Как да качвате снимки във Facebook, без да губят качеството си

Предстои да разберете как да подобрите един от най-силните маркетингови инструменти, които могат да се използват във Facebook – изображенията

Често срещани въпроси, които си задават обикновени потребители и маркетинг специалисти са “Как да качвам снимките си във Facebook така, че да изглеждат с оригиналното си качество?” и разбира се “Защо Фейсбук съсипва снимките ми?” и накрая “Просто искам снимките, които качвам да изглеждат страхотно!

Социалната мрежа “мачка” изображенията, които споделяме и често ги уврежда сериозно. Но и истина е също и, че Facebook има и вратички, към които трябва да се придържаме ако искаме фотосите ни да изглеждат наистина страхотно.

Но какви точно са тези вратички или по-скоро настройки?

Как да качвате снимки във Facebook, без да губят качеството си
За съжаление почти винаги става така…до сега!

За щастие, попаднали сте на втората (вижте и първата) от двете помощни статии към обучението на “Beyond Academy”, в която с помощта на лекторите Бисер Вълов и Иво Илиев ще ви обясним всичко за техническите аспекти на проблема.

А за най-добрите практики при реалното използване на изображенията в дигиталния ви маркетинг ще ви разкажем на самото обучение.

Следват детайли за това как трябва да обработите рекламните изображения или любителските фотографии, които качвате, за да изглеждат изчистени, ясни и с минимални следи от компресия. Най-напред обаче ще започнем с малко теория:

Бележка: ако нямате желание да се занимавате с техническите аспекти на файловите формати на изображенията, а просто искате да направите снимките да изглеждат по най-добрия начин във Фейсбук, пропуснете тази част от статията.

Видове файлови формати

Има огромно количество формати във фото индустрията и дизайна и ако се потопим, рискуваме да се удавим навлизайки в темата. За да го направим по-простичко, ще обсъдим само онези, които са свързани с изображенията в интернет и по-специално тези, които имат значение за Facebook.


JPG – Да започнем с нещо, което вероятно доста от вас вече са чували – формата, който вашата камера използва по подразбиране за снимките, които правите e JPG.

Познат като JPEG, което е акроним на “Joint Photographers Expert Group”, сега JPG е по-популярен като формат с добро съотношение компресия / качество.

Често компресирайки данните за този вид изображения, за да се намали общият размер, ние жертваме качеството – острота на снимката, равномерен цвят, яснота и т.н. Въпреки това, само защото JPG използва сериозна компресия не означава, че минимално компресираните JPG файлове са лоши или с ниско качество. Качеството при JPG може да варира в сериозни граници в зависимост от настройките на компресията, така че не изключвайте този формат.

GIF или “Graphics Interchange Format” е различен от JPG в много отношения. Представлява опростени графики датиращи от ранната детска възраст на интернет – представен е през 1987 г. от CompuServe и .

И макар, че преди време се смяташе за остарял формат, днес той отново е модерен, благодарение на възможността си да поддържа анимация.

GIF е ограничен откъм цветове.

Може да поддържа до общо 256 цвята в даден файл или казано по друг начин, по-малко от 0,01% от информацията, която се съдържа в цветовете на един RAW файл, което го прави безполезен за съвременните цифрови камери. Въпреки това, днес има цели сайтове посветени на анимираните GIF-ове.

PNG – най-новият играч сред популярните формати за уеб, въведен през 1996 г. PNG или “Portable Network Graphic” за разлика от JPG няма такива загуби при компресия – често почти никакви. А за разлика от GIF, той поддържа хиляди пъти повече цветове, което от една страна е добре, но от друга създава доста големи по размер файлове. Това е и част от причините PNG да не е особено популярен в ранните етапи на масовия интернет – и сега често файловете са големи и използването му невинаги е практично. Браузърите поддържат 8-bit (PNG-8) и 24-bit (PNG-24) PNG файлове, като не забравяйте, че при компресията с този формат трудно се намаля общия размер на файла. Имайте предвид, че JPG с минимална компресия често е по-малък по размер от един PNG-24!

Разгледайте тази снимка с резолюция 2048×1365 минимално компресирана във формат JPG (2.3MB) и сравнете със същата, но този път в PNG-24 (4.4MB). Дори и най-набитото око трудно би забелязало разликите между двете снимки, докато факта, че PNG е почти 2 пъти по-голям като размер от JPG се вижда и с просто око.


Какво означава всичко това за Facebook?

Искате снимките, които споделяте за целите на дигиталния си маркетинг, да изглеждат както ги направихте във Фотошоп или поне да са с почти същото качество?

Фейсбук обаче винаги прецаква нещата и след като ги качите, те винаги изглеждат доста зле. Правите умопомрачителен ефектен ковър с оферта, създавате страхотен промо банер с Фотошоп или просто промотирате фотографската си работа, а накрая като ги качите в социалката и хоп, греда! Нямат нищо общо с качеството, което създадохте преди малко! Това се случва, защото файловете ви биват конвертирани от системите на Facebook автоматично и крайният резултат е изключително силно компресиран JPG файл с лошо качество. Защо по дяволите се питате вие, крещейки в монитора? “Защо?”

