Instagram: споделяй съдържание, без дори да го създаваш!
lifehack.bg : Бизнес и личностно развитие

Instagram rePost – споделяй качествено съдържание, без дори да го създаваш!

Май скоро ще се наложи да отделяме повече време и на Инстаграм…

Не ни стига това, което вече отделяме за създаване на статуси, снимки, статии и т.н., които да споделяме във Facebook страниците си, но сега и Инстаграм започва да става все по-интересна социална мрежа за бизнеса, която също изисква отделяне на ресурс.

Ако сте като мен – One man Show, със сигурност ще ви е полезно да научите за начин, който хем да ви спести малко време, хем да ви осигури активно участие и в тази платформа.

В следващите редове ще ви покажа как да правите репост в Instagram – метод, който ще изведе маркетинговата ви стратегия на едно по-високо ниво. Не спирайте да четете, за да откриете най-добрия начин да правите репостинг – бързо и ефективно!

Какво е репост в Инстаграм?

Това е възможност да споделяте качествено съдържание от профили на ваши клиенти и други брандове в Инстаграм, които смятате, че ще се харесат на аудиторията ви – директно във вашия, без да се налага да създавате ръчно собствено ново съдържание!

Звучи страхотно, а най-хубавото е:

Спестява  време и премахва неудобство да създавате съдържание от десктопа или още по-неудобния начин – през телефона.

Както във Фейсбук споделяме статуси от други страници и профили, така и в Инстаграм ще можем да се възползваме от това удобство, за да развиваме маркетинга.

Но когато говорим за онлайн маркетинг, удобството е на второ място, веднага след добрия и ефективен резултат. Затова основният въпрос е:

Как това ще помогне на бизнеса ви

weights-800x600

В световен мащаб Instagram се ползва от половината брандове като им генерира обвързаност с потребителите 10 пъти по-добра от тази във Фейсбук, 54 пъти по добра от тази в Pinterest и 84 пъти по-добра от тази в Twitter.

Солидни доказателства, нали? Има и още – През 2016 г. 48% от марките вече са в Инстаграм като през 2017 г. се очаква процентът да нарасне до 70!

Как ре/постването се вписва в тази картина?

Много просто – С тази експанзия от профили и бизнеси в Инстаграм съдържанието там става изключително много и все по-качествено. От друга страна за всеки, който иска да популяризира себе си или дейността си, създаването на нови и атрактивни снимки е задача, която отнема време – особено ако искате да са качествени.

От това следват 2 въпроса:

  1. Как да намеря повече време, за да съм активен и в Инстаграм?
  2. Как да споделям всеки път качествено съдържание?

Нека да премахнем една опасност за профила ви още сега!

Репостването не означава да не създавате собствено съдържание, което задължително трябва да бъде основата на вашето присъствие там. Но тази възможност е още един добър вариант да повишите, както активността си, така и последователите си.

Инструменти и ресурси за създаване на визуално съдържание в Инстаграм

4

Как да правите репост през Buffer

instagram-reposting-twitter2x-1


1. Намерете снимка, която искате да репостнете

Това трябва да става през приложението на телефона ви!

instagram-repost-buffer

Мога ли да репоствам през уеб профила си? Не, не можете – само през приложението.

ig-repost

След като намерите статуса, който искате да споделите, кликнете на иконката ‘…’ (и за iOS и за Андроид). Избирате опцията за копиране на линк за споделяне → в iOS е ‘Share’, а в Андроид е ‘Copy Share URL’ – няма как да се объркате.

2. Отворете приложението на Buffer за iOS или Android

Да, трябва да сте го инсталирали на телефона си, тъй като през него ще управлявате репостовете. Щом отворите инструмента, той автоматично ще разпознае копирания линк от Инстаграм и ще ви попита дали искате да го споделите във вашия профил.

instagram-repost-buffer-step-3

Това е и голямото удобство – с натискането на 2-3 бутона вече имате готово атрактивно съдържание за вашия профил, без да се налага да правите нещо друго допълнително – да мъдрите снимки, да ги редактирате на десктопа, да мислите умни цитати, визии и т.н.

