Eмпатията – скритото оръжие в маркетинга

Казват че има два начина да се справяме с хората. Единият е да ги контролираме, а другият да ги уважаваме. Когато контролираш човека, ти отслабваш волята му. Когато го уважаваш, ти се съобразяваш с личността му. В единия случай правиш от човека роб, а в другия - партньор. - Мохамед Али

Днес маркетинг специалистите сякаш са обсебени от данните.

Те са всичко за тях и определят решенията за промоции, дългосрочните стратегии, имат влияние върху цялостната бранд идентичност.

Нещо повече:

Данните правят така, че всяко събитие в живота на обикновения човек го превръща в мишена за оферти за нови продукти, намаления.

Казано накратко той е като куче-касичка, която периодично трябва да бъде източвана с примамливи предложения.

Нещата са стигнали до там, че в момента, в който жена обяви, че се е омъжила, бива засипвана с оферти за продукти за бебета, започва да получава по пощата талончета за намаления от големи марки и всякакви подаръци. Така се получава абсурдната ситуация, в която не й се оставя възможност да се наслади на медения си месец, защото й се напомня за следващата стъпка в живота й. Да, голяма част от младоженците планират да имат деца, но не и веднага след боя със сватбената торта.

Имат да изживеят прекрасни моменти заедно, да се радват на първата си семейна ваканция, да разширят професионалните си хоризонти и натрупат ценен личен опит в различни ситуации заедно.

Ясно е, че тези емоции изобщо не се вземат предвид от маркетолозите, когато решават да атакуват млади семейства.

За тях са важни едни числа, които са показали, че при определен процент от хората младото поколение се появява доста скоро след сватбата. Сигурно се досещаш, че точно този маркетингов подход, който не оставя въздух в живота на хората, доста често не дава положителни резултати.

Основната причина е, че не се обръща внимание на преживяванията на хората. А какво би станало ако се направи обратното:

Маркетингът се обогати с проява на съпричастност и разбиране към живота на потребителя и вторачването в числата остане на заден план?

От тук до края на статията ще говорим за т. нар. емпатичен маркетинг или маркетинг с емпатия. Нещо, което може доста да подобри резултатите ви!
0 Comments
Inline Feedbacks
Виж всички

🔰 Влез в клуба

👤 Вход / Профил

📗 Библиотека

🏆 ВИП зона

🧰 ВИП Tools

==========

🔥 Facebook група

📜 Тайните на Мастърхак

💰 По-изгоден абонамент

🎁 Подари абонамент

🔴 За Реклама

🦉 За Нас


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg