Искате да популяризирате работата или бизнеса си, но нямате възможност за големи рекламни бюджети и търсите начин да достигнете до повече хора органично?
Преди години и аз умувах над този въпрос.
Тествах доста неща.
Някои се получиха, други не чак толкова.
Този опит обаче ми помогна да си изградя свой собствен алгоритъм.
Това е работещ процес, който днес ми осигурява погледите и авторитета на достатъчно потребители, за да бъде бизнесът ми добре печеливш.
В това практическо ръководство ще ви го покажа.
Ще научите съставките, с които приготвям “тайния ми сос”.
Има и още: ще разберете и от какво зависи съдържанието ви да стане много по-популярно и видимо сред повече хора!
Не се заблуждавайте – процесът не е лесен.
Отне ми над 5 години да открия моята работеща комбинация.
Но пък за сметка на това е ефективна – благодарение на този алгоритъм 20% от усилията ми носят 80% от резултатите ни!
Тук идва и най-добрата част: всеки може да го приложи.
? Но има едно условие:
Трябва наистина да създавате качествени неща.
В противен случай не се хабете… Няма да се получи.
Ако пък визията ви е като нашата: Искате щастливи потребители, които сами искат да ви дават парите си, защото виждат, че правите страхотни неща, следващите редове са за вас!
Да започваме….
Алгоритмите на социалните мрежи управляват как виждаме света. И вероятно вече знаете, че това, което виждате във “фийда” си, не зависи от вас. Пожелавам ви успех ако сте решили да ги спрете.
Научете как точно го правят – това са триковете им →
Вместо това използвайте техните похвати в своя полза, защото:
- Реалността се храни с от нас чрез алгоритмични новинарски потоци
- Тези потоци се състоят от кукички / спусъци (заглавие/снимка)
- Кукичките се надпреварват за нашите коментари и кликове
- Печелившите стават вирусни. Губещите изчезват безследно
- Всеки може да публикува в тези новинарски потоци (newsfeed)
- Вниманието ни е ограничено и невъзобновимо
- Никой не контролира нищо
- Хората са като шимпанзета с маски на хора
Смесете всичко и ще осъзнаете, че се води “студена война” за нашето внимание. А борбата в нея е между:
- Бизнеси, които искат да печеля пари;
- Инфлуенсъри, които искат да са известни
- Експерти, които искат да споделят своите идеи;
- Политици, които се борят да бъдат избрани;
- Активисти, които искат да променят света;
- Социални мрежи, които искат да са най-ангажиращия канал за новини
- И вашето съдържание…
Битка за внимание, която повечето хора дори не осъзнават, че се случва…
На където отива вниманието ви, натам изтича и времето ви.
? В следващите редове ще контра-атакуваме!
Ще ви покажа как и вие да печелите и задържате вниманието онлайн с т.нар. дигитални кукички, на които ще закачатите съдържанието си, за да улавяте интереса на колкото се може повече хора – всеки път.
С други думи:
Ще разберете какво точно да направите, за да получите по-голяма аудитория и признание за това, което правите или продавате.
Ще ви покажа и моята система от две простички (не лесни) неща, които ми помогнаха да създам успешна марка, която всички дават за пример.
Ще започнем с вниманието!
Днес то е на предната линия.
То е опорната точка, в която да забиете лоста, за да вдигнете високо резултата от вашата работа или бизнес.
Нека перифразирам Лао Дзъ:
Контролирайте вниманието си, за да контролирате съдбата си.Контролирайте вниманието си, за да формирате мислите си. Контролирайте мислите си, за да формирате действията си. Контролирайте действията си, за да оформите навиците си. Контролирайте навиците си, за да формирате характера си. Контролирайте характера си, за да формирате съдбата си.
Насочвайте вниманието си прецизно.
Използвайте го разумно, ако искате да промените света.
До края на ръководството ще ви покажа как го направих.
Но преди това, нека ви разкажа моята история…
Как преминах от никому неизвестен драскач, без никаква аудитория, в създател на марка за съдържание, което се радва на публика от стотици хиляди хора?
