Хората не желаят да получават допълнително информация от Вас за продуктите и услугите Ви. Те са затънали в информация до гуша. Те искат вяра – вяра във Вас, във вашите цели, във вашия успех, в историята, която им разказвате.
Анет Симънс
През изминалата година рекламата в интернет доста се промени.
Не минава и ден, в който пред очите ми да не изскочат най-малко 20 статии за т.нар. content marketing.
Защо това словосъчетание стана толкова важно в съвременния маркетинг?
Добре, че поне отговорите на тези въпроси не са чак толкова сложни, колкото е настоящото продуциране на добро съдържание.
Истината е, че потребителят повече не иска да слуша за нас като за предприемачи или като за простичък списък от продукти и услуги. Той желае да насочим светлините на прожекторите не директно и само към нашия бизнес, а по-скоро към нашия авторитет и идентичност.
Модерният потребител е изключително информиран и няма нужда от сухи характеристики и данни, той вече ги знае – наясно е дори и с ползите от нашите услуги. Но това, което не знае е дали може да разчита на нас – сега и за напред.
Той търси не просто името на фирмата ни, а авторитета, доверието и диалога, който можем да му предложим. Техническата информация, директните призиви за продажба – купи сега, кликни тук, поръчай веднага са подходи останали в миналото – струващи безвъзвратно загубени пари.
Вече просто не става така!
Все още обаче има предприемачи, които смятат, че рекламен материал под формата на скучен списък от оферти е точно този съвременен content marketing, за който говорим. Мислят, че публикувайки подобна статия са модерни и, че ще постигнат резултати. Фактите обаче са други…
Историите завладяха света, реалните примери и вдъхновяващи личности, които разказват за преживяванията и за философията си, без да излагат само и единствено своята гледна точка се наложиха тотално.
Разсъждавайки над това се сещам за един мой приятел, който говореше единствено за себе си, за постиженията си, за проблемите си, за един мой приятел, който винаги беше прав и никога никого не слушаше.
Той нямаше нужда да обучава, да вдъхновява, да помага.
Имаше нужда единствено от себе си.
Нещо подобно е и старият маркетингов модел, който оказа се трудно се забравя. Подобен подход може и да е работил в ерата на Stupid client, но сега всички ние не сме на тази възраст, вече сме малко по-големи.
Настоящето – ерата на Clever client потребителят е социално ангажиран, циничен, нетърпелив, скептичен, осъзнаващ не просто цената, а цялата стойност.
Този нов тип клиент е много малко вероятно да изпадне в еуфория, когато види скучното ви продуктово описание и усмихнатите лица на сайта ви.
Когато чете високо енергичната ви и въодушевена реч „колко много ви пука“, най-вероятно да получите единствено цинично-самодоволната му усмивка.
В този ред на мисли – колко от бизнесите в България създават уникално съдържание, което да гради авторитета им и да създава доверие?
Колко от тях използват мощните оръжия на маркетинга чрез съдържание, за да се доближат по-близо до своите клиенти?
Много малко…, макар да казват всички, че това е бъдещето на рекламата…
Разликата между почти правилната дума и правилната дума е като разликата между светулката и светкавицата. – Марк Твен
***
Нова бизнес категория в сайта!
Тези компании, които възприемат значението на маркетинга чрез съдържание за изграждането на по-голяма и по-ангажирана публика, ще получат много по-добри резултати, отколкото тези, които разчитат единствено на милостта на Google. Поради тази причина аз мисля, че 2014г ще бъде „Година на публиката“, в която ще видим много бизнеси да инвестират сериозно в развитието на вярна аудитория чрез създаване на качествено съдържание. – Jeffrey K. Rohrs
„Гласът на брандовете в lifehack.bg“ е нова категория със статии, която има за цел да предостави авторитетно място, в което страхотната ни аудитория да чуе гласът на различните бизнеси, които се представят при нас.
Виждайки категорията „brandvoice„, читателите ни ще знаят, че това е съдържание, създадено от бранд, което ако те пожелаят могат да консумират.
Така фирмите, които искат и се вписват в критериите за качество и тематичност на сайта, ще покажат по най-добрия начин своето мислене, идеи, продукти и услуги,
…а ние от своя страна ще ги свържем с нашите читатели. Предприемачите ще могат да демонстрират своята мисъл, лидерство, иновации, подход и всичко, с което могат да се отличат от останалите в своя бранш. Както и до сега, в рекламните ни статии и тук ще разказваме за хора, идеи, технологии, бизнеси, подходи и методи, които подобряват живота и ни помагат да се развиваме.
lifehack.bg – медиен партньор на брандираното Ви съдържание
Традиционният маркетинг говори на хората. Маркетингът чрез съдържание разговоря с тях. – Doug Kessler, основател на Velocity
Това, което отличава lifehack.bg от останалите е нашия изключителен достъп до една от най-авторитетните, интелигентни и верни аудитории в страната, която с ежедневните си над 2000 уникални посещения непрекъснато потвърждава това!
Повече информация за статистики и посещения вижте тук →
Запазена марка на сайтът е стремежът ни да публикуваме качествени, много добре форматирани, уникални текстове, в които рекламата да не е център на внимание, а такъв да е полезната от бранда информация. Нашето убеждение е, че в съвременния маркетинг чисто рекламния подход с изброяването на продукти, услуги и характеристики вече не дава желания резултат. Вероятно сте забелязали, в най-успешните рекламни кампании тенденцията е брандовете дори да не поставят своето лого или го правят чак на финала на вирусните си видео клипове. По този начин не натрапват бизнеса си, а налагат идеята и вярванията, зад които стоят. Провокират любопитството ни да разберем кой е отговорен за тези толкова вълнуващи неща.
Този съвременен подход беше една от причините да кръстим категорията Гласът на брандовете, а не просто „Рекламни статии“ или „Платени публикации“!
Тук няма да видите някой да ви казва колко добър вкус има кока-колата или колко евтина е бутилката. Този клип и брандът в него залагат единствено на преживяването:
https://www.youtube.com/watch?v=RDiZOnzajNU
.
Всички ние рекламираме нещо през цялото време. Ако искате да продадете колата си, какво ще направите? Ще я изчистите и полирате, ще направите най-доброто, на което сте способни. Някои хора пекат топъл, домашен хляб, когато се опитват да продадат къщата си, защото миризмата добавя към отношенията приятелско чувство. Дори свещеникът с целия си плам и миризма на тамян рекламира Бог. Всички го правят! – Пол Арден, писател
BrandVoice разбира се не е иновативен подход за интегриране на бизнес съдържание, чиято цел е да се вплете в останалия, регулярен кънтент на сайта.
След проучване как по най-добрия начин да представим рекламодателите си, попаднах на стратегията на престижното издание Forbes, по чийто модел създадохме и тази категория. Формата естествено не е точно изкопирана, тъй като са налице огромно множество от елементи, по които ние не бихме могли да се сравняваме с тях!
Точно затова сме приложили само малка част от рамката им, като всичко останало ще приспособим към интересите на рекламодателите и читателите ни! Тази категория, съдържанието в нея и стратегията по представянето му ще се подобряват с времето и опита ни, така че за сега моля проявете разбиране, че не всичко е перфектно.
Но въпреки това – уверявам Ви, че се стараем усърдно!
Какво ще съдържа Гласът на брандовете?

Ще има продуктови ревюта, статии с полезно за читателя съдържание, целящи да се чуе гласът на бизнеса, интервюта с предприемачи и разбира се наши лични препоръки.
Ще отличим тези материали от стандартните, сухи рекламни послания като ги засилим с качествена и практична информация – ще се опитаме да разказваме истории.
Цел: авторитетна трибуна, на която бизнесът да представя решения на проблеми, да изгражда взаимоотношения и да ангажира потенциалните си клиенти чрез добавената стойност на своето уникално и полезно съдържание.
С тази категория, ние бихме искали да променим начина, по който брандовете създават и представят рекламните си послания, тяхната консумация и споделяне.
През последната една година имахме шанса да си партнираме с наистина качествени партньори, така че тази категория е още една стъпка напред към повишаване качеството на комуникацията между бизнесът и читателите на lifehack.bg
Гласът на брандовете и доверието

Съдържанието създава взаимоотношения, взаимоотношенията изграждат доверие, а доверието носи приходи – Андрю Дейвис, писател
Ако целта е доверието, каква тогава е тактиката? Защо някои търговци успяват да изградят доверие, докато други са обречени да гният в забвение?
Както изглежда, доверието не е просто събитие.
Никой не може да се сдобие с него мълниеносно. Това е бавен и последователен процес, който изисква време, средства и отдаденост.
От къде да започнете?
Преди да започнете да създавате доверие, трябва да се сдобиете с популярност. Но популярността идва с осведомеността.
А осведомеността – изкуството да уведомите хората за съществуването си и да ги накарате да проникнат в посланието ви – не би могла да съществува ефективно без намесата на стратегия за качественото рекламно съдържание.
Как де превърнем осведомеността в популярност?
Най-сериозната пречка за увеличаване на продажбите е доверието, а трамплинът за доверието е популярността, осведомеността придобива колосално значение.
Лесно ще генерирате осведоменост, ако не ви е грижа за последствията.
Появете се на сцената при раздаването на Оскарите, като не носите нищо друго, освен чорапи и със сигурност ще създадете осведоменост.
Но този вид осведоменост трудно се превръща в доверие. Вместо това по-добре би било, да прибегнете към средствата на рекламата чрез качествено съдържание.
Не просто сухи данни за продуктите и услугите Ви, а информация, която изразява истинския глас на вашия бранд, вашата мисия и ценности.
Как по дяволите би изглеждал маркетингът на компанията Ви ако клиентите подписваха чековете със заплатата ви? – Ann Handley

Затова се налага да имате стратегия за продуциране на съдържание
Всичко се върти около потребителското преживяване, емоциите свързани с Вас и вашия продукт, както и около представянето на вашето неустоимо предложение .
Въпреки нарастващото значение на съдържанието в маркетинговата стратегия на всеки бранд, фирмите все още не виждат добре, че това е от решаващо значение за опита и информацията, които имат потребителите за марката им.
Преживяванията на клиентите с Вашия бизнес започват от момента, в който те се ангажират с Вашето съдържание за него – било то реклама, статия, клип или описание на продукта.
Без страхотно съдържание, страхотния продукт губи блясъка и видимостта си.
Като добавим и типичното за lifehack.bg удобното оформление, шанса да предоставим приятно усещане у нашите читатели за продукта Ви значително се увеличават.
[su_button url=“https://www.lifehack.bg/content-advertising/“ rel=“nofollow“ target=“blank“ size=“6″ center=“yes“ radius=“2″]Повече за възможностите за участие в Гласът на брандовете[/su_button]
Ползите за бизнеса и за читателя?
Изложете го пред тях кратко, за да го прочетат, ясно, за да го оценят, живописно, за да го запомнят, и преди всичко – истинско, за да се водят от светлината му. – Джоузеф Пулицър
Все повече брандове вече не търсят просто реклама, те следят за качествени канали, които да ги представят по нов, по-различен начин пред потребителите, да отговорят на въпросите и възраженията им, да спечелят доверието им, да разкажат историята си.
Съдържанието се превръща във валутата на модерните продажби! Вече не е достатъчно просто да изброите петдесетте модела на продукта си.
Налага се да разкажете неговия път и предназначение, за визията и философията зад него, да го обвържете с проблема на клиента и да му предложите решение.
Марката Ви трябва да има своя автентичен, авторитетен глас – глас, който да се чува!
[sws_divider_line]
Характерна черта на маркетингът чрез съдържание е неговата дългосрочна полза в изграждането на авторитет и име.
Не очаквайте, че само на 1 статия ще ви докара хиляди потребители или пък ще вгради трайно в съзнанието на читателите името на марката Ви?
Нужна е стратегия и постоянство! В Гласът на брандовете ще се чуе вашият интересен и доверен глас – глас, който да покаже, че може да Ви се вярва, тъй като не целите просто да продавате, а да помагате на хората.
Неслучайно стратегията на Сет Годин „Маркетинг на позволението“ се превърна в библия на съвременния маркетолог, тъй като чрез нея потребителите биват възнаградени по някакъв начин за това, че са отдали част от ценното си време на вашите послания.
Предимството да имате статия в Гласът на брандовете?

Когато има 10 000 човека, които се опитват да направят едно и също нещо, защо ти би искал да си номер 10 001? – Марк Кубан, Dallas Mavericks
Видимите ползи са очевидни: авторитет, страхотно оформление на постовете, красив дизайн, четимост на текста, добър подбор на снимки, бутони и т.н.
Невидимите ползи, които всъщност повече ни интересуват: може да го направите еднократно, а после да жънете плодовете години наред.
Използвате статията навсякъде, където би могло – в електронните си съобщения, на уебсайта си, като листовки, всеки път, когато имате възможност да контактувате със сериозни клиенти.
Статията ви ще затвърди позицията ви на експерт, на човек или бизнес, чиито съвети и материали не целят просто да продаде, а и да помогне с опита си.
Ако тя представлява интерес за читателите на сайта, би могло да бъде поместена като поредица. Ако не сте достатъчно умели в писането, можете да си наемете и „автор в сянка“.
Може би ще искате да прегледате вече наличните ни примери…
Една Ваша статия може да докаже, че сте полезен източник на информация, човек, на който може да се вярва.
И може да го направи, без това да ви струва особено много.
Как най-добре бихте могли да го направите!
Статията ви не трябва да натрапва вашите умения или способности. Положете изключителни усилия тя да не звучи като реклама или търговско представяне.
Нека качеството на предоставяната от вас информация докаже, че вие сте компанията, с която човек трябва да работи, бранда, с който да се ангажира.
Нека способностите ви говорят сами по себе си.
Ако изпитвате притеснения по отношение на писането доверете се на копирайтър.

Това е вашата марка, вашия бизнес – вложете най-доброто от себе си, за да се представите авторитетно и на ниво. Не бъдете посредствени.
Не публикувайте елементарни рекламни статии само, защото е модерно.
Не го правете само за декор! Решавайте проблеми, споделяйте ресурси. Правете маркетинг, за който клиентите да Ви благодарят.
Бъдете специфичен, уникален и конкретен на всяко отделно място, в което рекламирате. Не пускайте един и същ материал навсякъде!
Така или иначе създаването на задълбочено, практично и стойностно съдържание като маркетинг стратегия рано или късно ще се наложи като практика и у нас.
Колкото по-рано се въоръжите с този подход, толкова по-ефективно ще ангажирате клиентите си, ще им осигурявате страхотни емоции, добър потребителски опит и добавена стойност – както за тях, така и за компанията Ви.
Научете повече за възможностите за маркетинг чрез съдържание в lifehack.bg →
Правете нещо повече от опити за изкарване на пари, правете качествено съдържание за потребителите си, правете история – Сет Годин