Gmail прави все по-трудно да достигнем до основния Inbox. Особено сега с новите изисквания за верификация, които въведоха с Yahoo.
Затова ако не искате имейлите ви да влизат в папка спам, трябва да оптимизирате домейна си така, че да минава верификациите, изисквани от най-популярните имейл клиенти. И не само…
В това ръководство ще ви покажа точно как.
Ще научите в детайли всички тактики и инструменти, които приложихме, за да подобрим резултатите от имейл маркетинга ни.
Започвам с нещо много важно…
#1. Факторите, които могат да ви вкарат в СПАМ:
Основните са:
- Брой получени оплаквания за спам: потребителят маркира имейла ви като спам. В Gmail това вече е много удобно – на 1 клик разстояние от заглавието на имейла…
- Съдържанието на имейла – брой на линковете, html код, прекалено много изображения, спам думи, бутони и т.н.
- Изпращане на голям брой имейли за определен период от време: при над 5000 имейла / ден, в сила влизат новите правила на Gmail.
- Инфраструктурата използвана от вас – сървъри, репутация на домейна и IP адреса, SPF, DKIM, DMARC верификации и т.н.
- Полезна информация и хигиена на списъка.
📚 РЕСУРС: повече за техническите изисквания може да научите от този експертен материал на СуперХостинг.БГ
Следват най-добрите практики за изпращане на имейли, които ще ви помогнат да достигате до повече входящи кутии (Inbox):
#2. Най-важните технически верификации
Независимо колко полезно и изчистено е съдържанието ви, днес по-лесно отвсякога може да попаднете в папка СПАМ.
Но не се притеснявайте…
В следващите редове ще ви покажа как да подобрите бюлетина си.
Без кодиране и без сложни технически изисквания.
Ето и първата стъпка…
Верифицирайте следните протоколи:
- SPF е протокол, който определя кои имейл сървъри са оторизирани да изпращат имейли от името на даден домейн.
- DKIM е метод за криптиране на дигитален подпис в заглавието на имейла, който позволява на получаващия сървър да верифицира автентичността на изпращача.
- DMARC е протокол, който помага да се защити домейна ви от изпращане на фишинг и спам. Той позволява на получаващите имейл сървъри да проверят дали даден имейл е изпратен наистина от вас, като се базира на вашите SPF и DKIM записи.
Ето и инструменти за проверка на настоящия ви статус:
- Проверка на SPF статуса на вашия домейн – инструмент
- Проверка на DMARC статуса на домейна – инструмент
- За проверка на текущия спам статус на домейна ви, използвайте този инструмент (или този) и вижте видеото:
- DKIM Validator ще ви покаже дали SPF и DKIM работят правилно и ще видите резултата си за спам на вашето имейл съдържание.
Дори и да сте верифицирали горните протоколи, съдържанието ви също може да бъде причина имейла ви да попадне в “черната дупка”…
За целта можете да тествате и с това:
- Mail-Tester е инструмент за проверка на съдържанието на вашия имейл. Ако се каните да пускате такъв до абонатите си, преди да го направите просто го изпратете до идентификатора, предоставен от mail-tester и той ще ви покаже къде има проблем.
🚨 ВАЖНО: След като установите статуса на тези протоколи, следващата стъпка е да ги верифицирате. Ето как става това:
Ако имате хостинг с добър съпорт, това, което трябва да направите е просто да им пишете като ги помолите да верифицират домейна ви.
Точно това направих и аз – писах на СуперХостинг.БГ:
ProTip: Направете си шаблон за бюлетина, за да го подготвяте по-бързо и, за да не се налага всеки път да тествате съдържанието си. Тествайте и как изглежда имейла ви на телефон.
🔥 ПОЛЕЗНО: вижте как да разберете в коя папка ще попадне имейла ви, още преди да сте го пратили – видео урок.
А сега следва по-креативната част.
Съвети, които ще ви осигурят повече отворени имейли и 💰
#3. A/B тестове на заглавията…
Преди да си помислите “пич, това няма нищо общо с процента на доставяне, а с този на отваряне“, изслушайте ме…
Gmail, Yahoo, Outlook и т.н. използват броя изпратени имейли като фактор за т.нар. разполагане на имейла по различните папки.
Какво имам предвид:
Да речем, че имате 10 000 контакта, които използват Gmail.
Когато пишете до всички 10 000, Gmail разглежда това по 3 начина…
- Колко общо имейла трябва да бъдат доставени
- Как цялата група се ангажира (или не) с вашия имейл
- Как отделният потребител се ангажира (или не) с вашия имейл
С други думи:
При изпращането на имейл до по-голяма група, вече сте в неблагоприятно положение, когато става въпрос за доставяне на имейл.
A/B тестването е лесен начин да сведете този списък (10 000 души) до по-малка група, което обикновено води и до по-добри резултати.
Извод:
Тестването на 2 имейла с различни заглавия води до намаляване на “общия обем на изпращане” от 10 000 на 5 хил. в очите на Gmail.
Има и допълнително предимство:
Така може да тествате различни видове заглавия, за да видите дали има специфичен формат и дължина, на които аудиторията ви реагира.
***
Следва една от най-печелившите ми практики…
Благодарение на нея вземам всички пари от масата.
#4. Пратете го 2 пъти, но с различно заглавие…
Повечето онлайн бизнеси дори не се сещат да го направят…
Тактиката е елементарна, но и много печеливша: ако не я бях прилагал, щях да изгубя (средно) около 20% от приходите, постъпили по имейл…
Всеки инструмент за имейл маркетинг има такава функция.
Това е опцията за повторно изпращане на един и същ имейл до тези, които не са отворили или не са кликнали на линк от първия.
Ето как изглежда в MailPoet:
Различното в случая е, че при втория имейл задавам ново заглавие, за да се отличи писмото в пощенската им кутия.
Така с едно и също съдържание може да подобрите всички показатели и дори да удвоите оборота си (ако е промоция)…
🔥 Ето няколко любими варианта за “сбиване” на заглавие:
- Персонализирано срещу общо – в случай, че имате имената им
- Любопитство: Как мързеливец като мен постигна толкова много…?
- Брой, стъпки, процес или времева рамка (5 начина да… или 10 секунди могат да… или 5 стъпки за трайна…)
- Голямата полза – Система, която помага на малки бизнеси да печелят повече
- Дълго срещу кратко (шокиращо) заглавие
Следващият съвет е фундаментално важен…
#5. Изградете добра репутация
Нека уточним нещо…
Колкото и да се стараете, колкото и полезни имейли да пишете – винаги ще има хора, които ще ви харесват и такива, които ще ви мислят за спамър. Обратната връзка е важна, но не се подвеждайте по няколко коментара или отписвания, за да не пропуснете ползи…
Добрата новина: ще има и такива хора (обикновено по-голямата част), които ще чакат с нетърпение всеки ваш имейл:
Това са хората, на които служите!
Винаги се стремете да бъдете максимално полезни като не забравяте и да продавате – в крайна сметка това е бизнес…
Формулата е: помощ → помощ → помощ → оферта.
Но ако някой е влязъл само заради безплатната ви книга, следващият съвет ще ви помогне да се отървете от него (не е вашия човек)…
ПОЛЕЗНО: научете как увеличихме годишния си оборот с 15% чрез транзакционни имейли, които продават вместо нас →
#6. Направете отписването наистина лесно…
Всъщност, Gmail вече го направи…
Отскоро има “удобен” (за абонатите) бутон, с който могат да се отпишат от бюлетина ви само с 1 клик.
А още по-лошо е ако ви маркират и като спам:
Но нека това не ви спира да тествате!
Нямате нужда от мъртви души…
Ето защо хигиената на списъка е важна.
Повечето софтуери могат автоматично да отписват неактивни абонати, които не са взаимодействали с имейлите ви от 3 до 6 месеца.
Ако и вие имате такава, активирайте я!
Опитайте да върнете и не-ангажираните.
Повечето софтуери имат и опцията “re-engage“, където може да създадете автоматизация, с която да се опитате да ре-активирате неангажираните абонати. Ето как изглежда нашата:
Някои контакти трябва да изтриете сами…
Особено, когато става въпрос за т.нар. hard bounce и soft bounce.
Ако вашият софтуер за изпращане на имейли не премахва автоматично акаунти, довели до hard bounce, направете го ръчно.
Ето и какво означават тези две понятия:
- hard bounce – имейлът не успя да бъде доставен поради постоянен проблем (напр. грешен имейл адрес) и сървърът няма да прави повече опити да завърши доставката.
- soft bounce – имейлът не успя да бъде доставен поради временни проблеми (напр. пълна пощенска кутия) и сървърът ще направи повече опити да завърши доставката.
Съвет: осигурете на абонатите си ясни очаквания.
За целта следвайте график. Пускайте бюлетина си в един и същи ден. Нека знаят какво и кога да очакват. Ние изпращаме всеки вторник + втори път в четвъртък (тактиката по-горе).
#7. Доставка на имейлите през WordPress
Ако пускате имейл бюлетин през WordPress, като използвате настройките по подразбиране, ще имате проблем с доставката.
WordPress използва PHP функцията за поща за изпращане на имейли и е известно, че това създава доста проблеми.
Това е така, защото хостинг плана ви може да не позволява да използвате сайта си и за имейл маркетинг (заради ресурсите).
Как да решите този проблем?
Като използвате услуга като MailPoet, която вгражда целия процес по имейл маркетинг в сайта ви, а платената версия ви позволява да пращате имейли през техните авторитетни сървъри (или външна услуга).
Изводът:
Ако движите онлайн бизнеса си през WordPress, съветвам ви да не изпращате бюлетина си директно през него.
ProTip: за доказателство пред членовете на нашия клуб, че сайта ни реално е изпратил имейл до тях при изтичане на абонамента или при подновяването му, използвам този инструмент, който прави лог файл за всеки изпратен имейл от сайта ни.
За автоматизация на транзакционни имейли използваме AutomateWoo… В настройките на всеки сценарии винаги слагам отметката на “транзакционни“, тъй като това спомага те да се приемат от филтрите като важни административни имейли:
#8. Споделен или Собствен IP адрес
Вашият IP адрес също влияе върху репутацията ви.
Платформите за изпращане на масова поща като Mailchimp предлагат по подразбиране споделени IP адреси, които се използват от стотици или хиляди други техни клиенти. Това поддържа цената на услугата ниска, но не ви дава никакъв контрол върху вашата IP репутация.
Ако имате хиляди контакти в списъците си и трябва редовно да се свързвате с тях, помислете за инвестиране в собствен IP адрес.
Това ще ви даде пълен контрол върху вашата репутация.
Тук обаче има една тънкост…
Важно е да не изпращате на целия списък имейл още на първия ден, след като го активирате. Сървърите, които получават имейлите ви трябва първо да бъдат обучени (затоплени) кои сте вие и че това, което изпращате е законно и желано от вашата аудитория.
Умните бизнеси започват с изпращане на малки партиди имейли до някои от своите контакти и стъпка по стъпка увеличават обема.
Това има общо и с практиките за…
#8. Изпращане на студени имейли
Ако ще изпращате студени имейли, никога не използвайте за имейл основния си домейн. Купете си някакъв близък до него…
След което постепенно го затопляйте.
Правете това като изпращате малко на брой имейли до хора, които сте сигурни, че ще го отворят (за около месец).
А най-добрата практика е да ви и отговорят на изпратените имейли.
В началото може да използвате приятели, на които да им ги пращате, за да затоплите новия си адрес.
