Аматьорите работят за 10% от аудиторията си и пренебрегват останалите 90%, които тихо ги следят и мълчаливо ползват продукта им

© Писателят Джак Томас в офиса на Globe

Резюме: научете как да създавате съдържание за най-вярната си аудитория, без да се подлъгвате от най-шумните си потребители.

Има нещо, което усещам от години…

Нещо важно за маркетолози, собственици на бизнес и копирайтъри, за което бих искал да говоря, за да вземете опита ми на тепсия.

То може да се обобщи в две думи:

“Правилото 10%”

Според наблюденията, опита и данните ми само 10% от участниците в една общност (клиенти, последователи, фенове и т.н.) активно допринасят за съдържанието и развитието ѝ.

Докато останалите 90% просто консумират.

Това не е валидно само за големите социални мрежи.

Важи с пълна сила и за нашия клуб…

В него 10% от членовете създават съдържание, коментират, изказват мнение, задават въпроси и са активни при всяка нова наша статия, докато останалите 90% просто четат, ползват и размишляват.

Самата точност на съотношението няма особено значение.

Важен е смисълът за всеки от вас, който иска да се научи как да изгради успешна общност около бизнеса си, а именно:

Всяка дигитално племе се състои от гласовитото малцинство и мълчаливо мнозинство.

Гласовитите 10% са доста активни.

Мълчаливото мнозинство разбира се е там, но то вместо да “участва” – консумира, наблюдава, дебне и използва.

Според този принцип, “тихите потребители” на съдържание и ресурси са значително повече от създателите в общността.

Но те не изразяват мнение и не се включват поради ред причини:

  • срам, притеснение и неудобство
  • неувереност в компетенцията и познанията си
  • прекалено са заети за още един ангажимент и разговори
  • вярват, че са прекалено компетентни и не си струва да си губят времето с по-малко знаещи от тях
  • хора, които просто консумират, без да допринасят
  • искат да ползват продукта, без да участват

Каквито и да са причините, “тихите” са мнозинство.

И то важно!

Проблемът:

Никъде не се говори за това, но смятам, че този принцип има огромно значение за резултатите на предприемачите, маркетолозите и копирайтърите, които искат да развиват своя бизнес.

Затова в следващите редове ще ви покажа:

Как да използвате този принцип, за да отсеете най-правилната за бизнеса си аудитория, която ще ви генерира много повече приходи от онези, на които и без това не може да затворите устата.

Да започваме…

Възстанови паролата:

Логни се в
Мастърхак
Печели с УМА, не с времето си
БЕЗПЛАТЕН БЮЛЕТИН
"Бюлетинът, за който мечтаех..." - Цвети Тодорова
Инструменти, идеи и похвати, непознати за останалия свят
*въведете имейл → кликнете на бутона → проверете пощата си → вземете подарък
★★★★★
Печели с УМА, не с времето си