Няколко страхотни идеи за успешен статус във Facebook
Чудили ли сте се някога, защо има статуси във facebook, които създават вирусен ефект и се радват на огромна популярност, а други не?
С тези графично представени данни се надявам да изясним една голяма част от въпроса.
За радост или съжаление успехът във Фейсбук няма нищо общо с късмета, но пък има много общо с онова, което публикуваме, времето, в което го правим…
…и дори думите, които използваме.
Така например, Facebook потребителите в по-голямата си част предпочитат статуси носещи позитивизъм, такива, разказващи за технологии, пътувания, здраве и спорт.
Използвайки думи като: Facebook, защо, най или как – има голяма вероятност да получите повече харесвания, споделяния и коментари. Но това далеч не е всичко!
За да Ви демонстрирам какво е открил г-н Пател, авторът на quicksprout, ще ви споделя тази създадена от него инфографика, която разбива на съставни части онова, което е добре да правим, за да получим повече трафик от статусите, които пускаме във Facebook.
Най-важното от инфографиката накратко и на български!
Следват някои от най-важни моменти от горното графично представяне, които е добре да имаме предвид, когато подготвяме следващия си пост за Facebook:
- Статуси съдържащи снимки получават 39% повече взаимодействие
- Статуси с по-малко от 80 знака са с 23% по-ефективни
- Използването на емотикони повишава коментарите с 33%
- Използването на въпрос в постовете увеличава коментарите със 100%
- Цитатите получават 26% повече харесвания и 19% повече споделяния
Няколкодобри идеи:
- Фейсбук потребителите са доста склонни да участват в състезания – организирайте!
- Снимки, които събират гласове за и против: харесайте за Левски, споделете за ЦСКА
- Какво ли би станало ако споделите следния цитат:
“Шампионите продължават да се опитват, докато не го направят правилно” – Били Джийн Кинг → Сподели във Facebook
Най-доброто време за публикуване във facebook
Тук имайте предвид, че това са обобщени данни. Съветвам ви да вземате тези факти като отправна точка, която ще обогатявате, след като експериментирате. И все пак да видим:
- Ангажираността е с 18% по-висока в Четвъртък и Петък и 32% по-висока през уикендите.
- Около 13ч се получават най-много споделяния, а около 15ч най-много кликове.
- Идеалният брой статуси – просто публикувайте интересни неща всеки ден
Най-споделяното съдържание е по темите:
- секс, позитивизъм, обучение, технологии, социални мрежи, храни и напитки, пътешествия, филми и сериали, музика, артисти, здраве, спорт, мода и пазаруване
Най-споделяните заглавни думи в статуси са:
- facebook, защо, най, световен, как, здраве, сметка, голям, каза, най-добрият, ново
Заключение
Някои казват, че след промените в обхвата на социалната мрежа /или по-точно в неговия спад/ само платени статуси имат шанса да получат, това, което заслужават като взаимодействие.
[sws_divider_line]
Ако имате Facebook фен страница, задължително прочетете това →
[sws_divider_line]
Други пък смятат, че не е необходимо да плащаме за Facebook реклама, за да получим така желания вирусен ефект или най-малкото добър трафик към нашия сайт.
Спазвайки правилата от въпросната инфографика имаме шанса драстично да увеличим ефективността на постовете, които публикуваме, без да плащаме допълнително за това.
Само погледнете Upworthy – най-бързо развиващия се блог в момента само, защото се фокусира върху предоставянето на съдържание, което феновете им желаят.
Те успяват да направят това чрез изследване на данните, които получават от аналитика на социалната мрежа и разбира се придържайки се към тенденциите.
И така, какви други начини можем да използваме, за да увеличим ангажираността на феновете ни във Фейсбук, независимо от спада на обхвата?
Цитатите например работят много добре за мен, което е и причина да ги използвам често, не само в статиите за lifehack.bg, а и в статуси под формата на текст, друг път като изображение.
При вас как стоят нещата – кое работи най-добре?
[sws_divider_line]