В това практическо ръководство ще научите как да използвате най-новият инструмент на Facebook за онлайн продажби, който ще даде възможност дори и на малките и средни бизнеси да достигнат до много повече потенциални клиенти - в пъти по-бързо, по-лесно и по-евтино.
И по-конкретно ще разберете:
- Какво е Facebook Shop - предимства и възможности
- За кого е подходящо да си направи Фейсбук магазин
- Как да си направите Фейсбук магазин стъпка по стъпка: от създаването, до продуктите та чак до първата реклама
- 7 доказани тактики да продавате повече онлайн чрез Social Commerce и новия си Фейсбук магазин.
Какво всъщност е Facebook Shop?
Това е лесен начин да продавате онлайн в най-голямата социална мрежа, без дори да имате нужда от сайт или електронен магазин.
Истината е, че все още много бизнеси не са се възползвали от функциите и възможностите на т.нар. social commerce търговия. А това си е още един много добър канал за приходи, който определено си струва да опитате.
? 6 ключови функции на Facebook Shops:
- Един магазин за всички услуги на Meta, включително Facebook, Instagram, Ads Manager, Messenger и WhatsApp.
- Безпроблемно преживяване на Checkout-а: Facebook съхранява кредитната карта на потребителя, когато е направил покупка
- Пазаруване в реално време във Facebook и Instagram Live: тази функция има огромен потенциал и тепърва ще става тренд.
- Изкуствен интелект: Фейсбук ще може автоматично да идентифицира и тагва продуктите в снимките, които споделяте.
- Добавена реалност (AR): скоро ще можете да дадете възможност на аудиторията си да изпробва продукти като слънчеви очила, червило и грим или да използва мобилното си устройство, за да прегледа как биха стояли продуктите ви в реалния им свят (мебели например).
- Пазаруването става естествена част от преживяването във Фейсбук, а така хората могат да откриват и купуват продуктите ви директно от основната фен страница на бизнеса ви.
И всичко това, без да излизат от тези социални мрежи!
Вижте още и: Как да продавате в интернет, без да харчите за специален онлайн магазин [видео]
? 6 основни предимства на Facebook Shop:
- Допълнителен канал за приходи, без да се налага да създавате или поддържате собствен сайт за електронна търговия.
- Използвате вградените инструменти на Facebook за достигане до нови потенциални клиенти и реклама на продуктите ви.
- Създавате онлайн магазин с уникален URL адрес, който можете да споделяте във или извън Facebook.
- Правите онлайн търговия, без да плащате такси - ако плащането е на вашия сайт, то нямате разходи, освен за рекламите, които пускате
- Интегрирате и синхронизирате онлайн магазина си с Фейсбук
- Използвате FB Shop като тестова площадка за различни кампании, промоции и проучване на аудитории какви продукти им харесват
Важно: едно от най-полезните неща във FB магазина е, че може да популяризирате органично продуктите си и то индиректно чрез тагване в постовете и сторитата, които публикувате!
Освен това, клиентите ви имат постоянен достъп до вашите продукти и то директно в еко системата на Фейсбук на десктоп и телефон, от която и без това почти не излизат.
Това е мост между Фейсбук и вашия магазин.
За кого е подходящ Facebook Shop?
Този магазин би бил добър вариант за вашия бизнес, ако:
- Продавате физически продукти
- Продавате дигитални продукти
- Тепърва започвате да се занимавате с онлайн търговия
- Имате магазин на платформи като Shopify, WordPress или BigCommerce - така може лесно да свържете продуктовия си каталог, за да достигнете до нова аудитория
- Вече рекламирате във Facebook или Instagram.
Със сигурност създаването на Facebook магазин може да ви помогне да достигнете до по-широка аудитория и да спечелите повече пари.
В следващите редове ще ви покажем точно как да го направите.
Останете до края, за да се възползвате от най-пълното практическо ръководство за създаване и използване на Facebook Shop.
Полезността е гарантирана!
Да започваме...