Искате ли да се научите да публикувате Instagram Stories?
Чудите ли се как работят?
Instagram Stories позволяват да запишете видео или да направите снимка със смартфона си и да ги добавите към история, която ще се показва само 24 часа.
Предимства са толкова, колкото креативна може да бъде вашия дигитален разказ.
Но преди обмислянето на криейтив, първо трябва да знаем как работи новия формат или накратко – как да създадете Instagram история?
В следващите редове ще ви покажем как да публикувате първата си история в Инстаграм плюс няколко допълнителни съвета, които да имате предвид.
Да започваме:
? UPDATE
Как да качим клип, който е по-дълъг от 1 мин в Инстаграм Stories
- Инсталирайте на телефона си Instagram IGTV (Android или Apple).
- Отворете Инстаграм и изберете иконката за IGTV в горния десен ъгъл.
- В IGTV кликнете на иконката “+”
- Изберете видеото, които искате да качите и променете мащаба му ако желаете – хоризонтално или вертикално.
- След това сложете заглавие, описание и хаш-тагове
- Споделете видеото в Инстаграм, във Фейсбук и в IGTV канала си.
# Как да създадем история в Instagram
Преди да започнем, уверете се, че сте обновили приложението на телефона си Instagram до последната версия, за да сте сигурни, че ще разполага опцията Stories!
Натиснете знака за +, който е върху профилнтаа ви снимка ?
Направете снимка или видео до 10 секунди.
Иконката с формата на мълния (снимката отдолу) ще пусне вашата светкавица, а двете стрелки отдясно позволяват да превключвате между предна и задна камера.
Искате да качите нещо от вашата галерия? Може.
Просто плъзнете надолу, за да изберете вашата снимка или видео.
Изберете един от трите варианта за писалка, за да рисувате по ваша снимка, добавете емотикони, използвайки клавиатурата, или надясно, за да изберете цветен филтър.
Съвет: Нямате цветово ограничение. За да се отвори разширената опция за цвят просто натиснете и задръжте един от цветовете, за да се появи този екран:
Когато сте готови натиснете иконката за споделяне.
Вашата история ще се появи отгоре в стената на приятелите ви. Също ще е видима и през вашия профил, когато натиснете на профилната си снимка.
След като историята ви е качена, можете да я запазите, като я отворите и натиснете трите точки в долния десен ъгъл, след това изберете Save Photo.
Вижте кой е видял историята ви, като приплъзнете, когато гледате снимката или видеото.
Искате точно определен човек да не вижда новата ви история?
Не е проблем – Натиснете Х до името му и го блокирайте, за да не вижда нищо, което добавяте във вашата история.
Искате да покажете историята си само на определени хора?
Можете да редактирате настройките за поверителност, като влезете във вашия профил и изберете иконата Настройки в горния десен ъгъл.
От там можете да изберете да скриете вашата история от някои потребители, както и да ограничите, кой може да отговаря на вашите съобщения.
Това не е ли същото, като Snapchat?
Приликите включват фото/видео функционалност, 24 часов прозорец, преди съдържанието да изчезне, основни филтри и doodle tool.
Все пак, Snapchat има няколко предимства. От една страна, при Instagram Stories липсва функцията нови “спомени” на Snapchat, и няма уведомление за скрииншот.
Да не говорим, че няма стикери в историите, а при филтрите има какво да се желае. И функцията за разпознаване на лица – една от най-пристрастяващите характеристики на Snapchat – отсъства.
Въпреки това, Instagram Stories има едно голямо предимство пред Snapchat: като част от по-големия Facebook / Instagram чадър, те нямат пречка да работят помежду си.
А и много малко хора използват Snapchat в България!
# Какво трябва да знаят маркетолозите за Instagram Stories
Ако имате активна аудитория в Instagram добре е да се ориентирате към Instagram Stories.
Съдържанието, което създавате в Snapchat трябва да се насърчава редовно през други канали или никой няма да го види. В Instagram има хаштагове, геотагове, както и секцията Discover, за да увеличите шансовете си да бъдете открити.
Snapchat съдържанието може да изчезне, освен ако някой не знае точно какво да търси.
Трябва да отбележим, че Instagram Stories е пълна противоположност на основното приложение Instagram. Всяка социална мрежа има своя диференциращ фактор, и Instagram винаги е бил мястото, където да покажем най-красивата част от живота си.
Instagram Stories са другия край на този спектър: ефимерни, неполирани, непринудени.
И начина, по който го виждате, Instagram Stories е част от по-голямата промяна, която виждаме в посока кратко и въздействащо съдържание.
Сега, вместо старателно да регулираме цветовете и сянката върху всяка снимка, потребители на Instagram имат възможност да обхванат и създават съдържание, което е преходно и непринудено. В резултат на това, залозите не са високи – особено като се има предвид, че Stories дори не могат да бъдат “Харесани”.
Може ли тези два противоречащи си модела да живеят в хармония в рамките на една платформа? И ако е така, ще приемат ли потребителите Instagram Stories, за да се откажат от Snapchat?
Шансовете на Instagram Stories са високи, защото са поместени в платформата на Instagram, а не във Facebook.
Бихте ли експериментирали с Instagram Stories? Какво харесвате? Какво не ви харесва? Споделете вашите мисли в коментарите по-долу.