Имаш Facebook страница? Прочети това!

Ако имаш Facebook фен страница, прочети това!

Какво иска Facebook – качествено съдържание или просто пари?

Facebook не спира да се променя. Но този път промяната не е свързана с нещо външно /поне за сега/, а по-скоро се случи нещо отвътре,  нещо далеч по-важно за всеки от нас, които имаме или поддържаме фен страници.

От съвсем скоро /може би от 01.12.13/ постовете, които публикуваме във Facebook са със значително намален reach или казано с думи прости – обхвата на статусите ни сериозно се е понижил и те вече достигат до значително по-малко хора от обикновено. Професионалистите смятат, че в момента обхвата на една фен страница стига до под 3% от феновете и!

Попаднах и на статия в престижното издание AdAge, където от Фейсбук открито заявяват, че собствениците на фен страници би трябвало да очакват техният органичен reach /обсег/ да продължи да намалява с течение на времето…и най-добрия вариант хората да виждат по-често нещата ни във фийда видиш ли бил да си платят за reach. Естествено не съм тръгнал да казвам на Facebook как да развива бизнеса си, защото това си е тяхна работа, но в следващите редове ще Ви предложа какво да направите, ако сте някой, който разчита на Фейсбук фен страницата си да достигне до читателите си.

И все пак, преди да продължим, препоръчвам ви да изгледате това видео:

Големия проблем при плащането за Facebook обхват /reach/

Facebook Wants High Quality Content

Ако сте някой като мен, Вие често споделяте страхотно съдържание, което не Ви струва нищо като пари. И феновете са на вашата фен страница, защото те искат това съдържание.

Въпреки това, Фейсбук иска от нас да платим реклама, за да достигнем до повече от нашите фенове. Това е 100% ОК, когато продаваме или промотираме нещо.

Но когато просто раздавате ценно, полезно и безплатно съдържание, да плащате за по-широк обхват на фенове някак си губи своя финансов смисъл.

От гледна точка на финансите, а и на логиката да насърчаваме съдържание с пари, което просто подаряваме безплатно е безсмислено.

И след като не го правим феновете ни няма да получат информацията, която искат и заради, която са ни фенове, демонстрирайки това като са харесали страницата ни.

Те ще видят най-вече това, за което сте платили, за да бъде насърчено от алгоритмите на Фейсбук. А Вие ще плащате само, за да промотирате стоките и услугите, които продавате.

А това е лошо както за Вас, така и за феновете Ви.

Но има едно нещо, което бихте могли да направите!

Вашите Facebook фенове не знаят за всичко това… Много от тях не са фейсбук специалисти или пък не се интересуват от ежедневните промени там.

И това, че не се появявате във фийда им, вероятно няма да ги накара да мислят нещо по-различно от това, че просто не сте активни и не създавате съдържание.

Нали не си мислите, че някой изобщо се сеща да посети точно фен страницата Ви? Всички гледат единствено своя новинарски поток, точка!

Когато хората харесат вашата фен страница, те не осъзнават какво се случва зад кулисите, а и не им е работа да знаят. Те са станали Ваши фенове, защото искат още от рецептите Ви, фитнес съветите Ви и каквото и да е от това, което правите.

Те не знаят, че Фейсбук иска да си платите, за да им даде съдържанието, което искат.

Какво може да направите, за да подобрите положението си?

Кажете това на феновете си! Както го правя аз сега – обяснете им!

Не се оплаквайте от Фейсбук и неговите промени. Това е тяхна платформа, техен бизнес и им е позволено да правят каквото и когато си поискат с него, както и Вие си правите каквото си поискате на Вашият сайт или бизнес ако имате такъв.

Споделете с феновете си за тези промени в обхвата на статусите! Нека да знаят какво се случва зад кулисите. След това ги поканете да се запишат във вашия мейл бюлетин!

Защото ако не ги насочите натам и ако не станат част от мейл списъка Ви, често единствения път, в който повечето от тях ще стигнат до Фейсбук статуси с ваше съдържание, ще е само тогава, когато си платите за reach, за да продадете нещо!

В този случай феновете Ви ще видят продажбените Ви оферти, но не и ценното Ви съдържание. В такъв случай е логично да си зададем въпроса:

Как да кажем за промените във Facebook на феновете си?

