видите всичко, което трябва за знаете за вашия онлайн магазин, включително:

  • Колко е трафика и от къде идва
  • От къде идват приходите от продажби
  • Кои продукти се продават най-много
  • Средна стойност на поръчката
  • Какъв % е конверсията

?  Ето пример за едно такова табло:

? Какво включва таблото за онлайн търговия

За да имате успех в електронна търговия, трябва да сте наясно какво се случва всеки ден. Разбирането на тази информация ще ви помогне да вземате най-добрите и правилни решения за вашия бизнес.

И все пак трябва да имате предвид следното:

Таблото за онлайн търговия може да включва най-различни данни – всичко зависи от вашите бизнес цели и от това, което искате да постигнете.

Но като отправна точка обърнете внимание на тези две области:

  • Източниците на трафик. С тази метрика може да видите от къде идва най-много трафик и кои са най-добрите ви канали за приходи. Ако трафикът от Фейсбук конвертира повече от всеки друг канал, помислете за стратегия, с която да увеличите трафика от там.
  • Приходите: може да използвате общите данни за приходите, за да получите моментна снимка на бизнеса си, но може и да ги разпределите по приходи от отделните канали, устройства или продукти.

? Как да си направите свое собствено табло?

Google Analytics (GA) дава възможност на потребителите да си създадат персонализирани табла от информация. Напълно безплатно.

Самите табла са съставени от т.нар. “widgets” (добавки), които съдържат избраните от вас най-различни метрики. Всяка джада показва фрагмент от данни, свързани с вашия сайт или онлайн магазин.

? В едно табло може да имате до 12 такива джаджи.

? Настройка на табло за електронна търговия

Първата стъпка е да създадете ново табло в профила си в Google Analytics, който за кратко ще наричаме до края на статията GA. Отворете GA и под опцията в лявото меню Customization изберете Dashboards.

Следва да създадем наше собствено табло.

  • В основния панел изберете Create (снимката отгоре)
  • След това избирате Blank Canvas или Starter Dashboard (това е колекция от стандартни уиджети на GA по подразбиране).

Тук е важно да споменем, че може да импортирате и готово табло от т.нар. Галерия на Google, но затова ще ви разкажа след малко.

  • За нашия пример ще изберем опцията Blank Canvas, след което ще дадем име на нашето табло и ще кликнем на Create Dashboard.

? Създаване на уиджети за нашето табло:

Създадохме си основното табло, време е да го запълним с джаджи с информация, която ни е нужна за анализа на бизнеса ни.

Google Analytics предлага 6 различни вида джаджи:

За да стане по-ясно, нека обясним какво означава всяка една от тях:

  • Metric: показва чрез обикновен текст доклад за избрана метрика

  • Timeline: графично изобразяване на данни от дадена метрика и как тя се променя през времето. Може да я сравните с втора метрика.

  • Geomap: показва карта на избран регион с метрика за него. За да видите стойностите минете с мишката през картата.

  • Table: показва до два показателя в табличен вид.

  • Pie: показва кръгова диаграма на избран показател, групиран по съответния критерий. Задръжте курсора, за да видите данните.

  • Bar: показва бар диаграма на избран показател спрямо две измерения (конверсия / използвано устройство).

? Може да избирате между два вида джаджи Standard или Real-time:

? Каква е разликата ли?

  • Standard уиджетите се обновяват на всеки 15-30 минути
  • Real-time се обновяват на момента, но може да ви показва само данни за активни уникални потребители, които са на сайта в момента

Веднъж, като изберете вида уиджети, следва да изберете и метриката, която искате да ви показва съответната джаджа:

Кликнете на кутийката и ще видите падащо меню с дълъг списък от параметри, от които може да избирате:

Една от метриките, които използвам е Unique Pageviews:

Следва да изберете и филтър за вашите данни.

Нека поясня: ако искате да ви се покажат само уникалните посетители, които идват от Facebook, то трябва да изберете следния филтър:

Накрая кликнете на Save и уиджета ще бъде добавен към таблото ви.

Както казахме, може да добавите до 12 различни метрики. За да добавите нов уиджет, докато още сте в самото табло кликнете на + Add Widget:

? Как да добавите данните за приходите си?

Това е един от най-важните уиджети, които трябва да сложите на вашето табло за онлайн търговия, за да получите истинската “снимка” на ефективността на всички действия, които правите.

Преди да можете да видите тези данни в таблото си, трябва да се уверите, че информацията ви за приходите е свързана с Google Analytics!

Как точно да направите това зависи от платформата, която използвате.

Ако сте на WordPress, вижте това и това.

? Ако пък сте на Shopiko или на друга SaaS платформа за онлайн търговия, в следващите редове ще ви покажа какво точно да направите…

?  Прехвърляне на данни от Shopiko към GA

Разбира се, най-напред трябва да имате профил в Google Analytics и онлайн магазин в SaaS платформата Shopiko.

Бележка: ако се чудите коя / каква платформа да изберете за вашия онлайн магазин, вижте това ръководство.

Всъщност, ако сте на Shopiko интеграцията става супер лесно.

Намирате ID Tracking кода в профила ви в Google Analytics и го поставяте в съответната настройка в платформата за онлайн търговия.

? Нека започнем с настройката в Shopiko:

  • Влизате си в профила и избирате Настройки → Основни
  • Ще видите поле, в което трябва да поставите тракинг ID кода, който ще вземете от профила си в Google Analytics:

Тракинг ID кода от GA може да намерите като влезете в профила си, изберете сайта, който ще следите, след това избирате Admin (от менюто в ляво, най-отдолу). След това намирате Tracking Info → Tracking Code:

И така, свързахме онлайн магазина си с GA. В момента обаче ще виждаме само трафика от него. Но за да виждаме / анализираме продажбите, ще трябва да направим още няколко допълнителни настройки.

  • Връщаме се на Shopiko и слагаме отметката на Ecommerce Tracking – вижте снимката по-горе – там, където е чек боксчето.

?  За да разберем какво и колко купуват от нашия онлайн магазин трябва да активираме и Ecommerce данните и в Google Analytics!

За целта следвайте тези стъпки:


  • Влезте отново в Google Analytics и кликнете на бутона Admin
  • В менюто, което ще ви се отвори (в третата колона) намерете Ecommerce Settings настройката и я отворете
  • Активирайте опцията Enable Ecommerce като кликнете на On:
  • Активирайте и Enhanced E-commerce Reporting
  • Запишете промените

Това е!

Получените данни от магазина можете да следите през AnalyticsBehaviour → Events (Събития) изберете Overview (Общ преглед). Маркирайте Event Action. Вдясно ще се заредят данните за събитията в магазина:

Още информация за настройките на GA и Shopiko вижте тук.

Данните за продажбите вече са свързани с Google Analytics и може да си ги пренесете в таблото, което започнахме да правим по-рано.

Ето и как да го направим…

? Добавете към таблото си данни за продажбите

След като свързахме онлайн магазина си в Shopiko с GA, време е да добавим към таблото ни за електронна търговия и данни за приходите.

Това са онези числа, които така живо ни интересуват.

  • За да добавите въпросния уиджет, просто влезте в таблото, което направихме по-рано и кликнете на + Add Widget.
  • След това изберете вида уиджет (Metric, Timeline, Geomap и т.н.)

  • После добавете данни (Add a metric) от падащото меню – търсете Revenue в търсачката. Ще видите доста разновидности на тази метрика.

? Ето и какво означават най-важните от тях:

  • Revenue: общият приход от магазина за определен период.
  • Revenue per User: средният приход от уникален потребител. Това е общия приход разделен на броя уникални посетители за периода.
  • Transactions: броят на завършените поръчки в магазина.
  • Ecommerce Conversion Rate: % от трафика, който води до конверсия.
  • Average Order Value: средна стойност на поръчката.
  • Product revenue: показва прихода генериран от всеки отделен продукт или общите продажби от конкретен продукт.

Можете да си създавате и малко по-комплексни миксове от данни.

Пример: може да разделите приходите от продукти по критерий използвано устройство (ще ви покаже печалба от десктоп, телефон и таблет).