► Добри практики за затопляне на нов имейл според Brevo.
► За добрите практики при студени имейли, следете този ресурс.
ПОЛЕЗНО: как да създадете перфектната PopUp реклама, която продава и събира имейли: личен опит, примери и инструменти →
✅ CHECKLIST с допълнителни съвети:
🟩 Персонализирайте полето „От“ [Христо от Лайфхак]
Един от изпитаните методи за увеличаване на отворените писма е да включите името на вашата компания и името на подателя.
🟩 Направете си анимиран аватар:
Става супер лесно…
Отваряте Canva, задавате за размер квадрат, слагате първата снимка, дублирате слоя, след това другата снимка и записвате като GIF.
🟩 Изпратете приветствено съобщение:
Веднага след като някой се абонира за вашия бюлетин или си купи нещо от вас, уведомете го какво трябва да очаква от имейлите ви…
Преди няколко дни си купих онлайн услуга за 500 лв…
Няколко дни след това нито получих имейл за потвърждение, нито някой ми се обади – нищо. Почувствах се все едно някой ме прави на идиот.
Случи се и с един клуб за предприемачи, в който се записах… Преди да платя абонамента получих голямо внимание през LinkedIn.
След като платих получих едно нищо + достъп до някакъв пуст Дискорд сървър. Почувствах се прилъстен и изоставен 😀
Не бих искал никой от нашите абонати да се чувства така…
ВАЖНО: напомнете им да преместят първия ви имейл в основната си папка, за да може всеки следващ път да влиза в нея. Насърчете и отговорите на имейлите си като в края зададете въпрос…
Покажете им как с анимирано GIF-че:
🟩 Избягвайте спам заглавията:
Не прекалявайте с използването на гръмки изрази само, за да накарате хората да отворят имейла ви. Известно е, че спам филтрите вземат под внимание заглавието, форматирането и съдържанието.
Така че дори и да имате страхотна репутация, пълен набор от удостоверявания и силно ангажиран списък, изпращането на имейл със заглавие „СПЕЧЕЛИ 100 хиляди лева за 1 месец, без никакъв риск“ вероятно ще попадне на място, в което не искате.
💻 CHECKLIST с инструменти за имейл маркетинг:
- За имейл маркетинг и бюлетин в момента използваме ZagoMail – преди бяхме с MailPoet, но проблем с бутона за отписване ме принуди да търся друг вариант. За алтернатива вижте Brevo или MailerLite.
- За техническата част се доверяваме на съпорта на СуперХостинг.БГ
- За автоматизации при различни сценарии, свързани с продуктите ни, както и аз транзакционни имейли – AutomateWoo Пробвайте и този.
- За персонализиран дизайн и визия на административните имейли на Woocommerce – ползваме това.
- За писане на заглавия ползвам наш инструмент + swipe файл с колекция от събирани с годините заглавия в Notion.
- За вдъхновение използвам този ресурс + този.
Пропуснах ли нещо?
Добавете го в коментарите…
Нека направим ръководството още по-полезно!
Благодаря 🙂
***
P.S. ако този материал ви беше полезен, споделете го на колегите си и бъдете героя, който ще им помогне да подобрят имейлите си.
С подкрепата на СуперХостинг БГ:
Този материал и рубриката ни Ecommerce достигат до вас благодарение на подкрепата на СуперХостинг БГ. Компанията предоставя на читателите ни и промо код за 10% отстъпка при поръчка на следните нови услуги за период от 12 месеца:
- Онлайн магазин с Shopiko – план Старт, Бизнес и Про + един домейн от областите .com, .net, .org, .biz или .eu;
- Хостинг план СуперСтарт, СуперПро и СуперХостинг + един домейн от областите .com, .net, .org, .biz или .eu.
Промо кодът е: LIFEHACK10
Рубрика eCommerce с подкрепата на SuperHosting.BG | © lifehack.bg