Тайните познания за работещия Facebook маркетинг, до които всички искат да се доберат – вече са достъпни!

Не знам за вас, но аз все по-често чувам изказвания от типа:

“Пускам качествени статуси, споделям редовно, промотирам постовете си, но няма почти никакъв ефект за бизнеса ми. От Фейсбук само ми вземат парите.”

Познато, нали? Самият аз често чувам в мислите си подобни изречения….

Да, не е като едно време! Сега най-популярната и най-ефективна за бизнеса социална мрежа в България вече не е същата. Статусите и изобщо цялата маркетинг комуникация, която осъществяваме там най-напред достигат до много малък брой от нашите приятели/фенове, ако я побутнем с реклама ще обхванем още една част от тях и за да е успешна кампанията ни в максимална степен е добре да предизвикаме и онзи магичен вирусен ефект.

На теория не звучи като кой знае какво, но на практика подобно успешно начинание изисква солидна практическа информация, която да приложите. Да, времената се менят и вместо да губим време в оплакване, по-доброто решение е да се адаптираме и да си сверяваме часовника от най-добрите в бранша.

Инвестицията за това е нищожна в сравнение със загубените часове, нерви и разбира се пари, отишли на вятъра – не за друго, а просто от незнание. Подобни ситуации винаги ми напомнят за една случка, при която 50лв за адвокат ми спести хиляди левове загуба! Сещате се накъде бия…

Каква е ползата за бизнеса ви от това, че правите най-добрите домашни курабийки, но никой във Фейсбук не ги вижда, за да пожелае да ги опита…? Какво като предлагате качествена храна и големи порции, а никой в социалната мрежа не знае за това?

Бисер Валов

Да, в наши дни ефективния дигитален маркетинг във Facebook е просто наложителен, макар и преди време да си беше просто пожелателен. И за да имаме добра възвръщаемост и най-вече печалба, се налага да търсим информация, отвъд широко достъпната в публичното пространство, под формата на книги и статии.

Налага се да търсим знанията на експертите, които не просто да ни кажат, а да ни покажат как да получим така желаната аудитория и видимост за бизнеса си.

За щастие двама от най-добрите практици в сферата на Facebook маркетинга решиха, че е време да споделят огромния опит, който натрупаха през последните години от работата си с големи български и международни компании. Всъщност личностите зад тези две имена създадоха курс доста отвъд общоприетото.

В крайна сметка пазара на ценна информация изискваше раждането на нещо подобно и най-радостното е, че именно Бисер Вълов и Иво Илиев запълниха точно тази ниша. Безспорно репутацията в този бизнес е всичко и точно затова се чувствам адски спокоен и уверен да препоръчвам техния курс, тъй като тяхната е безспорна.

[su_box title=”Лектори на 24 часов курс по Facebook маркетинг” style=”soft” box_color=”#ffffff” title_color=”#8b8b8b” radius=”2″]

Бисер ВаловБисер Вълов, управител на Beyond ID Studio – Професионалният му опит включва 6 години като PR консултант и ръководител на дигиталното звено на една от водещите PR агенции в България. От близо две години е основател и управляващ директор на бутиковата дигитална агенция BEYOND ID Studio. Работил е по дигиталните проекти на клиенти като Coca-Cola, Nestle, Jack Daniel’s, Finlandia Vodka, HP, Kit Kat, Nescafe 3in1, ELLE, National Geographic, Eucerin, Escapelle, NIVEA и др.

Ежегодно е в журито на „БГ Сайт“, преподава в M3 College онлайн комуникации и е участвал като лектор на над 10 различни семинари и конференции за дигитален маркетинг, сред които Digitex, Social Me Workshop, eAcademy & friends, Интернет маркетинг с нулев бюджет, K2Web, PresenTHINK и др.


Иво ИлиевИво Илиев, управител на InteractAGE – Специалист в сферата на дигиталния маркетинг и комуникации с 12 годишен опит в България и чужбина. Работил е по дигитални проекти на клиенти като NOKIA, Raiffeisen Bank, NIVEA, Eucerin, Nestle, Lenovo и др. От години поддържа личен професионален блог и видео блог, където споделя част от своя опит и практики в своята професионална област. От близо 5 години е организатор и лектор в множество събития в дигиталния бранш.

Управител е на дигиталните агенции InteractAGE, METAMARK и Interactive Age, както и зам-председател на “Българска асоциация на агенциите за дигитални комуникации”.

