7 огромни ползи от делегирането от практиката на Уорън Бъфет

7 огромни ползи от делегирането [Уорън Бъфет]

„Богатите инвестират във време, бедните инвестират в пари.“- Уорън Бъфет

В тази статия ще Ви разкажа какво споделя Уорън Бъфет за опита си с тази основна част от всеки бизнес и мениджмънт. В едно интервю той споделя:


„Веднага след като можех да си го позволя, наех Феде.

След няколко години в бизнеса ми стана доста трудно да се справям с времето, което се бореше за внимание между семейството и личният живот.

Така че взех Феде да изпълнява поръчки, да пазарува храна – по същество задачи, които са нищожни и маловажни, но отнемащи време.

Време, което ми трябваше, за да правя бизнес, време, което, вместо да използвам, ме отдалечаваше от ядрото на съществените за мен неща.

Доверих и се безрезервно.

Дадох и кредитни карти, ключ за къщата и всичко останало, от което тя се нуждаеше, за да направи живота ми по-ефективен. Тя беше невероятна.

Но съвсем скоро осъзнах, че има няколко неща, с които трябваше да се запозная що се отнася до делегирането!

В началото и давах списък с покупки, и когато се върнеше у дома с „грешните“ марки, размери и видове, осъзнах, че съм се провалил в комуникацията с нея.

Казвах и: „Не, не са тези, които исках, казах ти да вземеш от другите, тези с червено и жълто на етикета…

Спомням си тази ситуация, при която и двамата започнахме да се смеем, защото веднага разпознахме моята грешка.

Не можех да очаквам от нея тя да знае за тези неща. И моите неясни описания в случая не правеха нищо за преодоляване на проблема с торбата от покупки, които аз наистина искам, а не тези, които в момента стояха на масата.

Това беше моят „аха“ момент. Осъзнах колко много подробности имаше нужда да спомена, само, за да се направи един простичък лист с покупки.

За щастие, от тогава уменията ми за делегиране са се подобрили значително.“


Като предприемач, мениджър или лидер, Вие добре знаете ползата от делегирането, но трябва и да се научите да го правите добре – по правилния начин!

7-те страхотни ползи от делегирането според Уорън Бъфет:

1. Повечето неща в живота могат да се научат. Но ученето отнема време.

Задайте си един простичък въпрос: дали ученето на изпълнението на дадена задача е по-добро използване на времето ми, отколкото да се науча да я делегирам?

По презумпция задачите ни бързо остаряват.

Важна задача днес може и дори да не съществува след 5 години. Знаеки как да делегираме, ние винаги ще разполагаме с ценни за настоящия момент умения.

2. Няма как да бъдете експерт във всичко.

Всяка минута, която харчите за някаква несъществена задача, е минутата, която не спестявате да бъдете най-добрия в избраната от Вас сфера,

…изхарчена минута, която Ви отдалечава от това да имате успех в областта си.

3. Вашето предприемаческо пътешествие никога няма да стигне далеч,

…никога няма да Ви надскочи, освен ако не се научите да делегирате, да делегирате добре.

Да, има какво да предложите на света и повече хора ще се възползват от това само ако се научите да делегирате. Няма какво толкова много да постигне или да завърши човек работещ в стил “one man show”.

Вашият бизнес ще расте право пропорционално на количеството време и пари, които може да си позволите да похарчите за делегиране.

4. Колкото повече пари правите, толкова повече трябва да делегирате.

В началната фаза на всеки бизнес, чиято цел е пари има твърде малко възможности да се делегира. Вероятно ще се наложи сам да правите всичко, което прави всеки стартъп толкова труден в началото.

Помислете за делегирането като за обърната фуния, чийто остър връх е вашето начало – там, където се намирате сега.

Колкото повече растете, толкова повече ще се разширява фунията на делегирането.

Все повече и повече хора и задачи ще са част от вашата по-широка фуния, докато тя стане наистина производителна, а Вие се фокусирате към основната си дейност.

5. От сега започнете да мислите за този важен въпрос.

Какви дейности могат и трябва да се извършват само от Вас и какви задачи могат да бъда свършени от някой друг? С течение на времето отговорът ще се промени. Вие невинаги ще бъдете точен в отговора на този въпрос – хората идват и си отиват. Но умственото упражнение по този въпрос трябва да започне веднага и да се практикува постоянно.


Вижте още и → 5 ефективни метода, чрез които да управлявате работниците си!


6. Ако имате слаби резултати, дължащи се на делегирането, не обвинявайте изпълнителя, обвинете делегиращия!

Да, вероятно виновникът ще бъдете Вие. Както видяхте в началото на статията, самият Уорън Бъфет не се свени да признае грешката си в това отношение. Познавайте добре практиката и я обяснете още по-добре на практикуващия – в детайли! Дори при делегирането на най-обикновени покупки от хранителния магазин има своите специфики.

7. И накрая – винаги ценете времето си повече от парите си.

Това е съществена характеристика на успешните предприемачи, на богатите хора. Колкото по-успешен ставате, толкова по-ценно ще бъде и времето Ви.

Ценете го, отстоявайте го, пазете го.

Възхода към успеха и богатството

Някой някъде седи на сянка днес, само защото друг е засадил дърво на същото място много време преди това. – Уорън Бъфет

По време на „изкачването Ви към успеха“, ще трябва да се научите постоянно да правите компромиси – ту с времето, ту с парите. Ще се наложи да се научите да управлявате внимателно тези два изключително важни ресурса.

Понякога е трудно да се премине от манталитета на компромиса, към „времето винаги е по-ценно“. Но тъй като вашите доходи да се надяваме, че ще нарастват, определено ще трябва да превключите на него.

Без ограничения – бележка от Уорън Бъфет: Когато „позитивните хора“ говорят за живот без ограничения, разбирам намерението им да се издигнат високо, да постигнат нещо и да вземат най-доброто от света. Приветствам тази перспектива, но истината всъщност е, че животът е пълен с ограничения. А това да се научим да живеем с тези ограничения, често се оказва разликата между успеха и провала.


Вижте още и → Лидерство – трябва да знаете само няколко неща!

  • 9
  •  
  •  
  • Много добра статия. Иска ми се да я изпратя на шефа си може да се научи на нещо от нея 😉

  • Ако мога да перефразирам Ал Бънди, трябва да делегираме повече права…особено на жените си…да мият чиниите, да готвят, да перат, да чистят…:D Сега започвам да делегирам права и аз. Още от тази вечер! 😀

  • 🔘 За Нас

    🔘 За Реклама


    🔘 Общи условия

    🔘 Права за ползване

    🔘 Privacy Policy

    🔘 Cookies

    🔘 Решаване на спорове


    LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


    Facebook

    📩 office@lifehack.bg

    >
     

    Останаха само няколко дни до края на най-голямото ни намаление - 50% отстъпка за най-желания абонамент научи повече →