резултати

Опитите не се броят! Важни са резултатите.

За какво ти плащат? „Много просто, плащат ти, за да бачкаш яко!“ /Лари Уингет/

Интересно, колко ли хора наистина мислят така? Всъщ­ност ти сигурно си мислиш, че само за това ще стане на въпрос в тази статия: за якото бачкане. Съжалявам, но грешиш.

Всички харесваме хора, които бачкат здраво. Но на теб не ти плащат да бачкаш яко. Всъщност изобщо не ти се плаща за усилията.

Плаща ти се за резултати. Не е важно какво вършиш, важно е какво си свършил. Някои хора постигат големи резултати с малко усилия. Продават лесно. Клиентите ги харесват. Решават проблеми­те с лекота. Други работят много и дълго, и се потят, за да постигнат същите резултати.

Ако работодателя  ти вижда, че бачкаш яко, за да постигнеш нещо, а колегите ти постигат същото почти без усилия, изобщо не очаквай той да се впечатли.

Ако си от хората, които трябва да бачкат яко, за да свър­шат нещата, няма смисъл да ми се оплакваш, че колегите ти се размотават и пак постигат добри резултати.

Като твой шеф мениджъра ти няма да застане на твоя страна. Защото ти се плаща не за усилия, а за резултати.

Резултатите са всичко

Ние се преструваме, че има други важни неща, но ис­тински важни са само резултатите. Рядко някой пита как – винаги пита колко. Всичко останало е вятър и мъгла. Какви точно са твоите резултати?

На лично ниво твоите резултати са твоята къща, кола, облекло, съпруг или съпруга, работа, приятели, здраве, щастие – всичко, което имаш или изживя­ваш, са твоите резултати.

На бизнес ниво резултатите ти са твоят офис, печалбите ти, добрата ти репутация, ползата ти за другите и за обществото и твоите работници – всичко, което фирмата ти има или изживява, са нейните резултати.

Никога не се самозалъгвай за резултатите си. Няма ни­какво значение какво пише в рекламната брошура на фир­мата ти, нито какво гласи фирменото ти лого.

Значение имат резултатите, които произвеждат тези неща. Резултатите са всичко и те никога не лъжат.

Причина номер едно резултатите да не са такива, как­вито трябва, е: АПАТИЯТА

Апатия на работното място

На хората просто не им пука. На работниците не им пука дали си вършат работата добре или зле. На шефа им също не му пука ни за едното, ни за другото. И май на нико­го не му пука за клиента.

Любопитно е, че според повечето изследвания причината номер едно клиентът да престане да работи с определена фирма е усещането, че на фирмата не й пука за него-абсолютен факт!

Но дори на клиентите не им пука достатъчно, че да се оплачат, когато бъдат обслужени зле, защото не вяр­ват, че на някого му пука и че нещо ще се промени, ако се оплачат.

На работниците не им пука, защото в повечето случаи просто не разбират за какво трябва да им пука. Стиг­нали сме до точката, в която апатията е станала начин за правене на бизнес. Не ми вярваш ли? Не ми пука.

Една от причините на хората да не им пука е, че не им е било обяснено защо трябва да им пука. Никой никога не им е обяснил, че доброто отношение към клиента, поддържане­то на чистота на работното място, добрият външен вид, лю­безността и добрите отношения с колегите допринасят както за печалбата на фирмата така и за твоята собствена изгода/е не винаги/.

Те не разбират, че печелившата фирма има по-големи шансове да остане в бизнеса, което означава, че работниците й ще продължат да жънат ползите, с които са свикнали.

Ако си собственик или управител на фирма си задай въп­роса: За какво плащам на хората си? Отговорът е: за резул­тати. Не за време. Не за отношение. Не за ентусиазъм. Само за резултати.

Твоят досаден аргумент срещу това, което ти казах до сега сигурно ще е нещо от рода на: „Не всяка фирма е малка и лесна за управление. Нашата фирма е голяма и има значение дали хората са  си на мястото. Идеята ти е добра, но не е приложима винаги.“ Добър аргумент.

И си напълно прав. Абстрахирай се от фактите, които ти казах до сега и виж принципите заложени в тях. Награждавай резултатите. Давай власт на хората да постигат резул­тати. Цени резултатите. Те са всичко.

Това е истинското послание към хората, които вършат работата, и към други­те, които управляват работата: Работа е да постигнеш же­лания резултат.

Ами ти? Ти как се справяш?

работа
аз доста често се правя на зает, а ти…..?

Да не би да си от онези служители, които вярват, че привидната заетост/масовата болест в българския бизнес/ е ключът към успеха? Или пък от онези тъпи директори, които обичат да виждат служителите си за­ети?

Чакай, да не би току-що да казах, че директорът, който обича да вижда хората си заети, е тъп?

Да, точно това казах-абсолютен тъпанар е. Ако ти харесва да виждаш заети вместо продуктивни хора, значи си тъп. Някои хора умеят да изглеждат толкова заети! Внимавай! Гледай резултатите.

Помни, плаща ти се за резултати и ти плащаш за резул­тати. Резултатите показват колко е продуктивен един човек и нямат нищо общо с това колко е зает.

Няма нищо по-тъжно от това да откриеш, че някой твой служител е съвършен в правенето на нещо, което изобщо няма нужда да се прави. Никога не бъркай активността с постиженията:

Истински мързеливият човек не стига доникъде. Постоянно заетият човек не стига много по-далеч от него. /Сър Уилям  Огилви/

Шефче плащай добре на хората си

Плащай добре на хората си, когато постигат резултати. Помни: Не можеш да забогатееш, като държиш другите бед­ни. Поделяй богатството. Учудващо е колко много фирми се хвалят, че работата им се върши евтино. Ти ми кажи, да си получавал някога най-добрата работа от този, който ти е предложил най-ниска­та цена? Едва ли.

Получаваш това, за което плащаш-винаги! Затова плащай колкото можеш, че и отгоре. Ако всички знаят, че плащаш добре, за теб ще искат да работят най-добрите слу­жители.

А добре платените служители не се втурват към мал­ко по-добре платената работа при първа възможност. Кога­то плащаш добре на хората си, купуваш и тяхната лоялност.

Ако плащаш фъстъци, ще ти работят маймуни. \Сър Джеймс Голдсмит \

Как са обвързани парите и услугите с цялата тази работа?

Обслужването е ключът към всеки аспект от успеха в бизнеса. Колкото по-добре обслужваш клиентите си, толкова по-добре на свой ред ще те обслужват клиентите ти.

Обслуж­ването е ключът към продажбите. Когато продаваш на кли­ентите си продукт, който прави живота им по-лесен, по-ефи­касен или по-весел, ти ги обслужваш добре.

Лидерството оз­начава да служиш на хората, които работят за теб. Всяка област в бизнеса се определя от услугата, която се предлага. Колкото си по-добър в тази услуга, толкова си по-ценен за фирмата. Колкото си по-ценен, толкова повече ще ти плащат.

Разликата не е в единия час време. И за двамата инди­види извършващи някаква услуга, този час е от шейсет минути. Разликата е в осигурена­та за този един час услуга.

Важното е в този час да има по­вече услуга. Повечето хора пилеят енергията си в усилия да вложат повече часове в услугата, а не в резултата.

Нещо, което повечето хора са забравили: ти имаш шеф

иска резултати шибаняко

Всеки си има шеф. Колкото и малка или голяма да е фирмата, всеки отговаря пред някого. Даже „големият шеф“ си има шеф – акционерите. Всеки работи за някого.

Дори фирмата да си е твоя, ти също имаш шеф. Такова нещо като да работиш за себе си просто няма.

