Съдържанието на един сайт не е създадено да бъде еднакво.
Част от него ще стане вирусно, друга част ще спечели по-малък, но ценен трафик, трета ще остане забравена в архива.
И ако искате повече от първия вид, ако искате по-ефективни рекламни статии, ще трябва да поставите на първо място читателя, а не вашия бизнес.
И не, това не е просто клише!
Вероятно вече знаете, че един от сигурните начини да се провалите е да игнорирате нуждите и желанията на целевата ви аудитория.
Ако създавате съдържание, без да имате стратегия, без да имате точно определена цел, то промо статията ви няма да конвертира добре.
Създаването на рекламни статии, които хората да искат е предизвикателство.
Но за тези от вас, които са готови да се постараят, тези от вас, които имат волята да променят подхода си, успехът определено е възможен.
Тук ще продължим темата от първа част, която и днес ще ви даде нови идеи и супер ефективни копирайтинг техники, чрез които радикално ще промените рекламната си стратегия, превръщайки я в машината, която наистина работи за вас.
#1. Тази простичка стратегия може завинаги да промени начина, по който пишете статия
Сигурно вече знаете, че подзаглавията правят статията ви МНОГО по-лесна за четене.
Например, отдолу може да видите 2 скрийншота от 2 различни публикации:
Коя бихте предпочели да прочетете? На коя ще се задържите повече?
Така си и мислех…
Подзаглавията наистина могат да бъдат ГОЛЯМА работа.
Вече сте виждали, че повечето използват изключително кратки подзаглавия, включващи не повече от една дума. Да, това определено прецаква доброто съдържание.
Подобни стандартни подзаглавия, типични повече за упътване на телевизор, няма да накарат читателя да си каже “уау, тук има тонове полезна информация”.
За щастие има лесен начин да поправите това:
Просто включете ПОЛЗИТЕ във вашето подзаглавие.
Например, в първа част на тази поредица богато подсолихме подзаглавията с най-важните ползи, за които говорим в съдържанието. И вместо да напишем “На първо място в Google”, включихме ПОЛЗИТЕ в голяма част от изречението, което виждате отдолу:
Виждате ли разликата?
Екшън план: следващия път, когато пишете статия направете следното:
Нека подзаглавието ви да бъде изградено НАЙ-МАЛКО 25% от ползи!
След като го направите и БАМ – веднага ще привлечете погледите, които ще се задържат за много по-дълго време, отколкото ако използвате една единствена дума.
#2. Привлечете повече трафик от ключови фрази като добавите “модификатори” в заглавието
Ако искате повече трафик от т.нар. ключови думи или по-скоро фрази: дългата опашка (long tail keywords), решението е просто:
Добавете “модификатори” в заглавието
Какво е “модификатори ли”?
Това са думи, които ще ви поставят на предни позиции при търсения представляващи по-дълги фрази и по-специфични фрази. Ще ви представя тази стратегия в действие, благодарение на пример от backlinko.com, чийто автор е и нейн създател.
Браян Дийн публикува ръководство наречено: “Link Building: The Definitive Guide“.
В заглавния таг той използва името на ръководството:
В това време той си мисли:
“Това заглавие е кратко и звучи добре. Включва и таргетираната ключова дума. Това е едно страхотно заглавие за ръководството ми.”
Но както казва той по-късно: “Грешах!”
Браян бързо осъзнава, че може да привлече ПОВЕЧЕ трафик към ландинг страницата на своя гид ако добави т.нар. думи модификатори. Той разбира се го прави.
Добавя ключовата дума “SEO” към заглавието:
Благодарение на тази миниатюрна добавка, страницата му започва да се класира за ключови думи, за които НИКОГА до тогава не си е помислял да оптимизира.
Според Google Webmaster Tools, тази по-дълга ключова фраза му носи приблизително около 140 силно таргетирани посетители всеки месец.
И всичко това само за 20 секунди работа.
Как и вие да направите същото за вашето заглавие?
Първо, намерете статия от сайта си, която е с много късо заглавие (между 25-40 знака)
Добавете дума или две към заглавието, които мислите, че аудиторията ще използва в търсачката, когато търси по ключовата дума, за която се отнася статията:
Ако имате нужда от вдъхновение и не сте сигурни кои могат да бъдат думите “модификатори”, изберете си на първо време някоя от списъка:
2015 (текущата година), как да, къде, ревю, най-добрия, бърз, ръководство, упътване, съвети, лесно, повече, трикове, безплатно, новия, много
Разбира се, няма как винаги да предвидите точните думи, които най-често ще използват потребителите като модификатори, но със сигурност ще получите повече трафик ако ги използвате, отколкото ако не го правите. Точно това има значение…
#3. Изстреляйте като ракета времето, което прекарват читателите в сайта ви с тази супер интро техника
Повярвайте ми, това е една от най-добрите техники в поредицата!
В първа част говорихме за т.нар. думи “кукички”, които са сериозен елемент от тази история. Сега искам да ви покажа друга техника, която ще залепи читателите като с лепило за вашата рекламна статия.
Това е един от най-добре работещите и тествани шаблони за написването, на каквато и да е публикация – промо или част от регулярното ви съдържание:
Както може да видите от графиката по-горе “APP” (Agree, Promise, Preview) е уникално добре работеща структура, върху която да изградите материала си.
Нека разгледаме всеки елемент по отделно:
Първо имаме Съгласие.
Започнете интрото на статията с идея или концепция, за която сте проучили, че хората, които търсят в Google по темата ще се съгласят с нея.
Това ще им покаже още в началото, че вие разбирате техния проблем!
Сега, когато вече са в ръцете ви, когато кимат в знак на съгласие – време е за обещанието!
Обещанието е мястото, където трябва да им нарисувате картина на един по-добър свят.
На свят, в който техния проблем вече не съществува.
Накрая ги довършете с директен преглед на решението за тях.
Без заобикалки. Кажете им ясно какво лекарство имате за болката им.
Интрото в тази стратегия ще задържи читателите попаднали на вас, а това означава, че Google ще пожелае да показва тази рекламна статия на все повече хора.
А ние искаме точно това…
#4: Винаги включвайте призивът за действие (call-to-action) там, където емоцията е най-висока
Рекламна статия без призив за действие е като ароматен печен джолан без стръкче розмарин отгоре – някак си картината не е напълно завършена.
Разбира се, всичко зависи от целта на съдържанието ви, но ако искате наистина добри резултати и висока конверсия, включете призивът за действие под формата на бутон, апел или линкове, точно тогава, когато емоцията е най-висока.
Когато читателите ви се развълнуват от текста или видеото ви или просто смятат, че чрез на вас ще намерят решение за проблема си, вероятно ще се запитат: “къде мога да науча повече”, “как мога да се регистрирам”, “от къде да опозная автора”?
Затова, винаги, винаги казвайте на читателите си какво следва да направят.
Покажете им къде да кликнат, за да научат повече, да купят повече, да се абонират, да гледат видео, да предприемат действие, благодарение на което да спечелят повече.
#5. Три простички техники за обезвреждане на “серийните сканиращи читатели”
Не само всички ние, но дори и майките ни знаят, че подзаглавията правят съдържанието много по-лесно за четене. За да илюстрираме как помага този елемент от текста вижте същия пример, който ви показахме в началото и се уверете сами:
Ако сте човек, ще предпочетете статията в ляво.
Вижте:
Подзаглавията са само ЕДИН от начините да разчупите съдържанието си.
Списанията например използват дузина други техники, чрез които да отделят различните части на статията. Отдолу може да видите пример от списанието Inc:
И когато започнете да използвате следващите 3 техники, които ще ви споделя (вдъхновени именно от списанията), ще разберете как да спрете “серийните сканиращи читатели”, бясно препускащи през статията ви, напускайки сайта ви за секунди.
Техника #1: Отличителни области с цитати
Когото и да решите да цитирате, поставете думите му в отделен графичен елемент – кутия, така че визуално да се отдели цитата в текста. Ето няколко примера:
Техника #2: Визуално различни секции със съдържание – цветни боксове
Това е още една техника взета от списанията.
Ако искате да добавите нещо допълнително към статията, било то бележка, бонус ресурс или просто уточнение, поставете го в цветна кутия.
В lifehack.bg често използваме такива. Вижте:
Техника #3: Секция с банер в съдържанието
Тази техника е малко по-ангажираща, но определено ще направи така, че съдържанието ви да изглежда по-интересно и професионално.
Просто добавете специално направени за конкретния материал банери като тези:
Изглеждат страхотно, нали?
Може да си направите подобни персонализирани банери с Photoshop или с Canva
#6. Добавете в заглавието и описанието думи от Adwords реклами за повече кликове в органичните резултати
Това е доста интересна стратегия, която може да ни даде наготово идеи за думи, които да включим в заглавието и описанието на статията и така да предизвикаме повече кликове.
Идеята е следната:
Спрямо темата ви извадете основната си ключова фраза и я пуснете през търсачката на Google. След това добре проучете текстовете на рекламните резултати.
Помислете: основната цел на Adwords е да генерира кликове. А всички тези вече изтествани реклами са вече работещи магнити за кликове.
Защо да не ги използваме наготово?
Например: ще правя промо статия за хладилници Либхер и съответно пускам тази ключова фраза в търсачката и започвам да проучвам рекламните резултати:
Както и вие може да видите, в повечето рекламни резултати присъстват думите доставка, цени и онлайн и точно тези думи мисля да заложа в описанието на една бъдеща промо статия за охладителните уреди на немския концерн.
Например: Вижте кои са доверените търговски партньори на Либхер, които продават хладилници онлайн, на ниски цени и с бърза доставка.
Това са Adwords реклами на сериозни вериги магазини и съм почти сигурен, че преди това доста са ги тествали и са оставили тези, които конвертират най-добре.
Как да не се възползвам…
#7. Отделете два пъти повече време да измислите заглавието – супер източници на вдъхновение
“Пишете страхотни заглавия” се превърна в клише, но все още си струва да го споменем, защото този съвет е в основата на всяка печеливша рекламна стратегия.
За да конвертира едно съдържание трябва да се открои сред тълпата от други подобни на същата тема. Слабото заглавие ще направи статията ви невидима.
Брайан Кларк, Copyblogger
Нещо повече:
80% от хората никога не влизат на дълбоко в статиите, те само четат заглавията. Само двама от 10 души действително ще прочетат останалата част от съдъжранието ви.
Това означава, че ако започнете да отделяте повече време на заглавията си, най-вероятно ще увеличите времето за престой на читателите, трафика към сайта си, социалните интеракции и разбира се така важното за бизнеса ви конвертиране.
Когато става въпрос за създаване на привличащи вниманието заглавия, трябва да намерите вече съществуващи такива, които са получили значителен брой споделяния, линкове и трафик. След това може да моделирате тези вирусни комбинации от думи, за да създадете ваши собствени, още по-мощни.
Ето няколко простички неща, които могат да ви подскажат страхотни заглавия:
- Използвайте Buzzsumo.com за вдъхновение
Да, не е на български, но може да следите тенденциите във вашата сфера и да видите какво предпочитат хората по света. У нас няма да е много по-различно. Въведете темата си в търсачката и вижте най-популярните заглавия.
Препоръчвам ви и да разгледате секцията Trending Now, в която ще намерите най-популярните статии в различните категории. От там може да си вземете по нещо.
- Използвайте мощни думи
Ако искате да се клика на заглавието ви, ще трябва да използвате думи, които карат хората да действат. Думи като: умен, силен, неоспорим, мощен, ефективен, печеливш, лесен, умопомрачителен, безплатен, намален, интелигентен, бърз и т.н.
- Използвайте числа в заглавието си
Чрез различни тестове е доказано, че заглавие, което съдържа в себе си число и представлява списък от определен брой неща, има много повече потенциал да грабне аудиторията, отколкото заглавие, което не съдържа цифри. Вижте графиката:
[alert]Препоръчвам ви тази статия на Moz за числата в заглавията[/alert]Нечетните числа превъзхождат четните по конверсия в едно заглавието. Тях може да ги използвате и за по-закачливи заглавия като тези в Buzzfeed:
Друг страхотен източник на вдъхновение е Magazines.com, от където може да си вземете страхотни идеи, чрез които да откраднете вниманието на читателите.
#8. Оптимизирайте външния вид на статията си все едно е единична ландинг страница
Според Nielsen Norman Group посетителите четат средно около 20% от съдържанието на дадена уеб страница. Ако това е вярно, а то е, то работата ви е да си гарантирате, че важните точки в материала ясно ще се открояват насред целия текст.
Чували ли сте за модела “LIFT” за оптимизиране на конверсиите? Това е методика, която работи много добре на пазари с хипер конкурентна среда.
LIFT – 6 фактора за повишаване на конверсията
Моделът LIFT е свързан с дизайна на целевата страница и нейния текст, но тази концепция може да се използва с всяко друго съдържание, без значение от тематиката.
