Имате сайт, онлайн или офлайн бизнес, развивате някаква некомерсиална дейност?
В такъв случай, определено би било добре да подготвите своето представяне в социалката, така че вашият facebook timeline да е готов да блесне по най-добрия възможен начин и да се отличи сред тълпата.
Точно затова и ще говорим в следващите редове…, а именно:
Всичко, което трябва да знаете за бизнес фен страниците в Facebook – събрано на едно място с много трикове, снимки, примери и обяснения!
[sws_divider_line]
В тази статия ще се опитам да хвърля светлина върху основните неща, които трябва да знаете, неща, които задължително трябва да вземете предвид що се отнася до фен страници на Facebook. Така че съветвам ви отсега да си запазите тази статия, за да може да си я разглеждате и по-късно в ролята на помощник, когато си настройвате различните аспекти от фен страницата на сайта или бизнеса си,
…тъй като хич не ми се вярва да я прочетете на един път.
Да започнем с кратко видео представяне на Facebook фен страниците
[sws_divider_line]
Държа да отбележа, че това ръководство не е само за напреднали в работата със социалката потребители, а за всеки, който реши да започне от нулата, дори и за тези, които за пръв път чуват за това чудо Фейсбук бизнес страница.
В оставащите редове много подробно ще засегнем следните теми:
- новите правила за корицата + най-добрите практики
- правилата, възможностите и начина за публикуване на статуси
- огромните възможности на админ панела – мониторинг
- за личните съобщения към фен страниците
- какво се случва с таб-овете – функции и възможности?
- изключително много примери и безплатни ресурси
А на финала на статията ще ви предложа и някои полезни, безплатни ресурси, от които да се възползвате, така че не правете грешката да спирате точно сега…
Предварителен преглед на фен страницата
[sws_divider_line]
Едно от първите неща, които трябва да направите е да добавите атрактивна снимка за корица на Timeline, да промените данните в секцията ви за информация за вас и дейността ви – наречена About, както и да разгледате приложенията и таб-овете, които сте вградили, така че да разберете предварително как ще изглеждат и какво ще правят.
Преди да започнете да персонализирате вашата facebook фен страница, горещо ви препоръчвам да видите фактите от тежката реалност за това как действително феновете взаимодействат с бизнес страниците + още няколко изключително важни и полезни факти за успеха на една фен страница във Facebook:
Да, в общи линии приемете, че вашата бизнес страница е като рекламата по телевизията – ако искате да въздействате на колкото се може повече хора и тук ще трябва да си платите, но по-важното е, че цените в социалната мрежа са далеч далеч по-ниски от тези в ТВ, а въздействието и влиянието, от което може да се възползвате – неограничено!
Да създадем своята първа фен страница
Това, което първо трябва да направим е да отидем горе вдясно в основното ни меню с настройки и от там да изберем опцията Create Page /снимката отгоре/.
Ще ни се отвори специална страница с няколко възможности, предназначена за промотиране на различни бизнеси и услуги в социалната мрежа.
Или за по-лесно, направо посетете този линк за създаване на фен страници.
Веднага след трябва да изберете и категорията към, която ще се отнася тя.
Налични са: местен бизнес или място, артист/изпълнител, група или публична фигура, фирма, организация или институция, забавление, марка, продукт и кауза.
P.S. Ние сме избрали място (place), тъй като това дава възможност на феновете ни да оставят ревюта за сайта и дейността ни. При останалите липсва тази опция.
Тази класификация ще ви помогне да се позиционирате много по-добре при заявки за търсене в търсачката на фейсбук, особено след като предоставите и допълнителна информация в съответните полета за дейността си в секцията About.
След като изберете една от шестте, кликнете върху нея – ще ви се отвори падащо меню, от където ще трябва да изберете и подкатегория. След това попълнете и полето с името на вашата фен страница заедно с отметката, че сте съгласни с общите условия.
- Попълнете най-важната и основна информация за вашата дейност
Качете профилна снимка – Facebook ще ви подкани да качите основната снимка за вашата страница. Тя ще ви се появява като иконка всеки път, когато коментирате от името на фен страницата си или вътре в нея – разбира се и в новинарския поток на феновете ви.
В идеалния случай това трябва да е фирменото ви лого.
Ако се чудите за размерите, вижте тук.
- Секцията с информация за вас – About.
Веднага след като качите профилната си снимка, трябва да попълните основната информация за вас. Ще ви свършат работа и 2-3 изречения с подходящите ключови думи, добре описващи вашата компания и дейност – особено важно при наличието на новата търсачка на Фейсбук – Graph Search. Тук не забравяйте да включите и директен линк към вашата web страница. Бъдете сигурни, че този текст ще направи фен страницата ви по-привлекателна за потенциалните ви фенове, ще предизвика интерес и ще ви отличи.
- Използвайте супер оборудвания Settings панел
Това е главният център за управление на бизнес страницата ви.
Той е пълен с различни функции и опции за нейното оптимизиране и мониторинг на активността и взаимодействието с вашите фенове.
От тук може да актуализирате информацията за вашата дейност, да попълните нещо ново и изобщо да боравите с всички настройки на бизнес страницата.
Потребителите най-напред виждат на страницата само текста от секцията About и затова там се стремете да бъдете по-стегнати и точни в изказа си, докато в тук се чувствайте свободни да дадете по-подробна информация за вашия бизнес.
От това меню може също да управлявате и различните роли на хората, които работят върху тази ваша фен страница – от опцията Page role (снимката над тази отгоре).
Това ще ви позволи да давате различен достъп на тези от екипа ви, които работят над бизнес представянето ви във фейсбук – един може да е администратор, друг само да публикува съдържание, трети само да рекламира и т.н. (чудесна опция ако имате сайт и пускате рекламни статии – давате рекламни права на клиентите си да ползват аудиторията ви срещу допълнително заплащане за вас)
- Изграждане на аудитория
Хората, които създават своето присъствие в тази социална мрежа за пръв път са развълнувани от новите си възможности за реклама и бързат да подканят безразборно потребителите и приятелите си да харесат страницата им веднага.
Съветвам ви да не го правите, а първо да помислите за малко по-стратегически метод да привлечете нови фенове – най-напред създайте съдържание, полезно и интересно, такова със стойност и добра доза забавление.
Обмислете промоция на фен страницата ви в самия ви сайт или в личния ви профил. Тези, които ви трябват, тези които ще ви харесат, ще ви намерят… не ги насилвайте.
От тук нататък вие решавате как ще постъпвате, за да увеличавате аудиторията си.
- Създайте добро първо впечатление с корицата си!
Корицата на профила ви трябва да е с размери 851X315 пиксела като не забравяйте да подберете някое творчески изпипано или промо изображение, което ще се хареса на потребителите, попадащи на вашата фен страницата.
- Постове/Статуси
Когато публикувате на страницата си, не забравяйте да използвате разнообразно съдържание. Какви снимки би искала да види аудиторията ви? Какви статии обичат да четат хората, които ви харесват? Каква информация биха предпочели?
Използвайте интересни статии придружени от големи, атрактивни снимки. Не забравяйте и видеото, разбира се и хубавите цитати – не прекалявайте с офертите.
Още в самото начало е добра идея да започнете да използвате опцията milestones или т.нар. крайъгълни камъни – функция много подходяща за отбелязване на важни дати като стартиране на бизнеса, продуктови съобщения, събития, годишнини и други важни моменти касаещи вашата марка.
- Мониторинг (Facebook Insights)
Макар и да си мислите, че сте създали красива и полезна фен страница, която добре да промотира вашата дейност, вие вероятно ще искате и да си гарантирате, че все повече и повече фенове ще наблюдават и следят вашата активност там.
Определено ще искате да знаете как феновете ви взаимодействат със съдържанието ви в бизнес местенцето ви във фейсбук. Постарайте се да отговаряте на всеки коментар и съобщение, което са ви пратили, стига разбира се посланието в тях да е коректно и да носи някакъв смисъл. Така ще си гарантирате, че ще избегнете вредното въздействие от пренебрегването на тези, които си заслужават.
Особено важно е да знаете и за новия да го наречем етикет във Фейсбук страниците за това дали и след колко време отговаряте на съобщенията на вашите фенове. Ако всичко е точно – ще ви светне в зелено (прекалено много искат за този знак):
По мои скромни наблюдения доста “гурута” хем съветват да се отговаря на смислените коментари, въпроси и критики във фен страницата, а в същото време изобщо не го правят.
Добре че не съм фейсбук гуру и това ми е простено….
Разбира се отделен е въпроса ако някой ви пита абсолютно идиотски неща или такива, които не са по темата или във вашата компетентност. Аз лично не отговарям на въпроси свързани с Фейсбук, wordpress или нещо подобно – просто това, което знам за тези теми вече съм го написал тук и нямам какво да добавя. И все пак да не се отклоняваме от темата – със сигурност е важно да следите реакциите на вашите фенове и това как се представят статусите ви – няма рецепта за това, експериментирайте.
- Измервайте вашите усилия
Е, построили сте интересна фен страница, промотирате бизнеса си или супер блога си.
Сега е време да измерите вашите усилия, за да си гарантирате, че вземате ценни и правилни маркетингови решения на територията на Facebook.
Кликнете върху менюто Insights намираща се отгоре на Админ панела ви.
От там ще бъдете в състояние да следите до колко хора е достигнал статуса ви, ангажираността и други подобни показатели, пряко свързани с растежа на вашата дейност. Задължително вижте и статиите ни по темата: 10 от най-добрите аналитични Facebook инструменти за онлайн бизнес в социалната мрежа, както и –Топ 5 Facebook фен страници, които моментално ще ви уведомят за всяка новост в социалката!
Но това не е всичко, ние едва сега започваме да нищим в подробности най-важното, което трябва да знаете за фен страниците във Facebook.
Да разгледаме всички тези възможности, за които говорихме до сега още по-подробно:
Заветното Cover изображение
[sws_divider_line]
Заглавната снимка на фен страниците е една от най-добрите функции на новия дизайн на Фейсбук фен страниците. Така че никак няма да е зле да се запознаете с това кое е позволено и кое не да се поставя върху нея, както и да разберете как да извлечете максимума от тази безплатна рекламна площ, защото тя е точно това.
Тук може да намерите и един чудесен инструмент, който да използвате за целта. Вижте още и статията ни за Canva – услуга, която също предлага всичко необходимо.
- Още: Facebook Timeline Cover – инфо и размери
За да получите най-доброто качество за вашата заглавна снимка на фен страницата си, бъдете сигурни, че сте задали размери на изображението от 851 х 315 пиксела.
И все пак, когато говорим за вашата представителна снимка, която ще покрива върха на фен страницата ви, трябва да се отбележи необходимото внимание към това тя да бъде така направена, че да изразява много силно идеята на вашата марка, а с новите правила това може да бъде и последната ви актуална и изгодна промоция или информация, която да сочи към новите Call to action бутони в долната част на ковъра.
Като преди да се захванете с направата ѝ, ви съветвам да разгледате кориците на по-известните брандове във фейсбук и да получите вдъхновение от там за това какво би могло да бъде и вашето изображение. Ако наистина се нуждаете от вдъхновение, определено трябва да прегледате този сайт, където са събрани кориците на най-добрите брандове в света и определено има какво да се види и научи.
Правила за заглавната снимка на фен страницата
[sws_divider_line]
В предната версия на това ръководство бях отделил доста голям пасаж с всички забрани касаещи съдържанието, което трябва и не трябва да съдържа едно ковър изображение на фен страница във facebook. Точно преди 5 секунди го изтрих, целият!
Направих го, защото от социалката премахнаха почти всички забрани и оставиха една две не толкова съществени, а за сметка на това ни дадоха много повече свобода.
Facebook Timeline Cover Photo – някои добри идеи и примери!
Сега когато вече знаете какво може да правите с вашата Timeline заглавна снимка на фен страницата ви, може би се питате какво да сложите на нея все пак?
Ако сте фотограф, мисля, че няма да се затрудните особено при избора си, избирайки някоя снимка от вашето портфолио за корица. Всеки бизнес, който се върти около образи, ще може да реши този въпрос доста по-лесно от останалите.
Но пък ако вашата дейност не е такава, аз ви съветвам да помислите как може да преведете бизнеса си така, че да говори на езика на образите.
Някои идеи за това могат да включват:
- Страхотна снимка, която показва вашия продукт: вижте Herbal Essences cover photo.
- Снимка на хора, които използват вашия продукт: вижте коричната снимка на Dove.
- Снимка, която показва същността на вашия бранд: Burberry.
- Снимка, която показва съставките на вашия продукт: Starbucks
- Снимка, която представя това, с което се занимавате: вижте HSG Accounting
- Снимка, която отбелязва уникалния ви нов модел: Chevrolet
- Усещането, че са вътре във вашия бизнес: Jive Time Records
- Снимка, която ще направи така, че на посетителите ви да им потекат лигите: вижте пример за това в страницата на пекарната Magnolia Bakery
- Снимка, която включва вашата аудитория: вижте коричното изображение на Verizo
- Снимка с последната ви оферта, промоция или отстъпка с призив за действие
Страницата с информация за вас: About
[sws_divider_line]
Вече говорихме за тази функция, но нека да наблегнем още малко на нея, тъй като е особено важна. За да се възползвате максимално от нея и да увеличите трафика към вашия уеб сайт – поставете линк към него точно тук – това е правилното място!
Можете да променяте About секцията като влезете в нея и от там до всяко поле като минете с мишката ще ви се появи линк с надпис Edit – кликвате и редактирате.
Статуси и постове на стената!
[sws_divider_line]
Статусите и различните ъпдейти по стената на фен страницата се третират по различен начин в новия Timeline за фен страници.
Ето и какво трябва да знаете за тях…
Ако не пускате регулярно статуси, Timeline веднага ще ви издаде!
Преди хората можеха да хвърлят един поглед върху датата на последния ви статус, за да видят колко дълго време страницата не е била актуализирана.
Сега ако не я актуализирате повече от месец, ще ви се появи следното неприятно изображение, показващо на хората несериозното ви отношение, и то по категоричен начин към Facebook фен страницата ви:
Ако някой все пак благоволи да влезе в самата ви фен страница и види това, кофти… за вас, не за него!
Благодарение на Facebook Timeline, обновяването на съдържанието на фен страницата ви редовно с нови статуси и други различни активности вече е много, много по-важно.
Смяна на датата на вече пуснат статус
Ако желаете да пуснете статус, който да се визуализира с по-задна дата просто добавете съдържание, след което кликнете върху малката иконка вдясно под формата на моливче и използвайте опцията за смяна на датата /Change Date/.
Веднъж, след като въведете новата дата, към която искате да прикрепите статуса, ще получите потвърждение, че задачата е изпълнена! След което може да обновите страницата /да я рефрешнете/, за да видите вашия пост с новата дата!
Можете също и да направите така, че стари ваши постове да се показват в самото начало на facebook фен страницата, като просто натиснете иконката вдясно с моливчето и изберете този път опцията Pin to Top.
Това ваше действие директно ще изстреля на върха в лявата колона на вашата страница пост бокса с вашия статус.
Анонсиране на важни събития /Milestones/
[sws_divider_line]
Чрез тази опция може да добавяте към фен страницата си важни дати и събития от историята на вашата фирма или сайт, като те могат да включват големи изображения или видео клипове, които да отразят съответния исторически момент или бъдещо събитие.
За да добавите важно събитие /Milestones/, изберете от менюто, от което публикувате статуси иконката “Milestone”/вижте снимката отгоре/.