Ами отговорът е простичък и се казва практичност. Фейсбук получава (не е шега) около 100,000,000 снимки на ден. Прочетете го пак – 100 млн. снимки – всеки ден! Затова и не е изненадващо, че социалната медия има някои опасения за капацитета си при обслужването на толкова много изображения.

Ето защо, когато нормалният Фейсбук потребител (който обикновено не е фотограф) качва своите снимки в пълната им резолюция, без никаква оптимизация, от Фейсбук са принудени да редуцират размера им като ги компресират. Тази стъпка може да намали общия размер на снимката с до 99%, помагайки на системата да съхранява и хоства това огромно количество данни. За потребителите, при които от значение е само приятелите им да видят на кое екзотично място са си пийнали, това “мачкане” не е от особено значение – снимката е качена, видяна и те са доволни, а Фейсбук си спестява място.

Но за онези от нас, които промотират бизнеса си в социалната мрежа, провеждат рекламни кампании, или просто популяризират фотографската си работа, качеството е от огромно значение, то е вашият поминък!


Решението – оптимизиране на снимки за Фейсбук!

Ако някога сте проучвали темата за “качване на снимки във Facebook” тогава вероятно вече знаете, че тези с размери 900×600 работят добре, но сега ще започнем с един друг вид, които се справят още по-добре – портретните!

Начинът, по който работят в интернет чрез тези пропорции е страхотен:

900x600_chart

Вместо да навлизам в подробности защо този вариантработи, ще ви кажа, че тук ще се наложи да ползваме Photoshop, за да подготвим максимално добре файла. По-долу съм изброил основните точки (работят за всякакви изображения), които трябва да приложите, за да направите перфектни вертикални снимки:

Бележка: ако сте обърнали внимание, какъвто и формат снимка да качите, Фейсбук винаги я обръща на JPG. Със следващите стъпки ще го накараме да запази фотосите ни в много по-качествения PNG!

  • Оразмерете снимката: Image → Image Size и променете на 900×600 px
  • В Image Size опцията бъдете сигурни, че е отметнато “Resample” и “Bicubic (smooth gradients)” от падащото меню. Кликнете Ok.

Как да качвате снимки във Facebook, без да губят качеството си - настройки за фотошоп

  • От менюто отивате на File → Save For Web
  • За формат избирате: PNG-24
  • Махнете отметката на “Transparency”
  • Махнете отметката на “Interlaced”
  • Изберете “Embed Color Profile”
  • Изберете “Convert to sRGB” и използвайте “Internet Standard (No Color Management)”

Кликнете върху снимката за по-голям размер

Как да качвате снимки във Facebook, без да губят качеството си - настройки за фотошоп

  • Запазете файла на компютъра си. Снимката е готова за качване във Фейсбук!

БЕЛЕЖКА:  Използвайки същия процес, с изключение на размера, може да си качите изчистено ковър изображение в PNG с размери 851×315 px.

Важно: От решаващо значение е да знаете къде полученият файл работи във Фейсбук и къде не, за да не решите, че всичко, което ще приложите в тази статия е неработещо.

Да видим това, което трябва да имате предвид:

  • Качване навсякъде във вашия профил: Facebook компресира и оразмерява снимките
  • Качване в групите: Facebook компресира и оразмерява снимките
  • Качване на снимки в съобщенията, които пращате: Facebook компресира и оразмерява снимките
  • Качване през мобилно устройство: Facebook компресира и оразмерява снимките
  • Качване през други сайтове, приложения или платформи: Facebook компресира и оразмерява снимките
  • Качване на снимки в пълната им резолюция навсякъде: Facebook компресира и оразмерява снимките
  • Качване на RAW файл: Facebook изобщо не ги поддържа.

Тоест във всички тези места каквото и да качите, качеството ще е лошо!

Чувствате се ограничени? Не се притеснявайте, защото от Фейсбук знаят, че фен страниците изискват снимките, които качвате там да са изчистени и с по-малко компресия, за да представите бизнеса си подобаващо.

Точно това е мястото, където ще експлоатираме създаденият по-горе файл! И все пак, за да се получи и там, трябва да следвате някои правила. Да видим:

  • Създайте нов албум във фен страницата си и го именувайте както си поискате
  • Добавете снимки – изберете файлът с характеристиките, който направихме по-горе!
  • При качването убедете се, че е сложена отметката на “High Quality”

Ако всичко е коректно, снимката би трябвало да се възприеме от Фейсбук страниците като PNG-24 – тоест такава, каквато я създадохме. Също така би трябвало да изглежда страхотно, точно както я запазихте!

screenshot_542
Този метод определено работи: ето и снимката, която качихме в PNG

Що се отнася до хоризонталните изображения, може да приложите същите настройки, но силно ви препоръчвам да използвате следните опции:

  • Отново отидете в → Image → Image Size и оразмерете на 2048 px широчина
  • Уверете се, че в опциите на Image Size са отбелязани “Resample” и “Bicubic (smooth gradients)” от падащото меню
  • Отидете в менюто на File → Save For Web и изберете формат JPEG
  • Изберете Quality: 100 – защо не по дяволите – това все пак не е вашият сървър!
  • Blur: 0 (не питайте защо)
  • Махнете отметката на “Progressive”
  • Махнете отметката на “Optimized”
  • Сложете отметка на “Convert to sRGB” и изберете “Internet Standard (No Color Management)” от падащото меню
  • Запазете файла на компютъра си – готов е за качване във фен страницата ви
  • Качете го във вече съществуващ албум (с функцията за добавяне на нови снимки) или си направете нов, но не забравяйте да поставите отметката “High Quality”
  • Току-що качихте снимка с изключително добро качество във Facebook

Бележка: на практика всеки албум може да се използва за тази цел – без този за снимки на таймплайн, за профилни снимки и за ковър изображения

Кликнете върху снимката за по-голям размер

Как да качвате снимки във Facebook, без да губят качеството си - настройки за фотошоп


На финала мисля, че е редно да споменем и официалните препоръки на самия Facebook за препоръчителните размери на изображенията, които качваме.

Повече инфо тук!

screenshot_548

Ако имате някакви съмнения относно резултатите, които се получават, вижте Facebook фен страницата на фотографа Нино Батиста, от чийто огромен професионален опит се възползвахме, и разгледайте галериите му.

Там ще намерите плеяда от минимално компресирани JPG и супер изчистени и ясни PNG-24 файлове.

ВАЖНО: Когато браузвате във Facebook през мобилно устройство имайте предвид, че там се използва различна система за компресиране на изображения. Лошата новина е, че тук по-трудно можем да влияем на качеството.

Добрата е, че сериозната JPG компресия при смартфоните е много по-малко забележима, така че не се паникьосвайте.

Ако имате опит в качването на качествени снимки и знаете още по-добри настройки, които да приложим, не пропускайте да ги споделите в коментарите отдолу, както и да ни коригирате ако някъде сме допуснали грешка.


Това ръководство беше осъществено с подкрепата на “Beyond Academy”, които организират 24 часов курс по Facebook маркетинг

[su_box title=”Лектори на 24 часов курс по Facebook маркетинг ” style=”soft” box_color=”#ffffff” title_color=”#8b8b8b” radius=”2″]

Бисер ВаловБисер Вълов, управител на Beyond ID Studio – Професионалният му опит включва 6 години като PR консултант и ръководител на дигиталното звено на една от водещите PR агенции в България. От близо две години е основател и управляващ директор на бутиковата дигитална агенция BEYOND ID Studio. Работил е по дигиталните проекти на клиенти като Coca-Cola, Nestle, Jack Daniel’s, Finlandia Vodka, HP, Kit Kat, Nescafe 3in1, ELLE, National Geographic, Eucerin, Escapelle, NIVEA и др.


Иво ИлиевИво Илиев, управител на InteractAGE – Специалист в сферата на дигиталния маркетинг и комуникации с 12 годишен опит в България и чужбина. Работил е по дигитални проекти на клиенти като NOKIA, Raiffeisen Bank, NIVEA, Eucerin, Nestle, Lenovo и др. От години поддържа личен професионален блог и видео блог, където споделя част от своя опит и практики в своята професионална област. От близо 5 години е организатор и лектор в множество събития в дигиталния бранш.

[/su_box]

В рамките на 12 модула или общо 24 часа на малки порции и при най-високата си начална концентрация ще получите не само ноу хау и ценни практически знания, но и ще ги усвоите, за да ги приложите, без да “преливате” от неупотребявани знания.

Освен персоналната обратна връзка, практическата насоченост и удобната локация – в центъра на София, ще бъдат предоставени и допълнителни полезни материали.

[su_button url=”https://beyondacademybg.com/?utm_source=LifeHackPost2&utm_medium=Post&utm_campaign=LifeHack%20Post%202″ target=”blank” style=”3d” background=”#FF4500″ color=”#ffffff” size=”10″ wide=”yes” center=”yes” radius=”2″ icon=”icon: hand-o-right” icon_color=”#ffffff”]Пълна програма на курса, регистрация и цени[/su_button]

Възстанови паролата:

Логни се в
Мастърхак
Печели с УМА, не с времето си
БЕЗПЛАТЕН БЮЛЕТИН
"Бюлетинът, за който мечтаех..." - Цвети Тодорова
Инструменти, идеи и похвати, непознати за останалия свят
*въведете имейл → кликнете на бутона → проверете пощата си → вземете подарък
★★★★★
Печели с УМА, не с времето си