Практическо ръководство за най-добрият маркетинг по време на криза!
? + Аудио вариант за абонати
❤️ + карта / шаблон за прилагане
Казват че има два начина да се справяме с хората. Единият е да ги контролираме, а другият да ги уважаваме. Когато контролираш човека, ти отслабваш волята му. Когато го уважаваш, ти се съобразяваш с личността му. В единия случай правиш от човека роб, а в другия – партньор. – Мохамед Али
Можете да им хвърляте факти по цял ден, но ако публиката ви не знае, че имате най-добрите намерения в сърцето си, те ще си тръгнат.
Затова е важно да разбираме аудиторията си!
А един от най-добрите инструменти за това се нарича Карта на емпатията!
Но за него след малко…
Днес маркетинг специалистите сякаш са обсебени от данните.
Те са всичко за тях и определят решенията за промоции, дългосрочните стратегии, имат влияние върху цялостната бранд идентичност.
Нещо повече:
Данните правят така, че всяко събитие в живота на обикновения човек го превръща в мишена за оферти за нови продукти, намаления.
Казано накратко той е като куче-касичка, която периодично трябва да бъде източвана с примамливи предложения.
Нещата са стигнали до там, че в момента, в който жена обяви, че се е омъжила, бива засипвана с оферти за продукти и намаления за бебета.
Така се получава абсурдната ситуация, в която не й се оставя възможност да се наслади на медения си месец, защото й се напомня за следващата стъпка в живота й. Да, голяма част от младоженците планират да имат деца, но не и веднага след боя със сватбената торта.
Имат да изживеят прекрасни моменти заедно, да се радват на първата си семейна ваканция, да разширят професионалните си хоризонти и натрупат ценен личен опит в различни ситуации заедно.
Ясно е, че тези емоции изобщо не се вземат предвид от маркетолозите, когато решават да атакуват млади семейства.
За тях са важни едни числа, които са показали, че при определен процент от хората младото поколение се появява доста скоро след сватбата. Сигурно се досещаш, че точно този маркетингов подход, който не оставя въздух в живота на хората, доста често не дава положителни резултати.
Основната причина е, че не се обръща внимание на преживяванията на хората. А какво би станало ако се направи обратното:
Маркетингът се обогати с проява на съпричастност и разбиране към живота на потребителя и вторачването в числата остане на заден план?