След което ще ви се отвори ето този прозорец, в който да добавите вашите настройки:
Ще трябва да изберете година за събитието /задължително/, а можете също да включите и точна дата и месец. Ако например ви предстои да откривате нещо ново или просто ще организирате някаква среща или мероприятие, това е един добър инструмент да го анонсирате пред вашите фенове. А може би ще желаете да анонсирате откриването на фирмата преди две години… изборът е ваш…
Останалите полета мисля, че няма смисъл да ви ги описвам, тъй като те са от ясни по-ясни какво трябва да попълвате там. Идеи за използването на тази възможност в новите фен страници на Facebook могат да бъдат например: годината на основаване на фирмата ви, където да включите някои важни и любопитни факти, мястото на първия ви офис.
Или пък местенето ви в нова сграда, пускането на нов продукт, създаването на ново партньорство и т.н. Може да използвате опцията дори за анонсирането на статия!
Публикуване от феновете на вашата стена!
[sws_divider_line]
Начинът, по който се появяват постовете на стената на фен страницата ни във Facebook, написани от другите – от феновете, се е променил значително и сега ще разберете как.
Ако се оглеждате за статуси и постове от вашите фенове, които са ги пуснали във фен страницата ви, ще ги намерите събрани в един бокс, обединени отстрани на страницата – честно казано доста незабележимо място на пръв поглед.
За да имате достъп до още опции за постовете от някой друг на вашата фен страница, можете да отидете в страницата от там в Settings → General → Visitor Posts
Центърът за управление – Админ панела!
[sws_divider_line]
Новият админ панел е специализиран да ви показва веднага точно това, което искате да знаете за настоящата активност по вашата Facebook фен страница, нещо, което липсваше в стария дизайн и начина му на работа.
Уведомленията за нова активност /Notifications/
От следващата снимка може да видите как се изобразяват последните нотификации за активностите на вашата Facebook фен страница. Този бокс се появява най-отгоре вляво на админ панела ви.
За тези от вас, които обичат своя RSS четец, можете да кликнете върху линка See All, който ще ви отведе до място, от което може да се абонирате за последните си активности в страницата, които да се доставят от фейсбук директно в RSS четеца ви за вашето по-голямо удобство.
Лично аз до написването на тази статия не се бях сетил за тази опция и сега мисля веднага да се възползвам от нея и да включа всички уведомления на едно място в Google Reader, за да си организирам нещата още по-добре.
Интересното тук е, че нотификациите от хора, които са харесали вашата фен страница и взаимодействали по някакъв начин с ваш пост, статус, таг-нали са ви страницата или самите те са пуснали линк във вашия Timeline, ще се появят публично, ако споделите този ваш RSS линк, за който ви споменах преди малко.
Тоест, ако споделите RSS линка с останалите, те ще могат да видят всички тези активности, както ги виждате и вие!
Как да разберем за нови Like-ове
В новия дизайн на Facebook Timeline фен страниците е отделено място за секция в Админ панела, която ще ви покаже кой последно е харесал вашата страница – опция, която не присъстваше в стария дизайн, но много от нас искаха да я има.
Още една добра възможност тук е способността да виждаме всички хора и страници, които са харесали нашата Facebook фен страница, като само трябва да кликнем върху линка See All и да използваме падащото меню, за да ни излезе съответният списък – дали с хора или само страници.
Това може да бъде огромен плюс за B2B отношенията, тъй като вече можем да видим освен хората, но и кои други фен страници са харесали нашата.
И така да имаме шанса да разберем кои от тях биха могли да са наши потенциални клиенти или партньори и да харесаме и тяхната фен страница в замяна и в знак на добра воля.
Така ние ще можем още по-добре да си взаимодействаме с хората и брандовете, на които им допада това, което правим.
Съобщенията /Messages/
Огромна промяна във Facebook страниците е възможността за хората да изпращат лични съобщения не до кого да е, а до самата фен страница.
А самите съобщения ще се визуализират директно в админ панела ви доста удобно.
Това лично за мен е от голяма полза, тъй като читатели на сайта ми пишеха с въпроси на личния профил, което не беше удачно нито за мен, нито за тях.
А и в този случай Facebook имаше склонността да скрива някои съобщения от хора, а не рекламни писма в своята незабележима папка Others /извинявам се на тези, които са ми писали и съобщението им е попаднало там и не съм го отразил/.
