Updated: от Facebook премахнаха 20%-то правило за текст в ковър изображенията или т.нар. корици за фен страници, но държа да отбележа, че то остава валидно за рекламите, които публикувате в социалната мрежа и за Sponsored Story като за тях информацията за този инструмент, който следва по-долу може да ви бъде особено полезна.
И въпреки, че това правило за ковър изображенията вече го няма, иска ми се да ви напомня някои добри практики за изготвяне на корицата на фен страницата ви:
- не прекалявайте с текста: стремете се наистина да е до 20%, независимо, че може вече да е колкото искате. Една снимка говори повече от хиляда думи, нали?
- използвайте призив за действие, промотирайте бизнеса си чрез ковъра, но отново се стремете всичко да е изчистено и да има пространство между графичните елементи – позволете на ковъра си да диша!
- използвайте само един призив за действие, само един обект на внимание
Останалата част от статията ще ви даде инструменти, които може да ползвате, за да създадете вашата корица доста по изчистена. Както и да не ви отказва Фейсбук рекламите, които се каните да пуснете…
За разлика от ковъра, за рекламите и т.нар. Sponsored Story, 20%-то правило си остава в сила! И ако създавате реклама или подобна промо история, вероятно ще се почудите как да прецените колко е 20% текст от едно изображение, нали?
С двата уеб инструмента, които ще намерите по-долу ще може да проверите дали вашето рекламно изображение се придържа към 20%-то правило за текст.
Използва се изключително лесно:
Просто поставете адреса на фен страницата ви в полето за тази цел (може и само тази част в уеб адреса след facebook.com/), кликнете върху синьото бутонче load Cover-Photo.
Ще ви се зареди ковър изображението, с което сте в момента във вашата Facebook фен страница. Остава само да кликнете върху областите, където вашата корица съдържа текст и резултатът ще е налице – спазвате ли или не правилата.
На снимката отгоре се вижда как нашата фен страница в момента не отговаря на последните правила свързани с ковър изображенията бизнес страниците в най-голямата социална мрежа.
Тук отдолу може да видите примера с корицата на Mari Smith, където тя тества своето изображение със същото това безплатно уеб приложение и както се вижда, тя го е направила така, че то да отговаря на правилата!
Ето и още един пример с любимия ми сайт за онлайн маркетинг HubSpot!
Разбира се, вкарвайки подобен призив за действие /call to action/ като на снимката отдолу, трябва да се уверите, че ще поставите и линк в описанието на снимката, когато я качвате, на който потребителите да кликат, за да получат обещаното.
Разгледайте и шаблона отдолу, който сигурен съм ще ви бъде полезен що се отнася до същото това ново 20% правило за текста в едно ковър изображение във Фейсбук:
Може би ще Ви бъде интересно да видите и: