Казват, че “нещата, които притежаваме, в крайна сметка притежават нас”. Затова сме склонни да приписваме много по-висока стойност на нещата, които чувстваме за свои, просто защото са си наши.
Но има нещо, което е много любопитно… Нещо, което може да използвате, за да приложите този принцип и във ваша полза!
И то е, че лесно може да предизвикате това чувство на притежание у клиентите, дори онлайн? Така те ще видят още по-голяма стойност в продукта ви и е по-малко вероятно да поискат да го оставят.
Ще поискат да го имат!
В следващите редове ще ви покажем как.
От този материал ще научите:
- Как и защо работи ефектът на притежанието
- Как дори идеята за притежание може да накара продукта ви да изглежда още по-ценен в очите на клиентите ви
- 3 различни начина да приложите тази човешка слабост онлайн – особено полезно ако имате електронен магазин
Още полезни ресурси
Тактики, които да приложите:
- 5 тактики от поведенческата психология, които използват от Ogilvy, за да увеличат продажбите на картофки с 56%
- Social Commerce – как да използвате най-новия канал за приходи в онлайн търговията [трендът за 2022]
- 12 вечни закона на онлайн търговията – нарушавайте ги на своя отговорност [ИНФОГРАФИКА]
- Онлайн бизнесът е като сърфа – как да яхнете вълната…
От време на време всички ставаме сантиментални, но когато става въпрос за материални неща, този сантимент се проявява още по-силно.
Само си помислете за 40-годишния москвич, който прашасва в гаража на дядо ви през последните 10 години, просто защото не искате да се откажете от него. Или за онази тениска от тийнейджърските ви години с любимата ви група, на която вече има повече дупки от швейцарско сирене. Ние просто не можем да оставим тези неща.
Защо ли? Защото са си наши…и спомените с тях също.
Чувстваме се техни собственици. Ние сме им притежатели.
Не само че не искаме да се откажем от нещата, които притежаваме, но и им приписваме и по-голяма стойност.
Това се нарича ефект на притежанието и може да изиграе огромна роля в маркетинговите кампании като увеличи продажбите ви.
Но как да дадете на клиентите си нещо, преди още да са го купили, така че да почувстват, че го притежават и след това да го оценят още повече?
Класическият пример е…