Не забравяйте да проверявате редовно /а то и без това се набива на очи/ и да отговаряте на всички съобщения, които получавате във фен страницата си от вашите почитатели и от хората, които хич не ви харесват.
Те могат да варират от нови запитвания на клиенти, от читатели с въпроси към ваша статия и други теми, към които тази ваша ангажираност ще допринесе за управлението и подобряването на репутацията ви.
Възползвайте се от това да отговаряте директно на въпросите, зададени от вашите фенове и да решавате проблеми в частен диалог, отколкото да направите така, че това да стане публично, директно в Timeline.
И въпреки че аз не бих ви препоръчал да премахнете възможността вашите фенове да ви изпращат съобщения, вие все пак може да поискате да скриете тази възможност от тях и да ги лишите от правото да ви пишат директно.
Това може да стане като отидете в Admin Panel > Manage > Edit Page > Manage Permissions и да махнете отметката със следния надпис /този е при мен/ Show “Message” button on lifehack.bg
Но наистина не ви препоръчвам да го правите!
Създаване на аудитория
[sws_divider_line]
Друга страхотна функция вградена преди и понастоящем във Facebook Fan Page Timeline-а ви е възможността да предложите вашата фен страница на Facebook приятелите си като просто следвате стъпките: Admin Panel > Build Audience > Invite Friends.
Ще ви излезе следният прозорец, от който да селектирате на кого точно ще е удачно да предложите хубавата си фен страничка:
Може да изберете приятели по различни критерии като скорошно взаимодействие, местоположение, приятели от специфични групи или такива от определен ваш списък, който сам сте си организирали и направили.
Друга опция да увеличите базата си от фенове съвсем безплатно и понякога недотам удачно е да използвате функцията от менюто Build Audience, от където ще можете да включите мейл контакти, да споделите линка към вашата страница на личния си Timeline профил или да създадете фейсбук реклама!
Преди да използвате тези опции за привличане на фенове – много добре помислете. Доста често това не е най-доброто нещо, което може да направите за вашата фен страница!
Едно от най-полезните менюта в една фен страница – Activity Log
В менюто Manage в админ панела на фен страницата ще видите и опцията наречена Use Activity.
Това е едно от любимите ми менюта, тъй като от там ще можете да видите и да минете през всички обновления и активности по вашата Фейсбук фен страница направени от вас и от вашата аудитория – и всичко това удобно събрано на едно място!
След като влезете в страницата с всички активности по нея, когато кликнете на иконката вдясно, налична за всяка история там, ще можете да промените нейния статус, да я маркирате със звезда, да я скриете или позволите да се появява, да промените датата /само на вашите постове обаче/ или да маркирате като спам, когато това се налага.
Единственото нещо, което липсва тук е опцията за пин-ване на пост на върха на вашия Timeline, но по-нагоре в тази статия и без това ви показах как да го направите от функциите на всеки индивидуален статус от стената.
Статистика и анализ на страницата – Insights
[sws_divider_line]
В оставащите редове от това подробно ръководство за новия дизайн на Facebook Timeline фен страниците ще надникнем в обновеното място за статистика и анализ на успеваемостта на марката ни в социалната мрежа, наречено Facebook Insights.
Важни данни само с един поглед
Всеки път, когато отидете в админ панела, ще ви се покажат няколко секции, за повечето от които вече говорихме.
Една от тях обаче ще ви покаже малка, съкратена графична статистика на страницата ви – остава само да и хвърлите един поглед.
Можете да се разхождате с мишката върху тази малка област, в резултат на което ще ви се изобразяват различни цифри, означаващи някои важни неща.
А ако това не ви е достатъчно и искате по-подробен анализ, трябва само да натиснете върху линка в тази малка кутийка с името See All, за да научите по-подробните детайли.
Бърз преглед на основното с Overview
Страницата със статистика за това какво се случва във вашата фен страница и как взаимодействате вие и вашите потребители ще ви покаже най-отгоре:
- основна информация за общия брой на феновете ви /или общия брой Like-ове/,
- общия брой на потенциални фенове, които са в в кръговете на приятелите ви, които харесват страницата ви,
- броя на хората, които говорят за вашата фен страница /много важна цифра/,
- както и общия ви седмичен обхват на развитие на марката ви, популяризирана чрез Facebook
Забележка: обърнете внимание, че наименованията на тези параметри могат да имат различни интерпретации от различните специалисти на български език.
