Как да увелича трафика си от Instagram?
Добър въпрос!
В следващите редове ще намерите цели 8 отговора на този въпрос!
Всъщност, платформата е повече за брандинг, отколкото за трафик. И все пак един от начините за популяризиране на бизнес в Инстаграм е добавянето на активни връзки на колкото се може повече места в платформата. Затова, определено си струва да отделите малко време, за да научите как да се възползвате от наличните възможности.
Следват 8 различни начина за споделяне на линкове в Instagram ?
#1. Добавяне на линк към Instagram Bio
Да, разбира се, че ще започнем с него.
Добавянето на активна връзка в Instagram Bio.
Instagram Bio е мястото, където всеки (включително и личен профил) може да споделя активен линк, който да бъде кликнат. Помислете за този линк, като за вашата “домашна връзка.” Той е видим за всеки, който е посетил (случайно или не) профила ви.
Някои брандове поставят линк към мобилния си сайт.
Други редовно актуализират връзките си, като насочват директно потребителите към съдържание от своя публикация.
Ние, обаче ви препоръчваме да запазите тази връзка постоянна (напоследък различни изследвания показаха, че трафикът през линковете в bio-to намалява и не си струва да се занимавате всеки път да обновявате линка с новата си статия или продукт).
За да споделяте временни линкове, може да използвате и Instagram Stories.
? Бележка: линковете в stories е само за бизнес профили с над 10 000 последователя.
Instagram Stories Highlights позволява да поставяте избрана група истории или актуални връзки точно под описанието на бизнес профила.
Това може да е информация с най-често задавани въпроси, най-продавани продукти или минали събития, за да покажете на новите последователи какво са пропуснали.
#2. Използване на услуги за добавяне на линкове
В последно време услугите за линкове се завръщат с подобрен дизайн и лекота за ползване. При тях има възможности за избор между няколко формата.
Класическа услуга за добавяне на връзки е Linktree, чрез която можете да пренасочите последователите си към различни продуктови страници.
В посочения пример, линк връзките водят потребителя директно към последния блог пост, конкретна дейност или онлайн магазин в Amazon.
Алтернатива е опцията, която дава възможност на потребителите да кликват върху снимките (тип решетка). Когато докоснат определена снимка от публикация, услугата ги пренасочва към съответна страница на уебсайта.
Важно е да следвате определен стил и цветова комбинация, в съответствие с естетиката на вашите постове и stories. Услуги, като Linkin.bio, включват и повече възможности за видео линк, фото карусел и дори директни интеграции с Shopify.
# 3. Споделяне на Short links (кратки линкове) или препратки към целеви страници в Instagram постове
Не можете да добавяне активни връзки към обикновени пост със снимки, но можете да ги използвате за да привлечете вниманието към част от съдържанието, както и да разширите обхвата с внимателно подбрани #hashtags.
За да извлечете максимума на вашите постове, ви препоръчваме две стратегии:
✔️Споделяне на short link (къса връзка) – Използвайте някоя от услугите, като bitly, така че връзката да бъде лесна за копиране или запомняне от потребителите.
✔️ Създавайте връзките в bio – то си кристално ясни
Независимо дали използвате линка за bio-то или за stories е важно те да бъдат очевидни и ясни. Една от тактиките е да споделите посоката на линка, като добавите и къс линк, който може да може да се копира. Показания пример насочва потребителя към story, а като алтернатива може да избере и линка, който той ще види.
Бизнес профилите разполагат с безплатен инструмент за анализ на постове – Instargram Insights. Той служи за проследяване на кликове на линка в bio-то или последваните линкове от stories. З
а по-подробна информация си струва да използвате и UTM маркери.
Използването на тези маркери ще ви даде възможност за проследяване на успеха на отделни връзки чрез Google Analytics. Напоследък е все по-голям е броя на автоматизирани UTM услуги, които ще ви помогнат в трудната част.
По темата направихме цяло практическо ръководство за проследяване на линкове водещи до трафик и продажби. ? Вижте го тук.
# 4. Добавяне на Swipe-up линк към Instagram stories
Тук отново има ограничение.
*Линкове могат да бъдат добавяни само от бизнес страници с над 10 000 последователя
Споделянето на връзки, чрез Stories е добър подход при променяща се информация, като например сезонна разпродажба, промоция, giveaways и т.н.
Независимо дали ще запазите Stori-то си в highlights или то ще изчезне след 24 часа, не забравяйте, че продължителността му е 15 секунди.
Призивът за действие (CTA) трябва да бъде кристално ясен.
Ето няколко идеи:
- Наблегнете на връзката водеща към “See more”, като използвате инструменти за подчертаване и маркиране и pen tools.
- Използвайте стикери или GIF файлове, за да акцентирате върху връзката и да насърчите използването на swipe links(да ги накарате да плъзнат на линка)
- Направете снимка или видео на някой от екипа, която сочи към линка.
В посочения пример бранда използва стикер стрелка, който посочва към shopping link.
# 5. Създаване на линкове чрез Shoppable пост и stories
Това е друга възможност за поставяне специфични връзки.
Всеки маркер за пазаруване може да бъде свързан само с един продукт.
За да използвате Shopping tags, трябва да започнете със създаването на продуктов каталог във Facebok. След като имате пълна гама качени продукти, заедно с линк за пазаруване, изображения и описания, може да започнете да добавяте Shopping tags към Instagram публикации. Опцията shopping tags ще се появяви в стандартния раздел на профила заедно със индивидуални снимки и тези, на които сте отбелязани.
Кликвайки върху раздела, ще се покаже целия наличен продуктов каталог.
Съдържанието на каталога се появява, като стандартната фото решетка, но отделните елементи могат да бъдат избирани за пазаруване.
Чрез Insights можете да проверявате ангажираността на търговските елементи, както и да ги сравнявате по различни показатели.
Някои брандове вече имат достъп до приложение, с което техните потребители могат да извършат покупки, без да се налага да излизат от платформата.
# 6. Промотирани линкове в Instagram постове и stories
Чрез вашия Бизнес профил можете да плащате за промотиране на линкове на постове или stories. Това освен, че ще ви даде възможност да сегментирате аудиторията и възможност за добавяне на връзки към постове, които могат да бъдат кликвани.
Много добре преценете дали връзките са подходящи за публикацията, в която се показват, защото ако хората кликнат и след това се откажат, ще загубите пари за реклама. Опитайте да намерите баланса между атрактивен дизайн на пост и очевидния СТА.
#7. Добавяне на връзки чрез Instagram директни съобщения
Бизнес профилите в Instagram имат пощенска кутия, в която се филтрират съобщенията, за да бъде по-лесно управлението на комуникацията с клиенти. Важно е да следите кутията си ежедневно, за да изградите добри взаимоотношения с вашите потребители.
Директното съобщение е по-лична форма за комуникация. Можете да се възползвате от това, като изпращате послание за посрещане на нови последователи.
Разбира се, няма да имате време да пишете ново съобщение всеки път, когато някой се присъедини към общността ви, затова ще ви помогне настройката зa Quick replies.
За да активирате опцията, отидете на”Settings” и от там изберете”Business”.
Напишете съобщение и изберете ключова дума, така че бързо да намерите отговора.
Можете да споделяте активни връзки чрез бързи отговори или да предложете стимул, подобно на въвеждаща отстъпка, така че повече хора да ви отговорят.
# 8. Споделяне на линкове чрез IGTV видео, чрез описания
Instagram платформата предлага все повече възможности за споделянето на IGTV видеа, отколкото нормален видео пост чрез фийда.
Можете да добавите активен линк към описанието на всеки един IGTV пост.
За да го видят, потребителите трябва да докоснат иконата със стрелката до заглавието на поста. Уверете се, че сте им разказали за нея по време IGTV видеото.
За разлика от изискванията за споделяне на линк при stories, при IGTV връзките са активни за всички. И все пак внимавайте за следното:
Ако IGTV връзките струват разходите за планиране и производство на оригинално видео съдържание, плащането за публикациите е повече от приходите, които получавате от тези връзки, по-добре използвайте други стратегии.
БОНУС: Използване на Action бутоните.
Всички бизнес профили имат възможност за ползване на Call to action бутоните. Може и да не мислите за тези бутони като за връзки, но те са точно това.
Всеки един е свързан с много специфично действие.Това означава специфична аудитория. Помислете си какви са бизнес целите ви и поведението на аудиторията.
Ако не са необходими телефонни обаждания от клиенти или не смятате, че ще се свързват с вас по телефона, можете да премахнете от профила си този бутон.
Безспорно споделянето на линк връзки има още на къде да се развива.
Нови методи се тестват, добавят и премахват постоянно. Ще ви отнеме известно време да разберете всички начини начини, по които да изградите своята стратегия за връзки.
С течение на времето ще проучваме и обновяваме все повече нови начини за привличане на клиентите в платформата.
Коя от тези тактики използвате за споделяне на връзки в Instagram?
Имате ли други тайни стратегии, които бихте споделили с нас?