100 бизнес съвета от Денис Яхно – един от най-добрите експерти в ресторантьорския бизнес

Откровено прям, честен до грубост, активно мислещ бизнес философ, притежаващ огромна практика зад гърба си – такива хора винаги са били безумно интересни за четене. Точно затова реших да ви представя тези изключително мъдри, практични и доказани във времето…

…100 правила, които движат бизнеса на Денис Яхно

Той споделя: – Това са основните принципи от моята дейност. По тези правила живея и работя всеки ден. Защо ги публикувах? Има две причини за това.

Първата е да покажа на всички мои настоящи и бъдещи клиенти и партньори действията в моята ежедневна практика, за да си представят как водя своя бизнес. Втората причина са думите на мой клиент, приятел и надявам се бъдещ партньор за това, как човек е длъжен да сподели с другите нещо наистина важно, нещо, което ще им помогне.

Споделям най-важното, което притежавам към този момент – моите размисли, случаи от практиката, професионални наблюдения и т.н. Надявам се , че тези правила ще ви помогнат поне малко да повишите успеха си в бизнеса и живота. ~ Д. Яхно


  1. Организирайки бизнеса си – длъжни сте да разбирате, че в основата стои не личното обогатяване, а бизнеса, с който се занимавате. Всичко останало е второстепенно – пари, персонал, позициониране и т.н. В основата стои бизнесът.
  2. Длъжни сте да бъдете в течение с всичко, което касае вашия бизнес. Когато наемете счетоводител или юрист, в никакъв случай не му давайте пълна власт, контролирайте всяка една стъпка, всяко движение. Нищо не трябва да мине покрай вас незабелязано. Само контролът може да ви изкачи на върха на успеха.
  3. Не си губете времето с телефонни разговори. Вложете всяка допълнителна минута за реализиране на вашата цел. Забравете разговорите. Само sms, е-мейл и чат. Един телефонен разговор са минимум 2 минути. Един sms – 30 секунди. Не крадете времето на другите. Никой не знае колко ви остава да живеете. Възможно е да е година, а може би 10. Само когато вашият бизнес е застрашен, тогава се обадете по телефона.
  4. Повечето хора ме наричат досаден. Ако партньора, клиента, подчинения са определили сами времето, мястото и кога и какво трябва да направят аз ще им изпиля мозъка, но ще постигна желаното. Успехът съпътства досадните и параноиците.
  5. Планирайте предполагаемите доходи и разходи и ги записвайте. Отбелязвайте всяко движение на парични средства. По-добре да изгубите 5 минути, отколкото да загубите милиони. Аз и съпругата ми описваме наличния бюджет вече седем години.
  6. Пазете се от хора, които ви казват, че вече са стари, за да учат. Дръжте такива хора далеч от себе си. Разцвета на бизнесмена е от 40 до 60 години. Парите са необходими на пенсионерите за препитание. С такива подчинени и партньори ще хвърлите сили, време, но нищо няма да спечелите, с изключение на болести.
  7. Всяка машина се нуждае от почивка. 16 часов работен ден е нещо нормално, но се старайте при такъв график да почивате, пътувайки извън града за по 10 дни на всеки 4 месеца. По-добре планирана почивка, отколкото непланиран ремонт.
  8. Погрижете се за тила си. Семейството, децата, родителите и приятелите ви, това е вашия тил. Отдавайте им от вашето време, помагайте им. Ако нещо се случи с тила ви, вашия бизнес също ще пострада.
  9. Наемайте хора само тогава, когато виждате, че не се справяте. Преди да наемате хора вие трябва да имате бюджет за минимум годишната им издръжка. Няма нищо по-лошо, от постоянното чувство на вина , че не можете навреме и в пълен обем да заплатите за тяхната работа. Преминал съм през това.