Състои от 6 елемента, чрез които ще създадете завладяващо съдържание, което конвертира изключително добре. Те са: неустоимо предложение (стойност), спешност, релевантност, яснота, какво ще загубим ако не действаме, разсейване.
Да ги разгледаме в детайли:
- Вашето неустоимо предложение
Добре дефинирания проблем е решен на половина!
Ще повишите ефективността на статията си като определите конкретен проблем от вашата дейност, на който да предоставите практическите стъпки за неговото решение.
Уверете се, че ще пишете за нещо конкретно, в което сте наистина добри, нещо което правите по-добре от всеки друг…
…нещо, което точно отговаря на ползите, които вашият продукт или услуга предоставят.
Със силно стойностно предложение, може да постигнете вашата цел.
То обаче трябва да бъде ясно и директно. Не се опитвайте да използвате твърде много думи или пък да впечатлявате излишно с не популярен език.
Внимавайте и с цифрите! Ако посочите точни цифри във вашето предложение, потребителите, които се чудят дали да станат ваши клиенти ще очакват да им предложите точно това число (не по-малко), което сте написали.
Друг ефективен начин да направите добра оферта е да предложите ясни ползи.
Поставете картите на масата, кажете какво ще спечелят клиентите и как тези резултати могат да бъдат постигнати. Ето ви пример, в който BidSketch обещава, че ще ви помогне да създадете професионално изглеждащи оферти в рамките на минути.
- Добавете спешност
Изпускали ли сте някога полет? Какво беше преживяването в този момент?
Изпуснахте ли важен ангажимент?
Никой с правилно мислене не би искал да пропусне ценен ресурс или важно събитие. Когато използвате ограниченията на наличността или късия срок в съдържанието си, хората е много вероятно да реагират. Ако разберете какво отчаяно иска купувача, то тогава ще сте в състояние да изстреляте конверсията си във висините.
Помислете и за това в какъв формат читателите ви биха искали да им предоставите желаното от тях. Чрез кратък PDF доклад, електронна книга, презентация, статия или видео. Ако знаете какво искат, но не уцелите формата, също ще загубите конверсии.
Да, създаването на усещане за неотложност в съдържанието е стар трик, който обаче все още е много ефективен. Д-р Робърт Чалдини казва, че недостига е един от стълбовете на влияние, който може да използвате, за да убедите хората.
Ако продавате е-книга и сте обявили цена за нея от 17 лв, направете я безплатна за първите 100 души, които побързат да я получат.
Този единствен акт ще увеличи говоренето за вашия продукт и ще даде страхотен начален тласък, който ще ви отлепи от нулата. Първите 100 души ще побързат да я изтеглят и да разпространят мълвата за това като горски пожар.
Може да използвате и неотложността и в заглавията си, например:
Може да използвате усещането за неотложност по много различни начини в съдържанието си. Но трябва да бъдете внимателни и да не прекалявате.
Неясната спешност само ще отведе читателите ви далеч от сайта ви.
Ето и едно изследване (първи снимки на една от книгите, която подготвяме в lifehack.bg), което показва и негативната страна на спешността:
Коя от брошурите кара хората да предприемат повече действия?
Какво се опитвам да ви кажа: в примера, използването на чувството за спешност е чрез опасната болест. В тази връзка, ако не дадете специфични инструкции, ако не кажете на хората какво точно да направят, те няма да вземат мерки, няма да действат.
- Релевантност
Представлява ли вашето съдържание онова, което читателят очаква да види? Именно това означава текста и предложението ви да са релевантни.
Много от статиите в интернет са с гръмки заглавия несъответстващи на целите на бизнеса. Разбира се, творчески настроените и креативни писатели намират начини да свързват на пръв поглед странни теми с целите на дейността ни. Например:
- 5 урока за недвижимите имоти, които научих от испански преводач
- 7 възможности за разработчиците на софтуер в бизнеса с недвижим имоти
И все пак, добре е да се придържате към основната си тема.
Съдържанието ви трябва да използва термини, ключови думи, фрази, граматически изрази, които посетителите ви очакват да видят и добре разбират.
- Яснота
Липсата на яснота в писмената работа може да затрудни комуникацията.
Ако липсва яснота, то читателите ви няма да бъдат в състояние да разберат как могат да се справят с проблемите, които обещавате да им решите.
Яснотата е знак, че добре познавате вашата тема. Ще си подсигурите яснота ако използвате текст и изображения, които се допълват взаимно. Страхотен пример за това е световно известната услуга за управление на пари Mint.com. Ето как:
Тук заглавието, снимката, бутонът и елементите на брандиране (лого, цвят и т.н.) са в синхрон с целите на бизнеса и ясно заявяват решенията, които предоставят.
- Какво ще загубим ако не действаме (тревожност)
Текстът ви трябва да създава силно желание за продукта или услугата, за която разказвате. Още от началната страница трябва да е ясно какво предлагате и как могат да го получат потребителите. Разбира се, може да използвате този вид безпокойство, за да увеличите или намалите конверсията си, защото това е нож с 2 остриета.
Ако използвате тази струна на човешкото поведение позитивно, то клиентите ви е много по-вероятно да пожелаят това, което предлагате…
…за разлика от негативното, което може да ги изплаши.
Когато канализирате нещата в положителна посока, то ще създадете силно желание или очакване у потребителите. Това ще ги вдъхнови и мотивира. Ето един пример на заглавие, което прави читателите нетърпеливи по един позитивен начин:
Instapage използва различен подход, за да предизвикват нетърпение. Вместо да използва големи заглавия като това на Bounce Exchange, те просто добавят “3 минути”.
Когато прочетох това за първи път, бях нетърпелив да разбера как някой би могъл да създаде цяла ландинг страница толкова бързо – само за 3 минути!
Наистина ли е възможно това? Е, регистрирах се, за да разбера.
Ако мислите, че може да използвате тази емоция само в целеви страници, но не и в блог постове, то грешите. В действителност, използването на тревожността в една статия е доста по-лесно, защото може да защитите мнението си, да изложите аргументи и да представите реални казуси. Ето какви привличащи вниманието и предизвикващи тревожност заглавия създават от Unbounce, които карат читателите да кликнат:
- Елиминирайте разсейването
Режете текста си до болка. Премахнете всичко, което може да отвлече вниманието от основната ви цел – call to action бутон, линк към бизнеса ви и т.н.
Едно скорошно проучване установи, че твърде многото възможности на една страница отвлича вниманието и предизвиква объркване у потребителя.
Това директно води до намалени приходи.
И все пак, имайте предвид, че тези процеси по орязването на елементи от дизайна или съдържанието са части от една цяла наука, всъщност от 2 – потребителско преживяване и психология. В този смисъл не режете само заради самото рязане, а добре обмислете всяко подобно действие. Задайте си въпросите, преди да извадите резачката:
- Какво искам да постигна с този текст?
- Какво искам да направи читателя накрая?
Нека това ви води.
Стремете се да премахнете излишните линкове и бутони от рекламната си статия. Не поставяйте прекалено много призиви за действие. Съсредоточете се върху елементи като заглавието, списъците в статията, подзаглавията, бутоните и изображенията. Всичко излишно около тези елементи ще отвлече вниманието на читателя.
? Важни изводи
Това са едни от най-добрите 15 техники за създаване на незабравими рекламни и всякакви други статии. Време е да ги приложите на практика.
Преди това обаче не забравяйте:
Тези техники са само част от огромната работа, която ви чака.
След като създадете съдържанието си, не забравяйте да се погрижите и за неговото популяризиране, също толкова старателно, колкото като го писахте.
Лично аз добре познавам силата на маркетинга чрез съдържание. Много хора вече се възползваха от нашата платформа, за да разпространят рекламните си послания. За съжаление, много от собствениците на сайтове не се интересуват от качеството на материалите, които предоставят в други медии.
В lifehack.bg винаги сме изисквали от партньорите си да създават наистина полезни публикации, за да бъдат – на първо място полезни за читателите и след това на собствения си бизнес. Оказа се, тази формула винаги е печеливша за онези брандове, които решат да я приложат.
За останалите, които са решили да бъдат посредствени, дори да публикуват статията си в най-посещаваната онлайн медия, тя ще остане невидима за широката публика. Но ако отделите повече време на съдържанието, чрез което се промотирате, ако се опитате най-напред да помогнете на читателя, а след това той сам да иска да ви потърси – ще спечелите.
В противен случай просто си хвърляте парите на вятъра, обвинявайки аудиторията или медията за вашия провал, мързел и немарливост.
Надявам се това ръководство да ви вдъхнови да създавате уникални рекламни статии за вашия бизнес. А ако имате нужда от качествена трибуна за популяризиране на бизнеса си чрез адверториъл…