[/su_box]

Не пропускайте и втората статия към обучението, даваща решение на доста наболял проблем: Как да качвате снимки във Facebook, без да губят качеството си: гид за маркетинг специалисти и обикновени потребители!

power (1) custom (1)
button (1) metrics (1)

В следващите редове ще говорим за базовото, което трябва да знаете за част от основните елементи на Фейсбук маркетинга. Детайлното им разглеждане и практическо прилагане ще оставим за ударните дози експертна информация, която ще получите по време на обучението.

Приемете това като помощни материали, които ще ви помогнат да се съсредоточите към по-съществените неща от курса, а именно самото им приложение за вашия бизнес:


power (1)


Може да използвате Facebook Power Editor директно от този линк или като изберете инструмента от мениджърът ви за реклами. От там ще имате достъп до всички реклами и кампании, които сте създали или тепърва ще създавате.

Power-Editor

1. Изберете каква информация искате да виждате: Колоните в редактора ще ви покажат ключова информация за отделните реклами.

А ако искате да видите повече данни, погледнете в горния десен ъгъл – иконка със звезда (горе на снимката), за да изберете да се появят още колони с инфо или да премахнете онези, които не ви трябват:

2. Създаване на нова кампания. Като сте в Power Editor-а кликнете на бутона със знак “+” горе вляво. Ще ви се появи изскачащ прозорец, където да въведете детайли за рекламата. Може да изберете от вече съществуваща кампания, която да редактирате или да създадете чисто нова. Просто изберете това от падащото меню.

3. Не забравяйте Upload и Download! Редакторът не е съвършен и когато правите промени извън Power Editor, уверете се, че след това натискате бутона Download. Когато вече сте създали или редактирали рекламата в самия Power Editor, този път изберете бутона Upload, за да се отразят промените. Тези бутони се намират в горния ляв ъгъл.

4. Достъп до други функции! Може също да имате достъп и до следните възможности, когато използвате Power Editor или Facebook advertising API:

  • Създаване на реклама, която да се появи в рамките на новинарския поток.
  • Създаване на реклама, която да се показва на мобилни устройства
  • Създаване на реклама, която използва CRM система

Това анимирано GIF-че ще ви разходи до няколкото основни опции, за които говорихме по-горе:

asdfsdf

Бъдете внимателни с Power Editor. Разгледайте го добре, преди да създавате реални реклами, особено ако ще го ползвате за първи път. Инструментът има недостатъци, но от Фейсбук непрекъснато се стремят да го подобряват. Това беше съвсем бърз и основен поглед върху този важен помощник при създаването на Фейсбук реклами и харченето на пари там. Много по-подробно и детайлно ще ви бъде обеснено на курса, ако разбира се запишете за него!


custom (1)


За да създадете т.нар. “Custom audience”, влезте в Power Editor, за който говорихме преди малко. Кликнете на опцията “Audiences” намираща се в ляво, след което изберете бутона “Create Audience”, намиращ се в левия ъгъл на следващия прозорец, който ви се появи. От последващия изскачащ прозорец изберете “Customer List”.

При следващата стъпка изберете “Upload a file”, от падащото меню изберете “Email” и качете файла със списъка ви с мейли. Файлът, който качвате трябва да е в CSV или TXT формат, а вътре в него гледайте мейлите да са подредени в една колона и да съдържат само правилните мейл адреси.

Накрая кликнете на “Create Audience” и ще се генерира списък от Фейсбук потребители. Сега вече може да използвате тази новосъздадена аудитория за целите на вашия бизнес както прецените за добре.

Може да създавате персонализирани списъци не само от мейли, но и от телефони, потребителски ID-та и др. Това анимирано GIF-че ще ви опише нагледно стъпките, за които говорихме по-горе:

audience

Спечелете нови харесвания!

Научихме се как да създадем персонализирана аудитория, време е да я използваме.

Сценарият е следния: представете си, че на сайта ви сте поставили абонамент по мейл, чрез който читателите ви се записват, за да получават последните ви новини. Тези, които го правят вероятно ви харесват и имат интерес от вашата марка. Нормално е да е така, тъй като вече са ви предоставили мейл адреса си.

Всичко, което остава да направите е да ги накарате да харесат и вашата Facebook фен страница, за да се възползвате максимално от емпатията на тези хора към вас и вашия бизнес.

За да направите това, трябва да изпълните 2 лесни стъпки:

  1. Да изключите мейлите на тези ваши потребители, които вече са фенове на страницата ви
  2. Да използвате новата персонализирана аудитория, която създадохме преди малко

add

За да изключим мейлите на вече съществуващите фенове, в мястото, на което ни прехвърли Фейсбук, веднага след като създадохме новата си аудитория търсим секцията “Connections”. След това поставяме отметката на опцията “Only people not connected to lifehack.bg“. Това е! Новата ви аудитория е вече включена, затова остава само да попълните останалите полета, както пожелаете. За да стане още по-ясно, вижте отново анимираното GIF-че отгоре.


button (1)


Тази задача е от лесните: влизате в Power Editor-а, вече знаете как.

От трите бутона най-отгоре, избирате първия най-ляв и от падащото меню селектирате акаунта, от който създавате реклами, след това в същото меню избирате “Manage Pages

Untitled-1

След това от отворилата се лява секция избирате бизнес страницата, за която искате да създадете промо пост. След като я селектирате, изберете “Create Post” – вижте снимката отдолу.

Power Editor (1)

Следва да попълним детайлите около статуса. След като кликнете на бутона за създаване на пост пред вас ще се появи изскачащ прозорец, където трябва да попълните следното:

  • URL – адреса на страницата или поста, към които искате да сочи линка
  • Post Text – мисля, че се подразбира. И все пак това е текста за промо статуса
  • Call To Action – от падащото меню изберете кой бутон да използвате
  • Link Headline – поставете заглавието на статията ви. Уверете се, че текста е различен от този в Post Text
  • Display Link – това е името на линка, който ще се вижда – може да е името на вашият сайт
  • Description – ако споделяте статия от блога си може да поставите няколко думи за описание. Ако е страница също е добре да поставите атрактивно описание
  • Picture – може да качите снимка директно чрез бутона Upload или да поставите линк към изображение. Ако не сте сигурни за правилния размер на снимката за Facebook реклама, вижте тази актуална инфографика!

Power Editor (2)

На финала остана само да сложите отметката на опцията от “

Следва да публикуваме поста.

Естествено кликвате на “Create Post“. Веднага след като го направите ще видите статуса в списъка ви в Power Editor, както се вижда на снимката отдолу.

Power-Editor

Сега ще накараме този безплатен атрактивен статус да се появи действително на стената ни, защото все още там го няма. Кликнете на бутона “Publish Post“, който може да видите на снимката отгоре.

Отворете фен страницата си и воала!

lifehack.bg (1)

След като тествате няколко поста с бутон с призив за действие, не забравяйте да прегледате метриките, за да разберете дали са ефективни или не, защото – всичко, което може да се измери, може да се подобри!

[su_button url=”https://beyondacademybg.com/?utm_source=Lifehack&utm_medium=post&utm_campaign=Lifehackpost1″ target=”blank” style=”3d” background=”#0197D7″ color=”#ffffff” size=”10″ wide=”yes” center=”yes” radius=”2″ icon=”icon: hand-o-right” icon_color=”#ffffff”]Най-ефектните Facebook трикове, които професионалистите използват[/su_button]

metrics (1)


Показателите в социалните мрежи могат да бъдат разделени основно на 4 категории:

  • Consumption metrics – колко хора виждат съдържанието ви
  • Engagement metrics – колко хора взаимодействат със съдържанието ви – споделяне, лайкване, коментари.
  • Lead-Gen Metrics – там, където Facebook Insights вече не е достатъчен
  • Sales metrics – каква е печалбата от съдържанието, което промотирате и споделяте

Consumption Metrics

Показва колко хора виждат съдържанието ви и това е мястото, където така дискутирания обхват (reach) се включва в играта. Не е мит, че органичния обхват (organic reach) е меко казано в упадък, за да се стимулира закупуването на реклама и честно казано това е нормално – все пак във Фейсбук има доста инвеститори, очакващи да си възвърнат инвестициите, точно както ние очакваме да си възстановим разходите за реклама в същата социалка и дори да имаме печалба от това. За да получите максималния обхват на статуса си или промоцията си, ще се наложи да я подкрепите с платена реклама.

Това обаче не е лесна задача! И малко дете може да “буустне” последната си статия, но общо взето крайният резултат ще бъде не особено задоволителен. Точно затова тук имаме нужда от специалисти, които да ни покажат как да организираме кампаниите си или просто да го направят вместо нас.

Engagement Metrics

Много експерти по онлайн маркетинг смятат, че този показател е един от най-важните неща, на които трябва да се обръща внимание, когато става въпрос за успешна Фейсбук кампания.

И макар и до някаква степен субективна, увеличаването на обхвата на тази метрика означава, че хората се интересуват от вашето съдържание, а това реално може да повиши органичния обхват. Тя също може да ви служи като индикатор за това как трябва да общувате с феновете си.

lifehack.bg

С използването на Facebook insights може бързо да определите колко хора са взаимодействали с вашите постове. Обикновено средният % на Engagement на страница се свива с нарастването на броя на феновете ви, тъй като да се ангажира все по-голяма аудитория става и все по-трудно.