Под тези начални цифри може да видите как се движи вашата страница, изобразено графично.
Лилавите кръгчета ще ви покажат честотата /общия брой статуси на ден, които сте пуснали/ на постове и актуализации, които се публикуват за всеки един ден по дата.
Това може да ви помогне да разберете как начинът ви на публикуване на статуси променя ангажираността на аудиторията ви.
Тоест, може да видите например при 5 статуса на ден какво се случва, сравнено с данните, когато сте пуснали само три.
Полезна информация за статусите, които вече сте пуснали
[sws_divider_line]
Под голямата графика ще видите подробни детайли за всеки пост, който сте пуснали на фен страницата си, включително обхвата, който е предизвикал статуса, потребителите, които е ангажирал, феновете, които говорят за този пост и какъв вирусен ефект се е получил в резултат на поста.
Може да изберете от падащото меню вляво и точно определен тип постове, който искате да анализирате. Например, може да изберете само снимки, които сте пускали или само видео…или просто текст.
Ако за пръв път се сблъсквате с менютата от статистиката на фен страниците може би не знаете, че ако кликнете върху всяка една от цифрите, които ви показват различните параметри като Reach, Engaged Users, Talking About This и Virality, ще ви се покажат допълнителни много важни числа като съотношение например на това каква част са видели просто статуса и тази, която е реагирала на него и др. /вижте снимката отгоре/.
Демографска статистика
Ако кликнете на параметрите Likes, Reach, и Talking About This най-отгоре на страницата за статистиката, ще може да разгледате демографските характеристики на тези потребители, които са ангажирани с вашата фен страница.
Тези данни могат да ви помогнат да определите и да таргетирате правилната аудитория за вашия бизнес, който представяте и развивате чрез Facebook фен страницата си.
От къде идват Like-овете?
В дъното на същата страница, която ви показва демографските данни за вашите фенове в секцията Likes, ще намерите интересна и полезна графика, която ще ви каже от къде идват харесванията на вашата страница, както и последни данни за нехаресванията /unlikes/.
Това е много ценна информация, която може да ви помогне да видите от какви източници идват лайковете на вашата фен страница и така да подобрите този параметър.
От тук може да прецените дали работи добре like боксът, който сте вградили във вашия уеб сайт, дали харесват вашата страница през личния ви Timeline профил и т.н.
Ще научите и как се движат не-харесванията през последните 90 дни, което също си е много важен фактор за това дали успявате правилно да подберете постовете си и активностите си във Facebook фен страницата си.
И накрая на тази глава ще ви препоръчам един инструмент, който може да използвате от любопитство, за да видите как се движи вашият Edge ранк, което си е един от най-важните показатели за атрактивността на фен страницата ви във Facebook.
А аз мислех, че понеделник ми е силен ден. Явно ще наблегна на вторника….
Може да го направите от този линк, който ще ви отведе в една услуга, която ще извърши безплатно анализ, разбира се в ограничени параметри. Ако искате допълнителна информация от него, ще трябва да си платите.
Разбира се, не се осланяйте напълно на данните от подобни инструменти…
Приложения и таб-ове /Apps & Tabs/
И най-после финал…
[sws_divider_line]
Ако сте начинаещ и от скоро имате фен страница, съветвам ви да си запазите този пост, за да може най-важното за новите Facebook фен страници да ви е винаги под ръка!
И съвсем на финала мисля, че е мой ред да поискам нещо от вас: моля подкрепете сайта и споделете този материал, за да могат и други да се възползват, а ние от своя страна да увеличим аудиторията си благодарение на вас…
Е, само ако смятате, че го заслужаваме!
Христо Стоянов е автор и основател на медията за бизнес и личностно развитие lifehack.bg Може да го намерите във Facebook или Google+