Как да повишите ефективността на вашите Facebook статуси с 275% [от Neil Patel]

Няколко страхотни идеи за успешен статус във Facebook

Чудили ли сте се някога, защо има статуси във facebook, които създават вирусен ефект и се радват на огромна популярност, а други не?

С тези графично представени данни се надявам да изясним една голяма част от въпроса.

За радост или съжаление успехът във Фейсбук няма нищо общо с късмета, но пък има много общо с онова, което публикуваме, времето, в което го правим…

…и дори думите, които използваме.

Така например, Facebook потребителите в по-голямата си част предпочитат статуси носещи позитивизъм, такива, разказващи за технологии, пътувания, здраве и спорт.

Използвайки думи като: Facebook, защо, най или как – има голяма вероятност да получите повече харесвания, споделяния и коментари. Но това далеч не е всичко!

За да Ви демонстрирам какво е открил г-н Пател, авторът на quicksprout, ще ви споделя тази създадена от него инфографика, която разбива на съставни части онова, което е добре да правим, за да получим повече трафик от статусите, които пускаме във Facebook.

facebook

Най-важното от инфографиката накратко и на български!

Следват някои от най-важни моменти от горното графично представяне, които е добре да имаме предвид, когато подготвяме следващия си пост за Facebook:

  • Статуси съдържащи снимки получават 39% повече взаимодействие
  • Статуси с по-малко от 80 знака са с 23% по-ефективни
  • Използването на емотикони повишава коментарите с 33%
  • Използването на въпрос в постовете увеличава коментарите със 100%
  • Цитатите получават 26% повече харесвания и 19% повече споделяния

Няколкодобри идеи:

  • Фейсбук потребителите са доста склонни да участват в състезания – организирайте!
  • Снимки, които събират гласове за и против: харесайте за Левски, споделете за ЦСКА
  • Какво ли би станало ако споделите следния цитат:

„Шампионите продължават да се опитват, докато не го направят правилно“ – Били Джийн Кинг →

Най-доброто време за публикуване във facebook

Тук имайте предвид, че това са обобщени данни. Съветвам ви да вземате тези факти като отправна точка, която ще обогатявате, след като експериментирате. И все пак да видим:

  • Ангажираността е с 18% по-висока в Четвъртък и Петък и 32% по-висока през уикендите.
  • Около 13ч се получават най-много споделяния, а около 15ч най-много кликове.
  • Идеалният брой статуси – просто публикувайте интересни неща всеки ден

Най-споделяното съдържание е по темите:

  • секс, позитивизъм, обучение, технологии, социални мрежи, храни и напитки, пътешествия, филми и сериали, музика, артисти, здраве, спорт, мода и пазаруване

Най-споделяните заглавни думи в статуси са:

  • facebook, защо, най, световен, как, здраве, сметка, голям, каза, най-добрият, ново

Заключение

Някои казват, че след промените в обхвата на социалната мрежа /или по-точно в неговия спад/ само платени статуси имат шанса да получат, това, което заслужават като взаимодействие.

Ако имате Facebook фен страница, задължително прочетете това →

Други пък смятат, че не е необходимо да плащаме за Facebook реклама, за да получим така желания вирусен ефект или най-малкото добър трафик към нашия сайт.

Спазвайки правилата от въпросната инфографика имаме шанса драстично да увеличим ефективността на постовете, които публикуваме, без да плащаме допълнително за това.

Само погледнете Upworthy – най-бързо развиващия се блог в момента само, защото се фокусира върху предоставянето на съдържание, което феновете им желаят.

Те успяват да направят това чрез изследване на данните, които получават от аналитика на социалната мрежа и разбира се придържайки се към тенденциите.

И така, какви други начини можем да използваме, за да увеличим ангажираността на феновете ни във Фейсбук, независимо от спада на обхвата?

Цитатите например работят много добре за мен, което е и причина да ги използвам често, не само в статиите за lifehack.bg, а и в статуси под формата на текст, друг път като изображение.

При вас как стоят нещата – кое работи най-добре?

Сподели 😍

2
Остави коментар

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
lifehackerbg.comKristina Georgieva Recent comment authors
нови стари харесвани
Kristina Georgieva
Гост
Kristina Georgieva

Активиращи аудиторията са и статуси с въпроси от типа „знаете ли кое, какво, къде и пр.“, даващи им възможност да покажат своите компетенции – хората обичат да показват колко много знаят. За страници с преобладаваща женска аудитория са много подходящи постове с колажи на продукти от типа „Кое ви харесва повече – А или Б“ или изобщо въпроси, които стимулират споделянето на лично мнение. И не на последно място – постове-загадки – кръстословици, „открийте разликите“, „кое е първото нещо, което виждате в снимката“… – хората търсят забавление във Facebook и ако съответният бранд им го предоставя редовно, те ще бъдат… Прочети всичко »

🔘 За Нас

🔘 За Реклама


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg

Top