След това ръководство ще можеш да правиш следните неща:
- Ще отключиш специалната експертна секция на Google Analytics - Enhanced Ecommerce.
- Ще можеш да анализираш поведението на потребителите в магазина ти като цяло и по-конкретно в страницата за Checkout (Shopping Behavior и Checkout Behavior).
- Ще виждаш средната стойност на покупката (много важен показател), % на конверсии спрямо целия трафик, как се представят продажбите на отделните продукти и отделните категории.
- Ще проследяваш от къде точно е дошла покупката - от кой източник, от коя Facebook реклама.
- Ще можеш да следиш използването на купони за отстъпка или афилейт кодове.
- Ще можеш да следиш кой е най-предпочитания начин на плащане.
- ? ПОДАРЪК: 5 супер удобни Google Analytics доклади - шаблони
- ? ПОДАРЪК: шаблон за бърз анализ на продажбите [FREE] UPDATE
? Причината да използвам този метод има предистория:
Преди да публикувам ръководството, което споменах, много ми се искаше да ти покажа начин, чрез който реално да измерваш продажбите в магазина си.
Проблемът беше, че само настройването на Goals в GA не е достатъчно и не дава дълбок анализ на това, което се случва в сайта. Разбира се, започнах да тествам на лайфхак - вече имах продажби и реални данни, които да измервам. За целта проучих как стои въпроса с проследяване чрез Google Tag Manager (нали всички гурута уж така го правеха...). След една седмица на изнервящи опити да се справя сам и изчитане на почти всичко стойностно по темата признавам, не успях. Проблемът беше, че не изкарвах т.нар. data layer, който беше необходим, за да предоставя данни на Tag Manager-а и от там на Аналитикса. А и при мен има продукти с различни вариации като продължителност. Въпреки това бях категоричен, че ще публикувам ръководството с такъв работещ начин на всяка цена.
Започнах да пиша на експертите, които познавах и очаквах, че ще стане лесно - просто ще ми кажат къде точно какво да настроя и готово.
Да ама не. Нещата не са толкова прости.
Не само че всеки онлайн магазин е различен, но и си има различни начини за настройката на таг мениджъра, както има задачи, които могат да се решат по повече от един начин. Та имаше хора, които с готовност се отзоваха и ми казаха какво да направя, но не се получаваше (адски съм им благодарен за отделеното време), а други ми обещаха да помогнат и повече не ги чух. В крайна сметка резултата отново беше неуспешен и така загубих още една седмица.
Разбира се, не съм мазохист и се отказах.
Пуснах ръководството без този метод (и така си беше невероятно полезно).
Когато си му теглил една, тогава идва просветлението...или инструмента.
И както обикновено става като му теглиш една идва светлина!
Докато бях в профила си в сайта на woocommerce, съвсем случайно видях инструмент, който обещаваше, че ще свърши цялата тази работа, без да се налага да се занимавам с таг мениджъра, без да се налагам да се занимавам с про-та, и без да трябва да им плащам (не че има нещо лошо, просто си е ангажимент и средства).
Веднага си го купих (50 лв еднократно за толкова ценни данни за бизнес е просто нелепо да не ги дам). Инсталирах плъгина и хоп - само ден след като го инсталирах (има нужда от 24 часа да покаже данни) цялата секция Ecommerce в Гугъл Аналитикс светна с реални данни - точно това, което се мъчих и не успях да настроя цели две седмици - сам или с чужда помощ.
В следващите редове ще ти покажа как точно и ти да използваш този инструмент, за да виждаш какво се случва с е-бизнеса ти. Лесно е и адски полезно! Да започваме: