Как се създава мулти-продуктова реклама във Facebook – пълно ръководство!

Как да оптимизираш за продажби, не за кликове

Персонализираното промотиране на всеки отделен продукт във Facebook отнема време, творческа енергия и средства, особено ако асортиментът ви се сменя често. Динамичните мулти-продуктови реклами (Multi-product Ads), за които ще говорим днес, дават възможност за създаването на малък каталог, чрез който автоматично ще насърчите продажбата на различни видове стоки, без да се налага да създавате десетки отделни промо кампании за всяка една от тях.

Автоматично промотиране на продуктовия ви каталог във Facebook

мулти реклами във Фейсбук

Този нов рекламен формат определено има добри възможности, чрез които ще предоставите на своите потенциални клиенти атрактивна търговска информация стимулирайки ги да направят покупка.

Благодарение на него продуктовите реклами с няколко артикула могат да бъдат персонализирани така, че рекламодателите автоматично да достигат до хора, които са посетили сайта им, приложението им и т.н. (ремаркетинг) или пък до хора със специфични интереси (повече за идеята на този формат – тук).

И за да не сме голословни, в рамките на този пост, заедно с “Beyond Academy”, ще ви демонстрираме как да включите този вид реклама в бизнеса си, както и ще ви разкажем подробно как да създадете промо кампания с каталог за продуктите си. А в края на статията ще ви подскажем къде да научите повече професионални съвети за фейсбук рекламата. Очаква ви и специален жест като читатели на сайта.

Ако искате да се отличите от останалите, ако искате да използвате този формат още днес – останете с нас, за да ви покажем как да създавате мулти-продуктовите Фейсбук реклами!

Какво представляват тези динамични реклами във Facebook?

мулти реклама във Фейсбук

UPDATE: Разширете обсега си на продажби чрез cross-sell и up-sell – Както ще разберете по-долу, този тип реклами позволяват на рекламодателите да покажат продукти от една категория свързани помежду си. Сега вече ще имате възможност, след като клиент кликне на продукт от такава реклама и го закупи, да му се показват свързани със същия продукт други стоки. Пример: ако някой си купи колело от вашия сайт благодарение на такава реклама, може да започнете да му показвате във Фейсбук и реклами на свързани с колелото стоки като каски, кошници и други аксесоари.

Рекламодателите ще имат и по-голяма гъвкавост при определяне на свързаните продукти. Да речем, че някой си купи чифт дизайнерски обувки през такава реклама от мобилния си телефон. Може да изберете да му покажете реклами от други дизайнерски категории обувки или може да предложите на клиента чанта!


Мулти-продуктовите Фейсбук реклами дават възможност на бизнеса да реализира реклама на 3 продукта едновременно в рамките на един рекламен елемент, достъпен както за стандартен десктоп, така и за мобилни телефони. Всеки продукт, рекламиран по този начин, се насърчава чрез свое собствено изображение, описание и линк.

Facebook експертът Джон Лумър например, вече използва този вид реклама, за да промотира отстъпка за членство в клуба си, адресирана до малка група хора.

Преди да създадем първата си мулти-реклама, добре е да споменем, че при различните екрани (десктоп, смартфони и т.н.) тези криейтив сетове се визуализират различно.

Основното, което трябва да знаете е, че на нормален десктоп се изобразяват 2 картинки с възможност да видите останалото съдържание чрез стрелка, а на смартфон се появява само едно изображение и стрелка за останалите продукти. Ето и нагледно:

фейсбук рекламаmulti product adds mobile

Какво може да постигнете чрез този формат?

Повече конверсии на всяко устройство с динамичните продуктови реклами

Тези промо постове са подобни на стандартните Фейсбук реклами, с изключение на това, че може да включите няколко търговски послания в един рекламен сет. Но в крайна сметка всеки бизнес разполага с бюджет, а за него е важно да се оправдае максимално добре. В този ред на мисли, благодарение на тях може да постигнете:

  • Повече трафик: Поставянето на повече продукти или промоции в една реклама дава възможност на хората за избор, а от там и по-голям шанс да кликнат.
  • Увеличение на конверсията: Всяко изображение има уникален URL адрес, а това е възможност за повече трафик към различни страници от онлайн магазина ви.
  • Достигане до правилните хора: Намерете нови клиенти или направете ремаркетинг към вече съществуващи, използвайки промотирането на няколко продукта с различни опции за таргетиране като Custom Audiences например.

Как да създадете мулти-продуктови реклами във Фейсбук?


И така, първо трябва да отворим Power Editor-а, тъй като в него ще създадем рекламата, за която говорим. Преди да продължим обаче, важно е да отбележим, че този рекламен елемент е достъпен само при използването на два от т.нар. Objectives:

  • Clicks to Website
  • Website Conversions.

Възможно е да не ви се появи опцията за мулти-реклама, но не си мислете, че те не са активирани за вас. Причината е, че не сте избрали правилните „objectives“, които споменах. Вероятно сте наясно със създаването на стандартен промо пост (ако все още не сте, разгледайте ръководството, което направихме съвместно с “Beyond Academy”) затова нека да се потопим направо в настройването на новия рекламен елемент.

По подразбиране рекламата е настроена за единичен продукт (Single image and link in one ad), но за нашите цели ще сложим отметка на “Multiple images and links in one ad” – картинката до тази опция говори сама по себе си!

Преди да попълните информацията, нещата ще изглеждат по този начин:

реклама във фейсбук на няколко продукта

Ок, да започнем от самото начало и да попълваме информацията надолу. Полето „text“ е главния промо текст, който ще се визуализира над всички линкове и продукти.

В нашият пример може да го видите на снимката отдолу.

Това е нещо като описание за промоцията или серията от продукти, които представяте – обмислете го добре и не слагайте в него линк (просто съвет).

рекламирайте едновременно няколко продукта във фейсбук

Ето как изглежда общото текстово поле – точно над всички снимки:

Untitled-11

В следващите секции ще добавим всички снимки и линкове:

Untitled-12

Както се вижда на снимката, ще може да добавите 3 продукта, в които да поставите отделна снимка, линк и описание. Има и бутонче „+“, с което да се качат допълнително два продукта. Така макс. брой „промоции“ става 5, а чрез API за facebook ads ще може да добавите до 10 криейтив сета – достатъчно за солидна рекламна кампания!

Информацията, която може да добавите в полетата е следната:

  1. URL адрес: мястото, където хората ще бъдат пренасочвани при кликване върху информацията и изображението, свързани с този линк.
  2. Заглавие: това е текста, който ще се появи точно под картинката
  3. Описание: това е сивия текст, който ще се появи точно под заглавието

Бележка: в заглавието и описанието бъдете наистина кратки. След като ги въведете изчакайте да се визуализират и вижте колко още ще трябва да ги съкратите, за да се вижда всичко. В нашият пример сме ги написали така, че да се събира цялото заглавие и описание – кратко, точно и ясно!

как се създава мулти-продуктова фейсбук реклама

Имайте предвид, че ако не въведете заглавие и описание, Facebook ще изтегли информацията от метаданните на уеб страницата (заглавието и описанието, които сте въвели в продуктовата си страница). Препоръчваме ви обаче да ги замените, именно заради ограничения брой символи, които потребителят ще вижда.

Снимките: идеалните размери тук са 600 х 600 пиксела. Това е в противоречие с типичното съотношение, което препоръчват от социалната мрежа, а именно 1.91:1, но да не забравяме все пак, че това е нов и малко по-различен формат.

Казано по-простичко, вероятно ще се наложи да обработите продуктовите си снимки специално за този рекламен каталог (книгите например са правоъгълни и ще трябва да се вкарат в квадрат, за да се визуализират правилно и т.н.).

Говорейки за снимки за Facebook, препоръчаме ви да прочетете една изключително полезна статия, която ще ви отговори на въпроса: Как да качвате снимки във Facebook, без да губят качеството си?

Следва URL адресът, който ще се показва в края на продуктовия слайд, заедно с профилната снимка на бизнес страницата ви във Facebook + текст “See More”.

Untitled-1

След като потребителят прелисти всички линкове, накрая ще види бранд профилната ви снимка + линк към заглавната страница на онлайн магазина ви или основната секция от него, в която е промоцията ви например (URL по ваш избор).

facebook-ad

Тази секция може да се обновява само веднъж, точно както и основният текст за целия каталог, за който говорихме по-горе. В момента Facebook не позволява да качите снимка пожелание за тази последна секция, а вместо това автоматично извежда профилната ви снимка (надяваме се, че вашата изглежда достатъчно добре).

Най-отдолу може да настроите URL тагове (подобни тагове за проследяване лесно може да си направите и чрез Google Analytics) и проследяващи пиксели.

Ако целта ви е по-висока конверсия (Website Conversions), ще трябва да изберете и опцията Create Pixel, след което да вградите предоставения ви код в сайта си.

(За проследяващите пиксели и тяхното интегриране може да научите повече в 24 часовия курс по Facebook маркетинг, организиран от “Beyond Academy”).

Untitled-14

Опцията Creative Optimization

Това е една интересна възможност, която може би ще ви е от полза.

Untitled-1

Ако не бъде активирана, Фейсбук ще продължи да показва линковете с продуктите ви в реда, в който сте ги настроили. Ако я активирате обаче, Фейсбук ще подрежда снимките в зависимост от нивото на ангажираност, която получава всеки един от тях!

По този начин, социалната мрежа динамично оптимизира рекламата ви, поставяйки на първо място онези стоки, които ангажират най-много потребителите.

power-editor

След като приключите с настройването на каталога си, ще се наложи да изчакате малко, за да ви одобрят рекламата. Преди това обаче не забравяйте да натиснете зеленият бутон Download, най-отгоре в Power Editor-а, за да актуализирате промените!

Освен продуктова реклама, страхотен резултат дава и видео промотирането във Facebook. В тази връзка, вижте изключително подробното ръководство, което направихме с Beyond Academy по темата: Видео рекламата във Facebook: най-добрите практики 2015


За финал – теорията е едно, а ефективната практика съвсем друго! Затова, съветваме ви да посетите сайта на 24 часовото обучение по фейсбук маркетинг на Beyond Academy, което от 18-ти май ще стартира поредното си издание. На него ще можете да научите много оптимизации за фейсбук рекламата и 7 други основни теми за социалната мрежа.

[su_button url=“http://beyondacademybg.com/?utm_source=Lifehack&utm_medium=Post1&utm_campaign=LafehackSeason2″ target=“blank“ style=“3d“ background=“#47AA01″ color=“#ffffff“ size=“8″ center=“yes“ radius=“3″ icon_color=“#ffffff“]Разшири бизнеса си чрез Facebook →[/su_button]
  • 4
  •  
  •  
  • Здравейте, следвах стъпка по стъпка съветите от статията за създаване на мулти – продуктова реклама в facebook, но накрая след всеки опит ми изписваше това Error while publishing draft: (#200) Permissions error .Какъв може да бъде проблема

  • 🔘 За Нас

    🔘 За Реклама


    🔘 Общи условия

    🔘 Права за ползване

    🔘 Privacy Policy

    🔘 Cookies

    🔘 Решаване на спорове


    LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


    Facebook

    📩 office@lifehack.bg

    >
     

    Останаха само няколко дни до края на най-голямото ни намаление - 50% отстъпка за най-желания абонамент научи повече →