С една простичка промяна на някои думи, може да се възползваш от мощен психологически мотиватор: маркетинг на идентичността.
💡 Идеята:
Не искай от хората да ти помагат… помоли ги да бъдат помощници.
„Маркетингът на идентичността“ прави това, като трансформира желаните действия в желаните идентичности.
Ето и примери:
- Помогни ни да се подобрим → Стани бета тестер ✅
- Надгради плана си → Стани експерт ✅
- Научи повече → Бъди от първите ✅
- Присъедини се към общността → Стани член ✅
- Препоръчай на приятел → Стани посланик ✅
Запомни: хората са по-склонни да действат, когато това съответства на начина, по който искат да бъдат възприемани от другите.
🧠 Защо това работи?
Защото премества фокуса от еднократното действие към постоянната идентичност.
🧽 „Помощ“ срещу „помощник“:
Проучване в предучилищна възраст показва, че децата почистват с 50% повече, когато са помолени да бъдат помощници.
📮 „Гласуване“ срещу „Избирател“:
Избирателната активност се е увеличила с 15 %, когато лицата са били помолени да бъдат избиратели.
Бизнесите, които прилагат “тактиката на идентичността” правят нещо като магия: изведнъж не става въпрос само за това да направиш нещо, а за това да бъдеш някой (+принадлежност).
😱 Емоджи трикът:
Един от най-готините хакове за идентичност е да се насърчат хората да добавят емотикони към имената си в социалните мрежи.
Това е идеалният сигнал за принадлежност.
Примери:
- Курсът за копирайтинг Ship30for30: участниците в него използват емотикона на кораб 🚢 в имената си в Twitter/X. Това създава усещане за общност и споделена идентичност. Освен това им помага да намерят други ученици, с които да пресподелят постовете си.
- Beehiiv – всичките им служители използват emoji на 🐝 в Twitter/X. Това подсилва идентичността им като поддръжници на Beehiiv.

🔥 Възможност:
Все още не съм виждал този трик с емотикони в LinkedIn…
Може да се окаже златна мина за B2B. Просто идея…
🤫 Изводът:
Като вдъхновяваш потребителите да се замислят за своята идентичност, можеш да ги подтикнеш към желаните действия и да създадеш по-силно чувство за общност и лоялност.
📝 Накратко:
Когато искаш да накараш хората да действат, промени призивите си за действие (CTA) като призовеш определена идентичност.
Изгради свое собствено присъствие в социалните мрежи чрез емотиконка, която да сложиш до името си.
Струва си да тестваш.
///
P.S.
Ако искаш да се отличиш радикално, да излезеш от застоя и да оптимизираш живота и бизнеса си, стани член на Мастърхак 🔰
Ето и 4 начина, с които мога да ти помогна още сега:
🧠 Ако си объркан и не знаеш от къде да започнеш – имаш нужда от яснота! В това мини ръководство ще ти споделя как самия аз я намерих в 5 лесни стъпки + най-важния документ в бизнеса ми.
💻 Ако искаш да разшириш бизнеса си, тази стратегия ще ти помогне да премахнеш преградите пред растежа, към който се стремиш.
🐯 Ако търсиш начин да откроиш себе си или бизнеса си радикално, за да разбиеш конкуренцията, трябва да опиташ тази стратегия.
❤️ Ако искаш да развиваш бизнес, но не можеш да си позволиш служители, създай си такива за по-малко от 20 мин.