За целта използвайте уиджет от вида “таблица“.

Ето опциите, които трябва да изберете, за да създадете тази джаджа:

Ето и как ще изглежда уиджета в таблото ви:

Съвет: ако тепърва стартирате онлайн онлайн бизнес, експериментирайте с различните видове уиджети, информация и филтри, докато намерите това, което ще ви помогне да получавате данни, водещи до действия.

Разбира се, ако не държите на персонализацията спрямо вашите нужди от информация, то винаги може да използвате и готовите шаблони.

Подготвил съм ви 5, които директно може да си копирате…

? 5 eCommerce шаблона, които да използвате веднага

В т.нар. галерия на Google Analytics може да намерите над 5000 шаблона на табла за онлайн търговия, които може да свържете с вашия профил.

И то само с няколко клика!

Събрахме ви 5 от най-добрите, които може да използвате веднага:

#1. ALL-IN-ONE ECOMMERCE DASHBOARD

Това табло ще ви покаже ключови данни за вашия бизнес, използвайки прости графики, наблягайки на инфото за приходите.

Този “ecommerce dashboard” показва:

  • Броят на транзакциите за определен период.
  • Сравнение между транзакции и броя на посетителите.
  • Общият приход, конверсия и средна стойност на поръчката

? Това табло ми е едно от най-удобните, а с уроците, които ви споделих преди малко ще можете да си го персонализирате допълнително!

? Инсталирайте All-in-one Ecommerce Dashboard

#2. ECOMMERCE SEO DASHBOARD

Това табло с данни е перфектно ако искате да анализирате по-задълбочено как SEO оптимизацията се отразява на вашия магазин.

Таблото показва:

  • Нетният ви приход от органичен трафик
  • Най-популярните страници в търсачката
  • Общият трафик от търсачките

? Инсталирайте Ecommerce SEO Dashboard

#3. MOBILE ECOMMERCE DASHBOARD

Това табло ще ви улесни в разбирането как посетителите на магазина ви, които влизат през телефона, взаимодействат с вашия сайт.

Ще научите и нещо много важно:

Колко приходи ви генерират тези мобилни потребители!

Таблото показва:

  • Колко от прихода ви се генерира през телефон.
  • Кое е устройството, през което най-често влизат в сайта ви и какъв е баунс рейта за всяко мобилно устройство.
  • Средната стойност на поръчка от телефон.

? Инсталирайте Mobile Ecommerce Dashboard

#4. ECOMMERCE FOR DECISION MAKERS

Това табло е едно от най-интересните!

То дава на собствениците на електронни магазини и на тези, които вземат решения в конкретния бизнес, ясен и бърз поглед върху данните, които имат най-голямо значение за тяхната дейност и вземане на решения.

Таблото показва:

  • Най-продаваните продукти
  • Продажби по градове
  • Средна стойност на поръчката, общ приход и посетители
  • Процент на изоставените колички
  • Конверсията при различните устройства

? Инсталирайте Ecommerce For Decision Makers

5. SOCIAL MEDIA DASHBOARD

Както може да се досетите, това табло ще ви помогне да разберете как трафика от социалните мрежи помага на вашия бизнес.

Таблото показва:

  • Трафикът от социалните мрежи.
  • От коя социална мрежа идва най-много трафик.
  • Общият приход и този от едно посещение от соц мрежите.

? Инсталирайте Social Media dashboard

Не знам за вас, но за мен този анализ на онлайн бизнеса е един от ключовите фактори за неговия успех.

Защо?

Защото тези данни ще ви покажат какво правите грешно и какво правилно, къде са и къде не са вашите клиенти, кои канали да използвате и кои не.

? Ами вие?

Важно ли е за вас да анализирате или разчитате на интуицията?

Възстанови паролата:

Логни се в
Мастърхак
От застой в доминация
БЕЗПЛАТЕН БЮЛЕТИН
Инструменти, идеи и похвати, които ще ти помогнат да подредиш живота и да развиеш бизнеса си...
От застой в доминация
Инструменти и похвати, които от марионетка ще те направят кукловод...