Няма да забравя тази обратна връзка:
Объркан съм Христо. Не се чувствам на мястото си. Заринат съм от информация и не знам от къде да започна… Направо съм като парализиран! Как да намеря посоката, без постоянно да се чувствам като смазан от магически трикове и формули?
Повечето предприемачи прекарват времето си в колекциониране и прилагане на тактики. ❌
- „Публикувай всяка сутрин в LinkedIn – точно в 8 сутринта!“
- “Използвай тези 10 кукички, за да привличаш внимание”.
- „Копирай тази структура на ландинг страница!“
- „Използвай тези 5 шаблона за имейли!“
Но ето какво никой не ти казва:
Най-добрите бизнеси пренебрегват всичко това.
Те играят съвсем различна игра.
Те търсят идеи. ✅
Нека ти покажа какво имам предвид.

Когато видиш тактика в социалните мрежи, тя вече е с изтекъл срок на годност 📅
Цикълът е:
Печеливша тактика → всички я копират → тя спира да работи.
Ето защо:
— Вчерашният „перфектен“ шаблон за имейл = днешният спам
— „Вирусният“ формат в Инстаграм от миналия месец = невидимите постове през този
— „Гениалният“ ландинг от 2024 г. = масовият шаблон през 2025 г.
Точно като книгите на Алекс Хормози…
Не забелязваш ли, че вече 90% от всичко в нета е по “неговата формула”?
Периодът на полуразпад на маркетинговите тактики става все по-кратък и по-кратък. Но идеите?
Те са вечни!
Стълбицата на успеха изглежда така:
- Тактическо изпълнение
- Тактически иновации
- Търсене на идеи
- Създаване на идеи ← това е мястото, където искаш да бъдеш 💡

Повечето малки и средни бизнеси НИКОГА не успяват да преминат тактическата иновация, защото са твърде заети:
- Копиране на популярни шаблони
- Следене на мейл бюлетини, фокусирани върху тактиките
- Преследване на тенденциите, вместо да разберат защо работят
Не става въпрос за нивото ти в момента или годините ти опит.
Въпросът е да търсиш идеи (вместо тактики).
Намирането на идеи, които носят пробив е просто…
Спри да питаш КАК и започни да питаш ЗАЩО:
Особено ако си като мен предприемач-минималист и нямаш особено големи ресурси, трябва да заложиш на това, ако искаш да биеш “големите” в своята ниша.
💌 Вместо да задаваш тактически въпроси като: „Как трябва да изглежда нашия имейл маркетинг?“ → Задавай въпроси за идеи, като например: „Защо някой би искал да чете нашия имейл бюлетин?“.
👤 Вместо да питаш:
„Как да накараме клиентите да говорят за нас в социалните мрежи?“ → Попитай: „Защо хората споделят тези неща с приятели?“
🧑💻 Вместо да се питаш: „Как да получим повече регистрации?“ → Попитай: „Защо някой би рискувал с нещо ново като нашия продукт?“
Аз самия не съм някакво гениално изключение…
Също се подвеждам постоянно.
Но реших, че е много по-добре да пре-позиционирам имейл бюлетина си, от този на Лайфхак с трикове и тактики → към този на Христо Стоянов с идеи и прозрения като тези.
А сега следва нещо много по-голямо от мен…
Урок от компаниите за милиарди долари 🦄
Забелязах тази изключително проста закономерност, докато изследвах успеха на компании като Duolingo и Figma.
Най-успешните не са започнали с това КАК да правят маркетинг. Те започнаха със ЗАЩО го правят ↓
Всяко „защо“ водеше до идея, която пораждаше десетки успешни тактики. Така изпревариха 99% от бизнесите в своята ниша 💎
Разгледай 👇🏻

Но не се притеснявай!
Ти си на прав път.
Четеш този имейл, защото ловуваш за идеи, а не само за тактики.
Именно това правят 1% от най-добрите предприемачи-минималисти. А ние сме точно такива, нали?
За финал ти споделям нещо специално!
6 концепции, които да изследваме заедно:
- 🐻 Ефектът на притежанието – супер мощна идея
- 😍 Мотивирайте ги да купуват чрез този принцип
- 🫨 Бизнес модела А.К.Т. + М.П.С. – без повече промоции
- ⚙️ Увеличи продажбите си с 15% – автоматично
- 🐥 Eмпатията: най-мощният ти инструмент
- 💋 Маркетинг без разрешение
===========
P.S. какво те спира да минеш от тактическо изпълнение към генерирането на идеи?
Сподели тук в коментарите (или в секретната ни група) и нека заедно открием как да минеш на следващото ниво 🤘🏻