  10. Не обещавайте това, което не можете да изпълните. Няма да обидите никой, ако откажете веднага, но ако сте обещали и не сте изпълнили, то това завинаги ще се запомни. Избягвайте и уклончивите отговори. Само „ДА” или „НЕ”. Думи като „Възможно” не трябва да присъстват във вашия речник. Ако сте казали ДА значи сте длъжни да изпълните обещанието си на всяка цена. Огледайте се: колко хора само говорят, а тези, които изпълняват дадената дума са единици.
  11. Не си водете записки за деня. Ако ви е необходимо нещо ще го запомните. Нищо няма да замени ясната ви мисъл. По-добре веднъж седмично си правете план какво искате да направите и всяка сутрин в зависимост от промените съставяйте такъв за деня. Записките за деня губят по около час на седмица. За година това ще е повече от две денонощия. По-добре прекарайте това време в разговори със семейството си.
  12. Ако пък решите да си направите план за деня, не записвайте всички възможни задачи. Оставете два свободни часа. Вероятно, някой ще закъснее за срещата или нещо друго ще се случи, а вие ще сте на тръни.
  13. Не си мислете, че на успешните хора им върви по вода. Това не е така. Успехът им се крие в това, че те всеки ден и час се заставят да правят онова, което трябва. След време това става навик.
  14. Помислете 100 пъти, преди да си вземете офис под наем. В днешно време офисът е заменен от набор съвременни устройства. Сега в голяма степен офисът не е цената на луксозната мебел в голямото помещение, а бизнеса, който правите. Вече 7 години нямам офис, но не страдам от липсата на работа.
  15. Помнете! Размерът на компанията не е правопропорционален на нейния успех. Познавам бизнесмени, които изкарват десетки милиони на месец, знам също и големи компании, които работят под наем и за заплата.
  16. Работете само с юридически лица, частните лица са ненадеждни и често безотговорни. Ако ми е нужен счетоводител, аз ще се обърна към счетоводна къща, ако ми е необходим юрист, ще се обърна към юридическа кантора. Качеството на знанията им значително надминава тези на частните лица, а и в случай на нещо може да се обърнете към съда. Ако сте се „прецакали” вследствие на неправилната им работа, юридическите лица ще възстановят щетите, а частните лица просто ще се скрият в небитието.
  17. Винаги отговаряйте на обаждане. Отхвърленото позвъняване в сериозните бизнес кръгове означава „майната ти”. Аз разбирам това и се старая да си нямам работа с такива хора. По-добре да не вдигна телефона, а след това задължително да звънна.
  18. Не посещавайте семинари напразно. Ако искате да научите нещо, запишете се на частна консултация. Семинарите и конференциите носят полза във финансов еквивалент само на организаторите. Консултацията, това е същата работа по поръчка, а всичко най-хубаво на света е било създадено по поръчка!
  19. Ако държите на бизнеса си, откажете се от личния транспорт в работно време. В съвременна Москва няма по-хубав транспорт от метрото и двата ви крака. Мога да се изсмея в лицето на тези, които ми казват, че това не е сериозен аргумент. Не е сериозно да не цениш времето и парите си!
  20. Ако някога с някого си сключил договор или устна договорка, то вие сте задължени да го изпълните, даже ако това ще е във ваш ущърб. Помнете пословицата – договорът е по-ценен от парите. Аз винаги изпълнявам своята част ясно и в поставения срок и очаквам същото и от партньора си. Ако това не се случи, то с такива хора бързо прекратявам взаимоотношения.
  21. Налага се да бъдете достъпни. Случва се хората със своя успех да се „издигнат“ над останалите, слагайки си „корона”. И с това падат много стълби надолу, които преди това са преодолели с много труд. Това е удар по успеха!
  22. Помнете! Никой не ви е длъжен за нищо. Възхищавайте се на хората, които вършат делата си на „макс”. Винаги им благодарете! Те са го заслужили.
