Случвало ли ви се е да следвате някой инфлуенсър, само за да установите, че с течение на времето постовете му стават все по-безполезни, просто защото набира все по-голяма популярност?
Не знам за вас, но на мен ми се е случвало…
Това всъщност е епидемия наречена от Джон Джеймс – “регресия на инфлуенсърите към средно ниво на влияние“, която все повече ще се изостря с възхода на изкуствения интелект.
Какво е това и защо се случва:
Даден човек или бранд постепенно придобива популярност до момента, в който неизбежно се налага да прави едно от тези две неща:
- Да възложи управлението на социалните си профили на друг
- Да се опитва все повече да угоди на тълпата, за да получи допълнителната си доза ангажираност.
Повечето хора в социалните мрежи не са особено добри детектори на лъжата. Масите (консуматорите на леко съдържание) са привлечени като с магнит от лесно смилаеми, безмозъчни баналности.
Знаем и, че колкото по-популярни ставате в социалните мрежи, толкова повече започват да се проявяват ефектите на личния бранд.
Което означава само едно:
Колкото по-ниско е качеството на съдържанието, толкова повече може да ви се размине, тъй като култовият ви статус (бранд) започва да взема връх, пазейки ви чрез ефекта на ореола.
Алгоритмите на социалните мрежи се съобразяват с тази динамика – ангажираност към съдържанието + лична марка.
Това означава, че:
- Колкото по-малко са последователите ви, толкова по-качествено трябва да бъде съдържанието ви.
- А колкото повече са последователите ви, толкова по-некачествено може да бъде то.
Схващате ли?
Щом т.нар. инфлуенсъри открият тази слабост, те ще се възползват от нея. А изкуственият интелект допълнително ще ги поощри още по-бързо и лесно да продължат да създават повърхностно съдържание.
Всички тези техни постове звучат добре, но не са особено полезни практически – информацията в тях няма приложение.
От друга страна обаче…
Алгоритмите на социалките се оптимизират благодарение на ангажираността на масовия консуматор и зомбираните скрол маниаци, вместо да насърчават обмяната на истинска стойност между проницателните и критично мислещите хора, които реално държат кесията, която иска бизнеса ви).
Този феномен в един поглед:
Изводът:
Развиване на личен бранд с единствената цел популярност, обикновено е упражнение по бизнес безполезност.
В крайна сметка трябва да си прецените сами:
Дали си заслужава да угаждате на капризите на тълпата и да отчуждите по-малките си групи аудитория, които често допринасят за по-голяма част от бизнеса ви (пишете за мълчаливите)…
Или просто ще сте повърхностни и безполезни като любимия си инфлуенсър, на който обаче вероятно ще му се размине…?
За финал ще ви споделя нещо…
Най-популярните ми постове и статии не са довели до някакви особени продажби, а най-малко популярните, но стойностни – до най-големите.
И ако някога стигна дотам, че да пиша изречения, които може да намерите в евтини бисквитки с късметчета – всички вие имате разрешението ми да ме ударите с тухла по главата.
Ако пък искате да имате печеливша стратегия за съдържание, вземете си идеи от моя ноу-хау и личен опит и ги адаптирайте за вас.
Замислете се…
Колко много хора с все още слабо развита лична марка, мечтаещи да бъдат инфлуенсъри, гледат към по-големите лични брандове и имитират съдържанието им, без да разбират, че единствената причина, поради която това работи за тях е, че те вече са толкова големи, че лесно могат да се измъкнат с безполезните си глупости.
Така например кандидат за “маркетинг експерт” с 1000 последователи започва да публикува съдържание приличащо на мотивационен плакат за слабоумни, само защото току-що е изгледал видео на Гари Вайнерчук и решава, да прави това, което прави и Гари.
Това приятели, е много погрешна стратегия…
ПОЛЕЗНО:
Още 4 ресурса, които ще ти помогнат да постигаш повече:
🧠 Ако търсиш начин да отключиш потенциала си, трябва да опиташ похвата, с който унищожих това, което всеки път ме спираше.
💻 Ако искаш да разшириш бизнеса си, тази стратегия ще ти помогне да премахнаеш преградите пред растежа, към който се стремиш.
🐯 Ако търсиш начин да откроиш себе си или бизнеса си радикално, за да разбиеш конкуренцията, трябва да опиташ тази стратегия.
❤️ Ако искаш да си част от интелигентна общност, която да те разбира, изслушва и подкрепя, присъедини се към най-добрата.