Твоят шеф има право да направлява дейността ти. Ето затова ти е шеф. Казва ти какво да вършиш. Казва ти кога да идваш на работа и кога да си ходиш. Казва ти върху какво да работиш, кога да почиваш, с кого да работиш и кога да излизаш в отпуск.

Шефът решава какво правиш, когато го правиш и колко получаваш за това, че го правиш. Ако пък прекали с тия свои дейности или е абсолютен гадняр прочети: Как да побъркаш шефа си?

Ако не си вършиш работата по начина, по който той иска, има пълното право да недоволства. Това му е работата-да мрънка.

Ако той не си вър­ши работата, неговият шеф ще го сочи с пръст и ще му се наложи да се справя с последствията от това, че не си е свър­шил работата. Ясно?

Последният и най-големият шеф обаче е клиентът.

Всички имаме кли­енти, макар да ги наричаме с различни имена. Адвокатите ги наричат клиенти. Лекарите им казват пациенти. Писате­лите – читатели. Лекторите – публика.

В повечето професии ги наричат купувачи. Няма никакво значение как ги на­ричаме. Всички трябва да проумеем, че клиентът е послед­ният шеф.

Клиентът е човекът с парите и ти си тук, за да го обслужиш и да го накараш да сподели парите си е теб и с твоята фирма. Той решава дали ще оцелееш и колко пари ще изкарваш. Клиентът ти казва кога да дойдеш на работа и кога да си ходиш.

И ако не си вършиш работата като хората, той има право да недоволства. Клиентът е крайният шеф и е много по-важен от всекиго другиго в бизнеса. Препоръчвам ви да видите и статията на Лари Уингет по темата: Най-любимата история на Лари Уингет за обслужване на клиенти за всички времена

Кратък списък за оценка на резултатите:

  • фокусирай се върху резултатите. Резултати­те са всичко и те никога не лъжат.
  • Обясни цялостната картина на всичките си работници така, че да разберат защо си вър­шат работата.
  • Това, което имаш или изживяваш, е сборът от твоите резултати.
  • Влагай повече услуга във всеки час, а не по­вече часове в услугата.
  • Причината номер едно резултатите да не са такива, каквито трябва, е апатията.
  • Не ти се плаща за усилия, плаща ти се за ре­зултати.

Финални думи

събуди се
събуди се и си размърдай задника

Не живеем в съвършен свят. Ако живеехме, нямаше да има йерархия, нямаше да има профсъюзи и всички щяха да бъдат наемани, уволнявани, възнаграждавани и повишава­ни само възоснова на резултатите си.

Човекът, който носи най-много пари, уважава хората, работи здраво и умно, кой­то обслужва най-добре клиентите, би бил най-добре плате­ният служител.

Но това естествено няма да стане… поне засега. Не и докато не си вземем обратно от държавата и от профсъюзите контрола върху бизнеса.

Не и докато фирмите не престанат да се дър­жат като безгръбначни и директорите им, лидерите им и ра­ботниците им не започнат да вършат каквото трябва без ку­пища съдебни дела.

Не и докато клиентите не започнат да изискват добро обслужване без никакви компромиси. Не и докато производителите не започнат да произвеждат стоки, зад които гордо да застанат с името си.

Не и докато бизне­сът не престане да търси вратички и уловки за измъкване от гаранции и отговорност и не потърси начини да предоставя нещо повече от минималното обслужване-като нашите „честни и почтени“ български мобилни оператори например.

Дотогава ще тряб­ва да се справяме с каквото имаме.  Стана ли ти по-добре? Не, нали? Защото осъзна,  че трябва да се събудиш от апатията и да отидеш да свършиш малко работа, която да даде резултата, който иска шефа ти.

Съжалявам, но това е положението…

в статията са използвани материали от Лари Уингет

Имаш друго мнение за работата и работодателя ти? Сподели го в полето за коментарите и да видим…..