Може да използвате моят начин да им съобщите за намаления обхват на статусите като им кажете, че в онлайн изданието AdAge, Facebook казват:

Ние очакваме органичното разпределение на статусите от различните фен страници постепенно да намали обхвата си с времето… Друг говорител заявява: Най-добрия начин да получите по-широка видимост на постовете си е ако си платите за това.

Това означава, че не може да получите всичко от моето съдържание вече чрез Фейсбук фен страницата ни, защото за мен няма смисъл да плащам на Фейсбук да Ви изпраща нещо, което правя за Вас напълно безплатно.

Ако не използвате все още инструмент за изграждане на мейл бюлетин, може би е добра идея да направите нещо по въпроса.

Не за друго, а просто защото е добре да разполагаме и да разчитаме на маркетингови оръжия, които можем напълно да контролираме.

Стана ясно, че Фейсбук не бихме могли и ще скачаме според тоягата. Но определено може да контролираме мейл бюлетина си както си пожелаем.

Да, вероятно и там ще се наложи да си платим, но контрола си остава в наши ръце.

Уверете се, че феновете Ви знаят какво се случва зад обвивката и им обяснете какво да правят, за да не пропуснат нито хапка от апетитното ви съдържание.

Някои от Вас може би си мислят:

„Е, Facebook все още ще покаже статуса ти, ако ангажираш феновете си достатъчно.“

Страхувам се, че това не е вярно. Защо?

Погледнете този скрийншот:

сериозно намаляване на обхвата reach на facebook

Facebook ми казва, че съответния пост е по-ангажиращ, от други статуси, които съм пуснал. И ми препоръчва да платя за насърчаването му.

Поста, означен със звездичка като такъв, който се е представил страхотно със своя обхват от 285 фена, за разлика от другите статуси, които не струват като този с обхват 1279 фена? И всичко това при положение, че го е показал само на 285 фена от общо 9700 към момента? Ето защо съм обезпокоен!

Затова мисля, че е необходимо да кажа на Вас, нашите фенове за тази актуализация, за да може тези, които не са се абонирали за сайта, да го направят.

Също така ако познавате някой, който също има Фейсбук фен страница, споделете тази статия с него, за да може и той да уведоми почитателите си за промените.

И помнете, не бива да се оплакваме от Facebook. Това си е техния сайт, техния бизнес и те могат да правят каквото си поискат.

Става въпрос за това да образоваме нашите фенове, читатели, клиенти, така че те да вземат решение кое е най-подходящо за тях що се отнася до консумирането на нашето съдържание.

И накрая…

Някои от вас може би си помислиха: много хубаво, обаче защо ТИ вече нямаш мейл бюлетин? Всъщност, това е много добър въпрос, отговорът, на който е:

Защото след повече от 5 години опит с бюлетина прецених, че нашите български потребителски навици все още не ми позволяват да се възползвам максимално от този инструмент /повече инфо тук/. Когато това се случи, а то ще се случи съвсем скоро, ще внедрим и това оръжие в арсенала ни от маркетингови инструменти.

До тогова, иронично или не, следвайте ни във Facebook.

Какво мислите за тези промени в алгоритъма на Facebook? Оставете коментар


Вижте още и → Най-голямата заплаха за нашия дигитален маркетинг се нарича….

  • 16
  •  
  •  
  • Здравейте, много бихте ми помогнали ако може да ми отговорите какво да направя относно незаявена реклама във фейсбук, но активирана. Натиснах бутон за рекламиране от чисто любопитство да прочета как става, а то взе че активира реклама. Натиснах бутон за спиране на реклама, но не съм сигурна, че съм успяла. Дължа 22 цента в момента, но се чудя дали съм я деактивирала.
    Това нормална практика ли е на фейсбук да пускаш реклама без да разбереш или аз нещо съм направила повече от това което си мисля, че съм.

