“Съвместен маркетинг без разрешение” е нетрадиционна тактика, с която ще печелите повече, издигайки другите (с 0 лв разходи)

Това е тактика, за която вероятно не сте чували.

Много от най-добрите маркетолози отдавна я прилагат.

Тя едва ли има име, затова ще ѝ дадем.

Нарекохме я “съвместен маркетинг без разрешение“.

Ето какво представлява:

Това е целенасочено, умишлено съюзяване от ваша страна с други марки (без да ги питате за разрешение), като ги популяризирате и споменавате в своите дигитални канали.

Не звучи логично, нали?

Да хвалите други бизнеси…

Защо по дяволите да го правите?

Нека обясня:

В случая прилагаме принципа на инверсията, за да получим обратното на т.нар. спечелени медии (Earned Media) – когато вие сте този, който успява органично да си спечели вниманието на някой друг.

Earned Media са всички материали и постове, написани за вас или бизнеса ви от други хора и бизнеси, за които не сте платили.

Каква е ползата ви?

Добра воля, авторитет и потенциална реципрочност.

Например:

  • По време на интервю споменавате излизането на нов продукт във вашата ниша, който зрителите биха намерили за полезен.
  • Когато пишете статия или пост споделяте например, защо стратегията за имейл маркетинг на друга фирма е успешна.
  • По време на конференция (или уебинар) включвате слайдове с примери от качествена марка, която има афинитет към собствената ви целева аудитория (и към тази на събитието). 
  • Всеки път, когато сте на гости на някой подкаст споменете и други ваши колеги, които се справят чудесно – също като вас.

Понякога (но не достатъчно) в личния си профил правя съвместен маркетинг без разрешение като давам непоискана любов на някои от любимите ни партньори, подкрепящи развитието на бизнеса ни:

При толкова любов и споменавания реципрочността е гарантирана!

За маркетолозите и бизнесите, които вече правят това, ползите от “съвместният маркетинг без разрешение” са очевидни.

Но за маркетолозите, които са обучени (или инструктирани) никога да не дават трибуната си на други фирми – безплатно, това е трудна задача.

WordPress поддръжка

Подсигурете работата на сайта си!

Професионалната WordPress поддръжка покрива поредица от сценарии, при които е вероятно да имате нужда от експертно съдействие за сайта си.

Но да погледнем отвъд традиционното…

Всички се конкурираме за внимание.

Споменаването на друг източник размива брандинга, запомнянето на марката ни се затруднява, а привличането на трафик намалява.

Съществува дори риск другата марка да е направила нещо ужасно (или да го направи в бъдеще) и вашата компания да изглежда зле.

Има ли обаче риск никога да не се възползвате от тази тактика, само защото ви е страх да бъдете различни?

Абсолютно:

  • Ако никога не споменавате други марки в категорията си, рискувате да започнете да звучите прекалено рекламно.
  • По-лошото е, че ще започнете да изглеждате и ненадеждни в своята ниша, защото не желаете да отдадете дължимото на другите.
  • Когато не споменавате другите, обикновено и те не споменават вас. Реципрочността е основен принцип на човешката психология и ако умишлено премълчавате, когато може да отдадете заслуженото, вие се лишавате от възможността да участвате в разговори с голяма добавена стойност за всички страни. И за бранша ви.
  • И накрая: марката ви (лична или фирмена) може да изглежда невежа и незапозната с това, което се случва в сектора ви, и следователно недостойна за по-нататъшно внимание.

Когато разпознавате други качествени бизнеси, които споделят вашата аудитория, но не са ви преки конкуренти, демонстрирайте, че обръщате внимание на новите тенденции, и че сте отворени за сътрудничество.

Това е начин с малко усилия и без пари да разширите пазарния си дял, да увеличите доверието и авторитета си, както и да си гарантирате, че посланието ви ще намери отклик и сред нови аудитории.

И не на последно място:

Почти никой не го прави!

Представете как ще изглеждате в очите на потенциалните си клиенти и в тези на конкурентите си, ако започнете да прилагате “съвместния маркетинг без разрешение”… Това променя играта.

И ще ви отличи радикално.

Започва най-интересната част…

Ще ви споделя три варианта за използване на “съвместния маркетинг без разрешение” с добавени примери към всеки от тях.

Да започваме…

#1. Издигнете бранда си в очите на другите


Кори Хейнс, основател на общността Swipe Files, е майстор на “съвместния маркетинг без разрешение”. Кори го определя като:

Подход, при който първо давате на хората и бизнесите, с които евентуално искате да си сътрудничите в бъдеще.

Ето и два примера:

Благодарение на тази тактика първият гост на Кори е Ранд Фишкин
  • Подпомагайте другите. Давайте им безплатни съвети, за да изградите взаимоотношения: Кори редовно се ангажира със съдържанието на други експерти в Twitter (включително и на Ранд Фишкин) – усилва стойността на постовете им, отговаря с ценни прозрения. И когато Кори стартира подкаст и покани Ранд да бъде първият му гост, той лесно каза “да”. Това е и супер ефективна LinkedIn стратегия.
  • Споделете линкове като повод за потенциално сътрудничество: В това ръководство на SavvyCal за асинхронна работа, Клер Емерсън е включила и други SaaS инструменти, които добавят стойност по начин, който е полезен за читателя. Така тя споменава не само своята, но и няколко други компании. И сега някои от тях – ZipMessage, Yac и Notion – ще си партнират със SavvyCal в съвместни кампании. 

Красотата на тези примери е в това, че те не изискват никакъв бюджет. Успешни са благодарение на мисълта и времето, вложени в усилието да издигаме подходящите и желани партньори.

И все пак…

🚨 Споменавайте разумно имената на другите:

За да приложите тактиката правилно, уверете се, че споменавате бизнеси, които са тясно свързани с темата и че не внушавате фалшива добронамереност. Използвайте органични споменавания на марки, които са изключително релевантни на аудиторията, за която пишете или са подходящи допълнения към вашия продукт или услуга.

Така хем ще са от истинска ползва на читателя. Хем ще отворите вратите си за потенциални възможности и партньорства.

#2. Покажете стойността на продукта си в контекста на помощта, която сте получили от друг продукт


Не е необходимо да представяте казус, за да покажете стойността на продукта или услугата си (разбира се, по-добре е ако имате такъв).

Това, от което се нуждаете са ясни примери, които демонстрират вашата стойност във възможно най-подходящия контекст.

Например:

  • Разкажете какво сте използвали (продукт, услуга, инструмент), за да се подготвите за дадено събитие, изложение или участие.
  • Споменете други хора и бизнеси, демонстрирайки как опита или услугата им ви помага да постигате по-добри резултати:
Не очаквайте винаги да получавате нещо насреща…

#3. Покажете как вашия продукт, заедно с друг в нишата ви, работите заедно, за да решавате проблемите на потребителите си


Ако компанията ви създава нова категория или ниша (нещо като gong.io например), вместо да се сблъсквате с преки конкуренти (като Lyft срещу Uber), за вас е много по-изгодно да споменете неконкурентни компании, които обслужват същата ниша. Така свързвате марката си с познати имена, като оставате в контекста на вашата индустрия.

Например: 

От компанията Суперхостинг.БГ създават съдържание за това как тяхната услуга може да се използва с друг инструмент – WordPress.

В тази категория от статии те обясняват как да си създадете работещ сайт като използвате и двата инструмента.

Този пример за съвместен маркетинг без разрешение подготвя сцената за контекста, в който Суперхостинг.БГ играе по-широка роля, помагайки на всеки потенциален собственик на онлайн бизнес бързо и безпроблемно да създадете свой собствен онлайн магазин.

Друг пример за подобно позициониране:

Клуб Мастърхак и платформата Circle, с чиято помощ създадохме и поддържаме една от най-активните дигитални общности в България – два продукта, които заедно помагат на читателите ни да се обединяват.

🌊 Надигащият се прилив повдига всички кораби…


Ключовите показатели за ефективност тук са дългосрочни.

Можете да следите метриките за ангажираност и да създавате релевантни споменавания, но ще е трудно да обвържете тези допирни точки с растежа на бизнеса. И все пак, както при всяка добра маркетингова тактика, ще разберете веднага, когато попаднете на нещо.

Помнете:

  • Когато издигате другите, вашите резултати също се подобряват.
  • Срещите с потенциални партньори стават по-лесни.
  • Авторитетът в нишата ви се увеличава.

Опитайте.

Вълната ви ще повдигне всички кораби…


ProTip: ако приложите маркетингът на позволението спрямо клиентите си, и към него добавите съвместния маркетинг без позволение, спрямо партньорите си – ще си осигурите нечестно предимство, за което другите могат само да мечтаят.


С подкрепата на СуперХостинг БГ:

Този материал и рубриката ни Ecommerce достигат до вас благодарение на подкрепата на СуперХостинг БГ. Компанията предоставя на читателите ни и промо код за 10% отстъпка при поръчка на следните нови услуги за период от 12 месеца:

  • Онлайн магазин с Shopiko – план Старт, Бизнес и Про + един домейн от областите .com, .net, .org, .biz или .eu;
  • Хостинг план СуперСтарт, СуперПро и СуперХостинг + един домейн от областите .com, .net, .org, .biz или .eu.

Промо кодът еLIFEHACK10

Рубрика eCommerce с подкрепата на SuperHosting.BG | © lifehack.bg

Възстанови паролата:

Логни се в
Мастърхак
Печели с УМА, не с времето си
БЕЗПЛАТЕН БЮЛЕТИН
"Бюлетинът, за който мечтаех..." - Цвети Тодорова
Инструменти, идеи и похвати, непознати за останалия свят
*въведете имейл → кликнете на бутона → проверете пощата си → вземете подарък
★★★★★
Печели с УМА, не с времето си