След опиянението ще дойде ли здравия разум?
Отварям дискусия за ефективността на ТикТок като част от основните маркетингови канали, вече и в България.
Причината за това е, че наблюдавам, често необосновано, прехласване и залитане към тази социална мрежа. И то на всяка цена…
Яко е. Всички говорят за нея.
И ние трябва да сме там.
Дали?
И сега големия въпрос:
Да инвестирам ли усилия и време в създаване на видео съдържание за ТикТок?
В секретната група на клуб Мастърхак се развихри страхотна дискусия, в която нашите мастъри извадиха доста стабилни аргументи, примери, идеи и съвети как да внедрим ТикТок в комуникацията си:
Дали обаче този канал е подходящ точно за вашия бизнес?
Разбира се, няма еднозначен отговор.
Точно затова е добре да помислите…
Всъщност, зависи от няколко неща:
- Кого питате…?
- Каква реално е вашата бизнес цел?
- Коя е основната медиа на бизнеса ви?
- Имате ли капацитета да развиете този канал, наред с останалите, в които искате да присъствате активно?
Много от вас вероятно ще се подхлъзнат по тренда.
Мнозина вероятно няма дори да помислят за това каква реално е тяхната бизнес цел и ще имат ли полза.
Сигурен съм, че мнозина дори няма да се сетят да помислят и за това как може да се впише ТикТок в бизнес стратегията им.
Много от вас (съжалявам ако наранявам чувствата ви) ще се подведат по лесното събиране на гледания и най-вече как някой авторитет се е изказал колко ефективна е платформата за неговия бизнес…
Моята препоръка е:
Обмислете го добре!
Каква е целта ви – да продавате и да печелите, нали?
Ако е заради егото ви, това е друга тема на разговор.
Запитайте се…
Какво продавате:
- Влиянието си?
- Уменията си?
- Продуктите си?
ВАЖНО: За какво искате да използвате ТикТок:
- Искате той изцяло да бъде вашата медия?
- Искате да бъде входната врата към вашата медия?
Нека ви дам пример, за да прецените по-добре:
Ако сте като мен и имате онлайн медия, чиято цел се постига само и единствено, когато читателите ни влязат при нас и изполват сайта ни (нашата медия), то ТикТок няма да ви свърши особено добра работа, защото характеристиките на платформата не предполагат потребителите ѝ лесно да излизат от нея. Така вие ще създавате съдържание за хората там, а те просто ще ви използват, без да влязат в сайта ви.
А ако не влязат, няма да го консумират, следователно → няма да купят.
Това, което ще се случва е просто да работите за ТикТок, вместо за собствената си онлайн медия / бизнес…
Но има и друг сценарии:
Ако продавате влиянието или уменията си (инфлуенсър, певец, творец, артист и т.н.), то характеристиките на ТикТок са идеални за вас!
Ако продавате физически продукти, то спокойно може да използвате ТикТок за ваша основна онлайн медия, през която да комуникирате.
Разбирате ли разликата?
В единия случай вие работите не за бизнеса си, а за тази платформа – потите се над видеата всеки ден, само и само да нахраните платформата, докато за хората ще сте просто поредната бройка превъртял се палец.
С други думи: ако искате да използвате тази социалка за вход към вашата собствена онлайн медия (за трафик към сайта ви), то има и много по-ефективни начини за това от ТикТок. Но ако сте решили това да е вашата основна онлайн медия, през която ще се популяризирате, спокойно може да заложите на нея.
Каквото и да решите, избирайте мъдро според резултата, който искате да постигнете, а не според това какво е казал някой.
B ĸpaйнa cмeтĸa нитo знaeтe нeгoвия peaлeн peзyлтaт, нитo cтe виждaли oтчeтa мy c пpoдaжбитe…, а само предположения и нагласи.
? Ако сте решили да заложите на този канал, вижте практическото ни ръководство за създаване на ангажиращи ТикТок видеа.
Е, ще заложите ли на ТикТок…?
Или нямате капацитет за още един канал?
Споделете мислите си в коментарите ??