  • Аз имам фен страница с 880 фена и средно постовете ми стигат до около 100 човека, като лайковете са между 4 и 10 в зависимост от съдържанието на самия пост, т.е. дали ще снимка, текст, линк или нещо друго. С други думи, пост достига до около 10% от всичките лайкнали, а лайк – от около 1%. Share и коментари на високосна година. Пак казвам, МНОГО зависи КАКВО точно ти е съдържанието. Също от значение е и кога го пускаш, но това трябва всеки администратор на страница да прецени индивидуално. Това е от мен като впечатления засега, иначе благодаря за статията – беше ми полезна и определено се замислих за някои неща 🙂
    п.п. Администрирам музикална страница (изпълнител съм, но ще запазя в тайна какъв стил 😀 )

  • Доста полезна статия, за което благодаря. Изображението след „Погледнете този скрийншот:“ е crash-нало. 🙂

  • С едно пояснение – ако считаме, че така описаният проблем ще накара феновете действително да се абонират за мейл нюзлетъра ни, още по-лесно решение е да ги накараме просто да отбележат в настройките на страницата, че желаят да получават всички статуси. Естествено те ще го направят само с тези страници, които особено ги вълнуват, но същото се отнася според мен и за нюзлетъра. Още повече че така си запазваме комуникацията в този канал, т.е. във ФБ. Без разбира се да отричаме опцията за мейл абонамент, която си има така или иначе своето значимо място в цялата история 🙂

  • Въпреки, че в началната си страница казвате, че е безплатно и винаги ще бъде, това всъщност не е съвсем така. Разполагам с над 11 000 фена, но много малка част от тях виждат какво им предлагам като информация. Налага ми се наистина да рекламирам след като сме в кампания. Безкрайно неприятно би ми било да им пускам статуси от сорта, ако искате да научавате повече неща за нас идете на отметката получаване на новини. Съмнявам се да го направят, а и мен като потребител това винаги ме е дразнело.

  • Чудех се защо не получавам вече новинки от вашия сайт във facebook timeline, а то си имало логично обяснение. Ако Вие имате 9000 фена и вашата публикация стига само до 280, тогава аз със моите 2000 фена съм загубен! КОФТИ! Ще трябва да сменяме стратегията. Благодаря Ви за тази статия.

    • Милко, възможно е с твоите 2000 фена да достигнеш до повече от 280 човека, това често се случва 🙂 Благодаря ти за коментара и, че се включи. Поздрави 🙂

  • Не знам за вас, но на мен ми се обадиха от подразделение на Facebook с оферта да ми правят рекламни кампании на страницата.

    Така, че стратегията им е железна. Намаляват organic reach и после ти звънят с тлъстичка оферта да ти въртят рекламите.

  • Харесва ми блогът и го посещавам редовно, но с едно нещо съм склонен да не се съглася. Да, ти ни предоставяш тази страхотна информация безлатно, но това не означава, че не печелиш от нея. А печелейки от нея, не пречи да я промотираш, за да имаш едновременно финансова изгода и повече щастливи фенове. 🙂

    • Тони, мислиш ли, че ще му излезе сметката ако за всеки пост се плаща за промотиране? Аз не мисля така. Статиите не ги продавам, за да ги промотирам. Ако направи примерно книга, която да продавам, да, тогава бих си платил за реклама. По логика си прав, но по сметки някак си не излиза сметката 🙂 Поздрави и Благодаря, че се включи 🙂

  • Ужасът във ФБ ни очаква, а при Гугъл вече е тук, май. Във видимата част, при търсене се показва почти само Гугъл инфо.

  • „Facebook ми казва, че съответния пост е по-ангажиращ, от други статуси, които съм пуснал. И ми препоръчва да платя за насърчаването му.“

    Вероятно е по-ангажиращ, защото повече хора са го лайкнали, кликнали или споделили, в сравнение с по-долните (включително и този, който е достигнал до 1200 юзъра) – обикновено тогава ФБ „съветва“ да си буустнеш поста 🙂 Хубав материал. Браво!

    • Всъщност статистиките, с които разполагаме във фен страниците не показват и това, за което говориш, поне при мен.

      Разбира се не съм гледал за всички.

      Благодаря ти за допълнението Николай!

      Поздрави 🙂

  • 🔘 За Нас

    🔘 За Реклама


    🔘 Общи условия

    🔘 Права за ползване

    🔘 Privacy Policy

    🔘 Cookies

    🔘 Решаване на спорове


    LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


    Facebook

    📩 office@lifehack.bg

    >
     

    Най-голямото намаление за годината! Вземи 50% отстъпка за най-желания абонамент научи повече