15 стратегии за писане на незабравими рекламни и всякакви други статии [1 част]

рекламни статии,маркетинг стратегии

Не бъдете посредствени – става въпрос за вашия бизнес! 

Да разбираш от SEO е страхотно.

Да разбираш от копирайтинг също. Но да умееш да боравиш и с двете би било перфектно!

Ако успееш да усвоиш добре и двете може да си залепиш голямо S на гърдите, защото тогава никой няма да може да те спре.

Днес имам няколко неща за вас, които ще ви дадат супер мощни маркетингови сили.

Това е поредица от 2 части с общо 15 от най-добре работещите техники за създаване на незабравими рекламни статии, които може да използвате веднага – без да е необходимо да сте специалист!

Към втора част >>


#1 Използвайте сайтове като Udemy, за да направите съдържанието си 2-3 пъти по-атрактивно

Вижте:

Повечето хора смятат, че добрият копирайт се базира просто на писането на дума след дума. Но най-добрите практики показват, че СТРУКТУРАТА на вашето съдържание е толкова важна, колкото и написаното в текста ви.

А какво по-добро място за намиране на доказано работещи структури от световно известно място като Udemy, където хората гласуват с парите си?

udemy
Udemy е сайт, предлагащ огромен набор от онлайн курсове на най-различни теми, където може да се учите дистанционно

Ето как може да използвате съдържанието на Udemy, за да направите съдържанието си 2-3 пъти по атрактивно:

Първо, влезте в сайта и въведете желаната ключова дума в търсачката.

За целта на нашия тест представете си, че ще пишете пост за фотографията. В случая въведете в полето за търсене английският еквивалент – “photography”.

Udemy ще ви покаже всички свои популярни курсове на тема “Фотография”.

Бележка: вероятно се питате защо да гледаме какво пише в Udemy, след като е на английски? Да, прави сте да си задавате този въпрос, но нека си припомним какво казахме по-рано – става въпрос за СТРУКТУРА, а не толкова за самия текст.

Best Online Courses _ Udemy_2015-09-12_21-23-45

Следва – изберете онези курсове от секцията Popularity с повече ревюта. В нашия случай нека да изберем “Photography – Become a Better Photographer“:

Веднъж като изберете курс, вижте колко хора са се записали за него!

Както може да видите в нашия случай – над 6000 човека са се регистрирали за участие в този курс по фотография за начинаещи. Това са си доста хора, нали?

Photography tips for DSLR, Mirrorless and Compact Camera Users - Udemy_2015-09-12_21-27-05

Започвате ли да разбирате колко полезно може да бъде това?

Това е съдържание, за което над 6000 човека са дали от парите си, за да имат достъп до него!

Ето и истинската магия на тази стратегия

Не е нужно да откривате топлата вода или да седите с дни и да се вайкате как да привлечете погледа на читателите си. Просто влизате в Udemy или друг сайт с подобни курсове, отваряте най-популярните и започвате да разглеждате структурата им, защото хиляди хора вече са гласували за тях с портфейлите си.

Сега:

След като намерите популярен курс, скролирайте до секцията “Curriculum”

Точно тук ще откриете структурата, която доказано работи и може да използвате във вашия следващ пост на тема фотография за начинаещи:

Photography-tips-for-DSLR,-Mirrorless-and-Compact-Camera-Users---Udemy_2015-09-12_21-26-50

Може да си преведете директно структурата на курса или пък да използвате отделни парчета от изреченията, за да оформите вашите под заглавия.

Този и този инструмент ще ви помогнат да отсеете необходимото.

Вече имате готови работещи структури за под теми и заглавия на рекламната ви статия например. Остава само да ги използвате. Преди това обаче, уверете се, че сте хвърлили око на следващата техника от списъка…

Важно: точно този подход може да приложите и ако сте решили да създавате е-книга. Просто няма по-добър ресурс за главите в книгата ви от сайт като Udemy, където курсовете, точно както в книгите, са разделени на глави.

#2 Добавете “кукички”, за да увеличите времето прекарано от потребителя на вашата страница

Когато някой попадне на сайта ви от Google могат да се случат две неща:

Или напуска веднага…

…или започва да кръжи любопитно наоколо.

И когато хората се залепят за вашата страница като с лепило, Google си мисли:

Това е една страхотна страница. Ще я качим нагоре в резултатите.”

Но когато хората напускат сайта ви все едно бягат от потъващ кораб…

Тогава Google ще се стовари като камък върху вас.

google-bounce-rate

Каква е основната идея тук?

Ако искате да се класирате добре в търсачките, трябва да задържите хората във вашия сайт. Всъщност, това е добре не толкова за класирането, колкото за бизнеса ви!

Но как?

Авторът на backlinko.com препоръчва да използваме наречените от него “Bucket Brigades” – думи и фрази, които задържат хората по-дълго на вашата страница.

Аз обаче ще ги нарека “кукички”, тъй като те са си точно такива…

Например:

Ако се разходите из по-популярните блогове, в много от тях ще откриете, че доста от параграфите започват и свършват с много кратки думи или изречения (socialtriggers.com е типичен пример, backlinko също). В началото на тази статия също ги приложихме:

Точно това са “кукичките” – бързи словесни куршуми, които парализират бутона back

Ако това са общи приказки за вас, нека видим какво точно представляват думите, които нарекохме “кукички”

Вижте тайната на “кукичките” или продължете напред

Това е стара копирайт тактика, която първоначално се е използвала, за да задържа погледите на читателя върху текстове, целящи продажба.

Лично аз често използвам тази техника и резултатите са доста добри.

Средното време на страница в lifehack.bg е около 3 мин.

В доста от статиите тук, по-високото от средното време за престой се дължи до голяма степен и на думите кукички, които използваме.

Време е да ви покажем как да ги използвате и вие, за да увеличете времето за престой на читателите попаднали на рекламната ви или друга статия.

Първо, намерете онези места в съдържанието, където е по-вероятно читателя да натисне back бутона на браузъра си…

…и хвърлете кукичката.

Започнете с вашето интро, както направихме и ние в случая.

Може да използвате кукичките и по средата на съдържанието ви. Ето и още един пример от backlinko, който супер успешно прилага тази стратегия:

bucket-brigade-example

Какво всъщност трябва да направите: Където смятате, че имате секция от текст, която може да отегчи читателя и той да напусне сайта ви, добавете кукичка!

Може да си измислите свои собствени или пък да използвате класическите:

  • Ето какво ще спечелите:
  • Сега:
  • Вижте:
  • Какъв е смисъла?
  • Може би се чудите:
  • Това е страхотно:
  • Ще става по-добре/зле:
  • Но тук проблемът е:
  • Как ще стане това?
  • Искате ли да знаете коя е най-добрата част?

След този лесен, но супер ефективен трик, може да преминем към техника № 3

#3 Добавете тези думи към вашето съдържание (и направете Google щастлив)

Днес на супер умния Google не му пука колко пъти повтаряте ключовата си дума в статията. Вместо това, той обръща все повече внимание на т.нар. Latent Semantic Indexing (LSI) – думи, чрез които се извлича темата на съдържанието.

Всъщност, това наименование е по-сложния начин да наречем синонимите в текста.

Точно тези LSI думи помагат на Google да разбере за какво става дума в статията.

Например, да речем че търсите в Google “коли”.

От къде Google да знае че търсите за:

  • Коли като превозно средство
  • Филми с коли
  • Тунинговане на автомобили
  • Или канадската служба за регулиране на авиацията (CARs)

Отговорът? LSI думите.

Например, когато Google види страница с LSI думи като тези…

LSI-Keywords

…той добре разбира, че става въпрос за колата, която карате.

Но когато види страница като тази…

lsi-keywords-2

…той добре осъзнава, че става въпрос за филм с коли.

Ето как да добавите повече LSI думи във вашето съдържание?

Нека ви обясня с пример:

Да речем, че ключовата ви дума в рекламната статия, която се каните да пуснете в lifehack.bg е “ремонт на лаптопи”. Първо, потърсете за тази фраза в Google:

ремонт на лаптопи - Google Търсене_2015-09-12_15-12-28След това сканирайте за удебелените (bold) думи и фрази, които не са ваши таргет ключови думи. Ето няколко примера от първа страница за “ремонт на лаптопи”:

ремонт на лаптопи - Google Търсене_2015-09-12_15-10-51

Вижте как Гугъл отбелязва чрез удебеляване думи като “лаптопи”, “ремонт на лаптопи” и “ремонт”. Търсачката прави това, защото смята, че те са МНОГО свързани с ключовата фраза, за която търсите. Или с други думи това са LSI думи.

Накрая, поръсете съдържанието си с точно тези фрази и думи!

#4 Класирайте се на челните места в Google с тази тайна SEO копирайтинг техника

Дали мога да ви обещая резултат? Определено!

Но останете с мен, за да ви разкажа…

Коя е голямата тайна, за която говоря?

Създайте свои собствени ключови думи!

Нека ви обясня:

Ако търсите своя бранд в Гугъл, вероятно ще го намерите на позиция №1:

lifehack - Google Търсене

Може и да не сте мислили за това, но името на вашата марка си е ключова дума…

…ключова дума, която автоматично се класира на първа позиция!

Но защо да спирате до тук?

Може да си докарате допълнителен органичен трафик прилагайки същата стратегия.

Почнахте да се позамисляте, нали?

Ето как използвах тази техника

Вероятно сте чували или ако сте фенове на lifehack.bg или copyblogger сте чели, за проблемът Digital Sharecropping, свързван със създаването на съдържание за социалните мрежи (може да си припомните статията ни по темата от този линк).

И въпреки, че този термин не е измислен от нас, ние го използвахме като нова дума, за да обозначим една реална виртуална опасност за всеки дигитален бизнес.

И когато потърсите в Google за Digital Sharecropping, ще видите сред първите резултати и единствения на български – този на lifehack.bg:

Digital Sharecropping - Google Търсене_2015-09-12_15-27-03

Това разбира се, не е перфектния пример. Но може да приложите самата философия на тази стратегия и да направите популярни ваши собствени ключови думи, които да са почти толкова силни, колкото и името в Гугъл на вашия бранд.

Ако искате още по-добър пример, нека разгледаме една от любимите техники за създаване на съдържание в lifehack.bg, а именно The Skyscraper (№8).

Благодарение на името на тази стратегия, нейният създател Brian Dean от backlinko.com си осигурява страхотен месечен органичен трафик именно по търсения за тази техника.

Какъв е смисълът?

Всеки път, когато разработвате нова стратегия, тактика, продукт или техника…

уверете се, че ще и сложите специално, уникално име!

Ако го направите и това ваше страхотно нещо наистина си струва, ще получите в замяна добра доза допълнителен органичен трафик.

#5 Разровете се из форумите, за да разберете ТОЧНИТЕ думи, които читателите ви използват

От личният ми опит мога да ви споделя следното:

Тъй като поддържам блогът и социалните канали на Либхер, често ми се налага да се ровя из форумите и да следя мненията на потребителите за тази марка.

Освен това, не са редки и случаите, в които си записвам определени ключови фрази (особено тези в заглавията на темите във форумите), които по-късно да използвам при създаването на съдържание за корпоративния блог.

какъв хладилник да си купя - Google Търсене_2015-09-12_16-00-06

Ето и един пример с фразата “Помогнете ми за избор на хладилник”, която се появи след търсене по “Какъв хладилник да си купя” – чудесна тема за статия, в която от гледна точка на компанията, могат да се дадат доста съвети и да се направи едно страхотно рекламно съдържание. Ето какво открих за тази фраза:

Помогнете ми за избор на хладилник

Въпреки, че този коментар във въпросния форум е положителен за бранда, то веднага се вижда и един потенциален проблем, а именно неразбирането как работи системата NoFrost. Това е страхотна идея да се направи подробна статия по темата, в която да се разяснят ползите и начинът на работа на тази система при охладителните уреди.

Както виждате ползите от ровенето из форумите са големи!

От една страна, правите мониторинг на своя бранд, от друга ще разполагате с много идеи за ключови думи и фрази, които потребителите реално търсят.

Как може да използвате тази техника за повече трафик?

Първо, оптимизирайте статията чрез техниките, които описахме по-горе. След това, преди да натиснете бутона Publish, направете си едно бързо проучване из форумите, където знаете, че потребителите коментират продукти и услуги подобни на вашата.

Вижте заглавията на темите, които ги вълнуват, въпросите, които задават и потенциалните проблеми, които имат. На база на това може да създадете съдържание, което да им помогне да вземат много по-информирано решение.

#6 Как да получите повече споделяния в социалните мрежи от всичко, което публикувате

Ето какво ви предлагам:

Да, социалните бутони в началото, в края и отстрани помагат да получите повече споделяния, но в повечето случаи те не са достатъчни. Често потребителите просто не ги забелязват – отварят, сканират, понякога и четат, след което се изпаряват…

Вместо това, препоръчвам ви да вградите в съдържанието си най-добрия приятел на копирайтъра – всемогъщият CALL TO ACTION!

Нека поясня:

Ще ви предоставя ресурси, чрез които ще може да вградите в самото съдържание на рекламната си статия бутони с призив за споделяне!

Това ще увеличи няколко пъти споделянията на статията ви, без да се притеснявате, че читателите ви няма да видят бутоните в края на поста ви и без да е необходимо да се чудите какви магически думи да измислите за финал, така че да подтикнете претрупания с информация потребител да сподели толкова изстрадания ви материал.

Ще започна с най-лесните варианти:

Може да си направите супер бутон за споделяне във вътрешността на поста си чрез услугата ClickToTweet.com. Отворете и я и кликнете на “basic link”:

Dashboard · ClickToTweet

След това превърнете супер съвета си в кликаем линк за споделяне в Twitter.

Как обаче да го направите? Тук вариантите са 2.

Може да използвате само текстов линк с надпис “Сподели в Twitter “, или предпочитания от мен вариант с ефектен бутон! Текстовият вариант е ясен.

Нека видим обаче как да си направим бутон:

От същата услуга, с която генерирахте директен линк за споделяне с ClickToTweet, копирате единствено самия линк, без нищо друго. Вижте снимката:

Link Details · ClickToTweet

След това може да оформите бутон с текст чрез CSS, с бутон-снимка или да използвате плъгина за WordPress Shortcodes Ultimate, чрез който много лесно може да си направите красив бутон в безброй варианти, точно както съм направил по-долу и аз:

Това беше за Twitter! Сигурен съм, че веднага си помислихте, няма ли за Facebook?

Естествено, че има!

След секунди ще ви дам всичко необходимо, за да си слагате, където поискате бутон за споделяне в най-използваната социална мрежа в България!

Вариантите и тук са 2 – текстов линк с призив за споделяне и красив бутон!

За да направите текстов линк за конкретната статия, ще имате нужда от специален линк, който да вградите в статията си. Ето ги и така ценният URL:

https://www.facebook.com/sharer/sharer.php?u=ПОСТАВЕТЕ ТУК ВАШИЯТ ЛИНК

Ето и как работи на практика: Сподели  icon-facebook

Как да си направим ефектен бутон за споделяне във Facebook?

Много е лесно!