Това само ни подсказва, че създаването на качествено съдържание, обхващащо различните аспекти на човешките емоции е от първостепенно значение за поддържането на ангажираността на феновете на ниво.

Lead-Gen Metrics

Това е мястото, където Facebook Insights вече не е достатъчен. Google Analytics може да се включи като помощник, за да репортне не само трафика от сайта ви, но и социалните препратки, които ви интересуват.

Чрез тази метрика ще разберете колко точно трафик носят усилията ви в социалните мрежи и то към специфични страници от сайта ви.

Ако искате много по-прецизно да проследявате вашите Facebook статуси, разгледайте тази статия, в която описваме един доста полезен инструмент за дигитален маркетинг, а именно UTM таговете за следене на линкове.

Накратко казано, това са малки парченца код, които вие предварително дефинирате в специално направен инструмент на Google за това, за да следите как се справя вашето съдържание в социалните мрежи. Пример за UTM код е специално направения такъв линк, сочещ към статията, която четете в момента → https://www.lifehack.bg/brandvoice/facebook-for-business-beyondacademy?utm_source=facebook&utm_medium=article&utm_campaign=beyondacademy

Sales Metrics

Тази метрика също може да се измери като lead-gen показателя, а именно чрез установяване на източника на действие с UTM линк, който да анализираме през Google Analytics. В крайна сметка това е най-пиперливата и вероятно най-проследявана метрика, когато става въпрос за използване на Facebook в полза на бизнеса. Разбира се, не съществува единен отговор или формула за изчисляване на възвръщаемостта на инвестициите, които правим в социалките, особено при наличието на толкова много и различни фактори. Добрата новина е, че в рамките на 24 часовия курс на “Beyond Academy” това ще бъде наистина добре разяснено

И така, кой от всички тези показатели е важен за вас?

Истината е, че отговорът тук винаги ще бъде “зависи”. Зависи от дейността ви, от целите ви, от бюджета ви и т.н. Може да изберете да се фокусирате в началото върху няколко “ключови” метрики, които пряко илюстрират успеха или провала на кампанията ви, а след време да задълбаете и повече. И все пак, за да получите най-вярна картина, трябва да бъдат взети под внимание повечето показатели.

Може би най-елементарното обяснение на всички тези измервания е, че крайната цел на повечето социално-медийни кампании е да се предизвика действие, интеракция. Дали това ще е посещения в уеб сайта ви или закупуване на вашия продукт както казахме зависи. Но ако питате мен, не ви съветвам да пренебрегвате показателя “Engagement”.

Ако се съсредоточите да мерите само продажбите, ако насочите там всичките си усилия и пренебрегнете този важен индикатор, вероятно показателя, с който мерите броя на продадените си продукти ще остане статичен, защото ще сте подценили отношенията си с вашите фенове. Не правете тази грешка!


Полезни линкове и новости


Е, това беше много малка част от някои основни аспекти от общодостъпното познание за Facebook. То обаче ще ви стигне само да знаете как работят някои технически особености на най-популярната социална мрежа.

Самото им практическо приложение, успешните стратегии, тайните трикове, които професионалистите използват, не са достъпни за всеки.

Бисер Вълов и Иво Илиев обаче събраха онова познание за Facebook маркетинга, което всички ние искаме да знаем, но няма къде да прочетем, за да ни го предложат в удобна форма по време на курса на Beyond Academy!

Остава само да влезете в клуба….

[su_button url=”https://beyondacademybg.com/?utm_source=Lifehack&utm_medium=post&utm_campaign=Lifehackpost1″ target=”blank” style=”3d” background=”#0197D7″ color=”#ffffff” size=”10″ wide=”yes” center=”yes” radius=”2″ icon=”icon: hand-o-right” icon_color=”#ffffff”]Програма на курса, регистрация и цени[/su_button]

Не пропускайте и втората статия, с решение на доста наболял проблем: Как да качвате снимки във Facebook, без да губят качеството си: гид за маркетинг специалисти и обикновени потребители, както и третата, в която подробно разгледахме: Видео рекламата във Фейсбук: най-добрите практики

Възстанови паролата:

Логни се в
Мастърхак
От застой в доминация
БЕЗПЛАТЕН БЮЛЕТИН
Инструменти, идеи и похвати, които ще ти помогнат да подредиш живота и да развиеш бизнеса си...
От застой в доминация
Инструменти и похвати, които от марионетка ще те направят кукловод...