Ако преди 10 години някой ми беше казал, че днес ще има стотици хора, които с радост ще си плащат за съдържанието, което създавам, щеше да ми стане доста смешно, защото в началото не знаех две важни неща:
- Не разбирах как да управлявам вниманието – моето и на другите
- Не разбирах как този пропуск убива това, за което мечтаех
Започнах да пиша преди повече от 11 години.
В началото бях обикновен събирач на късчета информация, които оформях в статии. Всъщност, първият ми сайт дори не беше със статии. Беше с резюмета на бизнес книги, които сканирах и продавах срещу sms-и. Добър бизнес беше, макар и не особено легален.
Първият ми проект завърши злополучно…
Какво да се прави…
Понякога предприемаческия дух и откриването на нови възможности са по-силни от желанието ни да спазваме закона.
Мога да разказвам много за това приключение, но не това е темата.
След като приключих с тъмната страна на бизнеса, създадох Лайфхак. Така стартирах с писането на мои собствени материали.
Беше 2010 г.
Тогава си представях как статиите ми стават четени от хиляди.
В крайна сметка видях как думите ми умират в неизвестност…
Разбрах по трудния начин, че мантрата, която може да намерите в много книги “Изгради го и те ще дойдат” не работи.
Работата ми по онова време като търговец хич не ми харесваше. Направо я мразех, но и от писане и сайтове пари не се изкарваха.
Имах голяма личностна дилема: как хем да правя това, което ми харесва, хем да печеля пари от него за живота си в реалния свят?
Какво направих ли…?
Продължих да пиша. И така още 6 години.
6 години!
Това означава, че съм работил върху страстта си толкова много години и то не защото така се получават нещата.
Не, не се получават така.
Постоянството е важно, но тогава просто не разбирах вниманието.
Признавам, че тази ретроспекция е болезнена за мен.
Но важното е, че накрая дойде и…
Пробивът ?
Вторият етап от кариерата ми на създател и продуцент на съдържание започна след един курс за Фейсбук реклама, на който бях ходил.
Яд ме беше, че загубих толкова ценно време в 10 часово търкане на един стол, слушайки общи приказки и неща, които вече знаех.
След курса се прибрах, седнах на дивана, и започнах да мисля.
И колкото и да не ви се вярва – измислих го.
Как се роди идеята за клуб Мастърхак разказах в този материал.
Тук няма да се спирам на нея.
Мисълта ми е, че в онзи момент знаех, че съм на ръба на пропаст между два свята: светът на обикновения писач на статии, който никой нямаше да помни, и човекът, който можеше да създаде своя собствена печеливша медия.
Първият можеше да каже, че е писател на собствената си биография.
Вторият вече може да каже, че писането му променя животи:
Да пишеш поредните новини или статии включва да набереш достатъчно на брой добри думи в редактора и да кликнеш на бутона “публикувай”.
Да си продуцент и собственик на онлайн медия, която да е синоним на най-полезното съдържание на български означава да инвестираш години в развитие на умения и качества, които да направят така, че продукцията ти да достига до стотици хиляди хора.
И на всичкото отгоре да им харесва.
Да е толкова добра, че с радост да ти плащат за това, кеото правиш, да го препоръчват, коментират и споделят.
Да, изградих общност от невероятни хора:
Между двата подхода обаче има голяма разлика, защото и двата изискват напълно различни стратегии.
Реших за себе си да приложа втория…
Но не сме се събрали да говорим за мен. Чрез моята история просто илюстрирах трансформацията, която може да постигнете и вие ако правилно насочвате вниманието на хората.
Именно за това ще говорим до края на материала.
Ще ви покажа кое е онова нещо, което считам за лоста на Архимед, що се отнася до насочването на вниманието накъдето си поискате.
Особено, когато говорим за вниманието онлайн!
Ще ви споделя наистина невероятни неща.
Повечето от моя личен опит.
Да се гмуркаме в дълбокото…