Може да използвате изображение на бутон, което сте си направили в Photoshop или отново да използваме споменатия по-горе плъгин. Ето отново линка:

https://www.facebook.com/sharer/sharer.php?u=ПОСТАВЕТЕ ТУК ВАШИЯТ ЛИНК

…или пък можем да използваме удобна външна услуга като тази.

Благодарение на нея, ще може супер бързо и лесно да си направите линк за всяка една статия и да го използвате във вътрешността на съдържанието си!

Ако вече сте отворили услугата за генериране на линкове за споделяне, сте забелязали, че има опции не само за Фейсбук и Туитър, но и за Google+ и други.

Ето и резултата:

Споделете тези копирайтинг техники във Facebook ➡

С малко повече фантазия и базови умения може да си направите наистина ефектни бутони за споделяне на ключови места в рекламните ви статии!

#7 Как да хакнете Amazon или родните OLX и eMag, за повече трафик към продуктите, които продавате в сайта си

Нека да започнем с Amazon!

С гигант като Амазон никак не е лесно да правите електронна търговия – независимо дали сайта ви е на английски или на български – вече и ние се изучихме да пазаруваме от там! Въпреки този факт, дори и да сте малък сайт, който продава нещо, може да се възползвате от някои възможности, които предлагат гигантите.

Тайната?

Амазон таргетира продуктите си чрез т.нар. Long Tail ключови фрази – дългата опашка при SEO. Всъщност, това е страхотна практика не само за конкретната задача, която ще изпълним тук, но и като цяло за оптимизацията на сайта ви.

Но да се върнем на темата…

Амазон използва дълги ключови фрази, за които много от конкуренти им не знаят.

Ето как го правят (и как и вие може да направите същото):

Първо, потърсете продукт в Amazon, който и вие продавате.

Тук отново ще вземем пример от backlinko, който използва дълга ключова дума като “органична храна за кучета” (organic dog food).

Въвеждаме фразата в търсачката на Амазон:

amazon-search

Но не бързайте да натискате ентер!

Ако изчакате секунда, Амазон ще ви покаже още по-дълги ключови думи, свързани с търсеното от вас (точно както го прави и Google Suggest):

amazon-suggest

Грабнете една от тези ключови фрази и я вкарайте в търсачката на Google.

google-search-keywords

Проверете дали на първа страница тази дълга ключова фраза е по-малко конкурентно способна от тази, към която първоначално се насочихте.

Обикновено нещата изглеждат така:

google-page-authority_v1

(Може да измерите този показател чрез разширението за браузъри на MozBar)

И тъй като предположенията на Амазон за ключови фрази в тяхната търсачка почти винаги са лазерно насочени, затова и конвертират страхотно!

Накрая, просто вкарайте тези дълги фрази в страницата на вашата статия или продуктова страница (ако ползвате WordPress в полетата на SEO плъгина):

PNG-Edited-shopify_seo

Какво обаче би станало ако приложим тази тактика и в родните гиганти?

Нека видим…

Отваряме един от големите в онлайн търговията в България, въвеждаме ключовата си фраза и изчакваме секунда, за да видим какво ще ни предложи търсачката:

OLX

Не ми хрумна нещо по-оригинално в случая, но по-важна е идеята за откриване на интересни дълги ключови думи, стратегия напълно приложима и чрез нашите големи онлайн търговци, от които можем да се възползваме.

Към втора част >>


рекламни статии,маркетинг стратегииА ако имате нужда от качествена трибуна за популяризиране на бизнеса си чрез адверториъл…

изпратете ни запитване

Възстанови паролата:

Логни се в
Мастърхак
Печели с УМА, не с времето си
БЕЗПЛАТЕН БЮЛЕТИН
"Бюлетинът, за който мечтаех..." - Цвети Тодорова
Инструменти, идеи и похвати, непознати за останалия свят
*въведете имейл → кликнете на бутона → проверете пощата си → вземете подарък
★★★★★
Печели с УМА, не с времето си