Резюме: научете как да създавате съдържание за най-вярната си аудитория, без да се подлъгвате от най-шумните си потребители.
Има нещо, което усещам от години…
Нещо важно за маркетолози, собственици на бизнес и копирайтъри, за което бих искал да говоря, за да вземете опита ми на тепсия.
То може да се обобщи в две думи:
“Правилото 10%”
Според наблюденията, опита и данните ми само 10% от участниците в една общност (клиенти, последователи, фенове и т.н.) активно допринасят за съдържанието и развитието ѝ.
Докато останалите 90% просто консумират.
Това не е валидно само за големите социални мрежи.
Важи с пълна сила и за нашия клуб…
В него 10% от членовете създават съдържание, коментират, изказват мнение, задават въпроси и са активни при всяка нова наша статия, докато останалите 90% просто четат, ползват и размишляват.
Самата точност на съотношението няма особено значение.
Важен е смисълът за всеки от вас, който иска да се научи как да изгради успешна общност около бизнеса си, а именно:
Всяка дигитално племе се състои от гласовитото малцинство и мълчаливо мнозинство.
Гласовитите 10% са доста активни.
Мълчаливото мнозинство разбира се е там, но то вместо да “участва” – консумира, наблюдава, дебне и използва.
Според този принцип, “тихите потребители” на съдържание и ресурси са значително повече от създателите в общността.
Но те не изразяват мнение и не се включват поради ред причини:
- срам, притеснение и неудобство
- неувереност в компетенцията и познанията си
- прекалено са заети за още един ангажимент и разговори
- вярват, че са прекалено компетентни и не си струва да си губят времето с по-малко знаещи от тях
- хора, които просто консумират, без да допринасят
- искат да ползват продукта, без да участват
Каквито и да са причините, “тихите” са мнозинство.
И то важно!
Проблемът:
Никъде не се говори за това, но смятам, че този принцип има огромно значение за резултатите на предприемачите, маркетолозите и копирайтърите, които искат да развиват своя бизнес.
Затова в следващите редове ще ви покажа:
Как да използвате този принцип, за да отсеете най-правилната за бизнеса си аудитория, която ще ви генерира много повече приходи от онези, на които и без това не може да затворите устата.
Да започваме…