🎧 + Аудио вариант за абонати
Преди десетина години главният редактор на популярното онлайн издание “Wired“, Кевин Кели пише есе на тема “1000 истински фена“.
Тогава той предрича, че интернет ще даде възможност на определени слоеве от обществото да изкарва прехраната си, чрез творенията и продуктите си, независимо дали става дума за творци или предприемачи.
Според Кели, вместо да преследват знаменитости за реклама, творците трябва само да ангажират малка група от „истински фенове”, такива, които ще искат да „купуват всичко, което създавате “.
Това са хора, които ще минат 500 км, само за да чуят как пеете. Ще си купят супер луксозната ви и скъпа книга, събрала нещата, които сте публикували. Ще настроят Google Alert с вашето име, само за да ги извести за всяко ваше споменаване в нета.
Те купуват тениската, шапката, химикалката и тефтера, на които е изписана марката на бизнеса ви или вашето име.
Те изгарят от нетърпение докато не пуснете следващия си продукт, книга, статия или песен.
Това са истински верните фенове!
И тук идва въпроса:
Как да събера огромно количество фенове при ограничен бюджет за реклама, липса на хора, малък бизнес и големи разходи?
На всеки курс за дигитална реклама ще чуете стандартните клишета – трябва да стигнете до колкото се може повече хора, трябва да рекламирате в повече канали, трябва да заделяте повече пари за реклама, трябва да тествате.
Истината е, че ви трябва съвсем малко…
Как да печелим повече пари от по-малко фенове?
Кевин Кели вярва, че творците могат да заобиколят традиционните канали и посредници и да реализират печалба само от малка група верни последователи, без да се притесняват за дохода си.
Днес тази идея е натикана в ъгъла.
Модерно е да гоним повече хора, да използваме колкото се може повече канали и по възможност да се вържем с някой популярен инфлуенсър, на чиято популярност да стъпим, за да промотираме бизнеса си.
Според Кели, “за твореца е нужно да привлече само 100 истински фена, готови да платят $1000 годишно или 1000 плащащи по $100, за да може да печели повече и то с много по-малко последователи и реклама.”
Да вземем за пример познатия и у нас Patreon, където първоначалният размер на даренията се е увеличил с 22 % за последните две години.
От 2018 година насам, дялът на нови патрони, които плащат повече от $100 на месец или $1200 на година е нарастнал с цели 21%.
Писателят с най-голям приход в платения бюлетин на Substack печели повече от $ 500 000 долара годишно от абонаменти на читатели.
Ето и още малко цифри на авторит от тази мрежа:
В платформата за онлайн курсове Podia , броят на авторите, които печелят повече от $1000 на месец нараства с 20 % всеки месец. Средната цена на клас в платформата Teachable също се е покачила с 20%. През 2019 година, близо 500 създатели на онлайн курсове са спечелили над $100 000.
Зарежете онлайн курсовете. Тук е важен принципът!
100 истински фена или 1000 последователя не са показатели, които се изключват взаимно, както и приходът от $1000 годишно от фен не е точно предписание. Затова ще се фокусираме по-скоро върху този начин на мислене, а не толкова върху самите числа.
Концепцията е ясна: да печелим с бизнеса и обслужването си супер фенове, които да ни плащат все повече и повече, докато самите те са щастливи, че използват продукта или услугата ни (win-win).
ProTip: разгледайте и първа част на 1000 супер фена!
Но как да спечелим такива верни супер фенове?
Опирайки се на тази философия, ние от клуб Мастърхак имаме много какво да споделим по въпроса – практики, методи, идеи и т.н.
Затова и в следващите редове ще ви споделя част от нашия опит, за да може да го изпробвате и вие във вашата работа или бизнес.
Това може да доведе до ползи като:
- Увеличаване на приходите от един клиент (Life Time Value)
- Увеличаване на приходите от една продажба
- Подобряване на продукта и обслужването
- Намаляване на разходите за реклама
Ако това са и вашите цели, продължете да четете нататък…