Не конкуренцията! НЕконсумацията е най-големия ви проблем!
В това ултра практическо ръководство ще намерите есенцията на най-добрите стратегии, тактики и инструменти за създаване на неустоими оферти, които продават като луди.
📕 Включили сме само неща, които веднага може да приложите:
- 6 психологически тактики за оформяне на промо оферта
- 27 психологически трика, с които ще направите така, че цената на продукта или услугата ви да изглежда в пъти по-атрактивна
- 7 полезни инструмента за реклама на следващото ви промо
- Специален шаблон / калкулатор за ценообразуване на оферти.
За да извадим есенцията по темата използвахме авторитетни източници, реално работещи практики и препоръки на експерти с огромен опит.
Споделяме и нашия личен опит!
Използвахме и данни от психологически изследвания за поведението на потребителите.
От всичко това отсяхме есенцията – онези препоръки, които може да приложите веднага, без да губите излишно време в четене.
Накратко: тук ще намерите най-ефективните практики за създаване на неустоими оферти и ценообразуване на продукти.
И ако поработите върху тях и те ще заработят за вас!
През 2002 г. психологът Даниел Канеман е отличен с Нобелова награда за Икономика за работата си с Еймъс Тверски върху наречената от тях „теория на перспективите“.
По същество тя се базира на една проста идея:
Начинът, по който вземаме решения, много често е в разрез с установени икономически и логически предпоставки за това как би трябвало да вземаме решения.
С други думи: ние хората сме ирационални.
Един от главните принципи на теорията на перспективите гласи, че хората не преценяват нещата в абсолютни категории като ги съотнасят с един сравнителен критерий или „ориентир“.
Едно левче за кафе не е просто едно левче за кафе. Дали тази цена ви се струва добра или не, зависи от собствените ви очаквания.
Ако живеете в София, кафето за един лев изглежда доста евтино.
Дори бихте се подсмихнали вътрешно, доволни от късмета си и всеки ден бихте купували кафе от това заведение.
Възможно е дори да кажете на приятелите си за него.
Ако живеете в някой провинциален регион на Индия обаче, един лев може да ви се стори твърде висока цена.
Тя може да е по-висока от цената, която бихте платили за кафе и изобщо да не си го купите. Ако ще споделяте нещо с приятелите си, то ще бъде вашето възмущение от това изнудване.
Ще наблюдавате същия феномен в действие, ако отидете на кино или в магазина заедно с хора на 70-80 години.
Знаете, че те често се оплакват от цените.
“Какво?” – възкликват те. В никакъв случай няма да платя 14 лева за билет за кино. Това е същински обир!“
Може би ви се струва, че възрастните хора са по-стиснати от останалите. Но има една по-фундаментална причина те да смятат, че цените често са несправедливи. Те просто имат различни ориентири.
Спомнят си дните, когато един билет за кино е бил 3 лв, а пастата за зъби, бозата, млякото и хляба са били стотинки. Затова на тях им е трудно да приемат днешните цени за справедливи.
Накратко: Използваме за ориентир цената, която очакваме да платим за нещо.
Удивителните ножове „Миракъл Блейд“ са вечни! Вижте как режат ананас, кутия от газирана напитка или дори монета от два лева!
Може би очаквате, че ще платите 100 или дори 200 лева за комплект ножове като тези, но точно сега можете да закупите този невероятен комплект ножове само за 39 лева и 99 стотинки!
Звучи ви познато, нали? Нищо чудно.
Телешопингът си служи с тази техника, за да направи онова, което предлага, да изглежда страхотна оферта.
Споменавайки 100 или 200 лева като цената, която може би очаквате да платите, рекламата поставя висок ориентир, което прави крайната цена от 39,99 лв да изглежда като неочаквано добра.
Потребителите са толкова фокусирани върху възможността да спечелят от добрата сделка, че както показва примерът с грила за барбекю, в крайна сметка заплащат дори повече, за да я постигнат.
Но почакайте… Това не е всичко!
Ако продължите да четете ще се сдобиете с цял арсенал от психологически похвати, с които ще направите офертите си да изглеждат неустоими като ледено студена домашна лимонада в изгарящ летен ден.
Ще разполагате и с шаблони на най-добрите 27 психологически тактики за ефективно ценообразуване на продукти и услуги!
Ще продължавате ли да оставяте пари на масата? Приберете си ги с практиките, които използват най-печелившите бизнеси!
Да започваме…