Автоматично споделяне в множество канали и в желан от вас час, анализ на представянето на статусите и още полезни инструменти за подобряване на социалните ви профили.
В своя жизнен път, който изминава всеки бизнес, бранд, продукт и т.н. във Facebook, се правят всячески опити те да се свържат с клиентите в рамките на социалката, да изградят своята целева аудитория и успешно да маркетират дейността си.
През това време, огромен брой инструменти, софтуер и приложения се появяват на пазара, за да подпомогнат фирмите и изобщо всеки, който иска да промотира нещо, като обещават ефективно управление и повишаване резултатите на техните Facebook маркетингови дейности. Е, не всички си струват, даже голяма част бих казал, че са пълна загуба на време…
За да направим живота ви по-лесен подбрахме 10 от най-добрите социално медийни инструменти които могат да се намерят в интернет.
От опростени web инструменти за ускоряване ангажираността с потребителите и вашата фен страница, до по-сложни платформи за напреднали пазарни нужди, така че да сте сигурни, че ще намерите правилния помощник, който ще изведе онлайн социалната активност на вашия бизнес на едно следващо по-високо ниво.
P.S. Ако ще развивате бизнес във Фейсбук, не очаквайте професионални инструменти за анализ, каквито са изброените отдолу, да са напълно безплатни!
# 1 Postific
Postific е сравнително нова платформа за управление на профили в социалните мрежи. Удобен за следене и създаване на съдържание най-големите социалки. Също така може да настройвате автоматични статуси, които да се публикуват в избрано от вас време.
Опрделено това е инструмент, който си заслужава да се пробва.
Недостатък поне според мен липсата на интеграция с Google+, но вероятно това е въпрос на време да е отстрани. А и това е уеб приложение създадено от българин!
# 2 MarketMeSuite
Уеб услугата MarketMeSuite също е система за управление на дигитален маркетинг в социалните мрежи, насочена към малките и средни фирми.
Съдържа инструменти, чрез които лесно може да управлявате съдържанието, кеото публикувате в Twitter, Facebook и LinkedIn – за сега без Google+. Инструмента е изключително удобен за работа, особено частта с автоматичното настройване на статуси.
# 3 Marketo
Marketo предлага множество социално-маркетингови инструменти, чрез които ще ви помогне ефективно да изградите популярността на бизнеса си чрез стартирането на различни облъчващи кампании. Защо да го използвате ли?
Crowd Factory или както аз си го превеждам “Фабрика за навалица“, предлага силен набор от приложения от корпоративен клас за социална търговия, които позволяват на фирмите да вградят социални елементи във всяка онлайн маркетингова стратегия и всичко насочено към това, за да придобиете още нови клиенти.
Може да избирате от широк спектър от социални приложения като препоръчай на приятел, светкавична сделка или групови оферти, общо взето всичко, което ще направи за хората по-лесно да споделят и разпространяват вашето съобщение. Този инструмент също е платен и има различни ценови планове, както и възможност за тестване чрез демо версия – не очаквате всичко от най-доброто за бизнеса във facebook да е напълно безплатно, нали?
Но спокойно – имаме и няколко безплатни web услуги за най-скръндзливите от вас!
# 4 Hootsuite
Hootsuite е може би най-популярната платформа за управление на множество социални акаунти в най-големите социални мрежи, не само във facebook.
Точно и затова напоследък по-често аз лично започнах да го използвам.
Освен това е доста лесен за употреба от лаици като мен! По възможностите му са доста неща като разпределение на активностите и ключовите думи, които са обект на мониторинг в различните колони, известни като потоци или streams, както и още много други неща.
Защо да го използвате ли? Ами много просто – Hootsuite ще ви помогне да подобрите най-напред продуктивността си, позволявайки ви да управлявате всички социални мрежи от едно място/табло, директно през браузъра си. С негова помощ ще бъдете в състояние да следите вашата марка дали и по какъв начин се споменава в социалните мрежи, което си е важно за управлението на репутацията ви, да ангажирате социалната общност около бизнеса си, да планирате по време всички постове, които публикувате и едновременно с това да наблюдавате и статистиката за реакцията спрямо тях. Добрата новина е, че има безплатна версия, която ще ви позволи да управлявате удобно доста неща, но за професионална работа и анализ ще трябва да се бръкнете и да дадете някой лев.
P.S. Има и интеграция с Instagram. Ето и как да я настроите →
# 5 Socialmotus
SocialMotus е чудесна алтернатива за тези, които искат по-малко претрупан интерфейс от Hootsuite, докато в същия момент отново е в състояние да управлява множество соцални профили от едно място. Защо да го използваме? Със SocialMotus ще имате всичко необходимо за изграждане, управление и измерване на социалната ви общност и всичко това опаковано в един простичък и лесен за работа работен плот.
Допълнителните функции включват набиране на twitter последователи, бързи съобщения до общността, проследяване на конверсиите и разбира се отложени статуси.