  23. Ако сте си уговорили среща, бъдете добри – елате навреме. Ако ще закъснеете повече от 20 минути, позвънете и предупредете за това. Ако ще закъснявате повече, то изместете срещата за друг ден. Но закъснение за среща с повече от 15 минути се счита за крайно неуважение към партньора.
  24. Стойте далеч от бърборковците! Имайте предвид, че освен на постоянно плямпане, те не са способни на нищо друго!
  25. Не мислете за някоя супер идея повече от час на ден. Супер идеята е рядкост. Тя е жива докато гори вътре във вас. Ако прегори, то няма да я реализирате. Не говорете за нея, освен на тези, които ще участват в нейната реализация. Иначе ще говорите напразно!!! Кое ви попречи да намерите своята супер идея, вижте тук  icon-external-link 
  26. Имате среща? Постарайте се да се вместите в 20 минутното й провеждане. Най-важното е да се поберете в това време. След проведената среща, незабавно си тръгнете. Повярвайте ми, тогава никой няма да ви безпокои с ненужни и убиващи времето дреболии!
  27. Ако отивате при инвеститор, имате не повече от 5 минути, за да се презентирате. Затова изложете идеята си кратко, точно и ясно. Бавната и монотонна реч убива интереса на партньора срещу вас  icon-external-link . От опит мога да кажа, че от първите 30 секунди може да се определи, кой е дошъл само за парите.
  28. Реалните пробиви се случват, когато има много работа и не липсват неприятности. Липсата на работа и неприятности след години интензивен живот може да ви убие. Бързата смърт след излизане в пенсия е точно по тази причина.
  29. Не вярвам в отборите! Обикновено в отбор от 10 човека реално играят максимум трима, всички останали просто присъстват. И ако във футболът по друг начин не може, то в бизнеса това е неприемливо! Ето защо екипната работа е умряла работа icon-external-link 
  30. Ако сте намислили нещо, не слушайте тези, които ще се опитат да ви спрат. Те ще искат да ви откажат не защото ви желаят доброто, а защото ви завиждат! Ако Хенри Форд ги беше послушал, то до ден-днешен щяхме да яздим коне!
  31. Не се бойте да копирате, като задължително подобрявайте качеството. Ако Мерцедес и Самсунг не го бяха разбрали на време, то ние никога нямаше да разберем, че освен Лада съществува и известното немско качество.
  32. Бъдете буквояд! Прочитайте всеки документ, касаещ вас и вашия бизнес. Не подписвайте нищо, преди то да бъде прочетено. Нека ви мислят, за когото искат, важното е вие никога да не подпишете смъртната си присъда!
  33. Не се срамувайте да питате отново и отново. Хората обичат да споделят знанията си.
  34. Преди да встъпите в партньорство, разберете всичко за потенциалния си партньор. В живота се случва така: хора заинтересовани един от друг не говорят искрено за това, което наистина мислят един за друг. Затова понякога нарочно създавам междуличностен конфликт  и слушам всичко, което мисли за мен човека отсреща. Докато не се сбиете, приятели няма да станете.
  35. Моят основен принцип – принципа на по-малкото зло. Не е възможно да помогнеш на един, без да обидиш друг. Претеглям ЗА и ПРОТИВ и след това взимам решение, кого да пренебрегна.
  36. Не взимайте решения на емоционална основа. Както казва един мой клиент – емоциите и бизнеса не вървят ръка за ръка.
  37. Никога не се страхувайте от нищо. Най-лошото което може да се случи с вас е да умрете. Но тогава всичко останало няма да има значение.
  38. Бъдете пестеливи. Ако телефонът звъни, а колата върви не си струва да купувате нови.
  39. Не вярвайте на никого. Всяка входяща информация е необходимо да бъде проверена.
  40. Не си струва да се тормозите с подготовка за преговори. Съберете информацията за конкурента от всички възможни източници. Ясния ум дава пространство за маневри. Повече за успешното водене на преговори вижте тук.
  41. Не търсете новите идеи в книжарниците. Там ги няма. Единственото, което може да ви даде нова идея, това е мъдростта на хората около вас!
  42. Не се занимавайте с излишни дейности. Ако искате да станете висококвалифициран специалист в дадена област, то изключете от живота си всичко, което няма отношение към това. Не ме интересуват изложения, голяма част от литературата, купони, музика и други.
  43. Откажете се от висшето образование. Ако правите всичко, за да достигнете успех, не се затормозявайте с висше образование, незабавно прекратете този мазохизъм. Аз също нямам висше образование. Освен това, общувайки постоянно с хора, аз стигнах до извода, че висшето образование подготвя мениджъри, а не предприемачи. Ако в душата си сте бизнесмен, то висшето ще ви развали.
  44. На всичко гледайте от критична гледна точка.
  45. В търсенето на идеален доставчик ще си „счупите краката”. Такива не съществуват. Затова намерете два, които отговарят максимално на вашите искания и работете с тях.
  46. Има ред въпроси и проблеми, които е по-изгодно и по-бързо да бъдат решени. Най-често това се касае до кредитиране, отношения с властта и медицината.
  47. Съществуват 2 типа компании – бързи и мъртви”. По мое виждане в Русия 80% от компаниите се раждат мъртви. Разбирайки това, вие можете след година да обхванете цели пазари. Друг е въпроса, че да ги удържите ще бъде още по-сложно.
  48. Никога не се подмазвайте пред клиенти, особено на първа среща. По добре веднага да разберат, какъв сте. Ако им покажете своето истинско лице в процеса на проекта, няма да избегнете конфликт.
  49. Обадете се веднага! Ако са ви помолили да се свържете с потенциален клиент, който е заинтересуван от вашите услуги – звънете веднага, не чакайте Понеделник, Вторник и т.н. Няма за какво да отлагате! Бизнеса не търпи отлагане!
  50. Ако  някога ви е звънял човек, веднага го запишете в контактите си. Не е приятно, когато звъниш нееднократно на един и същ човек и чуваш един и същ отговор – Кой се обажда? Създава се впечатлението, че на човека отсреща съвсем не му пука.
  51. Постарайте се нито 1 минута от живота ви да бъде изживяна напразно. Ако ходите пеша, звънете на клиентите или партньорите си. В метрото мислете над своите тактически планове. В самолета четете книги, които отдавна сте искали да прочетете. Всяка минута трябва да бъде оползотворена. Аз чета не по малко от една книга на седмица.
  52. Не вярвайте на този, който казва, че е добър стратег, но лош тактик. Няма такова нещо! Първо човек става добър тактик, а след това може да опита силите си в стратегиите. Уверете се в това, прочетете тази статия!
  53. Не се старайте да бъдете прекалено вежливи и дипломатични. Ако не искам да говоря с даден човек, то аз не разговарям с него. Прекалената дипломатичност е голям враг на ефективността! Понякога просто се налага да бъдете гадно копеле.
  54. Избирайте помощници наподобяващи вас. Рибаря вижда рибаря от далече. Не вярвайте на резюмето (cv). Няма нищо по-добро от личната среща със задължителните провокации.
  55. Едно от основните правила за успеха, това е яснотата. За мен сега е сега. След 5 минути е точно след 5 минути. След 1 час означава след 60 минути. Ако човек каже, че ще ми се обади в 14 ч., аз очаквам позвъняване от него точно в 14ч.
  56. За да сте високоефективни, не трябва да се интересувате от мнението на околните. Критиката е смъртоносна за реализацията на проекта, тъй като губи увереността у разработчика. Ако знаете, че ще бъдете критикуван, направете всичко възможно за неутрализацията на такива доброжелатели. Повечето супер интересни идеи не се превръщат в проекти именно по тази причина.
  57. Не се страхувайте да започвате бизнес с известни бизнесмени. До ден-днешен не съм срещнал нито един отявлен предприемач, който не би искал да заработи повече.
  58. Бизнесът и личното отношение към човек са 2 различни неща. Ако някой не ви е симпатичен, но вие виждате в него възможност за натрупване на пари, защо да не поработите с него?
  59. Офертата трябва да бъде изпратена на потенциалния клиент в рамките на един час след неговото запитване. Изчаквайки повече, вие ще загубите емоционалния заряд, който има клиента от общуването си с вас.
  60. Не зацикляйте над бизнес плана. Първо се изчислява неговата ефективност, а след това в процеса на проекта се довежда до логически завършек. Всички чудовища в бизнеса работят така. Ако зацикляме, може никога да не започнем, защото всяка неприятна цифра ще спира вашия ентусиазъм, а след това най-вероятно ще намерите начин да я промените.
  61. Не се затормозявайте с джаджи. Това не влияе на резултата на бизнеса и преговорите. По-добре си купете хубаво сако и обувки. По обувките и отношението към тях може да се разбере много за човека.
  62. Старайте се да не взимате заем, но ако е неизбежно, то имайте предвид следното: по-добре да вземете сума от едно място, отколкото да я разбивате на по-малки суми от различни места. Ще ви изкарват душата по еднакъв начин. Колкото по-малка е сумата, толкова повече ще ви тормозят. Има една мъдрост – ако клиента дължи много – това е проблем на банката, ако е малко – това е проблем на клиента. Ако все пак дължите пари на кредитори – първо погасете малките суми, а след това пристъпете към големите.
  63. Удивително е, когато на въпроса – с какво се занимавате, получаваш отговор – вижте в сайта ми. Всяка минута на бизнесмена е бизнес, затова по-добре лесно и просто да отговорите на въпроса, отколкото да препращате към интернет.
  64. Не се страхувайте да променяте решенията си. Света се променя всяка минута. Грешката на болшинството е да вземат решение веднъж и да го следват до края. Така учат умните книги. Но в реалния живот това не работи.
  65. Не работете с тези, които на важни преговори водят своите мъже и жени. Като начало това означава, че решението ще се взима от втората половинка. Ако се е случило така, обръщайте се за бизнес само към нея. Защо ни е излишен хемороид по дяволите?
  66. Ако се затруднявате в нещо, намерете тези, за които това е лесно. В моята практика това правило е едно от основните – делегирайте.
  67. Ако бизнесът ви върви забележително и вие пеете от радост, кажете си – „ Няма да е все така”  – изтрезнявайте моментално. Същото трябва да си казваме, когато нещата не вървят добре – става ни по-леко.
  68. Никога не завиждайте. Не знаете какъв е реалния живот на вашия обект на завист. Хората имат свойството да показват успехите си и да крият тъгата и бедата си. На болшинството супер успешни хора нещо в живота им липсва. Кой е болен, кой е сам, с болно дете и т.н.
  69. Никога не лъжете! Даже най-малката украса на действителността може да постави под съмнение вашите думи, когато това ще ви е необходимо. Лъжата е скъпа за прохождащите.
  70. Не се страхувайте да мечтаете! Ако правите това правилно и в определено време, мечтите се превръщат в реалност по-бързо. Всичко, с което се занимавам в момента, е било мечта само преди 1-2 години.
  71. Не съжалявайте себе си и другите! Всяка депресия започва с лека душевна потиснатост, а душевната потиснатост е от жалост към себе си. Никога не наемайте хора, за които ви е жал!
  72. Не се страхувайте от странните си идеи или действия. Повечето хора непременно ще ви осъдят в началото, но след време ще се ползват от резултатите на вашия труд. Защо не използвате тези странни правила, за да стимулирате креативността си? 
  73. Ако сте решили да постигнете успех имайте предвид, че хората ще са против вас. Лъжата и клеветата около вас ще станат често срещано явление. Колкото по-бързо ще се придвижвате към целта си, толкова по-зле ще става, а стълбата нагоре по-трудна и без парапети. Не трябва да имате илюзии!
