Психология на визуалното привличане - техники | lifehack.bg
lifehack.bg : Бизнес и личностно развитие

Как да насочите очите на клиентите в желаната от вас посока – 8 техники

Психология на визуалното привличане – основни техники

Докато подзаглавието може да ви накара да мислите, че ще говорим за сексуално привличане между двама души, то темата днес е малко по-различна.

Ще говорим за това какво привлича вниманието на потребителя в интернет и как чрез снимките, текста и дизайна да насочим погледа на читателите в желаната от нас посока. Ще говорим и за хармонията и симетрията – важни в природата, архитектурата, в онлайн бизнеса, дори в лицата на хората – една малка асиметрична подробност като едвам забележима бенка може да наруши баланса на лицето на човек.

Оказва се, че определени цветове, форми, симетрия и композиции хващат окото на повечето читатели. За тази цел подбрахме основните психологически и дизайнерски оръжия, с които трябва да се въоръжите, за да въздействате визуално. Затова…

В края на тази статия ще сте научили някои от най-въздействащите визуални ефекти, чрез които да насочвате погледа на читателя там, на където си поискате.

Fair-Ride-Stock-Photo


Ще започнем с някои ключови моменти от визуалното привличане…

Симетрия

Установено е, че бебетата прекарват повече време загледани в снимка на човек със симетрични черти, отколкото в такъв с асиметрични. Дори Платон вярвал, че симетричните черти са много по-привлекателни, заради което развива и теорията за “златната пропорция”. Учените също смятат, че симетрията отразява наличието на силна имунна система при хората, както и предпочитание проявяващо се от дивите животни.

Цветовете и привличането

След като подробно разгледахме психологията на цветовете и ролята им в маркетинга, научихме, че хората реагират много силно на цветовете. Червеното например, често предизвиква силни чувства на страх, гняв, страст, което отговаря на въпроса защо е използвано като стопиращ цвят за светофарите. Синьото пък се асоциира с лоялност и надеждност, което ни разкрива защо е толкова популярно сред брандовете.

Формите и възприятията

Формите, основен фактор в уеб дизайна и дигиталния маркетинг, също играят огромна роля в нашата психология и начина, по който възприемаме света.

Квадратът например внася чувство на логика, ред, ограничение и сигурност, докато кръговете често се асоциират с топлина, семейство, уют, чувственост и любов. Триъгълниците представлява баланс, сила, енергия и наука.

Да, казват, че красотата е в очите на гледащия.

Да видим как да го насочим към нея…

Коментирай


Fatal error: Call to undefined function theme_insert_js() in /home/lifehack/public_html/wp-content/themes/gridlove-child/footer.php on line 49