Днес създаването на общност от последователи трябва да е основен приоритет за малкия бизнес и за хората, които създават съдържание, а Фейсбук групата е перфектната среда за топла връзка с вашите потенциални и настоящи клиенти.
Резюме: в това ръководство ще ви покажа как да използвате Facebook групите, за да създадете ангажирана общност около бизнеса си, която да подкрепя дейността ви със своите внимание, лоялност и портфейли.
Ще ви покажа ползите и ще ви дам личен пример.
Всъщност, всяка компания може да продава продукт или услуга, но най-печелившите предлагат на своите последователи нещо много по-добро – чувство за общност, подкрепа и принадлежност.
В края на краищата основната цел на всички фирми е да задържат колкото се може повече клиенти, т.е. лоялни клиенти, които отново и отново да се връщат и да купуват от вас.
Има много начини да развиете този вид отношения.
Един от най-добрите е създаването на емоционална връзка с тях.
Именно тук в действие влизат Фейсбук групите.
А сега нека ви покажа как да ги използвате във ваша полза.
Да започваме…
Ако развивате Фейсбук група, ще получите следните облаги:
- Повишаване степента на удовлетвореност на клиентите
- Намаляване на обема на рекламациите от клиентите
- Повишаване на степента на задържане на клиентите
- Повече продажби в резултат на препоръки от клиенти
- По-висок Customer LifeTime Value.
Бройката вече няма никакво значение…
Вместо да продължават да се фокусират върху броя на последователите си, бизнесите насочват усилията си към създаване на нишови пространства за своите най-верни последователи.
В България да създадеш дигитална общност е рядко срещано явление и заради това някои биха казали, че няма много смисъл…
А аз бих казал, че оскъдицата прави този инструмент толкова страхотен – с него лесно ще изпъкнете във вашата ниша.
Заблудите не спират до тук…
На едно много популярно място прочетох, че “колкото по-ангажирана и активна е клиентската ви база, толкова по-силна лоялност към марката можете да очаквате в дългосрочен план.“
Запомнете едно от мен:
Втората част на този цитат са пълни глупости…
Лоялността е силно надценена (разберете защо).
Лоялните към вас ще са малцина. Не може да разчитате само на тях (освен ако не се храните с едното браво).
Ето какво се случва в реалния бизнес:
Чрез създаването на ангажирана и сплотена общност събирате хора с общи интереси на едно място, в което доста по-често ще сте пред очите им. Място, в което ще ви обърнат по-голямо внимание.
Място, в което ще имат по-голяма полза от вас. Място, в което ще им създадете навик да ви ползват и да купуват по-често от вас.
Място, в което ще се чувстват сигурни, защото ви познават.
Всичко това няма общо с вас и лоялността. Има общо с тях.
Но защо във Facebook?
Facebook удвоява влиянието си посредством групите като използва изкуствен интелект, за да насочва хората към групи с висока степен на ангажираност. Всъщност, мога да потвърдя това заради секретната група на MasterHack, която създадохме във Фейсбук:
Безспорно е едно:
Ако направиш група, която е смислена, ценна и отговаря на идентичността на членовете ѝ, тогава Facebook ще показва постовете от групата много по-често от тези в страницата ти!
А по този начин ще се увеличава обхватът й, това ще й помага да расте и да бъде с още по-голяма ангажираност.
Нотификациите за нов пост във FB група са доста по-ефективни…
А сега да минeм по същество…