  74. Във високо ефективните компании дисциплината не е армейска, а като при специалните части. Далеч не всички са готови да работят с мен именно заради това.
  75. В социологията има понятие „Банка на връзките”. Тоест, колкото повече споделяте своите връзки, толкова повече ще се появяват. Активно споделяйте връзките си и вашият бизнес ще се развива ден след ден.
  76. Не бързайте да споделяте важна информация. Запомнете! Този, който притежава информацията, е този който притежава света. Липсата на необходима информация при вашия конкурент може да преобърне каруцата, а използването на информацията в нужното време може да срине компанията.
  77. Не се страхувайте да рискувате! Рискът понякога може да напомня на скок с бънджи. Количеството адреналин е същото. Но ако всичко се получи, от там на сетне вие ще станете съвсем друг човек и никога няма да престанете да се уважавате.
  78. Другата страна на успеха – неизбежните трудности, болка и самота. Важно е навреме да стиснете зъби и да продължите по пътя си. Често това е почти невъзможно, но трябва!
  79. Не работете по бартерни схеми – услуга за услуга. Хората ненапразно са изобретили парите. А парите, това е кръвта на бизнеса.
  80. Не се страхувайте да изкажете своята гледна точка. Този, който не прави това, обикновено няма гледна точка. Това се набива на очи и може силно да ви попречи.
  81. Бъдете искрени! В днешния свят, основан на лъжи, искреността е невероятна ценност!
  82. Бийте се до край! Не си тръгвайте от бойното поле, докато не изпробвате всички възможности. Даже най-нелепата идея може да доведе до положителното разрешаване на нещата. Ако сте изчерпали всичките си възможности и нищо не се е получило, значи с това Бог ви казва – сега не е време за това.
  83. Никога не се обвинявайте! Чувството за вина не е позитивно, а напротив може да погуби и бизнеса и вас! Пратете го да върви на майната си!
  84. Ще ви трябва и харизма. Веднъж генералния директор на голяма и много известна ресторантьорска верига ми каза, че има намерението да събере най-добрите от най-добрите, за да построи най-ефективната ресторантьорска компания в страната. Тогава аз му каза, че няма да се получи, защото нито той, нито собственика на компанията притежават харизма, която ще им помогне да постигнат  желания резултат. Наличието на харизма е основата на супер успеха! Неотдавна уволниха същия този директор!
  85. Ако се занимавате с бизнес, дръжте емоциите си на страна. Страх, радост, възторг, удивление, уплах и т.н. Емоциите са хубави в личния живот, но в света на бизнеса те са пагубни. Неведнъж по време на преговори съм изхвърлял от залата емоционални хора, нанасяйки удар в центъра на тяхната емоционалност.
  86. Вие създавате бъдещето! Ако мислите, че успеха идва отгоре като награда, то вие грешите! Успехът е резултат от вашата ежеминутна дейност и само от вас самите зависи, какво ви очаква в бъдеще.
  87. Болшинството вярват в съдбата, но единици са тези, които знаят, че силата и енергията на човека е способна да я измени или пренапише наново.
  88. Ако се смятате за не достоен да бъдете богат, то просто престанете да мислите така! Света е толкова инертен, че с голяма радост ще направи от вас още един милионер. Ето ви и пълно ръководство как да стане това!
  89. Не се обиждайте на хората, това просто не е конструктивно. Много по-полезно е да си правите изводи за тях.
  90. Не вярвайте на тези, които казват, че не им позволяват да се развиват. Те просто не знаят същността на нещата. Развитието винаги идва чрез съпротивлението.
  91. Колкото по-ясно и ярко ще си представяте вашите цели, толкова по бързо те ще се осъществят. Проверено!
  92. Не мислете, че някой е по-умен от вас. Не трябва да бъдем специалисти във всичко. Всички велики личности, отлично са знаели само една от науките или техниките. Дерзайте!
  93. Този, който не е заспивал гладен, никога няма да разбере същността на парите. Между 2005-2006 година аз я разбрах! А ето как веднага да се измъкнеш от най-болезнените митове за парите!
  94. Повечето хора работят заради самата работа. Аз работя заради резултата. В живота си всеки има тежки моменти. Добрите резултати от дейността ви ще ви служат като котви, които ще ви държат на повърхността, независимо от това какво ще се случи. Опитите не се броят, важни са резултатите, те са всичко!
  95. Старайте се да не давате пари на заем. Повечето хора се стремят да разширят своите проблеми чрез пари, даже тогава, когато може това да се пропусне. Цялата вина е на двете основни спирачки на човека – мързел и страх. Ако са се обърнали към вас за пари, опитайте се да разберете проблема. Най-често той може да бъде разрешен по съвсем друг начин. Не давайте пари на слаби, инертни и непрактични хора. Ако все пак сте решили да услужите, имайте предвид, че най-вероятно повече няма да видите парите си , или няма да ви ги върнат в срок и не цялата сума. Ако сте готови на това – напред!
  96. Най-голяма щета на деловия дух на компанията нанасят фирмените партита и други такива събирания. Не можете да си представите да има подобно парти в армията или на бойното поле, нали? Тези партита са измислени от онези, които печелят от организирането им. Това е хлябът им. Ако искате да убиете своя бизнес – купонясвайте с персонала.
  97. Не бъркайте живота и бизнеса. В живота това е основата за морала. В бизнеса това са законите на войната. Тук няма приятели, има съюзници. На времето моя покоен чичо – моя бизнес учител и наставник охарактеризира бизнеса така: „бизнеса това са парите на другите”. Към морала той нямаше никакво отношение.
  98. Не се опитвайте да разберете поведението на другия човек от своята гледна точка. Това е абсолютно безперспективно занимание. По-добре погледнете на света с неговите очи. Систематизирах това правило съвсем не отдавна, когато за пореден път стъпих накриво. Не мерете другите по себе си. Иначе разочарованието от хората ще ви преследва ден след ден. Питали са ме неведнъж защо така лесно влизам, а след това излизам от партньорски отношения? Отговарям, че постоянно търся за себе си партньори, които биха изпълнявали договорености и биха живели по принципи приличащи на моите. Ако намеря такива хора, то никога няма да ги изоставя, а ако не намеря, продължавам да търся.
  99. Никога никого не изоставяйте. Даже тогава, когато ви се струва, че никой няма да разбере за това. Рано или късно ще се случи, даже по най-странния начин и не от там, от където очаквате. Ако сте се договорили , изпълнявайте. Аз също не веднага започнах да постъпвам правилно. Ако сте оставили или излъгали някого и до сега всичко е наред, имайте предвид, че мащаба на последващия „удар” ще бъде още по-голям.
  100. Има ситуации, в които участвайки в един или друг бизнес, разбирате, че няма да спечелите пари. Какво да правим тогава? Повечето хора си казват – „ Защо ми е това?” и нищо не правят. А трябва да направим нещо по въпроса, защото с помощта на това вие ще намерите друг начин да спечелите пари.

P.S. Между другото, ако се чудите кой е най-простичкия и ефективен бизнес план, прочетете точно тази статия icon-external-link  Не е нова, но днес е по-актуална отвсякога!


Петя КутлеваОт Петя Кутлева – по образование инженер – мениджър. Занимава се с фасилити мениджмънт. Интересува се от изкуство, а хобито и е фотографията. Обича да пътува и да запечатва спиращите дъха моменти.

Сподели 😍

Остави коментар

avatar

🔘 За Нас

🔘 За Реклама


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg

Top