Как да закачите Facebook авторство към сайта си, за да се „залепите“ към онези, които ви харесват

Насърчете читателите да консумират повече от съдържанието ви!

Това може да бъде страхотен начин да увеличите значително своята аудитория.

Facebook официално пусна т.нар. „авторство“, което до някъде прилича на това в Google+, чиито предимства от гиганта орязаха наскоро. Но да се върнем на Фейсбук! С добавянето на простичък мета таг, писатели, блогъри и изобщо всеки, който създава съдържание и промотира себе си и бизнеса си, ще може да прикрепи Facebook профила или страницата си към всички статуси, който споделя от сайта си към социалната мрежа. Резултатът е „закачен“ директен линк към профила ви във всеки пост, който пускате.

Това ще позволи на онези, които харесват вашата работа да ви следят – ако пожелаят.

Отдолу на снимката може да видите пост от lifehack.bg, след като вече разполагаме с вградено авторство – с добавен линк към личния профил на автора.

screenshot_737

Ако някой, който все още не е свързан с вас по някакъв начин – не ви приятел или не ви следи чрез Follow, ще му се даде възможност да ви последва и да прочете повече ваши материали – ако разбира се сте вградили въпросното авторство – снимката отдолу:

как да инсталирате Фейсбук авторството в wordpress

Като човек, чийто бизнес е изграден на базата на съдържание, този инструмент е мощно средство масово да разпространя по още един начин своя личен бранд чрез статиите, които създавам в lifehack.bg и след това публикувам в социалната мрежа.

Сега, след като съм вградил Фейсбук авторството, каквото и да споделим от сайта, аз и моите читатели, ще включва името ми, точно до бутона за споделяне – дори ако читателя реши да не ме споменава като автор в статуса си!

Докато това цели да насочи вниманието на потребителите ви към личността на автора, може да изберете да „линкнете“ не профила, а бизнес страницата си във Фейсбук.

Какво всъщност е предимството на Follow?

Преди да преминем към практическата част, нека да се спрем на една важна точка от цялата тази работа – идеята за „следването“ във Фейсбук – доста хора дори не осъзнават, че тази опция съществува.

Тъй като социалната мрежа има ограничение до 5000 приятели за личните профили, функцията Follow е чудесен вариант хората да ви следят, без да се налага да ви стават приятели. Много от нас се радват на идеята да сме в състояние да увеличаваме аудиторията си от заинтересовани читатели и фенове във Фейсбук, без да се ограничаваме само до бизнес страницата си, и без да е необходимо да ставате приятел с всеки, който харесва вашата работа (това просто не е практично).

Като създавате последователи, вместо още „приятели“, си запазвате възможността да споделяте лични статуси само с реалните си контакти (“Friends Only”) – запазвайки частните си актуализации далеч от последователите на вашата работа или бизнес.

С други думи, всеки път, когато решите да споделите нещо във Facebook, може да изберете дали съдържанието да е достъпно само за истинските ви приятели или искате да се вижда от вашите последователи и цялата широка социално-медийна общественост.

Ако всичко това има смисъл за вас, ако искате да използвате още една възможност да увеличите аудиторията си, трябва да се уверите, че сте активирали функцията Follow:

  1. Докато сте във Фейсбук отидете на Settings
  2. От менюто в ляво изберете таб-а Followers
  3. В опцията Who Can Follow Me изберете Everybody

screenshot_739

Имайте предвид, че може да вградите Follow бутон, където си поискате в сайта си, като просто вземете парченцето код, което виждате на снимката отгоре:

Как да активирате Facebook авторството

Разбрахме значението на бутона Follow за всеки, който иска да се популяризира, време е да покажем на Фейсбук кои статии са наше собствено дело, добавяйки таг за автор.

За радост, вграждането му тук е далеч по-лесно, отколкото беше това за Google+. Всъщност, за онези от вас, които са на „Ти“ с мета таговете и Open Graph вероятно отдавна са вградили article:author и разполагат с него.

В lifehack.bg именно този таг за съжаление го бяхме пропуснали….до днес!

Възможни са 2 много лесни начини за вграждане на въпросния мета таг. Единият е ръчно, в header-а на вашия сайт, а другия е чрез използването на възможностите на най-масовия SEO плъгин за WordPress – този на Yoast.

Лично аз предпочитам ръчния и точно така съм вградил таг-ът за авторство, свързан с Facebook. Той работи както за WordPress, така и за други системи (базов е).

Ръчен вариант: редактиране на HTML

Кодът, който трябва да добавите към останалите си мета тагове в header-a е следния:

<meta property="article:author" content="https://www.facebook.com/lifehackerbg1" />

Линкът, както се подразбира, трябва да е този към личния ви профил във Фейсбук, ако сте решили да „закачите“ него към авторството. Просто заменете този отгоре с вашия!

Интегриране на Facebook Authorship в WordPress

Ако имате блог на WordPress, но мразите код и не разбирате от такъв – имам решение и за вас. Вероятно използвате най-масовия плъгин за оптимизация за търсачки и социални мрежи WordPress SEO, който дава възможността да включите URL на вашия Facebook профил към профила си в WordPress, след което плъгина автоматично ще превърне този линк в мета таг article:author, закачайки го към съдържанието ви.

Ето как да конфигурирате плъгина на Yoast за целта:

  1. Кликнете на SEO в лявата странична лента на WordPress администрацията
  2. Изберете таб-а Facebook, където са настройките за социалната мрежа
  3. Сложете отметка на опцията Add Open Graph meta data

Интегриране на Facebook Authorship в WordPress

След това, отново от страничната лента на WordPress, изберете Users и влезте във вашия профил. Там въведете линк към Facebook профила си в съответното поле.

След като добавите авторството по един от двата начина, в никакъв случай не забравяйте да изчистите кеша на сайта си и този от Cloud Flare, ако ползвате.

Тестване на Facebook авторството

НОВО: Интегриране на Facebook Authorship в WordPress

Posted by lifehack.bg on Tuesday, 30 June 2015

За да се уверите, че сайта и съдържанието ви използват коректно мета таг-а article:author, отворете някой от вашите постове или страници и използвайте функцията на браузъра си от контекстното меню View Source, за да разгледате HTML файла, който се генерира.

Трябва да видите новия ред код, който добавихме до останалите мета тагове в рамките на първите стотина реда от HTML документа. Още докато сте там, уверете се и, че този маркер се появява само веднъж в кода, тъй като е възможно различни плъгини, които сте инсталирали да създават също този таг – така Фейсбук няма да го покаже.

По-важното тук е да пуснете статията, която ще споделяте през Debugger, тъй като социалната мрежа вероятно вече е кеширала старите ви постове, които сте споделяли. Влезте в инструмента и въведете URL адреса на публикацията и кликнете върху Debug бутона. Превъртете надолу и ще видите предварителен преглед на съдържанието ви както ще изглежда реално споделено във Фейсбук – тук също проследете дали новия ред код с мета таг-а се появява:

Object Debugger_2015-06-30_17-06-22

Ако все още не се вижда авторството, кликнете върху бутона Fetch new scrape Information – ако е необходимо многократно, докато статуса се визуализира коректно.

Ако сте направили всичко правилно, тествали сте и все още не се появява авторството във Фейсбук, може да се наложи да изчакате ден-два, за да тръгне при вас, независимо дали това е в резултат на постепенното внедряване на тази функция в социалната мрежа или все още съдържанието ви е кеширано там. В lifehack.bg все още не всички статии закачат мета таг-а за авторство и това биха могли да са вероятните причини.

Мисля, че ще намерите Facebook Authorship за една добра възможност да промотирате себе си чрез съдържанието, което споделяте и по този начин да увеличите своята аудитория.

Ако имате коментари по темата може да ги споделите с нас като се присъедините към дискусията във Facebook фен страницата ни или в Google+ профила на lifehack.bg!

  • 2
  •  
  •  

🔘 За Нас

🔘 За Реклама


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg

>
 

Най-голямото намаление за годината! Вземи 50% отстъпка за най-желания абонамент научи повече