Сподели 😍

12
Остави коментар

avatar
6 Comment threads
6 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
6 Comment authors
Диянаlifehackerbg.comIvelin PeychevlifehackerbgMagi Recent comment authors
нови стари харесвани
Дияна
Гост
Дияна

Страхотна статия! Имам опит в HR и за съжаление, както и много други колеги споделят, съм виждала масовата картинка- работодатели, които наемат кадри без необходимите знания (често и без потенциал или желание за развитие в сферата) с идеята да има там някой, който да заема определеното работно място, правейки се на зает…на възможно най-ниската цена. От другата страна имаме едни хора, на които всичко това им е ясно и хич не си дават зор. Малко на принципа- ние ги лъжем, че работим, а пък те ни лъжат, че ни плащат. А за отношение към клиента в България ….много болна тема.… Прочети всичко »

Ivelin Peychev
Гост
Ivelin Peychev

Страхотна статия! Много добре изложена и абсолютно отговаряща на настоящата икономическа обстановка! Браво!

Magi
Гост
Magi

имаш ли книгата на Лари за кредитите? Там пише всичко… „You are Broke because you want to be“. гледам че тук на Български я няма… в книжарниците, аз на английски си я купих преди от Газгоу, но я продадох след това 🙂 В неговия блог има Бюджет, който може да се свали безплатно и всички съвети там. Странно защо точно в БГ я няма тази книга на български?

Марчела
Гост
Марчела

Здравейте. Първо поздрави за статията. 🙂 А отноцно кредитите … това си позволяват хората от така нарезената средна класа, правят по -големи разходи отколкото приходи, и с 2 думи продават си бъдещето… ок.. искаш най-новата уникална плазма … взимаш я на кредит и полузаваш уникалната възможност освен месезната вноска , до края на живота си да си увелизиш месечния разход с още 25лв на месец за кабелна 🙂 иначе имаш уникална черна кутия за която изтегли кредит 🙂 Много е просто всъщност…Бедните хора правят разходи който водят до други разходи (ПАСИВИ)…затова са в това положение,Докато финансово грамотните хора купуват АКТИВИ… Прочети всичко »

Вера Кабурова
Гост
Вера Кабурова

Привет отново, и ти принципно си прав 🙂 ама да погледнем малко преди това – защо имаме кредит? иска ли сме да си угодим, е честно да ти кажа и на мен понякога ми се иска да имам плазма, не телевизор на 20 години, искам скъпо и хубаво колело, ама си карам старото и си гледам телевизия на звездички със стайна антена, искам нов и бърз комп, ама не искам заем, нито кредит. Искам деца 🙂 искам и други неща :), радвам се, че поне работодателят ми не се ебава с мен, а е коректен – примерно предният ми работодател… Прочети всичко »

admin
Гост
admin

Вера това си беше направо като мини урок, който се надявам да го прочетата повечко хора и за който ти благодаря. Мн си права за това, което каза…..Но хората сме алчни и искаме всичко, пък после кой ще плаща не мислим….

Поздрави 🙂

Вера Кабурова
Гост
Вера Кабурова

даа, имам мнение и ще го изкажа 🙂 Първо, благодаря за поредната истинска статия! Второ – ами време е хората да се осъзнаят за какво изобщо ходят на работа и че са там за да вършат нещо – не само да искат и да мрънкат. Аз се радвам, че ходя с кеф и удоволствие на работа, всеки ден когато трябва и когато се наложи. Старая се да свърша все нещо, трябва да имаме резултати както се казва в статията – било то положителни или отрицателни – все пак не може винаги нещата да са добре и да вървим напред, но… Прочети всичко »

admin
Гост
admin

Вера страхотен коментар, благодаря ти за него! Съгласен съм с всичко, което казваш, само че не мислиш ли че понякога обстоятелствата не ни позволяват да мръднем от мястото, в което сме закотвени като работа-кредит 2 деца, които искат постоянно, разходи и т.н, а работодателя ти се ебава с теб……..Но принципно си много права.
Поздрави 🙂

🔘 За Нас

🔘 За Реклама


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg

Top