Важно: трябва да имате уеб профил в Buffer. Ако нямате – направете си от този линк. Приложението за телефон: за iOS и за Андроид.

3. Редактирай текста, хаш-таговете и сподели

След като изберете репоста и приложението на Buffer го разпознае, ще ви се отвори поле, в което да редактирате оригиналния текст на статуса.

Buffer автоматично ще добави т.нар. credit към автора на изображението, добавяйки неговия @username. Ако прецените, може да го изтриете!


screenshot_20161028-072815
screenshot_20161028-114145

Накрая решете: искате да споделите веднага или искате да настроите отложено публикуване. Ако изберете второто, просто задайте дата и час за споделяне.

4. Публикувайте снимката

Когато настъпи времето за споделяне, Buffer автоматично ще ви изпрати уведомление на екрана на телефона и ще ви упъти какво да направите.


screenshot_20161028-072815
screenshot_20161028-114145

В момента API-то на Инстаграм не позволява пълно автоматизиране на споделянията, затова Buffer и Hootsuite (за който писахме тук) използват нотификациите на телефона.

Всъщност, това си е полу-автоматично споделяне, тъй като следва да кликнете върху две три бутончета, за да споделите статуса – избирате желано време и приложението ви праща нотификация да споделите готовия пост, това е!

Важно: вече може да задавате пускането на отложени статуси и през уеб профила си в Buffer. След като създадете снимката, текста и хаш-таговете (съвета ми таговете да ги зададете директно в приложението, тъй като има подсказка), в зададеното от вас време, ще се появи нотификация на телефона ви – трябва само да я следвате. Не пишете текста на статуса отново – просто кликнете върху празното поле и задръжте за опцията paste и той автоматично ще се прехвърли!

Инстаграм

ТОП 3 практики за репостинг в Инстаграм

1. Поискайте разрешение

Етикетът изисква след като откриете добра визия за споделяне от друг профил, да попитате дали може да публикувате снимката във вашия. Обикновено най-лесния начин за това е като използвате директните съобщения в Instagram или пишете имейл.

2. Не редактирайте

Веднъж, след като откриете подходяща снимка за споделяне, най-добрата практика е да я споделите, без да я “окрасявате” допълнително – целта е да спестим и време.

3. Споменете източника

Това е важно! Изберете ли да репостнете снимката на някой (особено ако ви е фен или потребител), споменете го в поста.

Ето и най-добрите начини да го направите:

  • Credit: @username
  • Photo credit: @username
  • Споделен момент от @username
  • @username използва продуктите ни така:

6 вдъхновяващи примера за репост

Следват примери за няколко големи бизнеса, които използват съдържание от техни потребители в своите профили – страхотна маркетингова тактика.

Снимките са на марките както следва (кликни в/у снимката за пълен размер):

1. GoPro / 2. Momondo / 3. Belkin / 4. Poler Outdoor Stuff / 5. The Design Tip / 6. WeWork


Трябва ли репоста да стане част от маркетинговата ви стратегия в Инстаграм?

Споделете в коментарите опита си с репостването и мнението си за тази възможност. Нямам търпение да се поуча от опита ви!

Полезни инструменти и статии за Инстаграм

  1. Как да управлявате успешно профила си в Instagram >> Най-четено
  2. Как да използваме Instagram Stories
  3. 20 от най-добрите рекламни практики в Instagram >> Най-четено
  4. Instagram – пълно ръководство за успешен маркетинг
  5. Tagboard – откриване на съдържание по хаш тагове
  6. Pablo – бързо създаване на изображения за Инстаграм
  7. Buffer за Instagram – всичко, което трябва да знаете
  8. Buffer – разширение за Chrome

Коментирай

Най-четено за месеца: