Updated: от Facebook премахнаха 20%-то правило за текст в ковър изображенията или т.нар. корици за фен страници, но държа да отбележа, че то остава валидно за рекламите, които публикувате в социалната мрежа и за Sponsored Story като за тях информацията за този инструмент, който следва по-долу може да ви бъде особено полезна.
И въпреки, че това правило за ковър изображенията вече го няма, иска ми се да ви напомня някои добри практики за изготвяне на корицата на фен страницата ви:
- не прекалявайте с текста: стремете се наистина да е до 20%, независимо, че може вече да е колкото искате. Една снимка говори повече от хиляда думи, нали?
- използвайте призив за действие, промотирайте бизнеса си чрез ковъра, но отново се стремете всичко да е изчистено и да има пространство между графичните елементи – позволете на ковъра си да диша!
- използвайте само един призив за действие, само един обект на внимание
[sws_divider_line]
Останалата част от статията ще ви даде инструменти, които може да ползвате, за да създадете вашата корица доста по изчистена. Както и да не ви отказва Фейсбук рекламите, които се каните да пуснете…
За разлика от ковъра, за рекламите и т.нар. Sponsored Story, 20%-то правило си остава в сила! И ако създавате реклама или подобна промо история, вероятно ще се почудите как да прецените колко е 20% текст от едно изображение, нали?
С двата уеб инструмента, които ще намерите по-долу ще може да проверите дали вашето рекламно изображение се придържа към 20%-то правило за текст.
Използва се изключително лесно:
Просто поставете адреса на фен страницата ви в полето за тази цел (може и само тази част в уеб адреса след facebook.com/), кликнете върху синьото бутонче load Cover-Photo.
Ще ви се зареди ковър изображението, с което сте в момента във вашата Facebook фен страница. Остава само да кликнете върху областите, където вашата корица съдържа текст и резултатът ще е налице – спазвате ли или не правилата.
На снимката отгоре се вижда как нашата фен страница в момента не отговаря на последните правила свързани с ковър изображенията бизнес страниците в най-голямата социална мрежа.
[sws_divider_line]
Тук отдолу може да видите примера с корицата на Mari Smith, където тя тества своето изображение със същото това безплатно уеб приложение и както се вижда, тя го е направила така, че то да отговаря на правилата!
Ето и още един пример с любимия ми сайт за онлайн маркетинг HubSpot!
Разбира се, вкарвайки подобен призив за действие /call to action/ като на снимката отдолу, трябва да се уверите, че ще поставите и линк в описанието на снимката, когато я качвате, на който потребителите да кликат, за да получат обещаното.
Разгледайте и шаблона отдолу, който сигурен съм ще ви бъде полезен що се отнася до същото това ново 20% правило за текста в едно ковър изображение във Фейсбук:
Може би ще Ви бъде интересно да видите и: