Резюме: когато ни подарят нещо, смятаме, че трябва да се отблагодарим за това. Интересното е, че само усещането, че нещо ни е дадено, може да е достатъчно, за да ни накара да купим. В следващите редове ще ви покажем как да създавате това чувство у клиентите си по оригинален начин.
В този материал ще научите:
- Как само по себе си чувството, че нещо ни е дадено, ни прави много по-склонни към покупка (пример)
- Какъв е правилният начин да дадете на клиентите си нещо, така че те да са по-склонни да купуват (пример)
- Как един изненадващ подарък може да кара клиентите да похарчат средно с 11% повече (пример)
- Ключови изводи от принципа на реципрочност в бизнеса
Как да давате и какво да давате, за да мотивирате клиентите ви да купуват
Фактът, че сте решили да прочетете тази статия показва, че не само се интересувате от поведенческата психология, но и искате да научите как да я приложите в бизнеса си, нали? Но използването на поведенческите принципи в бизнеса става все по-закостеняло и неоригинално.
Да разгледаме реципрочността.
Това е поведенчески принцип, който гласи, че ако някой направи нещо за нас, ние изпитваме желание да му се отблагодарим.
Когато хората от бизнеса се запознали с този модел, те измислили подходи, които често срещаме и в наши дни – да дадем на клиентите нещо безплатно и те ще бъдат по-склонни да направят покупка.
Ето защо получаваме мостри, ваучери или безплатни пробни периоди.
Но трябва ли да продължаваме да използваме реципрочността в бизнеса по този скучен, еднообразен и изтъркан начин?
Може би, но не е задължително.
Нека да илюстрираме нещата с пример.
Имало един човек на име Джо, който се нуждаел от нови дънки.
Джо отишъл в първия магазин, който видял в търговския център и след като бил затрупан от милион възможности за избор, накрая избрал един чифт и го пробвал. Дължината била точна и дънките прилепнали към задните му части достатъчно добре, за да впечатли Ема, колежката, в която бил влюбен. Въпреки това не искал да купи първия чифт, който пробвал, затова решил да разгледа и магазина отсреща.