# 6 Edgerank Checker
Офертата на този също доста популярен инструмент е лесен за разбиране анализ на Facebook фен страницата ви с EdgeRank точките, с които се появявате в новинарския фийд на останалите. Защо да го използвате, може би се питате вие? Вашият EdgeRank резултат е чудесен показател за ефективността на бизнес страницата ви в социалката.
Фен страница с висок EdgeRank ще е по вероятно нейната активност да се появи в потока от новини във facebook на повече потребители, отколкото такава с нисък резултат.
Платените, професионални планове предлагат и сравнения с доклад между вашата страница и цялата индустрия, в която сте, което да ви помогне да си осигурите допълнителен поглед върху това, което работи най-добре във вашата област.
# 7 Conversocial
Conversocial се фокусира върху подпомагането на бизнеса да модерира и умерено бързо да реагира на обслужването на клиенти и съобщения по поддръжката на социалните акаунти във Facebook и Twitter. Защо да го използвате?
Ключовата характеристика на Conversocial е Priority Response Engine, което ще рече, подобно на SocialMotus, система за приоритетни съобщения.
Това позволява на важни сигнали и съобщения, съдържащи специфични ключови думи, да бъдат поставяни в специална пощенска кутия, което позволява много по-лесно да се справите с големи обеми информация и въпроси изпратени чрез Twitter и Facebook каналите, касаещи поддръжката и обслужването на клиентите, с които комуникираме там.
Conversocial е платен – няма как, тук става въпрос за сериозен аналитичен инструмент за бизнес в социалните мрежи, подобно на всички в тази статия, но може да се изпробва безплатно преди да решите да си платите за него.
# 8 Facebook Insights
Ако търсите нещо безплатно и относително надеждно за анализ на активността ви конкретно във Fcaebook, това ще ви свърши добра работа, а може и направо от там да започнете с анализите. Защо ли? Защото освен, че е безплатен, Facebook Insights е интегриран в администрацията на бизнес фен страниците и предоставя подробен анализ на най-важните показатели от самия Facebook, отнасящи се до взаимодействието със съдържанието, което публикувате! Защо да го използваме? Facebook Insights ви дава представа за това колко добре вашата фен страница се справя, така че да може относително бързо да реагирате и да проследите растежа и въздействието, които имате там.
Редовно посещавайте това табло с полезни данни, за да разберете кой вид ваши статуси са най-ефективни, като така ще получите по-добра представа за поведението на аудиторията, демографските й особености и още няколко особено важни неща.
# 9 Socialmention
SocialMention може да следи 100+ социални мрежи плюс блогове, като ще ви предостави цялата социално медийна информация, отнасяща се до вашата заявка за търсене по ключови думи, която ще пуснете в търсачката.
Защо трябва да го използвате?
Тази уеб услуга ще ви позволи да следите споменаването на името на вашия бранд през различните социални сайтове, така че лесно да може да анализирате какво се говори за вас и вашия бизнес в реално време /вижте примера с lifehack.bg на снимката отгоре/.
Инструмента предлага основни статистически данни, които ще ви дадат възможност по-добре да определите, или по-скоро направо да подслушвате хората как възприемат вашата марка онлайн в сайтовете за социално споделяне и не само там.
# 10 Buffer
Изключително популярния Buffer ще ви позволи да планирате и изпратите съобщения/статуси в най-оптималното за вас време, в което смятате, че ще има най-голям ефект и конверсия и разбира се влияние върху последователите ви.
Защо да го използвате? Въоръжете се с най-добрия начин да осигурите на последователите си да видят ваши tweet и да разпространят инфо за вашата блог статия, чрез настройване на оптималното време за споделяне. Този инструмент е един от най-често използваните за автоматизиране на споделяне на статуси и е особено подходящ за twitter според мен, въпреки, че може да се ползва и за facebook.
За пълна автоматизация на постовете ви във Facebook, както и за всякакви други онлайн активности не само в социалните мрежи вижте: Светият Граал в автоматизираното управление на всякакви социални профили и web активности
[sws_divider_line]
Е, това вероятно са едни от най-добрите уеб услуги, които може да намерите в нета за управление, проследяване, анализиране и подобряване на вашата бизнес или каквато и да е друга активност и дейност в социалните мрежи.
Има и други добри инструменти, които и вие знаете и ползвате. Точно затова ще Ви бъда много благодарен ако ги споделите в полето за коментари, за да допълним този списък.
Още ресурси, които ще подпомогнат по-доброто ви присъствие в социалните мрежи:
- 23 wordpress плъгини, чрез които да свържеш сайта си със социалните мрежи
- Подробен, актуален списък с всички размери на изображенията в социалните мрежи
- Facebook, Twitter, Google+ и Pinterest – абсолютно всички размери на изображения, които са ви нужни [Инфографика]
P.S. Ако имате приятел или колега, който смятате, че би могъл да се възползва от тази статия, не се колебайте да я споделите във вашите социални профили. Благодаря!